Yksikään suhteeni ei ole kestänyt 2,5 vuotta kauempaa. Jos nyt eroan tämä olisi toinen 2,5 vuoden avoliitto joka päättyy. Sain syksyllä masennus diagnoosin, lääkkeet ja terapia on edessä... Lapsuus päihdeperheessä jne. Olen kuitenkin tähän asti pärjännyt kohtalaisen hyvin elämässäni. Nykyinen avomieheni on todella ihana, fiksu ja menestyvä. Rakastan häntä vilpittömästi.
Olen kuitenkin käynyt nyt muutaman kerran kahvilla sekä keskustellut erään tapaamani, samanlaisen taustan kuin itselläni omaavan, hieman vanhemman miehen kanssa, ja olen jotenkin syvästi vaikuttunut hänestä.
Nykyinen mieheni ei pysty ymmärtäväisyydestään huolimatta käsittämään menneisyyttäni ja esimerkiksi väkivaltaa jota olen kokenut, tai puhumattakaan nuoruuden sekaisesta meiningistäni. Josta hän ei edes halua kuulla mitään. Tämän tuttavan kanssa olen kyennyt ihan vapautuneesti puhumaan kaikista näistä puolista mitä menneisyydestäni löytyy, ja tunnen tulevani hyväksytyksi sellaisenaan.
En halua tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä ja lopettaa avoliittoamme hetken mielijohteesta, olen yrittänyt puhua mieheni kanssa näistä asioista, jotka minua ovat kaivertaneet... Turhaan. Mies ei pysty puhumaan niistä. Sanoin hänelle myös että hyötyisemmin yhteisestä juttutuokiosta vaikka hoitavan lääkärini kanssa, mistä hänkin saisi informaatiota sairaudestani ja tilanteesta ylipäänsä... Ei kuitenkaan suostunut siihenkään.
Tuntuu että avomieheni ei halua tietää mistä tässä tilanteessa on kyse, eikä kykene käsittelemään sitä millään muulla tavalla kuin olemalla kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, kun taas ihminen jolla on elämänkokemusta enemmän pystyi helposti asettumaan tilanteeseeni ja sanomaan lohduttavia sanoja vaikka olemme tavanneet vain muutaman kerran.
Laitoin yksiöhakemuksen vetämään ja tuntuu siltä että lähden suhteesta. Järkevää tai ei, tuntuu että olen vahvempi yksin kuin keskenkasvuisen miehen kanssa, jolle olen joutunut muun muassa selittelemään miksi minulle on määrätty kahden kuukauden sairasloma.
erotako vai ei
6
1241
Vastaukset
- parisuhteeseen
ole sinkkuna aina.
- _siru24
Kun et tunne minua etkä tiedä suhteistani pintaraapaisua enempää. Edellinen avoliittoni päättyi siihen että ex-mies paiskas seinään ja yritti yövaatteissa heittää ulos omasta asunnostani.
Ottaisin mielelläni vastaan muitakin kommentteja kuin negatiivisia anonyymejä syytöksiä. Kaikki kun eivät ole syntyneet isän ja äidin pikku kullanmuruiksi kultalusikka suussa.
- jotain ajatuksia
Jos sinulla on tarve puhua raskaista asioista kumppanille, siihen pitäisi olla oikeus, mutta kaikki ihmiset eivät osaa suhtautua vaikeisiin asioihin oikeastaan millään lailla. Tilanne on sama oli kyse sitten kuolemasta, sairastumisesta tai mistä tahansa elämää järkyttävästä tilanteesta. Et pysty pakottamaan toista puhumaan, tai edes kuuntelemaan. Vaikeiden asioiden kanssa kampailevat ihmiset usein huomaavat, että osa ihmisistä häviää elämästä, vaikka mitään syytä ei olisi. Syynä usein on vain se, että ei osata kohdata toisen pahaa oloa. On helpompi jättää soittamatta tai ottamatta yhteyttä, kun ei osaa mielestään sanoa oikeita asioita. Vetäydytään kauemmas jotta ei ainakaan sanota vääriä asioita.
Avomiehesi on sinun kumppanisi, mutta ei hoitajasi. Hänen ei kuulukkaan olla sinulle terapeuttina menneistä tapahtumista eikä kyllä myöskään tulevista. Parisuhde ei ole likaviemäri jonne kaadetaan kaikki paha mitä on tapahtunut. Hänen pitäisi kyetä löytämään keino olla tukenasi ja osoittaa se, mutta tuo on helpommin sanottu kuin tehty. Jos avomiehesi ei omaa minkäänlaista kokemusta sinun kokemistasi asioista, tapahtumien läpikäyminen voi olla ahdistavaa hänelle. Riittääkö sinulle se, että hän on läsnä ja kuuntelee. Oletko sanonut hänelle sen, että sekin riittää? Koetan kertoa miehellesi mitä tarvitset ihan rautalangasta väännettynä, kunhan tietysti tiedät ensiksi itse mitä tarvitset häneltä.
Sinä tunnet hänet parhaiten joten sinun pitää itse osata tehdä päätös mitä tehdä. Miltä sinusta itsestä tuntuu, pelkääkö miehesi kohdata vaikeita asioita, eikö hän vain välitä vai mikä voisi olla syynä, että hän ei halua tuota vaikeampaa puolta elämästäsi ottaa millään lailla huomioon.
Uusi vanhempi mies joka on nyt tullut elämääsi, miksei hän voisi olla vain se ystävä joka ymmärtää. Eihän tuon suhteen tarvitse olla muuta kuin luotettujen kavereiden keino purkaa mieltä painavia asioita. Riippuen tietysti onko sinullakin jo tunteet niin paljon kasvaneet, että se ei ole mahdollista. Syvää kiintymystä voi tuntea useampaakin ihmistä kohtaan, mutta ei se tarkoita, että sen tarvitsisi aina syvetä oikeaksi rakkaussuhteeksi. Muokkaa jonkun verran tuota tarinaasi, näytä se hänelle, jos ei vieläkään ymmärrä sua niin eipä sitten. Aika kauan oot kuitenkin tullu toimeen, vai oletko ollut 2 1/2 vuotta ilman ymmärrystä?
- -----------------------------
Minun edellinen suhteeni kesti 3,5 vuotta. Huh, ihan liian kauan. Kyllä sitä eroa tein jo ties kuinka pitkään siinä.
Kaikkia ongelmia oli, mutta kaikista suurin oli tuo "", joka ahdisti suuresti välillä. Olin suhteessa toisinaan masentunut ja mies ei sitä ymmärtänyt sitten alkuunkaan-"miksi murehtia kun kaikki on hyvin Mukamas"- Se oli kyllä niin voimia vievää aikaa...
Ihmettelin suhteessa että miksi mun on nin paha olla tässä ja kaikki tuntuu vaikeelta. En silloin tajunnut 'todellisuutta', ajattelin vain että mun pitää 'kasvaa menneisyydestäni pois' (-tavallaan-) Ja elää vailla huolen häivää-niinkuin mies silloin. Ajatus erosta tuntui kauhealta, tuntui etten pärjäisi yksin...
En olisi ikinä uskonut eron olevan näin helpottavaa/helppoa mulle!
Mutta nyt lopulta minun päätöksestä erosimme n. 3 kk sitten....
Tää olo on nyt jotain ihan uskomattoman ihanaa,
"" - todellakin!!!! :) :)
Että Suosittelen sydämellisesti jos siltä tuntuu...- _siru24
Kiitos kommentistasi, se selkeytti ajatuksiani. Olen syyttänyt tilanteesta itseäni tähän päivään asti, mutta lopulta olen saanut kerrottua ajatukseni myös avomiehelleni, kertonut että muutan nyt yksin asumaan. Helppoa tämä ei tule olemaan mutta en jaksa näinkään. Ensi vuosi tulee olemaan muutenkin raskas terapioineen. Voihan olla tilanne joskus sallii suhteemme ihan eri pohjalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018043- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763717
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358