täällä on keskusteltu siitä

että uskovaiset ei saisi antaa kriisiapua ym ym,rivien välistä oon lukenut että pitäisi lailla kieltää,no kyllä usemiten uhrit itse etsivät olkapäättä ja kuuntelijaa ja jopa rukoilijaa..voin olla väärässä mutta espanjasssa on lailla kieletty uskovaisia olemasta kriisiryhmissä ymym..kuitenki katolilaiset messut ym on niin komeata että.siis ulkokultaista menoa että..se on "uskontoa"ei uskoa..saako tästä asilista keskustelua aikaseksi,kiitos

7

350

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ateisti Atte

itse olen neutraali tässä asiassa, mikäli minulla olisi lapsia saavat itse uskoa mihin lystää...

Kunhan kerrotaan kokototuus unohtamatta ristiretkiä, noitavainoja, uskontojen nimissä tehtyjä rikoksia ihmisyyttä vastaan yms.

Itseäni koitettiin kultaisilla tarinoilla aivopestä kaiken maailman Jeesus auttaa tarinoihin, kun vastaus oli hemmetin yksinkertainen viisaus.

Jokainen on oman onnensa seppä.

Ei mikään jeesus tai jumala sun elämääsi muuta vaan sinä itse...

• kysyn

Ristiretkistä on jo jonkin verran aikaa samoin noitavainoista. Mikä ateistien mielestä aiheutti nuo viimeisimmät sodat? Uskovaisetko?

• kun soditaan,
        kysyn kirjoitti:

Ristiretkistä on jo jonkin verran aikaa samoin noitavainoista. Mikä ateistien mielestä aiheutti nuo viimeisimmät sodat? Uskovaisetko?

on usko johonkin. Sota ei perustu järkeen tai tietoon. Sota on tunneilmaisu.

• R.A.F.

uskovat ja kirkonmiehet voivat kriisiapua olla antamassa. Eihän (ainakaan minusta) auttajan elämänkatsomuksella ole siinä tilanteessa väliä.

Auttavan henkilön pitäisi vaan muistaa pitää ne omat uskomukset erossa siitä työstä, jota ovat tekemässä. Usein vain käy niin, että uhrin heikentynyttä tilaa käytetään härskisti hyväksi.
      Se hyväksikäyttö saattaa olla tietysti ihan tahatontakin, sillä uskovan on usein vaikea käsittää uskonnottaman asennetta tähän asiaan.

Törkeänä hyväksikäyttönä pidän esimerkiksi sitä, että pappi tulee peruskouluikäisille antamaan kriisiapua, ja pistää kaikki (uskonnottomatkin)rukoilemaan omaa jumalaansa.

• Kössönöm

nainen kertoi, että hänen 7-vuotiaan poikansa koulussa tuli pappi antamaan kriisiapua Jokelan jälkeen (ihan eri koulu) ja kaikki, myös ET-opetuksessa olevat (13) kerättiin yhteen ja pappi käski kaikkien laittaa kätensä ristiin ja rukoilla jumalan armoa uhreille.

Ymmärrettävästi poika oli hämmentynyt asiasta. Ja äiti erittäin vihainen.

Törkeää toimintaa sekoittaa tuolla tavalla pienten lasten pää.

• R.A.F.
        Kössönöm kirjoitti:

nainen kertoi, että hänen 7-vuotiaan poikansa koulussa tuli pappi antamaan kriisiapua Jokelan jälkeen (ihan eri koulu) ja kaikki, myös ET-opetuksessa olevat (13) kerättiin yhteen ja pappi käski kaikkien laittaa kätensä ristiin ja rukoilla jumalan armoa uhreille.

Ymmärrettävästi poika oli hämmentynyt asiasta. Ja äiti erittäin vihainen.

Törkeää toimintaa sekoittaa tuolla tavalla pienten lasten pää.

Luin sen viestin.

Kävin muutamia vuosia sitten itsekin kuumana, kun tyttäreni koulun umpiuskova rehtori ei millään meinannut ymmärtää, mitä pahaa pienessä rukoushetkessä olisi.

Kysyin häneltä, hyväksyisikö hän, että hänen vuotta nuorempi poikansa vietäisiin muutaman kerran kuukaudessa muslimien temppeliin kumartamaan Allahille? Vastaus oli: "En tietenkään hyväksyisi, mutta eihän se liity tähän asiaan mitenkään!"

Niinpä juuri!

Systeemit alkoi muuttua vasta, kun uhkasin hoitaa asian Opetushallituksen välityksellä.

• Jeesus pelastaa

Uskovainen kriisiryhmässä?

Jumala EI OLE auttanut taaskaan ketään, kun niin on käynyt.

En usko enää Jumalaan.

tv. Jeesus pelastaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7320
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3594
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      371
      1978
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      165
      1816
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1459
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1401
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1257
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe