Onko tuttu juttu?

Puhuit kännykkään ja se piippasi ja näyttö ilmoitti, että akku on lähes tyhjä.
Olit kuitenkin juuri ladannut sen.
Laitoit uudelleen lataukseen ja muutaman minuutin latauksen jälkeen se ilmoitti, että akku on täysi.
Tuntuuko tutulta?
Minullekin kävi niin ja menin kauppaa kysymään uutta akkua ja myyjä sanoi, ettei noin vanhaan (Nokian 3310) puhelimeen ole enää saatavana akkuja ja jos olisikin, niin hinta olisi 20-30€. Eli puolet uuden halvan hinnasta. Halusin kuitenkin vielä pitää vanhan. Mikä vanha se 5 vuotta vanha on meidän iässä?

Vähän tekniikkaa.
Vanha NiCa akku on kuin pullo jonka pohjalle on kertynyt sakkaa. Kun siihen kaataa vettä, niin se näyttää kyllä täydeltä, mutta vettä siinä on vähän. Jotta vettä saisi mahtumaan enemmän, niin sakka pitäisi saada ensin pois. Pullo me osataan kaikki puhdistaa, mutta akku on vähän eri juttu.

Tässä ohjeet:
Tarvikkeet:
1 kpl tulitikku
1 kpl noin 5 cm halk. kumirenksu

Valitse puhelimen näyttöön esimerkiksi asetukset,
jotta se ei soita kenellekään operaation aikana.

Katkaise kumirenksu.

Paina tulitikun pää toisen valintanuolen (se millä siirrytään kursoria edestakaisin) päälle ja kierrä se kumirenksulla kireästi sitä vasten.

Valon pitäisi nyt palaa taulussa ja asetukset "rallattaa" näytöllä.

Laita puhelin pöydälle ja unohda se. Se alkaa piiputtaa kun akku lähestyy tyhjää. Anna valon palaa kunnes se sammuu itsestään. Tuon piiputtelun takia puhelinta ei kannata laittaa yöpöydälle yöksi. Se voi mennä seinään lentäessään rikki.

Laita puhelin lataukseen, mutta älä kytke virtaa päälle. Asiantuntijat sanovat, että akku latautuu paremmin jos virta ei ole kytketynä.

Akun latauduttua täyteen ota puhelin normaaliin käyttöön.

Toista operaatio tilaisuuden tullen muutamia kertoja.

En voi luvata,että tämä auttaa aina, mutta ainakin minun puhelimesta tuli lähes uuden veroinen, joten kannattaa yrittää.

Homma on muuten paljon pienempi kuin tämä lukeminen.

0

411

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
        Maailman menoa
        656
        4870
      2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
        Ikävä
        20
        2265
      3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
        Ikävä
        103
        1444
      4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
        Ikävä
        89
        1364
      5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
        Ikävä
        23
        1346
      6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
        Kajaani
        131
        1153
      7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
        Ikävä
        68
        1085
      8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
        Maailman menoa
        264
        988
      9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
        Ikävä
        72
        967
      10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
        Ikävä
        75
        965
      Aihe