varkautta

serop1

Minulle on pistänyt silmiin, oikeastaan tämän kuukauden aikana, kaupassa erittäin paljon varastaminen. Etenkin hedelmä-vihannestiskien kohdalla. Tänään joku keski-ikäinen täti otti omenoita kilohinta 2.50 ja otti sitten muutaman klementiinin jonka kilohinta oli n.1.20. KAikk isamaan pussiin ja laitto kelementiinien hinnalla koko asatsin. Sanoin kohteliaasti asiasta ja sanoin, että se on varamastamista, niin meinas vaan, että näin tulee ostokset vaan halvemmaksi ja jotain mutinaa..

Saman olen nähnyt,e ttä otetaans uomalaisia tomaattejam mutta punnituksessa painetaan ulkomaalaisen kohtaan. Käydään punnitsemassa ostokset ja ja otetaan alppu ja heitetään muutama vielä ylimääräistä, kun omasta mielestä pitäisi saada enempi siihen hintaa...

Tämä kaikki on varastamista...

13

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muriaani

vartijat on sitä varten, ainakin isommissa liikkeissä, et niille voi ilmoittaa asiasta.
      Musta ei oo ilmiantajaksi vaikka tiedänkin että se on väärin.

• Mutta minusta sinun pitäisi puhua asiasta henkilökunnalle......itse en edes kehtaisi/viitsisi vahtia toisia asiakkaita...eikä mulla koskaan kyllä olisi aikaakaan jäädä vahtimaan muita...

• serop1

Kyllähän henkilö lujnta puuttuu asiaan. Viimeistään kassalla.. Eipä tuota tarvi kytätä niin kuin asian itse ilmaisit. Sitä näkee, kun jonottaa omaa vuoroa laittaa lappuansa... Ehkä pitäs vaan tuijottaa lattiaan, että ei sattuisi silmiin muiden rosvoaminehn... Eihän sitä saa kaupassa edes hymyillä kenellekään..eikä katsoa silmiin kassahenkilöä...

Pitäisi kiltisti maksaa ne suomalalsiet tomaatit suomalaisena, että vilejelijät saavat edes jotain. Ei ollenkaan ihme, että hintoja nostetaan, kun väärin alitetaan kaupoissa... Ja saisi muuten tulla useampienkin kauppojen kassalle punnitukset, että aina punnitaan.. Tulispa oikeat maksut.. Enempi vaikka kassahenkilöitä töihin, jos jonot venyy...

• serop1 kirjoitti:

Kyllähän henkilö lujnta puuttuu asiaan. Viimeistään kassalla.. Eipä tuota tarvi kytätä niin kuin asian itse ilmaisit. Sitä näkee, kun jonottaa omaa vuoroa laittaa lappuansa... Ehkä pitäs vaan tuijottaa lattiaan, että ei sattuisi silmiin muiden rosvoaminehn... Eihän sitä saa kaupassa edes hymyillä kenellekään..eikä katsoa silmiin kassahenkilöä...

Pitäisi kiltisti maksaa ne suomalalsiet tomaatit suomalaisena, että vilejelijät saavat edes jotain. Ei ollenkaan ihme, että hintoja nostetaan, kun väärin alitetaan kaupoissa... Ja saisi muuten tulla useampienkin kauppojen kassalle punnitukset, että aina punnitaan.. Tulispa oikeat maksut.. Enempi vaikka kassahenkilöitä töihin, jos jonot venyy...

oli se mitä minä tuntisin, jos vahtisin mitä toinen vaa'alla punnitsee...
        Saathan sinä vahtia ja hymyillä ja tehdä ihan mitä sinusta hyvältä tuntuu, ei kuulu minulle....sanoin vaan oman mielipiteeni, että asia kuuluu henkilökunnan/kauppiaan valvoa...ei asiakkaan.

• n.sorsa
        serop1 kirjoitti:

ymmärtäähän sitä tarvii jos ihmiset on niin köyhiä tai asuu köyhenmillä seuduilla missä täytyy varastella, kun rahat ei riitä.

Meidän paikallisessa kaupassa ei myydä vanhoja niinkuin tuomoisia edellisenpäivän tuotteita mistä olen joskus kuullut niinkuin 50% tai jotain semmoista.

Voit kysyä vaikka meidän paikallisilta ihmisiltä.

Meiläpäin tuo elintaso on, luultavasti niin korkea etten ole koskaan edes vahingossa nähnyt meidän pikkasesta kyläkaupasta kenenkään varastavan vaan kaikki on maksannut kiltisti oikean hinnan tuotteista vaikka olisivat kuinka kalliita.

Mutta niinkuin tuota sanoin jossakin on tuo elintaso heikompi ja on pakko varastella vaikkapa edes muutaman sentin.

• n.sorsa kirjoitti:

ymmärtäähän sitä tarvii jos ihmiset on niin köyhiä tai asuu köyhenmillä seuduilla missä täytyy varastella, kun rahat ei riitä.

Meidän paikallisessa kaupassa ei myydä vanhoja niinkuin tuomoisia edellisenpäivän tuotteita mistä olen joskus kuullut niinkuin 50% tai jotain semmoista.

Voit kysyä vaikka meidän paikallisilta ihmisiltä.

Meiläpäin tuo elintaso on, luultavasti niin korkea etten ole koskaan edes vahingossa nähnyt meidän pikkasesta kyläkaupasta kenenkään varastavan vaan kaikki on maksannut kiltisti oikean hinnan tuotteista vaikka olisivat kuinka kalliita.

Mutta niinkuin tuota sanoin jossakin on tuo elintaso heikompi ja on pakko varastella vaikkapa edes muutaman sentin.

tosi kauan sitten, kun lähikaupassamme oli vielä oikea lihatiski, niin yks äijä koitti kuulemma pölliä sieltä kokonaista kirjolohta :)
        Pyrstö vaan pilkotti kuulemma takinkauluksesta kassalla.

• inhottavaa.

Moni sellainenkin, joka ei kaupasta varastaisi, saattaa tälläkin palstalla; osin ymmärtämättömyyttään, syyllistyä varkauksiin ja rikollisuuteen. Tuntui hienolta lukea alemmasta ketjusta asiallinen selvitys laittoman materiialin poistattamisesta. Ehkä joku tuntee piston sydämessään, tärkeintä kuitenkin on että ymmärtää tekijänoikeusrikokset varkauksiksi.

• varastamista, ja mulle on itselleni tosi vaikea mennä tuollaisessa paikassa sanomaan mitään vieraalle ihmiselle, mutta minusta on hyvä ja oikein että avasit suusi. Minun mielestä on jo liikaakin semmoista ei kuulu mulle -asennetta ihmisillä, ei puututa kun ei katsota että asia koskee itseä millään tavalla. Juuri tässä oli puhetta siitä yhden etelämpää tulleen kanssa, kun hän oli ollut käymässä kotikonnuillaan ja istunut paikallisjunassa, niin joku oli ruvennut potkimaan toisella puolen käytävää istuvaa raskaana olevaa nuorta naista, oli ilmeisesti jonkinlainen tuttu ollut tälle potkijalle mutta eivät he kuitenkaan yhdessä siellä junassa alunperin istuneet. Ihmiset jotka istuivat vastapäätä, olivat vain KATSONEET eivätkä olleet reagoineet mitenkään. Minun tuttu oli fyysisesti mennyt estämään sitä tyyppiä ja ottanut häneltä haukkumisia vastaan kunnes konduktööri tuli paikalle ja vei häiriköitsijän pois vaunusta. Hän sanoi että onneksi ei täällä sentään vielä olla ihan niin välinpitämättömiä kuin suuressa sivistyneessä etelässä.

Täällä kassa punnitsee hedelmät joten tuota vaakaongelmaa ei silleen ole... on se pistänyt joitakin kertoja mullakin silmään lomalla että punnitaan kaksi omenaa ja sitten käydään laittamassa pussiin vielä kaksi. Kokenut kassahan sen ehtii huomata monesti, mutta ei kaikki.

Parhaita mitä olen kuullut on esim. viisi televisiota jotka vietiin yhdestä keskisuomalaisesta suuresta liikkeestä, tyypit hakivat telkkarit suoraan hyllystä elektroniikkaosastolta ja kävelivät kassan läpi lämpimästi kassaneidille hymyillen. Kassaneiti hymyili takaisin ja meni tovi ennen kuin huomattiin että nyt on jotain poistunut luvatta. :D Että on sitä pokkaa eräillä, voi jestas.

• Ri_ce

Musta tuntuu, että seuraavan kerran kun näen jonkun varastavan jotain, käyn vähän puistelemassa..prkl..suututtaa ylipäätään kaikki tuollaiset. Luulen, että minut on ajanut tähän tilaan, se meidän autovarkaus menneellä viikolla. En ymmärrä noita myymälä varkauksia, mutta haloo, kuka vie toisen auton omasta pihasta, omalta parkkipaikalta, omasta lämmitystolpasta???????

Mulla taitaa olla nyt jotain patoutumia. No juu kantani taisis kuitenkin tulla suht selväksi.

• Meiltä vietiin kanssa parisenvuotta sitte, omasta pihasta melkeen olkkarin ikkunanalta auto...Kyllä nuo nykyrosvot on kyllä niin röyhkeitä...

• Ri_ce
        Sikra kirjoitti:

Meiltä vietiin kanssa parisenvuotta sitte, omasta pihasta melkeen olkkarin ikkunanalta auto...Kyllä nuo nykyrosvot on kyllä niin röyhkeitä...

On siinä tosiaan ollut otsaa, mutta eipä nuo vorot taida paljon konsteja kaihtaa, kun kerran silmänsä ovat johonkin iskeneet.

• varastetaan paljon. Me maksavat asiakkaat ne varastetut tuotteet maksamme hinnan korotuksina.
      itse en kyllä koskaan pane merkille mitä nappia edellä oleva asiakas jonossa painaa punnitessaan hedelmiä.
      Stockkalla oli tuoreita viikunoita halpaan hintaan, lähes 21€ kilo, niitäkin jotkut ilmeisesti ostavat. :-D

• varastaa

tavallaan...laitetaan ilmoitukseen tarjoushinta,kaikki eivät tutki kuitteja,ja kun koneissa on edelleen normaalihinta asiakasta petkutetaan...aivan tieten! jos joku huomauttaa,maksetaan erotus, ja monta sataa muuta tulee huijatuksi.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4930
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2265
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1444
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      91
      1395
    5. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1356
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      150
      1216
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1085
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      266
      1003
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      977
    10. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      965
    Aihe