En jaksa syödä sitä määrää mitä pitäisi

yks vaan

En tiedä muista, mutta itselläni on vaikeuksia jaksaa/pystyä syödä kaikkea sitä kalorimäärää mitä pitäisi.
Olen laskenut peruskulutukseni lisättynä liikunnan määrällä, joka on n.2300-2400 kcal/pv. Mun pitäisi syödä siis n. 1600-1700 kcal päivittäin laihtuakseni.
En jaksa kuitenkaan millään syödä niin paljon. Nytkin on vasta n. 1000 kcal syötynä ja vatsa on täynnä ja vielä pitäisi saada ahdettua sisäänsä liki 600 kcal.
Olen vetänyt aikaisemmin n 1000-1200 kcal päivässä, mutta nyt laihtuminen on pysähtynyt yli kuukaudeksi ja epäilen syyksi liian vähäistä kalorimäärää, siis tuota pienempää määrää.
En ole jatkuvasti laskenut vaan mennyt ns mutu tuntumalla.
Nyt oli pakko rueta miettimään jatkoa ja mikä tässä mättää, koska edistystä ei tapahdu.

4

325

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupas saapas eipäs

Ei näytä muutkaan tietävän, täytyy keksiä mun kans se itse.

• Kaloreita on kyllä ihan helppo lisätä ilman, että joudut määrällisesti syömään enemmän. Lorauta vaikka vähän enemmän öljyä tai salaatinkastiketta salaattiisi, ja lisää voisilmä aamupuuroosi. Vaihda rasvaton maito kevytmaitoon, kalkkunaleike kinkkuun, jne jne. Laihduttaja tarvitsee myös rasvaa! :)

• Hheheheh

Hah hah hah! Onpas aloittajalle paha ongelma!

• bibelot

Vuosia sitten kun olin painonvartijoissa, törmäsin samaan ongelmaan eli painon putoaminen loppui. Ja aina kun ryhmänvetäjän kanssa kävimme läpi mun ruokapäiväkirjaani niin huomasimme saman asian... söin liian vähän rasvaa. Eli laihduttajakin tarvitsee rasvaa polttoaineeksi joka pitää kalorinkulutuskoneiston käynnissä. Toki täytyy varoa ettei liikaa nautiskele sitä sorttia. Jos sulla on sama ongelma vieläkin niin kokeile ottaa teelusikallinen ruokaöljyä joka päivä, mulla se auttoi ainakin. Vaikuttaa siltä, että sun elimistösi on menossa huilitilaan. Ja toinen mitä meille painotettiin oli, että kaikki kalorit pitää syödä jotta koneisto toimii oikein. Muistan sellaisenkin illan kun juuri ennen nukkumaan menoa söin puolitoista lautasellista janssoninkiusausta jotta sain päivän kalorit täyteen... Mun ukkoni nauroi silloin mun laihduttamiselleni mutta eipä nauranut enää kun neljän kuukauden laihduttamisen jälkeen vaaka näytti 14 kg vähemmän kuin aloittaessa.

Äläkä välitä noista poskensoittajista, niillä on ihan omat omgelmat eikä me voida niille mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      54
      7168
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3314
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      142
      1605
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      245
      1424
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1355
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1220
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1217
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1165
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1124
    Aihe