Pikkuisen Muistolle

hullu äiti

Tämä viikko on laskettua aikaa.

Sytytän Sinulle kynttilän, enkä unohda koskaan. Aika ei ollut oikea, mielenterveyteni ei olisi kestänyt kantaa eikä kasvattaa sinua, sydämeni ei olisi kestänyt antaa sinua poiskaan. Olen niin pahoillani, etten ollut paremmassa kunnossa silloin, enkä vieläkään, vaikkakin jo toipumassa.

Mielestäni 8 viikkoisen kuolema on yhtä suuri asia kuin kenen tahansa kuolema, se oli kuitenkin päätökseni ja se tuntuu oikealta itseäni kohtaan. On kamalan ristiriitaista olla niin itsekäs, kun elämän suurin ihme on tapahtunut.

Jokaisen täytyy silti pitää kiinni omista oikeuksistaan, omasta jaksamisestaan. Iso taakka tämä on kantaa mutta en haluaisi elää senkään kanssa että olisin ollut niin kehno äiti ja laiminlyönyt lastani, elänyt puolittaista elämää ja antanut puolittaista rakkautta.

Paljon voimia kaikille vaikean päätöksen kanssa kamppaileville ja paljon ymmärrystä niille, jotka toisen päätöstä kritisoivat.

17

927

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hullua.

"Iso taakka tämä on kantaa mutta en haluaisi elää senkään kanssa että olisin ollut niin kehno äiti ja laiminlyönyt lastani, elänyt puolittaista elämää ja antanut puolittaista rakkautta."

Se lapsi voisi taivaankodin sijaan muuttaa nyt pieni sydän elämän innosta sykähdellen jonkun sellaisen luo joka häntä on todella kauan odottanut - ja mitä sinä teit?

• ...

Seksiä harrastavat myös MIEHET, mutta missä he ovat usein silloin, kun nainen tulee raskaaksi? Joko jättävät suoraan tai vaativat abortin, tai jättävät naisen synnytyksen jälkeen, kun helppo elämä jonkun lentukan kanssa alkaa houkuttaa. KUMMA että jos miehiltä todella alettaisiin vaatia vastuuta, olisi yllättävää miten tärkeäksi muodostuisi HEIDÄN oikeutensa päättää elämänsä kulusta, uransa kulusta jne.

• yritys
        ... kirjoitti:

Seksiä harrastavat myös MIEHET, mutta missä he ovat usein silloin, kun nainen tulee raskaaksi? Joko jättävät suoraan tai vaativat abortin, tai jättävät naisen synnytyksen jälkeen, kun helppo elämä jonkun lentukan kanssa alkaa houkuttaa. KUMMA että jos miehiltä todella alettaisiin vaatia vastuuta, olisi yllättävää miten tärkeäksi muodostuisi HEIDÄN oikeutensa päättää elämänsä kulusta, uransa kulusta jne.

kääntää huomio pois siitä tosiasiasta että nainen on aina viimekädessä se joka tekee päätöksen lapsensa surmauttamisesta.

• tuutin täydeltä

Kannappa itse vauvaa, jos ei ole voimia eikä mielenterveyttä 9 kk ja anna se pois ja tule sitten huutelemaan. Ihan kuin raskaus olisi lyhyt ja helppo, että sen pitäisi kaikkien jaksaa tehdä. Katsopas peiliin ja ala vaikka synnyttää niitä lapsia adoptoitavaksi, jos et muuta keksi.

• kyseessä
        tuutin täydeltä kirjoitti:

Kannappa itse vauvaa, jos ei ole voimia eikä mielenterveyttä 9 kk ja anna se pois ja tule sitten huutelemaan. Ihan kuin raskaus olisi lyhyt ja helppo, että sen pitäisi kaikkien jaksaa tehdä. Katsopas peiliin ja ala vaikka synnyttää niitä lapsia adoptoitavaksi, jos et muuta keksi.

ole yleensä vahinkoraskaudet, kuka niitä nyt ehdoin tahdoin alkaisi adoptioon synnytellä!

Tyypillistä ja typerää kärjistelyä taas abortiväeltä..

Raskaus kulkee kehossa ihan itsekseen, ei sen mukanapitämiseen mitään kovin ihmeellisempiä ponnisteluja tarvita. (ja kyllä, olen kokenut raskauden ja synnytyksen!)

• kiellettyäkö?

"Se lapsi voisi taivaankodin sijaan muuttaa nyt pieni sydän elämän innosta sykähdellen jonkun sellaisen luo joka häntä on todella kauan odottanut - ja mitä sinä teit?"

Hän suojeli itseään kohtuuttomilta sydänsuruilta. Hän suojeli itseään mielenterveytensä kaiketi lopulliselta järkkymiseltä. Ketään muuta kuin alkuperäistä itseään ei tämän alkion elämänmenetys konkreettisesti kosketa. Sen sijaa alkuperäisen mielenterveyden menetyksen voi konkreettisesti kokea moni muukin kuin hän itse.

Miksi syyllistää toista siitä, että hän suojelee omaa terveyttään?

• kuitenki
        kiellettyäkö? kirjoitti:

"Se lapsi voisi taivaankodin sijaan muuttaa nyt pieni sydän elämän innosta sykähdellen jonkun sellaisen luo joka häntä on todella kauan odottanut - ja mitä sinä teit?"

Hän suojeli itseään kohtuuttomilta sydänsuruilta. Hän suojeli itseään mielenterveytensä kaiketi lopulliselta järkkymiseltä. Ketään muuta kuin alkuperäistä itseään ei tämän alkion elämänmenetys konkreettisesti kosketa. Sen sijaa alkuperäisen mielenterveyden menetyksen voi konkreettisesti kokea moni muukin kuin hän itse.

Miksi syyllistää toista siitä, että hän suojelee omaa terveyttään?

konkreettisimmin se koskettaa juurikin sitä joka menetti elämänsä jonkun MAHDOLLISTEN henkisten ongelmien takia.
        Itsesuojelusta voidaan puhua vaan niiden aborttien kohdalla joissa todella on vastakkain / vaarassa naisen ja sikiön henki.

• ei kuitenkaan
        kuitenki kirjoitti:

konkreettisimmin se koskettaa juurikin sitä joka menetti elämänsä jonkun MAHDOLLISTEN henkisten ongelmien takia.
        Itsesuojelusta voidaan puhua vaan niiden aborttien kohdalla joissa todella on vastakkain / vaarassa naisen ja sikiön henki.

mitään koskaan kokenut menettävänsä. Sen sijaan sen toisen mielenterveys on ihan konkreettinen menetys monelle muullekin kuin asianomaiselle itselleen.

• ei kuitenkaan kirjoitti:

mitään koskaan kokenut menettävänsä. Sen sijaan sen toisen mielenterveys on ihan konkreettinen menetys monelle muullekin kuin asianomaiselle itselleen.

menettää voi vaikkei sitä sillä hetkellä tajuaiskaan!

Jos tapetaan nukkuva ihminen tai pikkuvauva niin eihän nekään just sillon ehtiny ymmärtää menettävänsä elämäänsä - oikein?!

• VAI??
        kyseessä kirjoitti:

ole yleensä vahinkoraskaudet, kuka niitä nyt ehdoin tahdoin alkaisi adoptioon synnytellä!

Tyypillistä ja typerää kärjistelyä taas abortiväeltä..

Raskaus kulkee kehossa ihan itsekseen, ei sen mukanapitämiseen mitään kovin ihmeellisempiä ponnisteluja tarvita. (ja kyllä, olen kokenut raskauden ja synnytyksen!)

Siis oletko myös antanut lapsen sitten poiskin? SITTEN ehkä voisit aukoa päätäsi, mutta jos et todellakaan ole sellaisen henkilön saappaissa, joka ihan oikeasti ei jaksaisi, eikä kyse ole vain mistään "voi ei bileet jää, plää plää", vaan ihan oikeista ongelmista elämässä, isoista sellaisista, ET VOI SANOA että helppo juttu, menee siinä sivussa!!! Sinulla ei voi olla hajuakaan, ja sanon, että itse olen myös sellaisen abortin tehnyt, enkä kadu, koska vaihtoehtoa ei minulle ollut.

• antanu
        VAI?? kirjoitti:

Siis oletko myös antanut lapsen sitten poiskin? SITTEN ehkä voisit aukoa päätäsi, mutta jos et todellakaan ole sellaisen henkilön saappaissa, joka ihan oikeasti ei jaksaisi, eikä kyse ole vain mistään "voi ei bileet jää, plää plää", vaan ihan oikeista ongelmista elämässä, isoista sellaisista, ET VOI SANOA että helppo juttu, menee siinä sivussa!!! Sinulla ei voi olla hajuakaan, ja sanon, että itse olen myös sellaisen abortin tehnyt, enkä kadu, koska vaihtoehtoa ei minulle ollut.

jollen ois mitenkään voinu itse pitää. Ei varmaan ois helppoo mutta vielä vaikeempaa ois sen tappaminen.

• kantaja..

hei!
      Olipa kuin olisin itseni kirjoitusta lukenut. Itse olen joutunut päätymään samaan ratkaisuun ja vasta nyt vuoden päästä olen käsittänyt sen olevan oikea. Tästä asiasta en ole pystynyt sanomaan kuin yhdelle parhaimmalle ystävälle. Syyt ovat aina moninaiset kun aikuinen henkilö tähän ratkaisuun päätyyn. Kukaan aikuinen eikä varmasti nuorikaan tee sitä kevein perustein. Arvostelijoitahan on maailma täynnä, mutta on myös ymmärtäjiä ja tukijoita. Eihän meidän tarvitse selitellä tekojamme, kuten eivät varmasti tee muutkaan. Voimia sinulle ja joulun odotuksen ihanuutta. Ehkä lapsen aika on myöhemmin jos luoja suo!

• kynttilän

Alussa ajatus kulki melko mallikkaasti, mutta kolmannessa kappaleessa romahti. Itsekkyys on vielä rehellistä puhetta, mutta sitten.... Kirjoittaja antaa ymmärtää toimineensa lapsensa parhaaksi, koska olisi saattanut laiminlyödä häntä - tällä sitten oikeutetaan lapsen surmaaminen abortissa.

Alkuperäinen kirjoittaja on varoittava esimerkki abortti-vertaistukipalstan "tarjonnasta". Heikommat ja hädässä olevat tarttuvat tarjottuun puolitotuuteen ja valheeseen. Näin he tekevät järkevän ajattelun sijasta.

Oikea kysymys kuuluu:
      1. Kumpi on parempi lapselle puolittainen rakkaus vai kuolema?
      2. Onko lapsella oikeus elämäänsä ja ruumiiseensa kuten muillakin ihmisillä on?

Krtiikkini ei ole syytös heikosti ajattelevaa abortin tekijää kohtaan. Hän on uhri. Hänen lapsensa on uhri. Sytyttäkäämme hänelle kynttilä.

Kritiikkini on raskas syytös abortti-asiamiehiä kohtaan, jotka levittävät synkkyyttä, heikkoa ajattelua ja valheita epävarmojen odottavien äitien keskuuteen.

Vastaa meille, aborttipropagandaa jakava vertaistukija, kuinka vastaat sanoistasi ja tästä lapsesta, kun hänelle nyt sytytetään kynttilä?

Kuinka monta lasta epävarmojen äitien täytyy vielä vaihtaa pelkkiin sotkuisiin ajatuksiin?

• KÄRSIÄ YKSIN??

Kun on syntynyt naiseksi, on automaattisesti syntynyt arvottomaksi: SEKSIIN tarvitaan myös mies, mutta sen seurauksien kantamiseen vain nainen velvoitetaan. Mies voi vaan lähteä, tai jos on yhdenyön jutusta kyse, häntä ei saada edes ehkä kiinni kantamaan vastuutaan. Esim. ystävälleni teki eräs mulkku sellaisen tempun, että koska ystäväni ei verenpaineen takia syö pillereitä, hän vaati kortsua, mies tunnusti aamulla että oli sujauttanut sen pois, KUN OLI TUNTUNUT IKÄVÄLTÄ!!!

Siinä on miehen vastuu, ystäväni kärsi hirveästä pahoinvoinnista kun osti sitten jälkipillerit, mitkä jotkin fanaattisimmat naistenvihaajat haluavat myös kieltää: TAVOITE ON NAISTEN AJAMINEN KOTIIN PELOLLA, NAINEN EI VOI LUODA URAA, KOSKA TYÖNANTAJAT TIETÄVÄT ETTÄ NAINEN ON TODENNÄKÖISESTI KOKOAJAN RASKAANA, ON PALATTU 100v TAAKSEPÄIN!!!

• Korvabuusti
        KÄRSIÄ YKSIN?? kirjoitti:

Kun on syntynyt naiseksi, on automaattisesti syntynyt arvottomaksi: SEKSIIN tarvitaan myös mies, mutta sen seurauksien kantamiseen vain nainen velvoitetaan. Mies voi vaan lähteä, tai jos on yhdenyön jutusta kyse, häntä ei saada edes ehkä kiinni kantamaan vastuutaan. Esim. ystävälleni teki eräs mulkku sellaisen tempun, että koska ystäväni ei verenpaineen takia syö pillereitä, hän vaati kortsua, mies tunnusti aamulla että oli sujauttanut sen pois, KUN OLI TUNTUNUT IKÄVÄLTÄ!!!

Siinä on miehen vastuu, ystäväni kärsi hirveästä pahoinvoinnista kun osti sitten jälkipillerit, mitkä jotkin fanaattisimmat naistenvihaajat haluavat myös kieltää: TAVOITE ON NAISTEN AJAMINEN KOTIIN PELOLLA, NAINEN EI VOI LUODA URAA, KOSKA TYÖNANTAJAT TIETÄVÄT ETTÄ NAINEN ON TODENNÄKÖISESTI KOKOAJAN RASKAANA, ON PALATTU 100v TAAKSEPÄIN!!!

"SEKSIIN tarvitaan myös mies"

Eipä tarvita, jos ryhtyy lesboilemaan...

Tosi mulkku tämä ystäväsi petikumppani. Mutta kyllä sen nainen tuntee, onko kortsu päällä vai ei. Ellei sitten ole pahasti kännissä.

Valitettavasti se vain on niin, että ehkäisyvastuu on enemmän naisella kuin miehellä, KOSKA nainen on se osapuoli, jossa lapsi mahdollisesti voi alkaa kasvaa. Se on epäreilua ja vaikuttaa työelämäänkin kuten sanoit, mutta minkäs teet??!!

Varminta on naisen harrastaa yhdyntää (huom! muitakin seksitapoja on keksitty) vain sellaisen miehen kanssa, josta raskautuminen ei olisi katastrofi.

• rules..
        Korvabuusti kirjoitti:

"SEKSIIN tarvitaan myös mies"

Eipä tarvita, jos ryhtyy lesboilemaan...

Tosi mulkku tämä ystäväsi petikumppani. Mutta kyllä sen nainen tuntee, onko kortsu päällä vai ei. Ellei sitten ole pahasti kännissä.

Valitettavasti se vain on niin, että ehkäisyvastuu on enemmän naisella kuin miehellä, KOSKA nainen on se osapuoli, jossa lapsi mahdollisesti voi alkaa kasvaa. Se on epäreilua ja vaikuttaa työelämäänkin kuten sanoit, mutta minkäs teet??!!

Varminta on naisen harrastaa yhdyntää (huom! muitakin seksitapoja on keksitty) vain sellaisen miehen kanssa, josta raskautuminen ei olisi katastrofi.

En ymmärrä miksi tämä mainio kapistus on poistunu markkinoilta.
        Ehkä pian tulee se naisten kondomi tilalle..

• Korvabuusti
        rules.. kirjoitti:

En ymmärrä miksi tämä mainio kapistus on poistunu markkinoilta.
        Ehkä pian tulee se naisten kondomi tilalle..

Näissä kaikissa mekaanisissa ehkäisyvälineissä vain on se ongelma (tai joillekin se ainakin on ongelma), ettei yhdyntä tunnu samalta kuin paljaalla.

Ongelmaa ei ole, kun on yksiavioinen eikä onneksi pillereistä tule sivuvaikutuksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1829
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1368
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1151
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1058
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      909
    Aihe