onko digikameralla hyvä kuvata perhosia? vai tarvitaanko siihen jonkinlainen järjestelmäkamera?
kuvaaminen....
7
2243
Vastaukset
- hhgge
Perhosten kuvaaminen onkin aika jännää. parina kesänä tullut digikameralla kuvattua perhosia ja on se vaan hienoa kun tulee paljon sellaisia lajeja jollaisia ei tiennyt olevan olemassakaan.
Digikamera nimenomaan on hyvä perhosten kuvailuun.- butterflyboy
No good..oliko helppo päästä lähelle niitä? kun ne aina lehahtavat karkuun kun yrittää vaan katsoa läheltä tai jotain, oletko RITARIPERHOSESTA saanut ikinä kuvia, se laji on kova lentäjä eikä oikeen viivy paikallaan kauaa...mistäs lajeista olet saanut kuvia? kysyn vaan
- aivan sama
butterflyboy kirjoitti:
No good..oliko helppo päästä lähelle niitä? kun ne aina lehahtavat karkuun kun yrittää vaan katsoa läheltä tai jotain, oletko RITARIPERHOSESTA saanut ikinä kuvia, se laji on kova lentäjä eikä oikeen viivy paikallaan kauaa...mistäs lajeista olet saanut kuvia? kysyn vaan
Eihän se helppoa ole lähelle perhosta päästä, siinä sitä viehätystä myös.
- Pasi1
Hei..
Dikikameralla minäkin olen ottanut kuvia perhosista. Tietenkin helpottaisi isompi suumi ja väh 4:mekapikselin diki/makro. Saa ihan mahtavia kuvia.. Itse kerään ja kuvaan perhosia aikas menestykkäästi. Se on hieno harrastus, joteb suosittelen lämpimästi........
Kuvaamisen iloasinulle toivottaa Pasi..... - friend09
No jos ottaa ihan normaalilla tikitikillä kuvan ja tikitikissä on erikoislähikuva toiminto niin n. 10-20 cm läheltä saa perhosesta varmasti kiitettävän tuloksen.
- Berhonen ,,,,
Jos sinulla on kiikari , kuvaa kiikarin läpi , sitä voi käyttää zoomina ,, perhosta on vaikea päästä lähelle , mutta kiikarin läpi saa ihan hyviä kuvia jopa metrin päästä
- Emmastiina
Kysymys on jo vanha, mutta kaikilla digikameroilla saa hyviä perhoskuvia.
Itse kuvaan järjestelmäkameralla, jossa on m akro-objektiivi, mutta tavallisella digikamerallakin kuvaan välillä, ja aivan hyviä tulee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih395130Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5131689Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591008- 77943
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53921- 59860
- 228814
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.50793Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58738