APUA! Kuivakakkujen säilytys ja säilyvyys...

Leipuri Hiiva

Voisiko joku kertoa miten kuivakakkuja pitäisi paiston jälkeen oikeaoppisesti säilyttää silloin kun niitä ei halua pakastaa???
Joissakin ohjeissahan (esim. maustekakku) sanotaan, että kakun maku on parhaimmillaan vasta muutaman päivän päästä, joten voiko kakun surutta paistaa vaikka jo viikkoa ennen tarjoamista ja pitää sitä huoneenlämmössä kuvun alla??? Vai ehkä kelmulla vuorattuna jääkaapissa?
Entäs ne kakut, joiden ohjeissa ei ole mitään mainintaa "maustumisesta" tai "mehevöitymisestä"?
Entä kuinka kauan noin yleisesti ottaen säilytätte itse tehtyjä leipomuksia? Meinaan kun itsellä aina juhlista jää kaikenlaista yli niin aika herkästi ne tulee viskattua roskiin pilaantumisen pelossa: Melkein kaikessa kuitenkin on rasvaa ja munia, jopa maitoa tai kermaakin... Vai voisiko "tähteet" kenties vielä pakastaa???

5

29861

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti

ainakin piimäkakkuja, tekeekö niitä kukaan enää nykyaikana, kun piimääkään ei enää juoda vai paljonko sitä myydään per hlö

mene Sinäkin nukkumaan

• Anonyymi

Anteeksi mitä???
        Minä teen joka joulu toiveesta lapselleni ja lapsenlapselle piimä kakun tänäkin jouluna tuli toiveesta kun kysyin 5 eri vaihtoehtoa. nyt on vuosi 2023

• jos heität

jotain roskiin... vie mieluummin asunnottomien yömajaan...

• Leivinjauhe

Kyllä nämä kakut säilyvät jääkaapissa, muoviin käärittynä parhaiten. Lämpimässä niihin iskee ensimmäiseksi home. Maidot, kermat yms. eivät enää valmiissa tuotteessa pilaannu yhtä herkästi kuin esim. purkeissa sellaisenaan. Minä olen säilyttänyt näitä kakkuja yli kaksi viikkoa jääkaapissa eikä pilaantumisen merkkejä, pientä kuivumista lukuunottamatta ole ollut. Kosteat kuivakakut, kuten piimä- tai hedelmäkakut pilaantuvat homehtumalla ja sen huomaa ihan varmasti.

• mikä nyt

on oikein ja mikä väärin....
        Minä teen näin ja olen sen todennut hyväksi...Teen joukuksi esim. taalelikakun ja hedelmäkakun noin 2-3 viikkoa ennen että maku olis hyvä, ja säilytän sen kylmässä kakkukupu päällä ja muovipussissa, ja hyvää on liiankin hyvää. Ei ole kuivunut eikä pahennut ja jos kakkua jää laitan valmiiksi paloihin ja pakastan.
        Älä ihmeessä heitä roskiin..!!!!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      214
      1799
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      145
      1509
    3. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      78
      1398
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      57
      1236
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      9
      1230
    6. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      74
      1115
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      109
      1029
    8. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      55
      990
    9. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      58
      923
    10. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      890
    Aihe