BBC:n Robin Hood

anonyymi RH-fani

Niin siis se Robin Hood -sarja, jonka ensimmäinen kausi esitettiin hiljattain kakkoselta (toinen kausi kai tulossa keväällä?)
Olenko ainoa, joka tykkää siitä?

Mun mielestä se on juuri mahtava. Vähän erilainen ja uudenlainen repäisy vanhasta legendasta.

...sitä paitsi se Robin (Jonas Armstrong) on uskomattoman ihana :P

8

621

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amalia

Tämä uusversio on vauhdikkaampi kuin 80-luvulla tehty, eikä ehkä ihan yhtä totisella naamalla tehty. Jonas Armstrong on toki söpö, muttei päihitä 80-luvun ensimmäisen Robin Hoodin (tummaa) päähenkilöä Michael Praedia. Komein mies, jonka olen ikinä nähnyt, edes elokuvissa.

• Taidan olla ainoa joka todella pitää Sir Guy of Gisbornesta. Ei näyttelijässä itsessäänkään ole mitään vikaa. Tumma, komea mies. No mitäs siitä jos kyseisellä herralla on hieman pitkähkö nenä.

• Amalia
        Velhotar80 kirjoitti:

Taidan olla ainoa joka todella pitää Sir Guy of Gisbornesta. Ei näyttelijässä itsessäänkään ole mitään vikaa. Tumma, komea mies. No mitäs siitä jos kyseisellä herralla on hieman pitkähkö nenä.

Eihän sarjan roistosta voi "pitää"! Näyttelijä on kyllä ihan hyvännäköinen herra, mutta esitti sen verran vastenmielistä tyyppiä, että ei herättänyt tässä roolissa muuta kuin inhoa.

Roistonroolit ovat muuten näyttelijöille mieleisempiä kuin sankarin, koska sankarit on kuvattu yksiulotteisesti, mikä tekee roolista tylsän.

• Amalia kirjoitti:

Eihän sarjan roistosta voi "pitää"! Näyttelijä on kyllä ihan hyvännäköinen herra, mutta esitti sen verran vastenmielistä tyyppiä, että ei herättänyt tässä roolissa muuta kuin inhoa.

Roistonroolit ovat muuten näyttelijöille mieleisempiä kuin sankarin, koska sankarit on kuvattu yksiulotteisesti, mikä tekee roolista tylsän.

Miksiköhän ei sarjan roistosta voi "pitää"? No, mielipiteensä kullakin ja ehkä olen itse senverran epämiellyttävä tyyppi että pidän kyseisestä hahmosta.
        Myös Nelosella näkyvästä Tuho-osaston ( Scrubs ) hahmosta tohtori Coxista pidän ja hänkään ei ole ihan sellainen tohtori josta useimmat pitäisivät. Hieman epämiellyttävä hänkin.

• anonyymi
        Amalia kirjoitti:

Mitäs sä nyt yrität sanoa, että roistoista ei voi pitää, koska ne on pahiksia ja hyvikset on vaan tylsiä hyviksiä?

Ensinnäkin kyllä roistoista voi tykätä. Toiset tykkää pahoista pojista, toiset ei.
        Gisbournesta etenkin voi tykätä, koska sen rakkaus Mariania kohtaan tekee siitä mutkikkaamman hahmon ja silloin se ei ole yksiselitteisesti paha, vaikka pahis onkin.

Sitten voisin vielä huomauttaa, että nykyään sarjoissa näkee vähemmän näitä "täydellisiä" sankareita. Hyvänä esimerkkinä vaikka just Robin Hood, josta BBC on tehnyt aika itsepäisen, itsekeskeisen ja vähän ylimielisenkin hahmon (on sillä toki myös ne hyvät puolet, en mä sitä sano). Ja mielestäni se on vaan positiivista, koska se tuo automaattisesti lisää syvyyttä ja aitoutta hahmoon.

Tykkään siitä, jos joku hahmo on vähän monimutkainen. Ei sillä hyviksyydellä tai pahiksuudella ole niin paljon väliä.

• anonyymi kirjoitti:

Mitäs sä nyt yrität sanoa, että roistoista ei voi pitää, koska ne on pahiksia ja hyvikset on vaan tylsiä hyviksiä?

Ensinnäkin kyllä roistoista voi tykätä. Toiset tykkää pahoista pojista, toiset ei.
        Gisbournesta etenkin voi tykätä, koska sen rakkaus Mariania kohtaan tekee siitä mutkikkaamman hahmon ja silloin se ei ole yksiselitteisesti paha, vaikka pahis onkin.

Sitten voisin vielä huomauttaa, että nykyään sarjoissa näkee vähemmän näitä "täydellisiä" sankareita. Hyvänä esimerkkinä vaikka just Robin Hood, josta BBC on tehnyt aika itsepäisen, itsekeskeisen ja vähän ylimielisenkin hahmon (on sillä toki myös ne hyvät puolet, en mä sitä sano). Ja mielestäni se on vaan positiivista, koska se tuo automaattisesti lisää syvyyttä ja aitoutta hahmoon.

Tykkään siitä, jos joku hahmo on vähän monimutkainen. Ei sillä hyviksyydellä tai pahiksuudella ole niin paljon väliä.

En minä yritä sanoa ettei "roistoista" voi pitää vaan Amalia sitä sanoi. Itse pidän enemmän Guyn hahmosta kuin itse sankarista. Guy of Gisborne on mielenkiintoisempi hahmo sinänsä koska rakastaa Mariania mutta kokee kuitenkin että pitäisi olla uskollinen myös sheriffille.

• Amalia
        anonyymi kirjoitti:

No en minä sitä ihan kauhean tosissani sanonutkaan, ettei roistosta voi pitää. Ja ihan totta on, niin kuin anonyymi huomautti, että pahoista pojistakin voi pitää, oli vain minun rajoittuneisuuttani unohtaa se.

Englantilaisissa sarjoissa sekä sankarit että roistot ovat moniulotteisempia kuin Jenkeissä, missä näkee jo kilometrin päästä, kuka on sankari ja kuka roisto. Robin Hoodin kaltaisessa toimintasarjassa hahmot ovat ehkä jo genren vaatimusten vuoksi kapeampia kuin draamasarjoissa, joissa pyritään todenmukaisempaan ihmiskuvaukseen.

Yksi tylsän yksiulotteinen draamasarjan sankari oli muuten Ballykissangelin nuori pappi, varsinkin se ensimmäinen, isä Clifford oli suorastaan ärsyttävä siinä täydellisessä hyvyydessään. Ei sellaisia ihmisiä olekaan, ja papin hahmosta tuli heti kiinnostavampi, kun hänellä esitettiin myös heikkouksia (kuten Aidanilla, joka oli tosielämän suhteen vähän hölmö ja "tynnyrissä kasvanut").

• Robin Wood

BBC Robin Hood on mahtavin Tv-sarja minkä oon ikinä nähny.
      Se on niin mahtava!!
      Ne jaksot on niin jännittäviä ja hahmoihin pystyy samaistumaan.
      Siskon ja veljen mielestä näytän ihan Robinin ja Marianin yhdistelmältä ;D
      Mun lempi hahmot on ROBIN,MARIAN,MUCH&ALAN!!!!
      Muo harmitti niin paljon ku Marian kuoli ja sit ku kuvioihin astu kate ja isabella...ne on ärsyttäviä.
      Onneks Robin myös kuoli ni se pääs Marianin luo eikä menny minkään Katen kaa yhteen.
      WE ARE ROBIN HOOD

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe