KIHADUS

♥~~~oOo~o♥O♥o~oOo~~~♥

Kihadus ~

Kipakka tulinen kiehkura
Puraisee harteista - selästä
Juoksee piiloon - ei näy

Kihertää -

Kuumaksi iho jää
Vihdalla hätyytän
Osuiko - Hiljaa on

Mennyt menojaan

Huokaus -

Silmät suljen
Valuu päivän huolet

Vaan jos kuitenkin -
vielä kokeilisin
Ei anna rauhaa
Vettä otan kauhaan

Siellä olit - tiesin sen
Kihadus melkoinen
Kyyryyn meen - hah
Vain hipaiset ja pakenet

Tyytyväisenä jalat nostan

Nyt kiusanhenki - sinulle sanon
Viimeinen oli temppusi tuo
Vain hetken enää sulle suon

Lämpö sieluakin hyväilee

No ehkä piankin - kihadus -
ehkä huomenna -
sulle seuraan teen

Mukanani silloin
tuon raikkaat veet

Siitä - ystäväin
iloitset -

Tiedän sen

♥~~~õOo~o♥O♥o~oOo~~~♥

22

710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • padme_amidala

Keskellä yötä : )
      Ihana runosi sai lämpiämän kylmän ulkolenkin jälkeen.
      Jaksaisipa kihahdella täällä nyt, aivan saunan tuoksu tuli nenuun runostasi.

hyviä öitä sulle, jos olet vielä hereillä : )

• *MURUKULTA*

*mussutusta* Eikö täällä.... mmmmmnammm... saa rauhassa..mmmm.... yölläkään syödä?...:I Eikäkö nukkua.. mmmnanmmmnamm...tietenkin! *kumsss* Hohoi.. Tulipa sitä taas.... Saunottua,, JUUH! ;P

Makeet oli löylyt ja makeet on kohtsillään unet..ja nukutaankin piiiitkään tai ainakin sinne asti mihin filmiä piisaa.

Nyt on pyykitkin kuivumassa, joten jos päästäis Nukku-Mattin töihin,,on tuo jo vähän puhallellutkin hiekkaansa niin, että hyvät yöt sinnekin ja huomenent :)

• tomppa2006

...murukulta, on taikaa!

tomppa

• *MURUKULTA*

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Sinun äänessä kuuluu lämpö

Sanasi -

kuin lempeä
        löylyn hipaisu iholla

Aaltona kauniina -
        hymyn toit -

aamuun

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Kiitos tomppa, sanoissasi on taikaa! :)

• Marin Frist

Saunamummoille - tontuille terveisiä.

Äläkä hyvä immeinen keiku nuin myöhään
      *heristää sormea*,
      Joulu tulee, vaikket siivoaisi yhtään.

Sunnuntai päivää *Murukulta*
      T:MF

• *MURUKULTA*

Vai onko sinulla saunassa mummo? Minulla on saunanhenki..ja tonttu kun sinne menen..;)

Joulunalus yöt, on ihan niin kuin kaikkialla olisi erityistä taikaa leijumassa..ja niin se onkin! Sitä hyvää, seurana läpi öisten hetkien..

No, minä ole se tollo, joka käy jouluna, kaikki astiatkin läpi uudelleen, tarkoitan, kaikki! Pesen katot ja kaapit..kirjahyllyt, koristeesineet joita on, kerään apteekin lasipulloja ja niistä saa jo kivan tiskin... :\
        Odotan sitä pvää kun ajattelen, että antaapa olla *huoh*.... Tulis jo.. :)))

Tänä aamuna huomaan, että minulle on kasvanut muutama uusi lihas.. Tuolille nousu ja lasku miljuuna kertaa on tuonut ne esiin! Niin erikseen on leivonta, kun minä laitan lahjaksi kaikkee sellaista, sellofaaniin ja nauhoitin, kelloin, enkelein koristeltuna ym.

Joten, M_F, saisinko minä nyt yöstäkin tunteja ottaa, kun niitä tarvitsen... :D

Ajatuksissani leivon sinulle myös suuuuren piparin ja pöläytän siihen päälle jouluntaikaa.. Mukvaa pyhäpvää, M_F ! :)

• kaaru

sitä runosi ovat aina, kauniita ja koskettavia

• *MURUKULTA*

*nauraa* Sanos muuta! Voi sitä ihmispaljoutta väliin,, :))) ja sitten kaikki kakarat innoissaan lumeen pyörimään... Nyt en kyllä menis,, Ja kait siinä EU:kin tulee jo vastaan..... :]

Minut laitettiin, pienin kun olin, aina 'pesusoikkoon' 'likoomaan' :\ ja käskettiin olla nätisti,, varmaan oli ainut paikka missä istuin, kuin kirkossa... ;))))

Kiitos kaaru sanoistasi, ja toivotan vihreää joulunalus aikaa, sillä maa on taas nurmikolla,, Pitäsköhän lähtee haravoimaan loputkin.. :D

• kaaru
        *MURUKULTA* kirjoitti:

*nauraa* Sanos muuta! Voi sitä ihmispaljoutta väliin,, :))) ja sitten kaikki kakarat innoissaan lumeen pyörimään... Nyt en kyllä menis,, Ja kait siinä EU:kin tulee jo vastaan..... :]

Minut laitettiin, pienin kun olin, aina 'pesusoikkoon' 'likoomaan' :\ ja käskettiin olla nätisti,, varmaan oli ainut paikka missä istuin, kuin kirkossa... ;))))

Kiitos kaaru sanoistasi, ja toivotan vihreää joulunalus aikaa, sillä maa on taas nurmikolla,, Pitäsköhän lähtee haravoimaan loputkin.. :D

Murukulta...ei Sinulla voi enää olla lehtiä maassa???
        Mitä Sinä siellä pihalla sitten syksyllä teit, kun sanoit meneväsi haravoimaan kesken runovirran taisit vain istua kahvilla :)))

Tai sitten Sinulla on hehtaarin piha...nauraa...

• *MURUKULTA*
        kaaru kirjoitti:

Murukulta...ei Sinulla voi enää olla lehtiä maassa???
        Mitä Sinä siellä pihalla sitten syksyllä teit, kun sanoit meneväsi haravoimaan kesken runovirran taisit vain istua kahvilla :)))

Tai sitten Sinulla on hehtaarin piha...nauraa...

No, ei olekaan lehtiä, himorappailija, kun olen, mutta nuo pkle harakat minä voisin mennä nirhaan!
        Syövät kaikki pikkulinnuille laittamani makuset ja ajavat vielä kaikki muut pois!
        Jos on hyviä karkoitus-temppuja harakoille, otetaan kiitollisuudella vastaan!

*huoh* Pesuhoneenpesu olisi nyt sitten kuitenkin ohjelmistossa ja,,,,voi vitsi kun tuo kissa nukkuu makiasti....*hiippailee*.. mää meen ny peseen....;))))

• kaaru
        *MURUKULTA* kirjoitti:

No, ei olekaan lehtiä, himorappailija, kun olen, mutta nuo pkle harakat minä voisin mennä nirhaan!
        Syövät kaikki pikkulinnuille laittamani makuset ja ajavat vielä kaikki muut pois!
        Jos on hyviä karkoitus-temppuja harakoille, otetaan kiitollisuudella vastaan!

*huoh* Pesuhoneenpesu olisi nyt sitten kuitenkin ohjelmistossa ja,,,,voi vitsi kun tuo kissa nukkuu makiasti....*hiippailee*.. mää meen ny peseen....;))))

...harakat...en tiedä mistä nuo h***n pulut tänne eksyy, en asu edes kaupungissa.

Joo pesuhuoneen pesu on ohjelmassa...siirtelen...siirtelen...huh

• *MURUKULTA*
        kaaru kirjoitti:

...harakat...en tiedä mistä nuo h***n pulut tänne eksyy, en asu edes kaupungissa.

Joo pesuhuoneen pesu on ohjelmassa...siirtelen...siirtelen...huh

Mulla on houkutin!! Kun olen saanut pestyä noin suurinpiirtein kaikki, saan koristella pirtin!! Mulla on uusia hianoja koristeita, sellasia kultasesta metallilangasta tehtyja palloja ja tähtiä joissa on pieniä värikkäitä helmiä siellä täällä. Varmaan löytyy joka kaupasta tällähetkellä, voit ainakin nähdä millaset mulla on. Mutta vasta sitten pääsen leikkiin niillä,,siihen asti lyön itteeni sormille.. :\

Lähetä ne pulut tänne! Minä tykkäisin, mutta kun tässä muutama pulupariskunta on syksyllä pyörinyt, on nuo yhtet viisaat on ampunut ne ! :¨( Juuh! Kaksi riittää...ettei mun tarvi.... :)))))

• Saunomassa.
      Ja sanomassa terkkuja "tontulle saunan".
      Minäkin aamusella.
      Kun väsähdin yövuorossa.
      Meni onneton saunaan.
      Ja nukahdin löylykauhaa pitelin.
      Onneksi kolahti.
      Heräsin.
      Ja voi kauhistus.
      Olin saunanlauteilla.
      Nukuin kuin tukki unilla.
      Pois sieltä.
      Ja kipakasti.
      Sisälle.
      Peiton väliin unosille.
      Nyt virkeänä taivallan.
      Runojen maailmaan.
      Moikkaan sinua.
      Olet jotakin minussa.
      Siellä sydämeni kammiossa.
      Olet Ystävä runonmaailman.
      KIITOS

• *MURUKULTA*

Kirjoitusvirheet on mahdollisias sitten.... villsii!
        Minulla ei tahtonut silmät aueta aamull..päivällä,, köhöm.. kun kävin niin myöhään bastussa, mutta olihan iihanaa, juuh ramasi minuakin, mutta en nukahtanyt ihan kuitenkaan, lähellä oli.

Ollaan me melekosia saunojia, kun mennään sinne nukkumaan! :)))))

Mutta tiiäkkö mitä! Kun tässä olen siivoillut pes.huon. löysin (heheh) jotain löylyveteen sekoitettavaa, eukaliptus-tuoksu-jutskaa,,, pakko illalla käydä kokeileen! ;D Mahtabvat tuoksut!!
        minä olen löyt'nyt palkon kadoksissa olleita asioita,, kuten hevosen..

Gitta, minä odotan sinun runojs joka pvä ja olen kuin eksynyt jos ei ole aamulla ollut mitään luettavaa sinulta!
        Niin lähellä olet minua, ystäväin! Sydämellinen, valtava halitus sinulle! :D

Nyt sukellan tekemään viimeisen silauksern pes.huon.,,,ja sitten kynttilät..*huoh* ;)

• Erik von
        *MURUKULTA* kirjoitti:

Kirjoitusvirheet on mahdollisias sitten.... villsii!
        Minulla ei tahtonut silmät aueta aamull..päivällä,, köhöm.. kun kävin niin myöhään bastussa, mutta olihan iihanaa, juuh ramasi minuakin, mutta en nukahtanyt ihan kuitenkaan, lähellä oli.

Ollaan me melekosia saunojia, kun mennään sinne nukkumaan! :)))))

Mutta tiiäkkö mitä! Kun tässä olen siivoillut pes.huon. löysin (heheh) jotain löylyveteen sekoitettavaa, eukaliptus-tuoksu-jutskaa,,, pakko illalla käydä kokeileen! ;D Mahtabvat tuoksut!!
        minä olen löyt'nyt palkon kadoksissa olleita asioita,, kuten hevosen..

Gitta, minä odotan sinun runojs joka pvä ja olen kuin eksynyt jos ei ole aamulla ollut mitään luettavaa sinulta!
        Niin lähellä olet minua, ystäväin! Sydämellinen, valtava halitus sinulle! :D

Nyt sukellan tekemään viimeisen silauksern pes.huon.,,,ja sitten kynttilät..*huoh* ;)

on varmaan syntynyt onnellisten tähtien
        alla
        Kelpais varmaan muillekkin foorumeille

Tyyli muistuttaa Margitan aikaansaannoksia
        solisee mukavasti

Apropoo:Jos tarvitset selänpesijää niin.....
        Pekka ja Kalle yms. ovat ns.rappiomiehiä......

• *MURUKULTA*
        Erik von kirjoitti:

on varmaan syntynyt onnellisten tähtien
        alla
        Kelpais varmaan muillekkin foorumeille

Tyyli muistuttaa Margitan aikaansaannoksia
        solisee mukavasti

Apropoo:Jos tarvitset selänpesijää niin.....
        Pekka ja Kalle yms. ovat ns.rappiomiehiä......

Nyt Eerik von kiusaa tahallaan ja saa minut ujostelemaan..

Gitan runot on niin räjähtävän energisiä, että hyvä jos itse on onnistunut saamaan etes pikkuisen siitä tähän omaani!

Kylläpäs se aika rientää... Koko pvä on mennyt puuhastellessa kaikkea pientä....Mutta ompahan saanut jotain näkyvääkin aikaan! :)
        Vai olisi se Eerik joutilas selänpesijäksi..
        Voi voi! Yksin sitä saa olla...Niin, kun se tuo 92 vuotiaskin antoi rukkaset,, ja köpötteli naapuriin, Ei mene hyvin, ei!
        Laitan muuten kuvan tuohon kylpemispaikastani,,,Tunnelmallinen ja innostava, eikös totta?
        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b8/Smoke_sauna.JPG/300px-Smoke_sauna.JPG

Eerikille olisikin käyttöä,,,niin minä tarkoitan, kun minulla pahus soikoon, meni lamppu (oikeesti) saunasta, enkä minä saa sitä hel.. helposti sitä lampunsuojaa irti..

Mutta voih, Eerik von, eikö olekin viehkeää!.. Nyt tuleekin löylyt otettua oikeasti kynttilänvalossa...ja mitkä tuoksut tulekaan...Ah! :D Minä menenkin sitten jo,,,;þ

• satuprinsessainen
        *MURUKULTA* kirjoitti:

Nyt Eerik von kiusaa tahallaan ja saa minut ujostelemaan..

Gitan runot on niin räjähtävän energisiä, että hyvä jos itse on onnistunut saamaan etes pikkuisen siitä tähän omaani!

Kylläpäs se aika rientää... Koko pvä on mennyt puuhastellessa kaikkea pientä....Mutta ompahan saanut jotain näkyvääkin aikaan! :)
        Vai olisi se Eerik joutilas selänpesijäksi..
        Voi voi! Yksin sitä saa olla...Niin, kun se tuo 92 vuotiaskin antoi rukkaset,, ja köpötteli naapuriin, Ei mene hyvin, ei!
        Laitan muuten kuvan tuohon kylpemispaikastani,,,Tunnelmallinen ja innostava, eikös totta?
        http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b8/Smoke_sauna.JPG/300px-Smoke_sauna.JPG

Eerikille olisikin käyttöä,,,niin minä tarkoitan, kun minulla pahus soikoon, meni lamppu (oikeesti) saunasta, enkä minä saa sitä hel.. helposti sitä lampunsuojaa irti..

Mutta voih, Eerik von, eikö olekin viehkeää!.. Nyt tuleekin löylyt otettua oikeasti kynttilänvalossa...ja mitkä tuoksut tulekaan...Ah! :D Minä menenkin sitten jo,,,;þ

nyt käyp ihan kateudesta vihreäksi tämä rinsessainen :I Tahtoo myöskin tuollaisen tunnelma saunan! Nyyh...

Kiitos murukulta taasen ihanaisesta runosta :)

Tässä piti tulla itseään viihdyttämään kesken työn teon... voi kun saisi edes hitusen tuosta sinun tarmostasi, niin saisi sen omankin kotosen siivoiltua ennen joulua. Menisipä siinä sivussa yksi Tarmokin... olisi sitten paikka mihin käpertyä pimeinä iltoina.

• *MURUKULTA*
        satuprinsessainen kirjoitti:

nyt käyp ihan kateudesta vihreäksi tämä rinsessainen :I Tahtoo myöskin tuollaisen tunnelma saunan! Nyyh...

Kiitos murukulta taasen ihanaisesta runosta :)

Tässä piti tulla itseään viihdyttämään kesken työn teon... voi kun saisi edes hitusen tuosta sinun tarmostasi, niin saisi sen omankin kotosen siivoiltua ennen joulua. Menisipä siinä sivussa yksi Tarmokin... olisi sitten paikka mihin käpertyä pimeinä iltoina.

Täytyy sanoo, että sauna oli kyllä todella jotain...
        Kynttilänvalossa, eukaliptuksien raikkaassa tuoksussa.. Suosittelen!
        Unet oli sitä myöten makoisat ja *huoh*... Tahtoo vielä peitonmutkaan käpertyä!
        josko se sullekin tulisi inspis joulusiivoiluun.. Voithan sitä ajatella sen olevan huomaavaisuutta toisia kohtaa, kun laittaa paikat kuntoon ja kaikkein parasta, pääsee koristelemaan! ;)))
        Muru puhaltaa innostuspulveria..'puuuuhhhhh' noin, eiköstä se siitä!

Mukvaa joulunalusaikaa ja alkavaa viikkoa, Rinsessainen! :D

• *Rakkaudenlahja*

tuot runoosi niin että lukijan saat kyyneliin :`).Pidin tästä taas niin paljon kiitos!

• *MURUKULTA*

Voi sinnuu, herkkämieli, elähän ny, ystävä hyvä..
        Suomalaiselle 'hikimaja' taitaa olla yx rakkauksista!
        Se saa mm. veret kiertään ja pulssin nousemaan..
        mutta eipä ilman sitä tultaisi kait toimeen!

Täältä yx löylynlyömä vilkuttaa nyt,,, mukvaa alkuviikkoa, R_lahja! :)

• TöllinLiisa

Janoaa vettä,
      kihahtelee kertoo,
      on kuumat löylyt.

Selänpesijä
      jos se puuttuu,
      niin usein.

Kiuaski kylmenee
      sihinää enää
      Selkäki unohtuu.

MURUKULTA.lämpöisiä kihaduksia jatkossaki.
      Hymyn kera. iloista illan ehtoota.Liisa

• *MURUKULTA*

Mikä sen saunan voittaisi!
        Gitan kans vaikka nukutaan siellä :))))) on se vain niin nautinnollista ja rauhoittavaa.

Juuh,, ei huolta selänpesijästä, se tuo Eerik von aikoi hoitaa sen puolen joten... ;þ
        Ei sitä kyllä eilen vielä näkynyt,, liekö Tat..Bentleyssä ollut liukkauden-esto-ohjelmointi ollut päällä...tai jotain muuta hienoa..*huoh* Taidan jatkaa joulunalus töitäni tässä odotellessa..
        Mukvaa iltaa saunoen tai muuten vain touhutessa, L ! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      110
      3590
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      63
      3216
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2523
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2144
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe