Opamox

Ahdistunut

Moro,

Mulle määrättiin Opamox 15mg kerran päivässä. Kysyisin, että aiheuttaako riippuvuutta pahasti? Näkyykö ulospäin, esim. pupillit tai käytös. Olen aina ollut riippuvuutta aiheuttavia lääkkeitä vastaan, joten on aika iso kynnys alittaa tämä.

12

5444

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun aivan mikä

tahansa bentzo! Kun lopetat, tee se asteittain.

• Sivuoireet

Näkyykö pupilleissa? Väsymys kuulemma on taattu!

• erityisemmin,
        Sivuoireet kirjoitti:

Näkyykö pupilleissa? Väsymys kuulemma on taattu!

itselläni sama lääke ja annostus tarvittaessa, en ole huomannut itsessäni mitään sellaista poikkeavaa sivuoiretta, jonka perusteella kukaan ulkopuolinen näkisi että olen "lääkkeessä".
        Väsyttäähän se aluksi kovastikin joitakin,mutta oire lievenee.
        Opamox on vanha ja turvalliseksi todettu lääke, jonka käytössä ei ainakaan minulla ole ollut ongelmaa käyttää tarvittaessa pieninä kuureina, kunhan ensin vähentää puolikkaaseen eikä lopeta suoraan jos on käyttänyt pidemmän aikaa.
        Ahdistukseen ja paniikkihäiriön ehkäisyssä minulla hyvä apu.

• että kyllähän tällaiset lääkkeet aiheuttaa helposti riippuvuutta. Joskus nuorempana käytin ahdistukseen kyseistä lääkettä hetken ja kyllä se siihen auttoi,vaikka aiheuttikin kovasti väsymystä. Ei sen käyttö kyllä ulospäin näy mielestäni. Turvallinen ja tarpeellinen lääke,jos on ahdistusta tai vastaavaa.

• .....
      • Kirjoittaja

Onko nyt sitten turhaa aloittaa koko aine, kun kaikki varoittaa vaan, ettei saa käyttää pitkään? Voiko lääke poistaa minun diaksoidun ahdistuksen ja jännityksen, jos en käytä sitä kun kuukauden? Syön myös Cipralexia, määrätty annos on ollut 10mg, mutta 20mg oon sitä popsinu. Tosin nyt lääkäri painotti, että tiputa 10mg ja ota 1-2 Opamoxsii myös päiväs.

Olisko jollain kokeneemmalla vähän niinku faktaa asioista, kun en kaikkee tajunnu siltä lääkärilt kysäst.

• -mo-
        Kirjoittaja kirjoitti:

Onko nyt sitten turhaa aloittaa koko aine, kun kaikki varoittaa vaan, ettei saa käyttää pitkään? Voiko lääke poistaa minun diaksoidun ahdistuksen ja jännityksen, jos en käytä sitä kun kuukauden? Syön myös Cipralexia, määrätty annos on ollut 10mg, mutta 20mg oon sitä popsinu. Tosin nyt lääkäri painotti, että tiputa 10mg ja ota 1-2 Opamoxsii myös päiväs.

Olisko jollain kokeneemmalla vähän niinku faktaa asioista, kun en kaikkee tajunnu siltä lääkärilt kysäst.

hei!

ite käytin opamoxia samaa vahvuutta kolme viikkoa pahimpaan ahdistukseen, yleensä öisin....huomasin että koukutti jo siinä ajassa, mutta irti pääsi kun lääkäri sanoi että lopeta se heti, että pärjäät kyllä ilman. Riippuvuus ainakin mulla siinä vaiheessa enemmän henkistä. Hyvä apu silloin kun vaikeinta, mutta lopeta heti kun vain pystyt. tsemppiä!

• kuntoutuksessa
        -mo- kirjoitti:

hei!

ite käytin opamoxia samaa vahvuutta kolme viikkoa pahimpaan ahdistukseen, yleensä öisin....huomasin että koukutti jo siinä ajassa, mutta irti pääsi kun lääkäri sanoi että lopeta se heti, että pärjäät kyllä ilman. Riippuvuus ainakin mulla siinä vaiheessa enemmän henkistä. Hyvä apu silloin kun vaikeinta, mutta lopeta heti kun vain pystyt. tsemppiä!

5 viikkoa ja jouduin ottamaan joka pvä 2 opamoksia,koska pelkään ja jännitän kovasti sosiaalisia tilanteita.Kun pääsin kotiin en edes muistanut koko pameja,ketä koukuttaa ketä ei,riippuu henkilöstä,parempi kuitenkin olla varovainen varsinkin jos on nuori.

• kirjoittaja
        kuntoutuksessa kirjoitti:

5 viikkoa ja jouduin ottamaan joka pvä 2 opamoksia,koska pelkään ja jännitän kovasti sosiaalisia tilanteita.Kun pääsin kotiin en edes muistanut koko pameja,ketä koukuttaa ketä ei,riippuu henkilöstä,parempi kuitenkin olla varovainen varsinkin jos on nuori.

Terve!

Päätin sit ihan itekseen, et en ala mitää bentsoi vetää(hain kyl sen purkin). Jotenkin vaan tuntui, et niitä sit popsitaan koko loppuelämä, eikä paluuta ole "normaaliks". Tiputin Cipralexinkin 10mg ja aattelin, et alan taas harrastaa jotain, eiköhän sit voi jättää ton cipranki pois..

• farkku
        kirjoittaja kirjoitti:

Terve!

Päätin sit ihan itekseen, et en ala mitää bentsoi vetää(hain kyl sen purkin). Jotenkin vaan tuntui, et niitä sit popsitaan koko loppuelämä, eikä paluuta ole "normaaliks". Tiputin Cipralexinkin 10mg ja aattelin, et alan taas harrastaa jotain, eiköhän sit voi jättää ton cipranki pois..

Opamox aiheuttaa riippuvuutta ja toleranssia, kuten edellä mainittiin, sen vuoksi (en tajua miksei apteekissa ikinä sanota näitä asioita..) sitä kannattaa käyttää vain "tarpeen mukaan", mikäli haluat ettet jää niin helpolla siihen koukkuun.
        On hyvä että hait paketin pois, voisin melkein suositella, että pidät muutamaa tablettia kuitenkin mukana, vaikka lompakossa, jos sattuu niin, että ahdistus alkaa keskellä kaupanhyllyjä.. on apu ainakin lähellä.
        Cipralexin lopettaminen on hidasta puuhaa, siitä kannattaa aina jollain tavalla jutella lääkärin kanssa.. erilaisia ihmisiä kun kaikki ollaan.
        Pärjäile!

• eroon

samalla tavalla pelkäsin koukutusta. Lääkäri sanoi, että se tulee, mutta siitä sitten pääsee helposti eroon. Pienennetään vain annoskokoa. Ei sen kummempaa....Ei ole mikään erikoinen ja paha juttu, noin pienillä annoksilla.

• Potkulauta

jos 15 mg opamoxia on määrätty taudin hoitoon. Paras on luottaa lääkkeen määrääjään ja neuvoihin. Tuosta määrästä ei kehity edes riippuvuutta, edellyttäen, että se on määrätty tietyn ahdistuneisuushäiriön hoitoon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223