Olen menossa ens kuun 10 päivä amalgaamisaneeraukseen ja haluaisin tietää onko ketään avun saajaa paikalla? Minun mahani on siinä kunnossa et vain ripuloin ja ripuloin. Nyt tällä hetkellä "pystyn" syömään kaurapuuroa ja mustikkasoppa ja leipää. Muut ruoka-aineet on menneet niin et vain ripuloin. Näistäkin kyllä jo ripuloin, mut vain pari kolme kertaa päivässä. Lääkäreitä ei kiinnosta asia. Mitään elimellistä vikaa ei löydy. Oli kyllä hemoglobiini laskenut kesällä, mut sielläkään ei sit sen kummempaa taustalla. Paino 42.3. Paino vielä vuonna 2004 n.60kg. Olen yrittänyt syödä antioksidantteja. Nimittäin biohammaslääkäri ei ala tekemään ilman suojauksia saneerausta. Tiedän kuka vois antaa avun, mut ei vielä vastausta. Nimittäin Taivaan Isä. Tai Hänen poikansa. Olen nähnyt unenkin. Miten saneeraus auttaa, mut en ihan suoraa vastausta.
amalgaamisaneeraus
114
10875
Vastaukset
- muitaoireita
Kyllä tuosta saa apua, tosin voi tulla aika rankat oireet poiston jälkeen. Mitä muita oireita löytyy?
Brain fogia, masennusta, keskittymisvaikeuksia, väsymystä?- Nimetön
Väsymystä on kyllä olut jo vuosikausia. Mikä on brain fogia? Syksyllä huomasin, että kieli on musta ja kohta vähän ajan päästä huomasin, että amalgaamipaikka on lähtenyt yhden hampaan pinnalta. Hammaslääkäri oli laittanut siihen muovia. Mut jätti vielä amalgaamia reunaan siihen hampaaseen. Myöhemmin vasta yhdistin, että sehän oli se amalgaami, joka oli siinä kielessä! Hammashoitajalle siitä sanoin ja hän sanoi, et se on sellaista pehmeää.
- diagnoosi
Nimetön kirjoitti:
Väsymystä on kyllä olut jo vuosikausia. Mikä on brain fogia? Syksyllä huomasin, että kieli on musta ja kohta vähän ajan päästä huomasin, että amalgaamipaikka on lähtenyt yhden hampaan pinnalta. Hammaslääkäri oli laittanut siihen muovia. Mut jätti vielä amalgaamia reunaan siihen hampaaseen. Myöhemmin vasta yhdistin, että sehän oli se amalgaami, joka oli siinä kielessä! Hammashoitajalle siitä sanoin ja hän sanoi, et se on sellaista pehmeää.
Tuo kyllä jo kelpaa hyvin diagnoosiksi; lääkärien mielestä ei mitään vikaa, ja väsymystä ynnä muut ongelmat. Ihan selkeä tapaus, eli amalgaamimyrkytys.
Brain fog on aivosumua, sanotaanko pumpulia päässä. Esim. ajatus kulkee hitaasti, keskittymisvaikeuksia, aivoissa ei tunnu ihan terävältä y.m. sellaista.
Tuo kieli kannattaa kyllä jotenkin saada puhtaaksi, sillä siitä höyrystyy paljon elohopeaa, kun pinta-ala on suuri. Toivottavasti biohammaslääkärisi saa kaiken puhtaaksi, ja siis on ihan oikein että menet biohammaslääkärille, sillä amalgaamipaikkojen poistaminen ilman asianmukaista suojausta voi johtaa vielä suurempaan katastrofiin. - Nimetön
diagnoosi kirjoitti:
Tuo kyllä jo kelpaa hyvin diagnoosiksi; lääkärien mielestä ei mitään vikaa, ja väsymystä ynnä muut ongelmat. Ihan selkeä tapaus, eli amalgaamimyrkytys.
Brain fog on aivosumua, sanotaanko pumpulia päässä. Esim. ajatus kulkee hitaasti, keskittymisvaikeuksia, aivoissa ei tunnu ihan terävältä y.m. sellaista.
Tuo kieli kannattaa kyllä jotenkin saada puhtaaksi, sillä siitä höyrystyy paljon elohopeaa, kun pinta-ala on suuri. Toivottavasti biohammaslääkärisi saa kaiken puhtaaksi, ja siis on ihan oikein että menet biohammaslääkärille, sillä amalgaamipaikkojen poistaminen ilman asianmukaista suojausta voi johtaa vielä suurempaan katastrofiin.Kiitos nuista viesteistä. Tässä on vielä vajaa kuukausi aikaa odottaa. Oon odottanut jo kesästä. Eivät antaneet aikaa, ennenkuin olin käynyt antioksidanttiklinikalla. Siellä oli kyllä puutoksia ravintoaineissa ja keväällä laski se hemoglobiini ja nyt syksyllä kävi 88. On noussu 112. Kaikkea en pysty antioksidanteistakaan syömään. Kuten maitohappobakteerit.
- Nimetön
diagnoosi kirjoitti:
Tuo kieli kannattaa kyllä jotenkin saada puhtaaksi, sillä siitä höyrystyy paljon elohopeaa, kun pinta-ala on suuri. Toivottavasti biohammaslääkärisi saa kaiken puhtaaksi, ja siis on ihan oikein että menet biohammaslääkärille, sillä amalgaamipaikkojen poistaminen ilman asianmukaista suojausta voi johtaa vielä suurempaan katastrofiin.Muita vaivoja on nenäverenvuoto, lima kurkussa, pissavaivat. Ei ole aivosumua. Kyllä on ihan kirkkaat ajatukset. Joskus kyllä joku vaikeaselkoinen teksti, joka ei muutenkaan kiinnosta, niin en voi keskittyä. Ajatukset on jossain aivan muualla.
- vaivoja
Nimetön kirjoitti:
Muita vaivoja on nenäverenvuoto, lima kurkussa, pissavaivat. Ei ole aivosumua. Kyllä on ihan kirkkaat ajatukset. Joskus kyllä joku vaikeaselkoinen teksti, joka ei muutenkaan kiinnosta, niin en voi keskittyä. Ajatukset on jossain aivan muualla.
Tämä aivosumu on kyllä vähän suhteellista. Nimittäin jos olet haastavalla alalla, esim. tekniikka/luonnontieteet, niin tämä haitta korostuu kyllä, ja sen huomaa helposti. Tiedän kyllä että arjesta selviää vähemälläkin.
Nuo muut mainitsemasi vaivat ovat myös tyypillisiä, itselläni nenän tukkoisuus aamulla oli myös ärsyttävää. - Nimetön
vaivoja kirjoitti:
Tämä aivosumu on kyllä vähän suhteellista. Nimittäin jos olet haastavalla alalla, esim. tekniikka/luonnontieteet, niin tämä haitta korostuu kyllä, ja sen huomaa helposti. Tiedän kyllä että arjesta selviää vähemälläkin.
Nuo muut mainitsemasi vaivat ovat myös tyypillisiä, itselläni nenän tukkoisuus aamulla oli myös ärsyttävää.Oletko ollut itse saneerauksessa?
- kelaatio
Nimetön kirjoitti:
Oletko ollut itse saneerauksessa?
Olenhan minä, tosin ei se mikään iso juttu ollut kun oli vain yksi paikka kyseessä. Eli on turha luulla että suu pitää olla täynnä niitä paikkoja, ennen kuin vahinko käy. Sain lopulta aika pahan masennuksen aikaiseksi tuolla paikalla. Nyt on minulla vielä oman tutkinnan alla että minkä vuoksi näin pääsi käymään. Mikään ei kuitenkaan viittaa siihen että minulla olisi jotain synnynnäisiä puutteita elimistössä. Suugalvanismia oli kuitenkin reippaasti, tuntui kuin paikka olisi sähköpatteri kun siihen laittoi kielen päälle.
- Pääsi..
Jos syy onkin siellä korvien välissä...esim.syömishäiriö,mielenterv.häiriö?
- Nimetön
Minulla ei ole syömishäiriötä ja käskivät käydä psykiatrillakin ja sanoi ettei ole mitään vikaa. Olen tyytyväinen elämääni, jos vielä saisin nauttia samasta ruuasta kuin muutkin. Siihenhän ne viimeiseksi vetoaa, kun eivät osaa auttaa. Elohopea on myrkkyä, jota elimistö yrittää pois työntää. Miksi elohopea ei ole suussa ongelmajätettä, mut heti kun otetaan suusta pois niin tulee ongelmajätettä. Hautausmaat on täynnä ihmisten suussa olevia amalgaamipaikkoja. Ne liukenee sit sieltä vesistöön..
- ole kuin tuhkat
Nimetön kirjoitti:
Minulla ei ole syömishäiriötä ja käskivät käydä psykiatrillakin ja sanoi ettei ole mitään vikaa. Olen tyytyväinen elämääni, jos vielä saisin nauttia samasta ruuasta kuin muutkin. Siihenhän ne viimeiseksi vetoaa, kun eivät osaa auttaa. Elohopea on myrkkyä, jota elimistö yrittää pois työntää. Miksi elohopea ei ole suussa ongelmajätettä, mut heti kun otetaan suusta pois niin tulee ongelmajätettä. Hautausmaat on täynnä ihmisten suussa olevia amalgaamipaikkoja. Ne liukenee sit sieltä vesistöön..
jäljellä. Ei koko ihmistä, tuhkaus tehdään krematoriossa.
- tehdään
ole kuin tuhkat kirjoitti:
todellakin krematoriossa, jonka tornista elohopeahöyryt tupruavat ympäristöön, sitä saastuttamaan ja vielä elävien hengitettäväksi.
Jopa pohjaveteenkin voi joutua, huuhtoutua, kuten siellä käymättömienkin elohopeat. - tai,
oikeastaan anna muiden tutkia!
- Nimetön
ole kuin tuhkat kirjoitti:
Ei kaikkia ihmisiä tuhkata. Paljon haudataan ihan kokonaisena arkussa maan multiin.
- olisi syytä
Nimetön kirjoitti:
Ei kaikkia ihmisiä tuhkata. Paljon haudataan ihan kokonaisena arkussa maan multiin.
tuhkata! Oli ikäänkuin pieni vinkki.
- Nimetön
Eikä hintakaan ollut paha saneerauksessa, kun mies vertasi omalla hammaslääkärillä käyntiä. Tehdään nykyään kertasaneerauksena.
- kertasaneeraus
Tarkoitatko että kaikki paikat vaihdetaan samanaikaisesti, on siinä hommaa jos esim on kuusi amalgaamipaikkaa. Ei amalgaamin vaihtaminen oikeasti eroa muusta paikkauksesta, vain ei tarvitse porata yhtä paljon ellei hammas ole reikiintynyt lisää paikan alla. Varmaan joutuu kuitenkiin istumaan monttu auki useampi tunti. Sitten epäilen ettei ole ihan terveellistäkään vaihtaa kaikki paikat samanaikaisesti kun joutuu aina vähän amalgaamia elimistöön, suojauksista huolimatta.
- Nimetön
kertasaneeraus kirjoitti:
Tarkoitatko että kaikki paikat vaihdetaan samanaikaisesti, on siinä hommaa jos esim on kuusi amalgaamipaikkaa. Ei amalgaamin vaihtaminen oikeasti eroa muusta paikkauksesta, vain ei tarvitse porata yhtä paljon ellei hammas ole reikiintynyt lisää paikan alla. Varmaan joutuu kuitenkiin istumaan monttu auki useampi tunti. Sitten epäilen ettei ole ihan terveellistäkään vaihtaa kaikki paikat samanaikaisesti kun joutuu aina vähän amalgaamia elimistöön, suojauksista huolimatta.
Kertasaneeraus on, että hampaat tehdään samana päivänä kuntoon. Välillä käydään syömässä. Sen kummempaa kokemusta asiasta ei vielä ole. Harjoiteltiin vain suun pitämistä auki ja teki muotit valmiiksi.Sen tähden ettei tuu purentaongelmia. Tiedän vain, että ihmiset on todellakin saaneet apua toimenpiteestä. Mulla on kyllä poistettu paikkoja ilman mitään suojauksia ja niitä on menny kurkkuun ja elimstöön ihan suun kautta. Uskon, että he kun tekevät tätä työtä jatkuvasti niin osaavat asian. Ne imuroidaan ja lohkomalla poistetaan. Tämmöistä tietoa olen saanut.
- syömässä
Nimetön kirjoitti:
Kertasaneeraus on, että hampaat tehdään samana päivänä kuntoon. Välillä käydään syömässä. Sen kummempaa kokemusta asiasta ei vielä ole. Harjoiteltiin vain suun pitämistä auki ja teki muotit valmiiksi.Sen tähden ettei tuu purentaongelmia. Tiedän vain, että ihmiset on todellakin saaneet apua toimenpiteestä. Mulla on kyllä poistettu paikkoja ilman mitään suojauksia ja niitä on menny kurkkuun ja elimstöön ihan suun kautta. Uskon, että he kun tekevät tätä työtä jatkuvasti niin osaavat asian. Ne imuroidaan ja lohkomalla poistetaan. Tämmöistä tietoa olen saanut.
käydään välillä. varmastikin tärkeä ja välttämätön osa hoitoa. hohhoijaa.
- Nimetön
syömässä kirjoitti:
käydään välillä. varmastikin tärkeä ja välttämätön osa hoitoa. hohhoijaa.
Ei taida oikein keskustelu sujua. Ei näitä tarvitse lukea, jos se menee hohhoijaan puolelle! Toivon, että saat eläämäsi sisältöä.
- koskaan
Nimetön kirjoitti:
havainnut mitään eroa kertomusten, mainonnan ja käytännön välillä?
Kuvittelinpa minäkin jonkinlaiseen paikan lohkomiseen, josta oli puhettakin ennen paikan poistamista, koska valkoisen paikan alta kuulsi tummaa!
Mutta käytännössä paikka surautettiinkin aivan yht`äkkiä, eikä toivottuja paloja saatu ollenkaan!
Kun kysäisin niitä paloja nähtäväksi, niin hammaslääkäri kertoi vain jotain, että ne meni jo imuriin.
Vain yksi pieni siru jonka pora heitti rintamukselle löytyi!
Näin siis käytännössä! - Nimetön
koskaan kirjoitti:
havainnut mitään eroa kertomusten, mainonnan ja käytännön välillä?
Kuvittelinpa minäkin jonkinlaiseen paikan lohkomiseen, josta oli puhettakin ennen paikan poistamista, koska valkoisen paikan alta kuulsi tummaa!
Mutta käytännössä paikka surautettiinkin aivan yht`äkkiä, eikä toivottuja paloja saatu ollenkaan!
Kun kysäisin niitä paloja nähtäväksi, niin hammaslääkäri kertoi vain jotain, että ne meni jo imuriin.
Vain yksi pieni siru jonka pora heitti rintamukselle löytyi!
Näin siis käytännössä!No minä oon kyllä käynyt jo tällä hammaslääkärillä korjauttamassa ei amalgaamipaikkoja ja heillä on pitkä kokemus takana. Kun saneeraus tehdään ilman puudutusta, niin sitäkin kokeiltiin, että minkä aikaa porataan, että ettei mene liian kivuliaaksi. Nämä kertomukset on ihmisiä ei vain tuulesta temmattuja juttuja. Voin kertoa sit, jos hammaslääkäriin asti pääsen, mitä tapahtui. Mulla on henkilö, jonka kans olen asiasta puhunut. Hänelle on tehty saneeraus ja hän tosi tyytyväinen.
- Yks vaan
kertasaneeraus kirjoitti:
Luin joskus jostain lehdestä, että hammaslääkäri Leif Grans tekee näitä hommia kertasaneerauksena. Itselleni homma tehtiin yksittäin. Tosin niitä oli 21 kpl. Aikamoinen homma olisi tehdä nuo kerralla. Tosin 4 kpl noista oli viisaudenhampaita, jotka nykäistiin pois turhina.
- Nimetön
Yks vaan kirjoitti:
Luin joskus jostain lehdestä, että hammaslääkäri Leif Grans tekee näitä hommia kertasaneerauksena. Itselleni homma tehtiin yksittäin. Tosin niitä oli 21 kpl. Aikamoinen homma olisi tehdä nuo kerralla. Tosin 4 kpl noista oli viisaudenhampaita, jotka nykäistiin pois turhina.
Ompa ollu paljon paikkoja. Oliko niistä jotain vaivoja. Nykyään on turvallisinta tehdä kertasaneerauksena. Mulla on vielä 7 kpl. En tiedä monta on ollut kaiken kaikkiaan. En oo silloin tiennyt amalgaamin haitoista. Kesällä vain luin seiskasta repästyn jutun erään naisen amalgaamipaikoista. Hänellä oli ollu 19000 antibiootia vuodessa syötävänä. Oli tehty saneeraus. Olin häneen yhteydessä puhelimitse.
- ??????
Nimetön kirjoitti:
Ompa ollu paljon paikkoja. Oliko niistä jotain vaivoja. Nykyään on turvallisinta tehdä kertasaneerauksena. Mulla on vielä 7 kpl. En tiedä monta on ollut kaiken kaikkiaan. En oo silloin tiennyt amalgaamin haitoista. Kesällä vain luin seiskasta repästyn jutun erään naisen amalgaamipaikoista. Hänellä oli ollu 19000 antibiootia vuodessa syötävänä. Oli tehty saneeraus. Olin häneen yhteydessä puhelimitse.
Siis mitä tuo luku tarkoittaa?
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Hain tuon jutun, jonka oon säilyttäny.Näin menee erilaisten tulehdusten seurauksena hän joutui syömään vuosien sairauskierteen aikana yht. noin 30 000 antibiootitablettia... jatkuu joka päivä oli syöny krooniseen virsatietulehdukseen yhhdeksän sulfatablettia. Ne oli riitäny neljäksi kuukaudeksi. Hän on käyny elohopea mittauksissa ja ne ollu hirvittvän korkeita. Muistin väärin.
- Yks vaan
Nimetön kirjoitti:
Kyllä niitä tulee 21, kun molemmin puolin oli takana 5 paikkaa ylhäällä ja alhaalla sekä yksi hampaan kyljessä. On ollut selittämättömiä oireita, joihin ei lääkärissä ole löytynyt mitään syytä. Lääkärin toteamat diagnoosit ovat olleet vain Migreeni ja totaalinen laktoosi-intoleranssi. Vaivoista en ole päässyt kokonaan eroon, vaikka saneerauksesta on jo vuosia. Hieman on kuitenkin helpottanut, joten ainakin osa oireilusta voisi selittyä amalgaamisairaudella. Ehkäpä elohopeaa on vielä pääkopassa. Suojaus ei ollut kummoinen amalgaamien poiston aikana.
- antibioottitablettia
Nimetön kirjoitti:
Hain tuon jutun, jonka oon säilyttäny.Näin menee erilaisten tulehdusten seurauksena hän joutui syömään vuosien sairauskierteen aikana yht. noin 30 000 antibiootitablettia... jatkuu joka päivä oli syöny krooniseen virsatietulehdukseen yhhdeksän sulfatablettia. Ne oli riitäny neljäksi kuukaudeksi. Hän on käyny elohopea mittauksissa ja ne ollu hirvittvän korkeita. Muistin väärin.
määrätty, eikä vieläkään kiinnosta selvittää ongelman varsinaista SYYTÄ?
- Nimetön
Yks vaan kirjoitti:
Kyllä niitä tulee 21, kun molemmin puolin oli takana 5 paikkaa ylhäällä ja alhaalla sekä yksi hampaan kyljessä. On ollut selittämättömiä oireita, joihin ei lääkärissä ole löytynyt mitään syytä. Lääkärin toteamat diagnoosit ovat olleet vain Migreeni ja totaalinen laktoosi-intoleranssi. Vaivoista en ole päässyt kokonaan eroon, vaikka saneerauksesta on jo vuosia. Hieman on kuitenkin helpottanut, joten ainakin osa oireilusta voisi selittyä amalgaamisairaudella. Ehkäpä elohopeaa on vielä pääkopassa. Suojaus ei ollut kummoinen amalgaamien poiston aikana.
Jos on ollu nuin paljon paikkoja. Ei ihme, jos myrkyt ei vielä ei oo poistunut elimistöstä. Oletko ollut antioksidanttihoidossa. Se on kyllä tosi kallista! Tutkimukset mitä elimistöstä puuttuu ja sit antioksidantit vielä maksaa tosi paljon. Niitä pitää syödä ennen ja jälkeen saneerauksen. Sit on tämä chlorella. Poistaa kans elimistöstä myrkkyjä. On ostettu sitä maahantuojalta. Siitä on kirjakin lainasin kirjastosta ja sit vielä tilasin itselleni. Saksalainen lääkäri on parantanut potilailtaan sillä vatsan suolinukan. Siinä on kaikki ravintoaineet. Pitäis olla suun suojaus ja happiviikset en tiedä muuta, mitä muuta siellä laitetaan. Mun piti tässä soittaa yhdelle, jolle tehty saneeraus, mutta en oo saanu sitä kiinni vielä. Hän sairaanhoitaja on. Kuule toivoa niinkauan kuin on elämää. Minäkin olen ihme, että olen yleensä täällä elossa.
- amalgaamipaikkaa
Yks vaan kirjoitti:
...> On ollut selittämättömiä oireita, joihin ei lääkärissä ole löytynyt mitään syytä.
Lääketiede on ihmeellistä! - Nimetön
antibioottitablettia kirjoitti:
määrätty, eikä vieläkään kiinnosta selvittää ongelman varsinaista SYYTÄ?
Siis 30 000 antibioottitablettia oli määrätty eräälle seitsemän päivää lehdessä olevalle naishenkilölle. Jossa hänellä oli vaikka mitä vaivoja.. jonka tähden minäkin olen menossa poistattamaan paikkoja.Siis se seiskan juttu sai minut toivomaan, että saisin sen kautta avun. En syö mielelläni antibiootteja!
- viis vuotta sitten
kahdeksan paikkaa 200 euroa, eli eipä paljookaa.
- Nimetön
viis vuotta sitten kirjoitti:
kahdeksan paikkaa 200 euroa, eli eipä paljookaa.
On ollu tosi edullinen. Mulla ei ihan nuin edullinen. Muotit maksaa,raikasilma happiviikset. Ainakin sano,et ei saa kela korvausta, mut en tiedä nyt kun on lääkärin lähete. Pitäis kysyä. Ennen on saanu kelakoravauksen. Miten kauan aikaa sulla meni kahdeksan hampaan saneerauksessa?
- YHTÄ EPÄTERVEELLISIÄ
Ei ne muovipaikatkaan terveellisiä ole. Sisältävät haitallisia aineita ja estrogeenien kaltaisia aineita.
Kun katsoo ikäluokkia niin huomaa että allergiat ja terveysongelmat ovat lisääntyneet juuri sukupolvella, jolla EI OLE AMALGAAMIPAIKKOJA. Eli johtuu sitten muoveista.
Eli kaikki paikka-aineet yhtä ongelmallisia, toisen epäterveellisen tilalle tulee toinen epäterveellinen. - !!!!
YHTÄ EPÄTERVEELLISIÄ kirjoitti:
Ei ne muovipaikatkaan terveellisiä ole. Sisältävät haitallisia aineita ja estrogeenien kaltaisia aineita.
Kun katsoo ikäluokkia niin huomaa että allergiat ja terveysongelmat ovat lisääntyneet juuri sukupolvella, jolla EI OLE AMALGAAMIPAIKKOJA. Eli johtuu sitten muoveista.
Eli kaikki paikka-aineet yhtä ongelmallisia, toisen epäterveellisen tilalle tulee toinen epäterveellinen.Jos olisit vähänkään perehtynyt kansanterveystieteeseen, tietäisit, että kansalaisten hammasterveys on viime vuosikymmeninä parantunut jatkuvasti, viime vuosiin saakka (nyt sitten jo mennäänkin takapakkia, mutta se onkin jo toinen juttu). Toisin sanoen, karies ja sen hoitona paikkaaminen millä tahansa materiaalilla on kokonaisuudessaan vähentynyt. Vedetäänkö tästä nyt johtopäätös, että ne joilla ei ole ollenkaan paikkoja hampaissaan, ovat alttiimpia allergioille ja terveysongelmille?
- kelaatio
Muistakaa myös tehdä se jälkihoito kunnolla, siitä ei taida olla mitään asiantuntemusta vielä Suomessa. Amalgaamimyrkytyksestä harvoin paranee täysin, tai paraneminen on ainakin erittäin hidasta, ja kestää vuosikausia, jollei myrkkyjä/loisia kelatoida pois.
Isoin ongelma näyttäisi olevan systeeminen hiivatauti, joka on levinnyt ympäri elimistöä. Sen tunnistaa siitä että paikkojen poistamisen jälkeen tulee paljon vaahtoavaa sylkeä, joka ei ikinä tahdo loppua, ja sormet turpoavat pysyvästi.
Kelaatiohoidoksi parhaiten käy alfalipoiinihappo, matalilla annoksilla, ja usein (suositus 3 tunnin välein, ja annoskoko 20 mg tai vähemmän, eli 100 mg:n kapselit joutuu rikkomaan). Sivuvaikutusten minimoimiseksi pitää myös herätä yöllä 3 tunnin välein ja ottaa se annos. Tätä voi tehdä kolmen päivän erissä, ja sitten pitää useita päiviä kestäviä taukoja. Aloitusajankohta poiston jälkeen (suositus 3-6 kuukautta poiston jälkeen), ja annoksen säätäminen oikeaksi on yksilöllistä. Sivuvaikutukset todentavat sen, että kyseessä on myrkytys, terveet ihmiset eivät reagoi mitenkään.- kysymys,
Näyttäisi että sinulla olisi tarkempaa tietoa tästä aiheesta.
Osaatko kertoa voiko tämä kiistelty elohopea-, amalgaamiongelma aiheuttaa monien muiden ongelmien lisäksi myös takaraivolle täysin sietämättömän kivun, polttavan tunteen ja lihaskrampin, jotka olivat samalla puolella, jossa oli isoja amalgaamipaikkoja ylähampaissa?
Entä messinkiruuvien vaikutukset? - kelaatio
kysymys, kirjoitti:
Osaatko kertoa voiko tämä kiistelty elohopea-, amalgaamiongelma aiheuttaa monien muiden ongelmien lisäksi myös takaraivolle täysin sietämättömän kivun, polttavan tunteen ja lihaskrampin, jotka olivat samalla puolella, jossa oli isoja amalgaamipaikkoja ylähampaissa?
Entä messinkiruuvien vaikutukset?Kyllä se voi aiheuttaa sitä. Noista vakavimmista oireista voi sanoa, että kiristävän vanteen tunne
pään ympärillä, ja polttava/kivun tunne päässä eri paikoilla on kuvattu. Tavanomaisesti saa vain satunnaisia päänsärkyjä (eli nekin voivat olla merkki amalgaamimyrkytyksestä).
http://www.tf.nu/eng/infoeng1.html
The Swedish Association of Dental Mercury Patients:
"Be sure to have amalgam under gold restorations and brass screws removed from root treated teeth."
Ainakin kulta elohopea on paha yhdistelmä, saa amalgaamipaikat vuotamaan todella nopeasti (monia kertomuksia löytyy...). Tuo ylläoleva kehoitus ei myöskään liene pilaa, eli messinki elohopea voi yhtälailla olla paha yhdistelmä, vaikkakin tästä löytyy vähemmän käytännön kokemuksia. - Nimetön
kysymys, kirjoitti:
Entä messinkiruuvien vaikutukset?Uskoisin, että hyvin mahdollista. Oon lukenu netistä ja Kaarlo Jaakkolan kirjan, jossa on antioksidanttihoidosta ja amalgaamisaneerauksesta. Papereita voi tilata hammaspotilasyhdistyksestä. Mullakin on mennyt tämän asian kans 6kk. Kun olen soitellut aikaa biohammaslääkäriin ja se ei lähdekkään niin helposti ku luulisi et lyö rahat pöytään. Sain saneerausajan vasta, kun siis olin käyny marraskuussa antioksidanttiklinikalla. Et jos haluaa eroon myrkyistä, niin aikaa sopimaan.. ja joka paikkakunnalla ei ole biohammaslääkäreitä. Viis antioksidanttiklinikkaa on Suomessa.
- ja elohopea
kysymys, kirjoitti:
Entä messinkiruuvien vaikutukset?Muut metallit muistaakseni nyt ainakin kulta voivat kiihdyttää elohopen liukenemista.
Mutta surukseni olen todennut lääkäreiden ammattitaidottomuuden amalgaamioireiden kohdalla. He eivät tunnista oireita, yhdistä niitä oikein, anna oikeata hoitosuositusta. Itselläni oli hammassaneerauksen jälkeen todella isoja, pahoja patteja leuoissa ja korvien takana ja lääkäri (tk- ja iholääkäri) ja toinen käski vain tulla lääkäriin aina tyhjennyttämään ne (aivan kuin joka päivä olisin alkanut varaamaan aikaa sen takia?) ja toinen vain naureskeli, ettei ne mitää olleet. Viimeksimainitun reaktiota en todellakaan ymmärrä, sillä olin sentään kaksi vuotta niitä katsellut ennenkuin rohkenin lääkäriin mennä niistä valittamaan. No en mene kyseiselle ihotautilääkärille enää ikinä, enkä toisillekaan suosittele. (Ehkä hänen koulutusaikanaan vuonna -60?? ei ollut tietoa amalgaameista)
Joka tapauksessa olen toisaalta iloinen, että nämä myrkyt poistuvat vaikka sitten ihon kautta (rasvahan sitoo myrkkyjä itseensä). Olen ajatellut, että ne ovat sitten pois tukkimasta hermoja ym. mitä päässä kulkee.
Pääkipusi voi hyvinkin olla peräisin amalgaamipaikoistasi. Toki muitakin syitä voi olla. - malliesimerkki kullan
ja elohopea kirjoitti:
Muut metallit muistaakseni nyt ainakin kulta voivat kiihdyttää elohopen liukenemista.
Mutta surukseni olen todennut lääkäreiden ammattitaidottomuuden amalgaamioireiden kohdalla. He eivät tunnista oireita, yhdistä niitä oikein, anna oikeata hoitosuositusta. Itselläni oli hammassaneerauksen jälkeen todella isoja, pahoja patteja leuoissa ja korvien takana ja lääkäri (tk- ja iholääkäri) ja toinen käski vain tulla lääkäriin aina tyhjennyttämään ne (aivan kuin joka päivä olisin alkanut varaamaan aikaa sen takia?) ja toinen vain naureskeli, ettei ne mitää olleet. Viimeksimainitun reaktiota en todellakaan ymmärrä, sillä olin sentään kaksi vuotta niitä katsellut ennenkuin rohkenin lääkäriin mennä niistä valittamaan. No en mene kyseiselle ihotautilääkärille enää ikinä, enkä toisillekaan suosittele. (Ehkä hänen koulutusaikanaan vuonna -60?? ei ollut tietoa amalgaameista)
Joka tapauksessa olen toisaalta iloinen, että nämä myrkyt poistuvat vaikka sitten ihon kautta (rasvahan sitoo myrkkyjä itseensä). Olen ajatellut, että ne ovat sitten pois tukkimasta hermoja ym. mitä päässä kulkee.
Pääkipusi voi hyvinkin olla peräisin amalgaamipaikoistasi. Toki muitakin syitä voi olla.ja elohopean reaktioista, oli isoja amalgaamipaikkoja yläleuan kutosessa ja alaleuan vitosessa ja kutosessa. Yläleuan vitosessa oli nastahammas kullasta joka oli päällystetty muovilla. No muovikuori kului rikki ja tippui pois, enkä viittynyt tehdä sille mitään (komea kullankimallus) No puolen vuoden sisällä kaikki mainitsemani amalgaamipaikat irtos. Kauhistuttaa mikä elohopea-annnos siitä oikein tuli. Muutenkin kulta ei ole niin viaton kuin luullaan, Kulta on harvoin puhdas vaan siihen sekoitetaan muita metalleja, valkokullassa on palladiumia, joka ristireagoi nikkelin kanssa. Eli jos teillä on nikkeliallergia ei kannata suostua kultakruunuihin tai-siltoihin. Nykyään sillat voi tehdä zirkoniumista, joka on turvallinen metalliallergiasta kärsiville.
- Nimetön
malliesimerkki kullan kirjoitti:
ja elohopean reaktioista, oli isoja amalgaamipaikkoja yläleuan kutosessa ja alaleuan vitosessa ja kutosessa. Yläleuan vitosessa oli nastahammas kullasta joka oli päällystetty muovilla. No muovikuori kului rikki ja tippui pois, enkä viittynyt tehdä sille mitään (komea kullankimallus) No puolen vuoden sisällä kaikki mainitsemani amalgaamipaikat irtos. Kauhistuttaa mikä elohopea-annnos siitä oikein tuli. Muutenkin kulta ei ole niin viaton kuin luullaan, Kulta on harvoin puhdas vaan siihen sekoitetaan muita metalleja, valkokullassa on palladiumia, joka ristireagoi nikkelin kanssa. Eli jos teillä on nikkeliallergia ei kannata suostua kultakruunuihin tai-siltoihin. Nykyään sillat voi tehdä zirkoniumista, joka on turvallinen metalliallergiasta kärsiville.
Niin kulta ja elohopea ei sovi yhteen. Itse laittataisin posliinipaikat. Ois kestävät, mutta taitaa tulla niin kalliiksi.
- vaikutuksista
kelaatio kirjoitti:
Kyllä se voi aiheuttaa sitä. Noista vakavimmista oireista voi sanoa, että kiristävän vanteen tunne
pään ympärillä, ja polttava/kivun tunne päässä eri paikoilla on kuvattu. Tavanomaisesti saa vain satunnaisia päänsärkyjä (eli nekin voivat olla merkki amalgaamimyrkytyksestä).
http://www.tf.nu/eng/infoeng1.html
The Swedish Association of Dental Mercury Patients:
"Be sure to have amalgam under gold restorations and brass screws removed from root treated teeth."
Ainakin kulta elohopea on paha yhdistelmä, saa amalgaamipaikat vuotamaan todella nopeasti (monia kertomuksia löytyy...). Tuo ylläoleva kehoitus ei myöskään liene pilaa, eli messinki elohopea voi yhtälailla olla paha yhdistelmä, vaikkakin tästä löytyy vähemmän käytännön kokemuksia.Amalgaamissa on noin puolet elohopeaa.
Loput hopeaa tinaa kuparia
Messinki sisältää kuparia ja sinkkiä.
Messingistä on tehty ne ruuvit jotka ruuvataan hampaan juurikanavaan ennen isomman paikan tekoa.
Voltan pari on tehty sinkistä ja hopeasta.
Siis amalgaamipaikassa on ainekset Voltan parille!
Onko outoa jos suussa, märässä hyvin sähköä johtavassa tilassa on erilaisia sähköisiä tuntemuksia?
Pistelyä, kirvelyä, metallin makua ym...
Voisiko tämä sähkö vaikuttaa myös hermojen ja lihasten sekä eri elinten ja rauhastenkin toimintaan joita pään alueella on paljon?
Voi vain kuvitella kuinka paljon myös tällainen sähköinen ilmiö voi nopeuttaa, tehostaa eri metallien reaktioita, korrodoitumista sekä elohopean höyrystymistäkin? - Yks vaan
ja elohopea kirjoitti:
Muut metallit muistaakseni nyt ainakin kulta voivat kiihdyttää elohopen liukenemista.
Pääkipusi voi hyvinkin olla peräisin amalgaamipaikoistasi. Toki muitakin syitä voi olla.Kuinka titaaninen implanttijuuri sopii amalgaamisuuhun? Tuttava aikoo laitattaa sellaisen, kun yhdessä hampaassa on pitkittäissuuntainen halkeama juureen asti.
- hammas.
Yks vaan kirjoitti:
Kuinka titaaninen implanttijuuri sopii amalgaamisuuhun? Tuttava aikoo laitattaa sellaisen, kun yhdessä hampaassa on pitkittäissuuntainen halkeama juureen asti.
Lienee turha kysyä, mutta kysyn kuitenkin.
Onko haljennut hammas amalgaamilla paikattu? - titaanista
Yks vaan kirjoitti:
Kuinka titaaninen implanttijuuri sopii amalgaamisuuhun? Tuttava aikoo laitattaa sellaisen, kun yhdessä hampaassa on pitkittäissuuntainen halkeama juureen asti.
kulta on ainoa jonka tiedän varmasti aiheuttavan amalgaamipaikkojen nopeamman korroosion. Muista metalleista en tiedä, heikompi antaa periksi... Sinun täytyisi kysyä biohammaslääkäriltä asiaa. Katso puhelinluettelosta joku hoitaja ja kysy suoraan titaanista.
Ps. Kannattaa kysyä.
- on keliakia
Tuohan kuulostaa ihan keliakialta. Onko sitä tutkittu?
- Nimetön
Vuonna 2004 tutkittiin verestä keliakiaa. Tähystys kolonoskopia ja gastroskopia tehty.. Ei löytyny, ku divertikkeleitä. Laktoosi intoleranssikaan ei näkyny veressä.Ku vaan maha turposi silloin maitosokerista..
- amalgaamit
Vaikka tässä tapauksessa ei ollut keliakia kyseessä, niin käytännössä on havaittu että elohopea altistaa autoimmuunisairauksille, joihin keliakia myös kuuluu. Mekanismi lienee epäsuora, eli elohopea heikentää immuunipuolustusta, jolloin kaikenlaiset loiset kuten mykoplasmabakteerit voivat saada otteen.
- Yks vaan
Nimetön kirjoitti:
Vuonna 2004 tutkittiin verestä keliakiaa. Tähystys kolonoskopia ja gastroskopia tehty.. Ei löytyny, ku divertikkeleitä. Laktoosi intoleranssikaan ei näkyny veressä.Ku vaan maha turposi silloin maitosokerista..
Yksi mahdollisuus on vielä ruoka-aineallergia. Olet ehkä herkkä jollekin ruoka-aineelle. Jos ei sitäkään ole, niin ehkä se sitten johtuu elohopeasta?
http://www.mdd.fi/Pages/allergia.html - amalgaamia
Nimetön kirjoitti:
...> Ei löytyny, ku divertekkeleitä.
Onko sulla ollut vatsan "möyrimistä" l. spastinen suoli, joka kouristelee epäsäännöllisesti.
Mun eräs oire oli tämä suolen epämääräinen kouristelu, ja viimein löytyi myös divertikkeleitä, joista yksi sitten puhkesikin. - Nimetön
Yks vaan kirjoitti:
Yksi mahdollisuus on vielä ruoka-aineallergia. Olet ehkä herkkä jollekin ruoka-aineelle. Jos ei sitäkään ole, niin ehkä se sitten johtuu elohopeasta?
http://www.mdd.fi/Pages/allergia.htmlEi ne nykyaikana tutki allergioita aikuislta. Ainakaan kunnallisissa palveluissa. Veljeni oli yrittänyt tutkituttaa, mut ei ne tutki. Mulla on kesällä lähteny kalaruoat kokonaan. Sitä ennen pystyin syömään vielä keittoa ja mantelikalaa. Sitten joku talvi lähti tonnikala! Ajattelin myöhemmin, että jos niissä on elohopeaa, niin ei kestä enää ylimääräistä.
- Yks vaan
Nimetön kirjoitti:
Ei ne nykyaikana tutki allergioita aikuislta. Ainakaan kunnallisissa palveluissa. Veljeni oli yrittänyt tutkituttaa, mut ei ne tutki. Mulla on kesällä lähteny kalaruoat kokonaan. Sitä ennen pystyin syömään vielä keittoa ja mantelikalaa. Sitten joku talvi lähti tonnikala! Ajattelin myöhemmin, että jos niissä on elohopeaa, niin ei kestä enää ylimääräistä.
Ei ne helposti tutki, mutta tuo MDD tutkii (Maksaa tietysti jonkin verran) keneltä vaan. Pitää käydä yksityisellä lääkäriasemalla ottamassa nuo verikokeet ja sovittava MDD:n kanssa tuo ajankohta.
Yksityinen asema lähettää pikalähetyksenä sitten nuo putkilot sovituksi ajankohdaksi MDD:lle. - siellä
Yks vaan kirjoitti:
Ei ne helposti tutki, mutta tuo MDD tutkii (Maksaa tietysti jonkin verran) keneltä vaan. Pitää käydä yksityisellä lääkäriasemalla ottamassa nuo verikokeet ja sovittava MDD:n kanssa tuo ajankohta.
Yksityinen asema lähettää pikalähetyksenä sitten nuo putkilot sovituksi ajankohdaksi MDD:lle.MDD:ssä myös hiuksista erilaisia tutkimuksia.
Myös elohopean osalta.
Linkissä eräs tutkimuksen tulos.
http://personal.inet.fi/koti/pallo/Amalgaami/hius.jpg - Nimetön
amalgaamia kirjoitti:
...> Ei löytyny, ku divertekkeleitä.
Onko sulla ollut vatsan "möyrimistä" l. spastinen suoli, joka kouristelee epäsäännöllisesti.
Mun eräs oire oli tämä suolen epämääräinen kouristelu, ja viimein löytyi myös divertikkeleitä, joista yksi sitten puhkesikin.Ei niiden mielestä diverdikkelit ollu mitään vakavaa. Paitsi, ettei ne saanu tulehtua. On mulla ollu kaikenmaailman kipuja vatsassa. Toimii suoli vähän liikaa. Just kävin tuossa yhden henkilön luona, joka kertoi et pojalla oli reidessä tai yleensä jalassa kipuja ja ne oli heti hävinny paikkojen poistamisen kautta.
- Nimetön
siellä kirjoitti:
MDD:ssä myös hiuksista erilaisia tutkimuksia.
Myös elohopean osalta.
http://personal.inet.fi/koti/pallo/Amalgaami/hius.jpgSe minua just on kiinostanutkin missä ne elohopeamittauksia tekee.
- terveysriski
amalgaamit kirjoitti:
Vaikka tässä tapauksessa ei ollut keliakia kyseessä, niin käytännössä on havaittu että elohopea altistaa autoimmuunisairauksille, joihin keliakia myös kuuluu. Mekanismi lienee epäsuora, eli elohopea heikentää immuunipuolustusta, jolloin kaikenlaiset loiset kuten mykoplasmabakteerit voivat saada otteen.
- kilpirauhanen......
Nimetön kirjoitti:
Ei niiden mielestä diverdikkelit ollu mitään vakavaa. Paitsi, ettei ne saanu tulehtua. On mulla ollu kaikenmaailman kipuja vatsassa. Toimii suoli vähän liikaa. Just kävin tuossa yhden henkilön luona, joka kertoi et pojalla oli reidessä tai yleensä jalassa kipuja ja ne oli heti hävinny paikkojen poistamisen kautta.
Elohopea lisää kilpirauhasen toimintaa, eli kaikki elimistössä käy liian kovalla tahdilla, sydän, hengitys, vatsa...
- laktoosi-intoleranssi
yläasteella, kuten myös keuhkokuume, rauhastulehdus, maksatulehdus, jäi mieleen silloin lääkärin tokaisu, mistä nämä olet saanut... Eivät ne kerralla tulleet, mutta olen nyt jälkeenpäin yhdistänyt ne jatkuviin hammashoitoihin, joita tehtiin ekaluokasta alkaen, paikkoja vaan aina lisää, vaikka en karkkiakaan juuri syönyt, ja pesin hampaat... Jännä juttu, että kun hampaat monen mutkan jälkeen saneerattiin, niiden reikiintyminenkin loppui ja puheen sammaltaminen paikkausten jälkeen, tasapainohäiriöt, laktoosivaiva, sydämentykytykset, paniikin omaiset tuntemukset, nikkeliallergia. Mitähän muuta.. Antioksidantteja olen käyttänyt, sillä vaikka ne ovat kalliita, ei mikään voita hyvää terveyttä. Ihon läpi tuli pitkään jotain pois ja siitä tuli arpinen, kumpa sen parantamiseen vielä riittäisi rahaa.
Ei amalgaamia lasten suuhun! Tai kenenkään muunkaan. Odottavien äitien amalgaameja ei saa mennä sörkkimään millään lailla odotusaikana. Voi voi kun itselläni oli amalgaamit kolmen lapsen odotusajan, kolmena vuonna peräkkäin ja joka ikisen odotusaikana kävin monta kertaa hammas"hoidoissa"....:(
Mutta lohdutuksena sanoisin, että kaikki eivät vakavasti sairastu, eivät ainakaan nopeasti. Eli jos jollakulla on amalgaameja, niin yhteys biohammaslääkäriin, jolta saa ajan, ja ohjeet antioksidanttien käyttöön. Siitä se sitten alkaa parantua. - kihti
Nimetön kirjoitti:
Ei ne nykyaikana tutki allergioita aikuislta. Ainakaan kunnallisissa palveluissa. Veljeni oli yrittänyt tutkituttaa, mut ei ne tutki. Mulla on kesällä lähteny kalaruoat kokonaan. Sitä ennen pystyin syömään vielä keittoa ja mantelikalaa. Sitten joku talvi lähti tonnikala! Ajattelin myöhemmin, että jos niissä on elohopeaa, niin ei kestä enää ylimääräistä.
ja kun siinä ei voi syödä kalaa,,, oisko yhteyttä?
- kelaatio
laktoosi-intoleranssi kirjoitti:
yläasteella, kuten myös keuhkokuume, rauhastulehdus, maksatulehdus, jäi mieleen silloin lääkärin tokaisu, mistä nämä olet saanut... Eivät ne kerralla tulleet, mutta olen nyt jälkeenpäin yhdistänyt ne jatkuviin hammashoitoihin, joita tehtiin ekaluokasta alkaen, paikkoja vaan aina lisää, vaikka en karkkiakaan juuri syönyt, ja pesin hampaat... Jännä juttu, että kun hampaat monen mutkan jälkeen saneerattiin, niiden reikiintyminenkin loppui ja puheen sammaltaminen paikkausten jälkeen, tasapainohäiriöt, laktoosivaiva, sydämentykytykset, paniikin omaiset tuntemukset, nikkeliallergia. Mitähän muuta.. Antioksidantteja olen käyttänyt, sillä vaikka ne ovat kalliita, ei mikään voita hyvää terveyttä. Ihon läpi tuli pitkään jotain pois ja siitä tuli arpinen, kumpa sen parantamiseen vielä riittäisi rahaa.
Ei amalgaamia lasten suuhun! Tai kenenkään muunkaan. Odottavien äitien amalgaameja ei saa mennä sörkkimään millään lailla odotusaikana. Voi voi kun itselläni oli amalgaamit kolmen lapsen odotusajan, kolmena vuonna peräkkäin ja joka ikisen odotusaikana kävin monta kertaa hammas"hoidoissa"....:(
Mutta lohdutuksena sanoisin, että kaikki eivät vakavasti sairastu, eivät ainakaan nopeasti. Eli jos jollakulla on amalgaameja, niin yhteys biohammaslääkäriin, jolta saa ajan, ja ohjeet antioksidanttien käyttöön. Siitä se sitten alkaa parantua.Elohopea kuluttaa elimistön glutationia, johon se sitoo elohopeaa. Läheskään kaikilla tämä mekanismi ei toimi moitteettomasti, vaan joillekin glutationi loppuu tai sen tuotanto on riittämätöntä elimistössä. Sitä tarvitaan myös immuunipuolustuksen ylläpitämiseen.Ilman sitä on väistämättä vaarassa sairastua vakavasti.
Yleensä myös hiiva villiintyy tässä tapauksessa elimistössä, ja siitähän seuraa vaikka mitä, kuten mielenterveydellisiä ongelmia ja sitkeitä ihottumia, vain mainitakseni muutaman esimerkin.
Tuo keuhkokuume viittaa mykoplasmabakteereihin, ja rauhastulehdus Epstein-Barr nimiseen virukseen. Näitähän on itseasiassa kaikilla, mutta kun elimistön puolustuskyky laskee, niistä tulee todellinen ongelma.
Pitäisi kai myös mainita että hivenainetasot menevät läskiksi amalgaamien kanssa. Yleensä kuparia on tallentunut elimistöön liikaa, koska elimistön kuparinkäyttö on häiriintynyttä, ja ainakin minulle tuli magnesiumin puute.
Käsittääkseni ollaan ihmetelty miksi EI MITATA rutiininomaisesti hivenainetasoja, koska siitä jo paljastuisi monille "piileviä" ongelmia. Oma mielipiteeni on että tämä on TAHALLISTA tiedon pimittämistä, ja syy tähän on lääkeyhtiöt. - samaa
kelaatio kirjoitti:
Elohopea kuluttaa elimistön glutationia, johon se sitoo elohopeaa. Läheskään kaikilla tämä mekanismi ei toimi moitteettomasti, vaan joillekin glutationi loppuu tai sen tuotanto on riittämätöntä elimistössä. Sitä tarvitaan myös immuunipuolustuksen ylläpitämiseen.Ilman sitä on väistämättä vaarassa sairastua vakavasti.
Yleensä myös hiiva villiintyy tässä tapauksessa elimistössä, ja siitähän seuraa vaikka mitä, kuten mielenterveydellisiä ongelmia ja sitkeitä ihottumia, vain mainitakseni muutaman esimerkin.
Tuo keuhkokuume viittaa mykoplasmabakteereihin, ja rauhastulehdus Epstein-Barr nimiseen virukseen. Näitähän on itseasiassa kaikilla, mutta kun elimistön puolustuskyky laskee, niistä tulee todellinen ongelma.
Pitäisi kai myös mainita että hivenainetasot menevät läskiksi amalgaamien kanssa. Yleensä kuparia on tallentunut elimistöön liikaa, koska elimistön kuparinkäyttö on häiriintynyttä, ja ainakin minulle tuli magnesiumin puute.
Käsittääkseni ollaan ihmetelty miksi EI MITATA rutiininomaisesti hivenainetasoja, koska siitä jo paljastuisi monille "piileviä" ongelmia. Oma mielipiteeni on että tämä on TAHALLISTA tiedon pimittämistä, ja syy tähän on lääkeyhtiöt.on hämmästelty täälläkin!
Kuvittelisi että vitamiinien ja hivenaineiden oikeat tasot sekä tasapainot olisivat erittäin tärkeitä niin terveyden, kuin siihen vaikuttavien solujen aineenvaihdunnan ja hyvinvoinnin kannalta.
Mutta kuten olemme havainneet, aihehan sivuutetaan mielelään vain toistamalla sitä vanhaa slougania, että kyllä suomalaisesta ruoasta saa kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet!
Pidetäänpä "tyyppiä" jo vähintään hieman outona, jopa vinksahtaneena, jos tämä tieto ei riitä, ja joka vielä haluaisi aiheesta tarkempaa tietoa ja selvitystä! - Nimetön
laktoosi-intoleranssi kirjoitti:
Mutta lohdutuksena sanoisin, että kaikki eivät vakavasti sairastu, eivät ainakaan nopeasti. Eli jos jollakulla on amalgaameja, niin yhteys biohammaslääkäriin, jolta saa ajan, ja ohjeet antioksidanttien käyttöön. Siitä se sitten alkaa parantua.Olipa ihana viesti. Siis oikea ihmeparantuminen! Mulla vielä silloin, kun laittoivat amalgaameja, niin sanovat, että nyt on käyny tämä paikka vanhaksi ja eiku uusivat vanhoja amalgaamipaikkoja uusii amalgaameihin. Ompa kummalllinen lääkäri! Ku töksäyttelee tuolla lailla, niinkuin ois jostain tosissaan hankkimalla hankkinu itselleen sairauksia. Lääkärit tietysti vain ihmisiä.
- Nimetön
kelaatio kirjoitti:
Elohopea kuluttaa elimistön glutationia, johon se sitoo elohopeaa. Läheskään kaikilla tämä mekanismi ei toimi moitteettomasti, vaan joillekin glutationi loppuu tai sen tuotanto on riittämätöntä elimistössä. Sitä tarvitaan myös immuunipuolustuksen ylläpitämiseen.Ilman sitä on väistämättä vaarassa sairastua vakavasti.
Käsittääkseni ollaan ihmetelty miksi EI MITATA rutiininomaisesti hivenainetasoja, koska siitä jo paljastuisi monille "piileviä" ongelmia. Oma mielipiteeni on että tämä on TAHALLISTA tiedon pimittämistä, ja syy tähän on lääkeyhtiöt.Jospa se on niin et, jos kaikki ihimiset kävis poistattamassa amalgaamit ja söisivät antioksidantteja ja kaikki paranisivat oisko joku yksikkö sit vaarassa lopettaa toimintansa. Siis lääkefirmat. Ennen se on ollu osa perushoitoa antioksidantit ja oliko Jaakkolan kirjassa et sai vielä kelakorvausta. Joku hivenainekirja. Nykyään yritetään et sais ravinnosta ne ravintoaineet, mut kun ei oo varmaa onko niissä sit kaikkea. No ainakin säilöntätäaineita on.
- kelaatio
Nimetön kirjoitti:
Jospa se on niin et, jos kaikki ihimiset kävis poistattamassa amalgaamit ja söisivät antioksidantteja ja kaikki paranisivat oisko joku yksikkö sit vaarassa lopettaa toimintansa. Siis lääkefirmat. Ennen se on ollu osa perushoitoa antioksidantit ja oliko Jaakkolan kirjassa et sai vielä kelakorvausta. Joku hivenainekirja. Nykyään yritetään et sais ravinnosta ne ravintoaineet, mut kun ei oo varmaa onko niissä sit kaikkea. No ainakin säilöntätäaineita on.
Tässä on muutamia esimerkkejä siitä, mitä lääkkeitä ja apuvälineitä voi joutua käyttämään jos syynä on amalgaamimyrkytys, ja joita ei enää tarvitse kun on toipunut onnistuneesti amalgaamimyrkytyksestä.
-sydänlääkkeet (beta-salpaaja yleinen)
-masennuslääkkeet
-unilääkkeet
-rauhoittavat lääkkeet
-hiivalääkkeet
-antibiootit
-ihovoiteet
-silmälasit
-suuvesi
-laksatiivit
....
muut keksikööt lisää, kyllä niitä vielä löytyy paljon. - näkemys.
Nimetön kirjoitti:
Jospa se on niin et, jos kaikki ihimiset kävis poistattamassa amalgaamit ja söisivät antioksidantteja ja kaikki paranisivat oisko joku yksikkö sit vaarassa lopettaa toimintansa. Siis lääkefirmat. Ennen se on ollu osa perushoitoa antioksidantit ja oliko Jaakkolan kirjassa et sai vielä kelakorvausta. Joku hivenainekirja. Nykyään yritetään et sais ravinnosta ne ravintoaineet, mut kun ei oo varmaa onko niissä sit kaikkea. No ainakin säilöntätäaineita on.
Kerrotaanhan että terveydenhoidossa olisi näkemys, että mitä useammin niitä käytät ja siellä käyt, sitä paremmin sinut on tutkittu ja hoidettu!
Siis kun sinullekin vaihdetaan uusia amalgaamipaikkoja vanhojen, elohopeaansa jo paljon menettäneiden tilalle, hoitohan on hyvää ja ohjeiden mukaista.
Puhumattakaan sitten kun joudut käymään myös näiden uusien "terästettyjen" paikkojen elohopean lisäannosten vaikutuksia ja seurauksia pähkäilemässä muiden lääkäreiden ja asiantuntijoiden vast. otoilla, vuodesta toiseen jne. kertomassa ja valittelemassa kaikenlaisista, niin fyysisistä kuin psyykkisistäkin ongelmistasi.
Näiden käyntien tuloksena todennäköisesti ei kuitenkaan ongelmiisi ja vaivoihisi löydy mitään ratkaisua eikä syytä.
Erilaisia pillereitä tietenkin määrätään.
Kuitenkin kun sinus on paljon, vuosia ja vuosia tutkittu ja hoidettu, tarkoittaa se sitä että olet hyvin tutkittu ja hoidettu potilas, vaikka ongelmasi eivät ole parantuneet, tilanteesi voi olla jopa huonompikin! - Nimetön
näkemys. kirjoitti:
Kerrotaanhan että terveydenhoidossa olisi näkemys, että mitä useammin niitä käytät ja siellä käyt, sitä paremmin sinut on tutkittu ja hoidettu!
Siis kun sinullekin vaihdetaan uusia amalgaamipaikkoja vanhojen, elohopeaansa jo paljon menettäneiden tilalle, hoitohan on hyvää ja ohjeiden mukaista.
Puhumattakaan sitten kun joudut käymään myös näiden uusien "terästettyjen" paikkojen elohopean lisäannosten vaikutuksia ja seurauksia pähkäilemässä muiden lääkäreiden ja asiantuntijoiden vast. otoilla, vuodesta toiseen jne. kertomassa ja valittelemassa kaikenlaisista, niin fyysisistä kuin psyykkisistäkin ongelmistasi.
Näiden käyntien tuloksena todennäköisesti ei kuitenkaan ongelmiisi ja vaivoihisi löydy mitään ratkaisua eikä syytä.
Erilaisia pillereitä tietenkin määrätään.
Kuitenkin kun sinus on paljon, vuosia ja vuosia tutkittu ja hoidettu, tarkoittaa se sitä että olet hyvin tutkittu ja hoidettu potilas, vaikka ongelmasi eivät ole parantuneet, tilanteesi voi olla jopa huonompikin!En oikein ihan ole käsittänyt mitä viestissäsi sanoit, mutta mulle amalgaamipaikat on vaihdettu uusiin lapsena ja silloin ei puhuttu amalgaamien haitoista mitään. En ole juossut amlgaamipaikkojen takia lääkärillä, ku vatsavaivojen. Asia on tullu kesällä vasta ajankohtaiseksi, ku oli viimeinen "oljenkorsi". Tämä asia vetää ihmiset kahtia, niinkuin puhuis uskonasioista. Et herättää tunteita puoleen ja toiseen. Siitä saa tai ei saa puhua.
- selvennystä
Nimetön kirjoitti:
En oikein ihan ole käsittänyt mitä viestissäsi sanoit, mutta mulle amalgaamipaikat on vaihdettu uusiin lapsena ja silloin ei puhuttu amalgaamien haitoista mitään. En ole juossut amlgaamipaikkojen takia lääkärillä, ku vatsavaivojen. Asia on tullu kesällä vasta ajankohtaiseksi, ku oli viimeinen "oljenkorsi". Tämä asia vetää ihmiset kahtia, niinkuin puhuis uskonasioista. Et herättää tunteita puoleen ja toiseen. Siitä saa tai ei saa puhua.
Eihän amalgaamin haitoista puhuta paljoa vieläkään!
Paitsi näillä sivuilla joskus aiheesta kirjoitellaan.
Olet varmaankin tehnyt havaintoja terveytesi hoitojen yhteydessä, kuinka siellä tähän asiaan suhtaudutaan?
Harva amalgaamipaikkojen takia lääkärille menee, vaan niiden seurauksien, jotka voivat olla niin fyysisiä kuin psyykkisiäkin, ja jotka voivat olla niinkin vaikeita, että pakottavat hakemaan asiantuntijalta apua.
Sitä paitsi, jos kerrot lääkärillesi, että epäilet näiden amalgaamipaikkojen ongelmiesi syyksi, tai ongelmat niistä johtuviksi, niin usein se on kuin punainen vaate asiantuntijalle.
Kuulet aineen kestävyydestä ja erinomaisuudesta.
Voipa käydä niinkin, että vikaa ruvetaankin etsimään paremminkin sieltä, potilaan hampaiden yläpuolelta, sieltä ns. korvien välistä, kuin itse hampaista konsanaan? - Nimetön
selvennystä kirjoitti:
Eihän amalgaamin haitoista puhuta paljoa vieläkään!
Paitsi näillä sivuilla joskus aiheesta kirjoitellaan.
Olet varmaankin tehnyt havaintoja terveytesi hoitojen yhteydessä, kuinka siellä tähän asiaan suhtaudutaan?
Harva amalgaamipaikkojen takia lääkärille menee, vaan niiden seurauksien, jotka voivat olla niin fyysisiä kuin psyykkisiäkin, ja jotka voivat olla niinkin vaikeita, että pakottavat hakemaan asiantuntijalta apua.
Sitä paitsi, jos kerrot lääkärillesi, että epäilet näiden amalgaamipaikkojen ongelmiesi syyksi, tai ongelmat niistä johtuviksi, niin usein se on kuin punainen vaate asiantuntijalle.
Kuulet aineen kestävyydestä ja erinomaisuudesta.
Voipa käydä niinkin, että vikaa ruvetaankin etsimään paremminkin sieltä, potilaan hampaiden yläpuolelta, sieltä ns. korvien välistä, kuin itse hampaista konsanaan?Sisäpolin lääkärille sanoin meneväni poistattamaan paikkoja ja ei uskonu asiaan. Mut sanoi kuitenkin, että on itsekkin poistattanu!? Hän oli vielä, joku kemiaan erikoistunut en muista nimikettä.
- kysymys.
Nimetön kirjoitti:
Sisäpolin lääkärille sanoin meneväni poistattamaan paikkoja ja ei uskonu asiaan. Mut sanoi kuitenkin, että on itsekkin poistattanu!? Hän oli vielä, joku kemiaan erikoistunut en muista nimikettä.
...< ja ei uskonu asiaan.
Miksi ei uskonut vaikka kerroit meneväsi, vai eikö uskonut koko amalgaami ongelmaan ja aiheeseen? - testi.
siellä kirjoitti:
MDD:ssä myös hiuksista erilaisia tutkimuksia.
Myös elohopean osalta.
http://personal.inet.fi/koti/pallo/Amalgaami/hius.jpgLöytyykö sellaista henkilöä palstan lukijoista, joka osaisi avata, kertoa tuon linkin takana olevan MDD:n testin tulokset ja niiden vaikutukset potilaaseen?
- Nimetön
kysymys. kirjoitti:
...< ja ei uskonu asiaan.
Miksi ei uskonut vaikka kerroit meneväsi, vai eikö uskonut koko amalgaami ongelmaan ja aiheeseen?Jotain puhu, kun olin siellä hemoglobiinin takia, niin ettei tässä asiassa oo mitään mystistä. Taisin mainita vielä antioksidanttihoidostakin.
- periaatteet
Nimetön kirjoitti:
Jotain puhu, kun olin siellä hemoglobiinin takia, niin ettei tässä asiassa oo mitään mystistä. Taisin mainita vielä antioksidanttihoidostakin.
Kannattaa aina suhtautua varauksella siihen mitä lääkärit sanovat. Heidän koulutuksensa pohjautuu lähinnä lääkeyhtiöiden kehittämien lääkkeiden ympärille. Heidän tietonsa biokemiasta ovat vähintäänkin heikkoja, kysäiskääpäs mitä he tietävät glutationin merkityksestä erilaisissa sairauksissa.
Sanotaan ettei ole riitävästi tutkimustietoa moisesta. No miksei tutkita?
Ei tutkita, koska siitä ei ole lääkeyhtiöille mitään höytyä, päinvastoin haittaa, jos ihmiset rupeaisivat hoitamaan itseään oikein.
Nykyinen lääketiede keskittyy lähinnä hoitamaan oireita, tarkkaa syytä ongelmiin ei tunneta eikä halutakaan tuntea. Tällainen keinotekoinen lääkitys voi myös aiheuttaa pysyviä vaurioita elimistöön, eikä ole mikään ratkaisu. Jotkut eivät edes saa apua näistä lääkkeistä, vaan ne vain pahentavat tilannetta. - kysymys.
Nimetön kirjoitti:
Ei niiden mielestä diverdikkelit ollu mitään vakavaa. Paitsi, ettei ne saanu tulehtua. On mulla ollu kaikenmaailman kipuja vatsassa. Toimii suoli vähän liikaa. Just kävin tuossa yhden henkilön luona, joka kertoi et pojalla oli reidessä tai yleensä jalassa kipuja ja ne oli heti hävinny paikkojen poistamisen kautta.
...> Ei niiden mielestä divertikkelit ollu mitään vakavaa....
Kertoivatko ne mistä ne sitten olivat tulleet, tai mikä ne oli aiheuttanut?
Onko sinulla ollut spastinen, kouristeleva paksusuoli?
Sanotaanhan että elohopeamyrkytyksen?, -ongelman yhteydessä eräs monista oireista olisi juuri spastinen, kouristeleva suoli.
Ei liene yllätys, jos vuosien epämääräiset kouristelut voivat aiheuttaa siihen joitain seurauksiakin? - Nimetön
kysymys. kirjoitti:
...> Ei niiden mielestä divertikkelit ollu mitään vakavaa....
Kertoivatko ne mistä ne sitten olivat tulleet, tai mikä ne oli aiheuttanut?
Onko sinulla ollut spastinen, kouristeleva paksusuoli?
Sanotaanhan että elohopeamyrkytyksen?, -ongelman yhteydessä eräs monista oireista olisi juuri spastinen, kouristeleva suoli.
Ei liene yllätys, jos vuosien epämääräiset kouristelut voivat aiheuttaa siihen joitain seurauksiakin?Divertikkelit on kuulema aika yleisiä. Niitä on monilla määrättyyn ikään tulevilla ihmisillä. Ottivat niistä tietääkseni näytepalasia. En oikein osaa sitä kipua selostaa. Määräsi nexiumia viime helmikuussa. Mut Jaakkola sanoi, ettei oo oikein mikään lääke. Auttaa siihen ylösvirtaukseen, mut mulla ei kyllä ei ollu sellaista vaivaa. Sitä sit söin, kun sitä oli määrätty vatsansuojaksi. Nyt lopetin, kun Jaakkola puhui, ettei oo oikein mikään lääke. Anto sellaista luotaistuotekaupasta saatavaa vatsan suoja lääkettä. En uskalla kokeilla sellaisia ruokia, joista on tullu vaivoja. Pitää sit opetella taas monipuolistamaan pikku hiljaa ruokavaliota, kun on amalgaamit on poissa. Eihän tässä enää sit niin kauan ole.
- Nimetön
periaatteet kirjoitti:
Kannattaa aina suhtautua varauksella siihen mitä lääkärit sanovat. Heidän koulutuksensa pohjautuu lähinnä lääkeyhtiöiden kehittämien lääkkeiden ympärille. Heidän tietonsa biokemiasta ovat vähintäänkin heikkoja, kysäiskääpäs mitä he tietävät glutationin merkityksestä erilaisissa sairauksissa.
Sanotaan ettei ole riitävästi tutkimustietoa moisesta. No miksei tutkita?
Ei tutkita, koska siitä ei ole lääkeyhtiöille mitään höytyä, päinvastoin haittaa, jos ihmiset rupeaisivat hoitamaan itseään oikein.
Nykyinen lääketiede keskittyy lähinnä hoitamaan oireita, tarkkaa syytä ongelmiin ei tunneta eikä halutakaan tuntea. Tällainen keinotekoinen lääkitys voi myös aiheuttaa pysyviä vaurioita elimistöön, eikä ole mikään ratkaisu. Jotkut eivät edes saa apua näistä lääkkeistä, vaan ne vain pahentavat tilannetta.Hänellä oli lääkärin tutkinnon lisäksi joku kemiaan liittyvä tutkinto. En muista mikä. Tuli siinä yhteydessä ilmi, kun sanoin jotain, että jos söisin kananmunaa raudanpuutteeseen. Lääkäri sanoi, että valkuainen estää raudan imeytymisen. Minä taas oon asiassa siinä suhteessa eri mieltä, että sehän on kananpojan ravintoa. Et pakkohan sen poikasenkin on saatava siitä ravintonsa. En minä oo siitä välittäny, mitä mieltä lääkäri oli amalgaameista. Sanoin vain jollekkin, et jonkun asian takiahan hän itsekkin oli vaihtanut paikat. Tiedän asiasta vain omasta kokemuksesta, kun poistatan paikat. Toivottavasti myrkyt poistuu sit mahdollisimman pian elimistöstä, kun käyn saneerauksessa. Hän ei ollu suomalainen lääkäri.
- ovat
Nimetön kirjoitti:
Hänellä oli lääkärin tutkinnon lisäksi joku kemiaan liittyvä tutkinto. En muista mikä. Tuli siinä yhteydessä ilmi, kun sanoin jotain, että jos söisin kananmunaa raudanpuutteeseen. Lääkäri sanoi, että valkuainen estää raudan imeytymisen. Minä taas oon asiassa siinä suhteessa eri mieltä, että sehän on kananpojan ravintoa. Et pakkohan sen poikasenkin on saatava siitä ravintonsa. En minä oo siitä välittäny, mitä mieltä lääkäri oli amalgaameista. Sanoin vain jollekkin, et jonkun asian takiahan hän itsekkin oli vaihtanut paikat. Tiedän asiasta vain omasta kokemuksesta, kun poistatan paikat. Toivottavasti myrkyt poistuu sit mahdollisimman pian elimistöstä, kun käyn saneerauksessa. Hän ei ollu suomalainen lääkäri.
nähtävästi sisäistäneet hyvin sen vanhan ohjeen joka sanoo, että älä tee niin kuin minä teen, vaan tee niin kuin minä sanon!
Kirjoittihan täälläkin joku aikaisemminkin, että voivat suositella amalgaamia vaikka itseltäänkin ovat ne poistattaneet?
Myrkkyjen poistumista voi toivoa tapahtuvan nopeastikkin, muutta se voi jäädä vain toivomukseksikin.
Muualta kehosta se poistuu nopeamminkin, mutta valitettavasti sieltä tärkeimmästä, nähtävästi eniten haittaa ja ongelmia aiheuttavasta paikasta, aivoista sen poistuminen on kovin hidasta ja kestää piiiitkään.
Kerrotaan että sen puoliintumisaika voisi olla jopa 27 vuotta!
Poistumista sanotaan edistävän esim. seleeni, alfalipoiinihappo, carnosiini
Esim. terveyskaupoissa voi saada ensikäden tietoa ja ohjeita ongelman hoitamisessa.
Aiheesta kannattaa kuitenkin keskustella myös tästä asiasta kiinnostuneen asiantuntijan kanssa. - kelaatio
ovat kirjoitti:
nähtävästi sisäistäneet hyvin sen vanhan ohjeen joka sanoo, että älä tee niin kuin minä teen, vaan tee niin kuin minä sanon!
Kirjoittihan täälläkin joku aikaisemminkin, että voivat suositella amalgaamia vaikka itseltäänkin ovat ne poistattaneet?
Myrkkyjen poistumista voi toivoa tapahtuvan nopeastikkin, muutta se voi jäädä vain toivomukseksikin.
Muualta kehosta se poistuu nopeamminkin, mutta valitettavasti sieltä tärkeimmästä, nähtävästi eniten haittaa ja ongelmia aiheuttavasta paikasta, aivoista sen poistuminen on kovin hidasta ja kestää piiiitkään.
Kerrotaan että sen puoliintumisaika voisi olla jopa 27 vuotta!
Poistumista sanotaan edistävän esim. seleeni, alfalipoiinihappo, carnosiini
Esim. terveyskaupoissa voi saada ensikäden tietoa ja ohjeita ongelman hoitamisessa.
Aiheesta kannattaa kuitenkin keskustella myös tästä asiasta kiinnostuneen asiantuntijan kanssa.Tietäkää sitten mitä teette. Se mitä luulette elohopeaksi voikin olla hiivaa. Hiivan leviäminen ympäri elimistöä amalgaamimyrkytyksessä on tavattoman yleistä, eikä sitä välttämättä huomaa itsekään, hiiva on todella salakavala! Varokaa kuitenkin tätä, jos teillä on selkeästi masennusta, se on lähes varma merkki siitä että hiivaa on runsaasti.
Hiivan erittämät myrkyt ovat aika rankkaa tavaraa, varsinkin jos tapahtuu joukkokuolemia. Hiiva voi nähtävästi myös pesiytyä aivoihin. Esim. hiivalääkkeet voivat aiheuttaa maksavaurioita, ja muutenkin voi olla että kelaatio jää vain haaveeksi, kun elimistö pääsee kunnolla vauhtiin paikkojen poiston jälkeen. Tästä on minulla omakohtaista kokemusta, ja järkeni sanoi ettei mitään hiivalääkkeitä kannata käyttää. Sen sijaan dieetti joka sisältää vain lihaa, kalaa, vihanneksia, ja kananmunia, eikä mitään muuta on mainio. Se tappaa hiivat suolista luonnollisesti, eikä edes niinkään hitaasti. - Nimetön
kelaatio kirjoitti:
Tietäkää sitten mitä teette. Se mitä luulette elohopeaksi voikin olla hiivaa. Hiivan leviäminen ympäri elimistöä amalgaamimyrkytyksessä on tavattoman yleistä, eikä sitä välttämättä huomaa itsekään, hiiva on todella salakavala! Varokaa kuitenkin tätä, jos teillä on selkeästi masennusta, se on lähes varma merkki siitä että hiivaa on runsaasti.
Hiivan erittämät myrkyt ovat aika rankkaa tavaraa, varsinkin jos tapahtuu joukkokuolemia. Hiiva voi nähtävästi myös pesiytyä aivoihin. Esim. hiivalääkkeet voivat aiheuttaa maksavaurioita, ja muutenkin voi olla että kelaatio jää vain haaveeksi, kun elimistö pääsee kunnolla vauhtiin paikkojen poiston jälkeen. Tästä on minulla omakohtaista kokemusta, ja järkeni sanoi ettei mitään hiivalääkkeitä kannata käyttää. Sen sijaan dieetti joka sisältää vain lihaa, kalaa, vihanneksia, ja kananmunia, eikä mitään muuta on mainio. Se tappaa hiivat suolista luonnollisesti, eikä edes niinkään hitaasti.Niin hiivastakaan ei voi tietää, kun ei sitäkään tutkita.
- puoloustajasi?
kelaatio kirjoitti:
Tietäkää sitten mitä teette. Se mitä luulette elohopeaksi voikin olla hiivaa. Hiivan leviäminen ympäri elimistöä amalgaamimyrkytyksessä on tavattoman yleistä, eikä sitä välttämättä huomaa itsekään, hiiva on todella salakavala! Varokaa kuitenkin tätä, jos teillä on selkeästi masennusta, se on lähes varma merkki siitä että hiivaa on runsaasti.
Hiivan erittämät myrkyt ovat aika rankkaa tavaraa, varsinkin jos tapahtuu joukkokuolemia. Hiiva voi nähtävästi myös pesiytyä aivoihin. Esim. hiivalääkkeet voivat aiheuttaa maksavaurioita, ja muutenkin voi olla että kelaatio jää vain haaveeksi, kun elimistö pääsee kunnolla vauhtiin paikkojen poiston jälkeen. Tästä on minulla omakohtaista kokemusta, ja järkeni sanoi ettei mitään hiivalääkkeitä kannata käyttää. Sen sijaan dieetti joka sisältää vain lihaa, kalaa, vihanneksia, ja kananmunia, eikä mitään muuta on mainio. Se tappaa hiivat suolista luonnollisesti, eikä edes niinkään hitaasti.Hiivasta sanotaan, että se olisi jopa sinun ja elimistösi puolustaja, elohopeaa vastaan!
Jos sitä ei tulisi mukaan elohopeaa torjumaan, niin elohopean vaikutukset voisivat olla vieläkin pahemmat mitä ne nyt ovat.
Kun elohopea on poistettu, poistuu myös hiivakin.
Kerrotaan.
Tutkittu tuskin on? - kelaatio
puoloustajasi? kirjoitti:
Hiivasta sanotaan, että se olisi jopa sinun ja elimistösi puolustaja, elohopeaa vastaan!
Jos sitä ei tulisi mukaan elohopeaa torjumaan, niin elohopean vaikutukset voisivat olla vieläkin pahemmat mitä ne nyt ovat.
Kun elohopea on poistettu, poistuu myös hiivakin.
Kerrotaan.
Tutkittu tuskin on?Tuskin tätä on vielä tutkittu kovin tarkasti, mutta tiedetään että elohopea heikentää immuunipuolustusta kuluttamalla glutationia, ja häiritsemällä sen tuotantoa. Glutationia tarvitaan tekemään elohopea vaarattomaksi, ja elimistö sitoo sitä elohopeaan seuraavasti: GSH-Hg-GSH. Glutationia tarvitaan myös immuunipuolustuksen toimintaan, joka pitää hiivat kurissa. Glutationin puute aiheuttaa laiskasti toimivan immuunipuolustuksen, joka antaa hiivan levitä.
Glutationin lähes täydellinen puute on vaarallista, ja johtaa yleensa krooniseen väsymysoireyhtymään (CFS), fibromyalgiaan, tai MS-tautiin, jossa virukset, bakteerit, loiset ja hiivat hallitsevat elimistöä, eikä se enää kykene pääsemään ylös tästä suosta. Näitä tauteja voi myös esiintyä ilman amalgaamisairautta (joskin tämä on harvinaista), sillä glutationin puutetta voi olla myös muista syistä. - kun amalgaameista on kohuttu
Nimetön kirjoitti:
Olipa ihana viesti. Siis oikea ihmeparantuminen! Mulla vielä silloin, kun laittoivat amalgaameja, niin sanovat, että nyt on käyny tämä paikka vanhaksi ja eiku uusivat vanhoja amalgaamipaikkoja uusii amalgaameihin. Ompa kummalllinen lääkäri! Ku töksäyttelee tuolla lailla, niinkuin ois jostain tosissaan hankkimalla hankkinu itselleen sairauksia. Lääkärit tietysti vain ihmisiä.
ja menin just yläasteella hammaslääkäriin, odotushuoneessa oli oikein monistettu tutkimustuloksia,joissa kaikissa amalgaamit todettiin turvallisiksi.
Että inhosin hammaslääkäriä. ja sitä hajua. ja kaikkea sitä.
Jos olisin ollut eläin olisin karannut suin päin ulos sieltä terveydenkehdosta ;). Ja oikein olisi tehnyt.. sanoisin nyt.
Lääkäreiden tuonaikaiset töksäyttelyt ei enää mietitytä, hehän sentään miettivät, mistä olen taudit saanut, vaikkeivät älynystyröitään sen kummemmin vaivanneetkaan. Mutta nykyiset lääkäreiden töksäyttelyt vasta kummastuttavatkin....Kun on tullut tämä moska ulos, niin toinen sanoo, että tule tänne puhkauttamaan nämä paiseesi aina pois ja ihotautilääkäri (jota en aio enää nähdä :)) naureskeli, että no onpä raapimisen jälkiä... Menin näyttämään patteja, joita alkoi tulla saneerauksen jälkimainingeissa ja joita oli kestänyt pari vuotta. Ei todellakaan mitään tavallisia finnejä vaan sellasia kapseloituneita, ja juurellisia jutskia, joita kosmetologiystävänikään ei ikinä ollut nähnyt (tehnyt työtä 15 vuotta). On mennyt usko lääkäreihin totaalisesti vuosien saatossa. ja kun vielä lapsia oon joutunu siellä käyttämään ja monesti todennut itse tietäväni kuitenkin parhaiten, en tiedä, usko on mennyt niihin muka tietäjiin.
Mutta usko on edelleen ihmisiin. Ja siihen, että kaikki kääntyy parhain päin.
Mitenhän fluoritabletit vaikuttaa elimistöön. Nehän ei kait sinne kans kuulu? Jostain lukenu.
- ominaisuuksista
ensikäden kirjoitti:
tietoa fluorista tässä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/FluoriTäältä tulee hiukan lisää!
http://www.yazka.com/yliluonnollista/fluori.htm ensikäden kirjoitti:
tietoa fluorista tässä:
http://fi.wikipedia.org/wiki/FluoriKiitos viestistä. Nimittäin sitäkin tuli "syötyä" joku vuosi sitten.
- toiveeni
Lähetin tässä TV2 ohjelmaehdotukseksi amalgaamipaikat ja ehdotin, että ois keskustelijoita puolesta ja vastaan. Ei oo vielä kuulunu. En tiedä pitääkö uudelleen ehdottaa. Kekustelijoita vois olla myös vaikka Ruotsista asti.
- toiveita?
Olisikohan vaikeuksia saada aikaiseksi toivomaasi amalgaamikeskustelua TV:SSÄ. jos näkemykset vielä jopa poikkeavat allaolevista?
Tietoa sivustosta Käyttöehdot Palaute Yhteystiedot Ohje
Etusivu » Potilasohjeet » Amalgaami
Hakutulokset teoksittain 168 kpl
Lääkärikirja Duodecim(30)Käypä hoito: potilasversiot(3)Potilasohjeet(16)Allerginen kosketusihottuma ja ärsytysihottuma–potilasohje
Atooppinen ihottuma–ohje potilaalle
Atooppinen ihottuma, maitorupi, taiveihottuma
Epikutaanikokeet (lappukokeet)–tietoa potilaalle
Ohje "arkikemikaalien" käyttökokeiluun
Valoyliherkkyys
Käsi-ihottuma
Valohoidot
Kosketusihottuma
Lehmänmaitoallergia
Nikkeliallergia
Kosmetiikka
Minkälaisia vaivoja allergia aiheuttaa?
Allergiakoulu 2006 Esipuhe
Amalgaami
Märkärupi–potilasohje
Palaute | TulostaAmalgaami
Potilasohjeet
30.11.2006
Allergiakoulu 2006
Tari Haahtela
--------------------------------------------------------------------------------
Amalgaami on hyvä ja turvallinen hampaiden paikkausaine.
Amalgaamipaikkojen vaihtaminen muovipaikkoihin elohopeamyrkytyksen pelossa ei ole aiheellista. Vanhat, mustuneet ja hapertuneet paikat on joka tapauksessa syytä vaihtaa.
Jos kielessä tai posken limakalvolla, paikan kosketuskohdassa, on pitkäaikaisia tulehdusmuutoksia, kosketusallergia on mahdollinen mutta hyvin harvinainen. Allergia selvitetään ihon kosketustestillä.
Kirjallisuutta 1
--------------------------------------------------------------------------------
Artikkelin tunnus: pot00279 (000.279)
© 2007 Kustannus Oy Duodecim
© 2007 Kustannus Oy Duodecim • Kalevankatu 11 A, 00100 Helsinki • Puh: (09) 6188 51 • terveyskirjasto@duodecim.fi
Etusivu » Lääkärilehden uutisia TulostaAmalgaami ei vaikuta lasten terveyteen
20.04.2006
Hampaiden paikkauksessa käytetty amalgaami ei vaikuta lasten terveyteen, toteaa the Journal of the American Medical Association –lehdessä (2006;295:1775) julkaistu tutkimus.
Amalgaamin terveysvaikutuksia on epäilty kauan. Puolet amalgaamista on elohopeaa, joka on tunnettu hermomyrkky.
Tuore, 5-vuotinen tutkimus osoittaa pelot turhiksi: amalgaamipaikkoja saaneilla lapsilla ei ilmennyt neurofysiologisia tai munuaisiin liittyviä haittoja. Vertailuryhmien lasten älykkyydessä, muistissa, keskittymiskyvyssä ja motoriikassa ei ollut merkittäviä eroja, mutta amalgaamilasten virtsassa oli enemmän elohopeaa.
Tutkimuksessa oli mukana 534 lasta, jotka olivat iältään 6–10-vuotiaita.
Samanlaisiin tuloksiin päätyi myös toinen JAMA:ssa (2006;295:1784) julkaistu tutkimus. Sen mukaan muista aineista valmistetut paikat menivät lapsilla rikki helpommin kuin amalgaamipaikat, minkä takia amalgaami on edelleen suositeltavaa.
Miia Soininen
Edellinen Otsikot Seuraava Anna palautetta uutisesta
Samasta aiheesta aikaisemmin
02.10.2007 Vanhempien elämäntyyli heijastuu etenkin poikien hammasterveyteen
Suomen Lääkärilehti | Mäkelänkatu 2 A | PL 49 | 00501 Helsinki | puh. (09) 393 091 | fax (09) 393 0795 | laakarilehti@fimnet.fi
© Suomen Lääkärilehti 1998-2007 - olisipaikallaan
toiveita? kirjoitti:
Olisikohan vaikeuksia saada aikaiseksi toivomaasi amalgaamikeskustelua TV:SSÄ. jos näkemykset vielä jopa poikkeavat allaolevista?
Lääkärikirja Duodecim(30)Käypä hoito: potilasversiot(3)Potilasohjeet(16)Allerginen kosketusihottuma ja ärsytysihottuma–potilasohje
Valoyliherkkyys
Käsi-ihottuma
Valohoidot
Kosketusihottuma
Lehmänmaitoallergia
Nikkeliallergia
Kosmetiikka
Amalgaami
Märkärupi–potilasohje
Potilasohjeet
30.11.2006
Allergiakoulu 2006
Tari Haahtela
Amalgaamipaikkojen vaihtaminen muovipaikkoihin elohopeamyrkytyksen pelossa ei ole aiheellista. Vanhat, mustuneet ja hapertuneet paikat on joka tapauksessa syytä vaihtaa.
Jos kielessä tai posken limakalvolla, paikan kosketuskohdassa, on pitkäaikaisia tulehdusmuutoksia, kosketusallergia on mahdollinen mutta hyvin harvinainen. Allergia selvitetään ihon kosketustestillä.
Kirjallisuutta 1
© 2007 Kustannus Oy Duodecim • Kalevankatu 11 A, 00100 Helsinki • Puh: (09) 6188 51 • terveyskirjasto@duodecim.fi
20.04.2006
Hampaiden paikkauksessa käytetty amalgaami ei vaikuta lasten terveyteen, toteaa the Journal of the American Medical Association –lehdessä (2006;295:1775) julkaistu tutkimus.
Amalgaamin terveysvaikutuksia on epäilty kauan. Puolet amalgaamista on elohopeaa, joka on tunnettu hermomyrkky.
Tuore, 5-vuotinen tutkimus osoittaa pelot turhiksi: amalgaamipaikkoja saaneilla lapsilla ei ilmennyt neurofysiologisia tai munuaisiin liittyviä haittoja. Vertailuryhmien lasten älykkyydessä, muistissa, keskittymiskyvyssä ja motoriikassa ei ollut merkittäviä eroja, mutta amalgaamilasten virtsassa oli enemmän elohopeaa.
Samanlaisiin tuloksiin päätyi myös toinen JAMA:ssa (2006;295:1784) julkaistu tutkimus. Sen mukaan muista aineista valmistetut paikat menivät lapsilla rikki helpommin kuin amalgaamipaikat, minkä takia amalgaami on edelleen suositeltavaa.
Miia Soininen
Suomen Lääkärilehti | Mäkelänkatu 2 A | PL 49 | 00501 Helsinki | puh. (09) 393 091 | fax (09) 393 0795 | laakarilehti@fimnet.fi
© Suomen Lääkärilehti 1998-2007Kyllä tämä tiedetään. Ihan samanlaista meininkiä kuin jenkkilässä. Käsittääkseni amalgaamin vaarallisuudesta puhuttiin jo 20-30 luvulla, mutta ei se vieläkään ole mennyt perille. Täytyy kyllä sanoa että viimeisin amalgaamisota joskus 80-luvulla ei ollut vakuuttava, en olisi itse tajunnut mistä on kysymys vaikka itselläni olisikin ollut amalgaamimyrkytys silloin, koska asiat esitettiin niin epämääräisesti. Siinä on huomattava ongelma että usein ei uhri itse huomaa että on jotain vialla.
- lasten amalgaamitutkimuksiin
toiveita? kirjoitti:
Valoyliherkkyys
Käsi-ihottuma
Valohoidot
Kosketusihottuma
Lehmänmaitoallergia
Nikkeliallergia
Kosmetiikka
Amalgaami
Märkärupi–potilasohje
Potilasohjeet
30.11.2006
Allergiakoulu 2006
Tari Haahtela
Kirjallisuutta 1
20.04.2006
Miia Soininen
© Suomen Lääkärilehti 1998-2007Ja tässä sitten kritiikiä noihin tutkimuksiin:
"These studies were flawed in a myriad of ways, both scientifically and ethically."
"These studies were poorly designed and tell us one thing of good value – that children with amalgams most likely slowly lose their ability to excrete mercury after about two years of amalgam exposure. This experiment should have been done on primates, not humans and present a serious question of ethics in medicine. "
Löytyy seuraavasta osoitteesta:
http://iaomt.com/articles/category_view.asp?intReleaseID=280&catid=30 - tv2
varsinkin jos keskustelijoiksi saataisiin Kaarlo Jaakkola tai Leif Grans. Sekä joku hyvin tietoinen biohammaslääkäri. Mikäli keskustelijat ovat vain vähän valveutuneita, ohjelmasta tulisi bluffi.
- ilman ja suojauksessa
Tässä on nyt mulla tiedossa kaks ihmistä, jotka poistattaa paikat ilman suojausta ja itse suojauksessa. Näkee onko vaikutusta. Mut näillä ei kyllä oo ihmeempiä kait vaivoja ollut.
- mihin?
Tehoa on vaikea todistaa jos ei ole jotain mihin verrata. Eli jokin oire, mikä on ja sitten se ei enää ole.
Hyvä juttu kuitenkin heille, että poistattavat amalgaaminsa, sillä monesti amalgaamit heikentävät yleista immuunipuolustusta ja pidemmällä aikavälillä tuhoavat elimistöä todenteholla. - kelaatio
mihin? kirjoitti:
Tehoa on vaikea todistaa jos ei ole jotain mihin verrata. Eli jokin oire, mikä on ja sitten se ei enää ole.
Hyvä juttu kuitenkin heille, että poistattavat amalgaaminsa, sillä monesti amalgaamit heikentävät yleista immuunipuolustusta ja pidemmällä aikavälillä tuhoavat elimistöä todenteholla.Niin, eihän sitä voida todistaa mitään. Mutta on mulla kyllä olo ihan erilainen nyt kun olen ollut amalgaamiton yli vuoden verran. Amalgaamien ottaminen on vähän kuin venäläistä rulettia, ei sitä voi oikein tietää etukäteen josko niistä seuraa jotain. Olen kuitenkin huomannut että amalgaamisairaus on selkeästi perinnöllistä, eli jos itse joutuu uhriksi, löytyy suvusta luultavasti paljon muitakin uhreja, kunhan osaa tunnistaa nämä monimuotoiset oireet.
Mistäköhän tämä sitten johtuu etteivät kaikki sairastu? No, ainakin maksa ei toimi kaikilla samalla tavalla, yksilölliset erot ovat isoja. Toisaalta luulen että amalgaamit ovat haitallisia kaikille ainakin sitten kun tulevat vanhoiksi. Tuskin vanhukset sietävät kovin hyvin tätä myrkkykuormaa, ja kuolevat sitten ennenaikaisesti "luonnollisen kuoleman". Edelleenkään ei mitään voida todistaa, tietenkään. - poistoista
mihin? kirjoitti:
Hyvä juttu kuitenkin heille, että poistattavat amalgaaminsa, sillä monesti amalgaamit heikentävät yleista immuunipuolustusta ja pidemmällä aikavälillä tuhoavat elimistöä todenteholla.Kertoipa eräs tuttava aikoinaan, kun häneltä oli yksi iso amalgaamipaikka, niistä monista porattu pois suojaamatta, että kun hän oli tullut hammaslääkäriltä pois ja kävellyt katua, niin häntä eli ruvennut oudosti "huippaamaan", että oli juuri ja juuri pysynyt pystyssä, ettei ollut kaatunutkin.
Hammaslääkärin näkemys oli ollut, että näistä amalgaameista ei ole mitään haittaa, eikä tarvita mitään sen kummempia suojauksiakaan.
Ko. potilaalla oli siihen aikaan niin fyysisiä kuin psykkisiäkin ongelmia.
Kun asiantuntijoilta ei mitään apua, eikä ratkaisua vaivoihin ja ongelmiin löytynyt, hän ratkaisi ratkaisemattomat terveysongelmansa itse.
Hän ei kärsi enää monista selvittämättömistä kivuista ja vaivoista.
Häntä ei enää ole. - niin että..
poistoista kirjoitti:
Kertoipa eräs tuttava aikoinaan, kun häneltä oli yksi iso amalgaamipaikka, niistä monista porattu pois suojaamatta, että kun hän oli tullut hammaslääkäriltä pois ja kävellyt katua, niin häntä eli ruvennut oudosti "huippaamaan", että oli juuri ja juuri pysynyt pystyssä, ettei ollut kaatunutkin.
Hammaslääkärin näkemys oli ollut, että näistä amalgaameista ei ole mitään haittaa, eikä tarvita mitään sen kummempia suojauksiakaan.
Ko. potilaalla oli siihen aikaan niin fyysisiä kuin psykkisiäkin ongelmia.
Kun asiantuntijoilta ei mitään apua, eikä ratkaisua vaivoihin ja ongelmiin löytynyt, hän ratkaisi ratkaisemattomat terveysongelmansa itse.
Hän ei kärsi enää monista selvittämättömistä kivuista ja vaivoista.
Häntä ei enää ole.Käsitinkö nyt tämän asian, et kun hän ei saanut apua, niin itsemurha oli viimeinen vaihtoehto? No elohopea on tosi vaarallinen, jos itsemurhiakin pitää tehdä. Nämä henkilöt joista kerroin aiemmin ei nyt halua suojata saneerauksessa biohammaslääkärillä, vaan käy tav. hammaslääkärillä eivät niin välitä mitä voi tulla suojaamattomana tehdystä saneerauksesta, vaan haluavat vähitellen poistattaa paikat kuitenkin. Mullakun oli ennen elohopeakuumemittareita ja niistäkun piti ravistella lämmöt pois ja ne osui sit pöydän kulmaan ja elohpea levisi pitkin lattioita pyöreiksi paloiksi ja niitä, kun oli vaikea saada rikkalapioon. Ne jakaantui piennemmiksi palloiksi. Piti vaan ostaa uusi mittari, joka sit taas hajosi. Sit kerran, kun kysyin mittareita, niin niitä ei enää myydä. (Miksikähän??)
- ominaisuuksia
niin että.. kirjoitti:
Käsitinkö nyt tämän asian, et kun hän ei saanut apua, niin itsemurha oli viimeinen vaihtoehto? No elohopea on tosi vaarallinen, jos itsemurhiakin pitää tehdä. Nämä henkilöt joista kerroin aiemmin ei nyt halua suojata saneerauksessa biohammaslääkärillä, vaan käy tav. hammaslääkärillä eivät niin välitä mitä voi tulla suojaamattomana tehdystä saneerauksesta, vaan haluavat vähitellen poistattaa paikat kuitenkin. Mullakun oli ennen elohopeakuumemittareita ja niistäkun piti ravistella lämmöt pois ja ne osui sit pöydän kulmaan ja elohpea levisi pitkin lattioita pyöreiksi paloiksi ja niitä, kun oli vaikea saada rikkalapioon. Ne jakaantui piennemmiksi palloiksi. Piti vaan ostaa uusi mittari, joka sit taas hajosi. Sit kerran, kun kysyin mittareita, niin niitä ei enää myydä. (Miksikähän??)
...> No, elohopea on tosi vaarallinen, jos itsemurhiakin pitää tehda.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Elohopea
Elohopea on niin vaarallista kuin 1. asteen hermomyrkky voi olla.
Oireita on vaikka kuinka paljon.
Tässä muutamia.
http://www.dlc.fi/~kotirant/amalg.htm - aiheesta
ominaisuuksia kirjoitti:
...> No, elohopea on tosi vaarallinen, jos itsemurhiakin pitää tehda.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Elohopea
Elohopea on niin vaarallista kuin 1. asteen hermomyrkky voi olla.
Oireita on vaikka kuinka paljon.
Tässä muutamia.
http://www.dlc.fi/~kotirant/amalg.htmrunsaasti lisää!
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4000000000000045&posting=22000000031419142
- EU....
Ihme kun EU ei puutu tähän amalgaamiasiaan. Pitäishän sen olla oikeastaan pakollista poistaa paikat, ettei hautausmaalta mene pohjavesiin elohopeaa ja niin joka paikka myrkyty. Koko ajan tulee lisää ja lisää elohopeaa ympäristöön. Eihän muutakaan elohopeaa laiteta luontoon. Mut haudat on ainut poikkeustapaus, jossa on luvallista myrkyttää vesistöt.
- amalgaami.
Kerrotaanhan amalgaamin olevan kestävä ja hyvä paikkausmateriaali, niin samoinhan se on EU:ssakin.
Merkittävin syy amalgaamin käytön vahenemiselle kerrotaan sielläkin olevan vain amalgaamin kielteinen julkisuus.
P Ä Ä K I R J O I T U S
4 5 2 Suomen Hammaslääkärilehti 8/2006
Suomi on ollut Euroopan Unionin jäsenenä jo yli 10
vuotta, ja tänä aikana on Brysselissä tehty monia
hammmaslääkärin työtä sivuavia tai siihen vaikuttavia
päätöksiä. Unionin lainsäädäntöhankkeiden valmistelu
kestää usein vuosikausia, ja direktiivin valmistuttua on
edessä vielä sen soveltaminen kansalliseen lainsäädäntöön.
Komissio antoi kolme vuotta sitten esityksensä siitä,
miten vitamiineja ja mineraaleja saa lisätä ruoka-aineisiin.
Ehdotuksen tavoitteena on parantaa sisämarkkinoiden
toimivuutta pienentämällä kansallisten sääntöjen eroavaisuuksia
lisäaineiden sääntelyssä. Yksi alkuaine tällä listalla
on fluori. Vuosi sitten parlamentti äänesti sen puolesta,
että fluoria ei enää saisi lisätä ruoka-aineisiin. Tämä olisi
haitallista niille jäsenmaille, joissa hammasterveyttä edistetään
fluorilla maidossa, suolassa tai purukumissa. Suomessa
ei tällaisia lisiä ole käytössä. Asia on tulossa parlamentin
uuteen käsittelyyn toukokuussa.
Toinen tunteita herättänyt aine on elohopea. Vuosi
sitten komissio julkaisi luonnoksen unionin elohopeastrategiasta,
jossa tavoitteena on ympäristösyistä saada elohopean
käyttöä vähennettyä. Hampaiden amalgaamipaikoista
vapautuva elohopea on väestölle merkittävin yksittäinen
epäorgaanisen elohopean lähde. Tämä lähtökohtana esitti
kyproslainen europarlamentaarikko Marios Matsakis elohopeaa
sisältävän hammasamalgaamin kieltämistä. Asia siirtyi
ympäristö- ja kansanterveysasioita käsittelevään komiteaan,
joka suositti, että asiasta kysyttäisiin lääkintäasioiden asiantuntijaelimen
kantaa. Ehkä hieman yllättäen parlamentti
hylkäsi vihreän ryhmän aloitteesta komitean esityksen.
Päätöslauselma käsittää useita sivuja, mutta alamme kannalta
mielenkiintoisimmassa kohdassa todetaan, että parlamentti
pyytää komissiota esittämään vuoden 2007 loppuun
mennessä ehdotuksen elohopean käytön rajoittamiseksi
hammasamalgaamissa.
Asia oli läheinen useallekin parlamentaarikolle, muun
muassa Ruotsin Carl Schlyterille. Itse asiassa parlamentin
päätös tuntuu varsin ruotsalaiselta; siellähän eri poliittisilla
puolueilla on ollut omat amalgaamiohjelmansa jo vuosia.
Vaikka päätös ei siis vielä kiellä amalgaamia, niin kyllä kyse
saattaa sen lähtölaskennasta olla. Komission kannalta tilanne
muuttui, koska sen aiemman näkemyksen mukaan perusteita
amalgaamin kieltämiselle ei ollut. Todennäköisesti
komissio pyytää nyt omien asiantuntijaelintensä kantaa asi-
Elohopea ja fluori
EU:n rattaissa
aan. Jos se päätyy esittämään parlamentin toiveen mukaisia
rajoituksia, niin päätöksen asiassa tekee parlamentti yhdessä
Euroopan unionin neuvoston kanssa. Jälkimmäiseen kuuluu
eri jäsenmaiden ministereitä.
Pohjoismaissa asia ei toteutuessaankaan suurta muutosta
enää aiheuta, koska amalgaamin käyttö on vähentynyt
muutamaan prosenttiin. Merkittävä syy kehitykseen on
ollut kielteinen julkisuus. Edelleen se kuitenkin kuuluu kotimaistenkin
hammaslääketieteen laitosten opetusohjelmaan.
Eteläisimmissä jäsenmaissa amalgaami on vielä laajassa käytössä.
Näissä maissa ennakoidaan ongelmia muun muassa
siksi, että sairauskassojen korvaukset on laskettu suhteellisen
edullisen amalgaamin mukaan.
Odotettavissa on jälleen julkista keskustelua ja potilaiden
hämmennystä, eivätkä suomalaisten hammaslääkärienkään
näkökannat ole yhteneviä. EU-parlamentin keskustelussa
vedottiin muun muassa tutkimukseen, jossa autististen lasten
äideillä Teksasissa on osoitettu olevan enemmän amalgaamia
suussaan kuin muilla. Suomalaisten toksikologien näkemys
ilmenee Therapia Odontologica -käsikirjan viimeisimmästä
painoksesta. Siinä todetaan yhteenvetona, että ryhmätasolla
ei yhdessäkään tutkimuksessa ole voitu todeta amalgaamitäytteistä
peräisin olevan elohopean olleen yhteydessä
subjektiivisiin oireisiin. Tämä ei kirjoittajien mukaan kuitenkaan
poista sitä mahdollisuutta, että poikkeuksellisen
herkillä yksilöillä amalgaamista liukeneva elohopea aiheuttaisi
oireita, mutta ei ole myöskään mitään osoitusta siitä,
että elimistön elohopeakuorman vähentäminen poistamalla
amalgaamitäytteet vähentäisi pysyvästi subjektiivisia oireita
näilläkään potilailla.
Euroopan hammaslääkäriliittoja edustava Dental Liaison
Committee antoi maaliskuussa lehdistötiedotteen, jossa
sen puheenjohtaja Wolfgang Doneus kritisoi parlamentin
päätöstä. Järjestön kotisivulta www.eudental.org löytyy aiheista
lisää tietoa. Yksilön kannalta paras vaihtoehto on, että
hampaita ei tarvitse ensinkään paikata. Jos paikata täytyy, on
amalgaami edelleen tietyissä tilanteissa hyvä vaihtoehto.
MATTI PÖYRY
- kelaatio
Unohdin mainita erään tärkeän asian. Amalgaamipaikkoja ei missään tapauksessa pidä mennä poistattamaan tavanomaiselle hammaslääkärille vaan biohammaslääkärille. Tavanomaiset hammaslääkärit eivät ymmärrä että kaikki amalgaami pitää saada pois ennen kuin uusi paikka laitetaan päälle!
Olen nähnyt niin monta tapausta missä amalgaamia on jätetty uuden paikan alle, ja sitten amalgaamimyrkytysoireet ovat tulleet takaisin, kun paikka on vuotanut tarpeeksi kauan. Eli tälläinen operaatio on tosiaan yhtä tyhjän kanssa.
Lisäksi ilman kunnollista suojausta saa aika ison annoksen elohopeahöyryä, joka jo huonokuntoiselle kroonisesti sairaalle ihmiselle on erittäin haitallista.
Biohammaslääkäreille pitää lisäksi erikseen painottaa varmuuden vuoksi että kaiken amalgaamin on tultava pois, ja että huuhtelu on huolellista.- biohammas..
Kyllä olen menossa biohammaslääkärille. Uskon, että osaavat asiansa. On jo kokemusta heillä. Aloitan uuden keskustelun, kun olen käynyt hoidattamassa hampaat. Eihän tuohon niin kauan ole.
- H-hetki
biohammas.. kirjoitti:
Kyllä olen menossa biohammaslääkärille. Uskon, että osaavat asiansa. On jo kokemusta heillä. Aloitan uuden keskustelun, kun olen käynyt hoidattamassa hampaat. Eihän tuohon niin kauan ole.
H-hetki lähestyy. Ei kovin kauaa enää saneeraukseen.
- asia?
biohammas.. kirjoitti:
...> Uskon, että osaavat asiansa.
Näinhän asiakkaan on tehtävä.
Eihän muutakaan voi.
Mutta entäs käytännössä sitten?
Kerrotaanpa, kun potilas oli mennyt pitkäaikaisten jo sietämättömien leuka-, ja niskakipujen pakottaman viimein myös hammaslääkärille, amalgaameja poistattamaan, koskapa muualta, eikä muista hoidoista ollut mitään apua löytynyt.
Tietenkin bio-hammaslääkärille.
Kun myöhemmin yksi hammas oli kipeytynyt ja tarkastuksessa havaittiin sen vähän korottavan, sitä jouduttiin hieman hiomaan.
Tarkka potilas oli myöhemmin tutkinut tulosta ja oli kummastellut näkemäänsä.
Valkoisen ohentuneen paikan läpi näytti kuin olisi kuultanut tummempaa.
Jonkin ajan kuluttua tämä valkoinen kuori oli lohjennut, ja mitäs alta oli paljastunutkaan?
Vanha musta amalgaamipaikka! - kelaatio
asia? kirjoitti:
...> Uskon, että osaavat asiansa.
Näinhän asiakkaan on tehtävä.
Eihän muutakaan voi.
Mutta entäs käytännössä sitten?
Kerrotaanpa, kun potilas oli mennyt pitkäaikaisten jo sietämättömien leuka-, ja niskakipujen pakottaman viimein myös hammaslääkärille, amalgaameja poistattamaan, koskapa muualta, eikä muista hoidoista ollut mitään apua löytynyt.
Tietenkin bio-hammaslääkärille.
Kun myöhemmin yksi hammas oli kipeytynyt ja tarkastuksessa havaittiin sen vähän korottavan, sitä jouduttiin hieman hiomaan.
Tarkka potilas oli myöhemmin tutkinut tulosta ja oli kummastellut näkemäänsä.
Valkoisen ohentuneen paikan läpi näytti kuin olisi kuultanut tummempaa.
Jonkin ajan kuluttua tämä valkoinen kuori oli lohjennut, ja mitäs alta oli paljastunutkaan?
Vanha musta amalgaamipaikka!Tämä taitaa olla yleistä. Lyhyen ajan sisällä olen kuullut muutamasta tällaisesta tapauksesta, uusi paikka mennyt rikki muutaman vuoden sisällä ja sen alta on paljastunut amalgaamia. Nämä kaikki tapaukset olivat ei-biohammaslääkärin tekemiä saneerauksia.
En ole kuullut vielä että joku biohammaslääkäri olisi tehnyt huonoa työtä, mutta onhan se aina mahdollista että jotkut heistäkin fuskaavat, joskin epätodennäköisempää. Sen takia pitää olla itse tarkkana, ja varmistaa että hammaslääkäri osaa tehtävänsä. Mielelläni pyytäisin itse jopa hammaslääkäriä näyttämään peilillä miltä puhdistettu hammas näyttää, ennen kun laittaa uuden paikan päälle.
Rehelliseen puuhaan viittaa myös se että hampaan pohjaan joutuu hieman poraamaan muotoilusyistä, jolloin amalgaamia ei ainakaan ole siellä alla. Luullakseni jotkut hammaslääkärit haluavat säästää hammasta, ja jättää amalgaamia alle, eikä siten tarvita porata lainkaan pohjaan, mutta sellainen ei kertakaikkiaan käy, kaiken amalgaamin on tultava pois. Tällainen ratkaisu on myös huono sikäli, että amalgaami hampaan pohjassa ei ole mikään stabiili alusta (sitähän höyrystyy pois ajan myötä), ja uusi paikka saattaa hajota ennen aikojaan. - nehän
kelaatio kirjoitti:
Tämä taitaa olla yleistä. Lyhyen ajan sisällä olen kuullut muutamasta tällaisesta tapauksesta, uusi paikka mennyt rikki muutaman vuoden sisällä ja sen alta on paljastunut amalgaamia. Nämä kaikki tapaukset olivat ei-biohammaslääkärin tekemiä saneerauksia.
En ole kuullut vielä että joku biohammaslääkäri olisi tehnyt huonoa työtä, mutta onhan se aina mahdollista että jotkut heistäkin fuskaavat, joskin epätodennäköisempää. Sen takia pitää olla itse tarkkana, ja varmistaa että hammaslääkäri osaa tehtävänsä. Mielelläni pyytäisin itse jopa hammaslääkäriä näyttämään peilillä miltä puhdistettu hammas näyttää, ennen kun laittaa uuden paikan päälle.
Rehelliseen puuhaan viittaa myös se että hampaan pohjaan joutuu hieman poraamaan muotoilusyistä, jolloin amalgaamia ei ainakaan ole siellä alla. Luullakseni jotkut hammaslääkärit haluavat säästää hammasta, ja jättää amalgaamia alle, eikä siten tarvita porata lainkaan pohjaan, mutta sellainen ei kertakaikkiaan käy, kaiken amalgaamin on tultava pois. Tällainen ratkaisu on myös huono sikäli, että amalgaami hampaan pohjassa ei ole mikään stabiili alusta (sitähän höyrystyy pois ajan myötä), ja uusi paikka saattaa hajota ennen aikojaan.Biohammaslääkärithän ei käytä paikka aineena esim. amalgaamia.En usko, että haluavat huiputtaa. Olen sitä mieltä, kun mulla on se ulostus homma niin mieletön. Siis se määrä. Elimistö varmaan koko ajan yrittää myrkkyjä poistaa. Siis elohopeaa. Muissakin myrkytyksissäkin ne tulee pois. Kahden viikon päästä...Muistikin on sellainen, että joskus kun alkaa selostamaan jotain asiaa ja loppuosaa ei sit muistakkaan.
- ONKO PAIKAT OLLEET KAUAN
Kuinka kauan sinulla on ollut nuo amalgaamipaikat?
Minulla ollu paikat 45 vuotta ja mitään oireita ei oo ollut. Ja minulla paikkoja on paljon.
Mietin vaan ettei taustalla oo joku muu sairaus tai sitten joku psyykkinen paniikkitila?
Yleensä pelko ja hermoilu saa oireilemaan. Käyppä päälääkärilläkin.- onhuono
Selityksesi ei kelpaa. Tiedän että kaikki eivät (heti) sairastu vakavasti amalgaamipaikkojen elohopehöyryyn, mutta se ei tarkoita sitä että ne ovat turvallisia. Nimittäin kaikki eivät ole samasta puusta veistettyjä. Mutta kyllä sinäkin saat oman osasi niistä terveyspaikoista jotka ovat sinun mielestäsi vaarattomia, kunhan vielä tulee lisää ikää.
- HG-MYRKYTETTY
MEE SAATANA ITTE SINNE KALLONKUTISTAJALLE KUN ET YMMÄRRÄ KOKO ASIASTA VITUN VERTAA!!!!!!!
Kohta on kulunut 4 vuotta kun amalgaamipaikat poistettiin. Tällä hetkellä pystyn syömään kaikkea. Alimillaan paino kävi 40.2. Oiskohan pitänyt ostaa arkku, jos ei ois amalgaameja poistettu. Kaikki kehuvat ulkonäköäni. Silloin löytyi hampaistani yks vuotava paikka. Oli omassa hampaassa reikä ja se ei näkyny röntgenissä. Mut ku paikka poistettiin oli vuotanu amalgaami elimistöön. En tiedä liekö päässä vikaa niinku monet täällä loukkasi. Mut olen iloinen et voin syödä mitä vaan.
- paikka.
Kerrottiinko sinulle avoimesti tilanteestasi?
Amalgaamin, elohopean vaikutuksista.
Myös tuosta vuotavasta paikasta?
Olipa sinulla hyvää tuuria!
Minun tapaukseni oli sitten aivan päinvastainen.
Vuodesta toiseen kuljin hammaslääkärillä, näiden tyypillisten amalgaami, elohopeamyrkytysoireiden takia, mutta aihe vain kiistettiin, kun yritin kysellä senkin mad. vaikutuksista, kun muutakaan selitystä oireille ei löytynyt. paikka. kirjoitti:
Kerrottiinko sinulle avoimesti tilanteestasi?
Amalgaamin, elohopean vaikutuksista.
Myös tuosta vuotavasta paikasta?
Olipa sinulla hyvää tuuria!
Minun tapaukseni oli sitten aivan päinvastainen.
Vuodesta toiseen kuljin hammaslääkärillä, näiden tyypillisten amalgaami, elohopeamyrkytysoireiden takia, mutta aihe vain kiistettiin, kun yritin kysellä senkin mad. vaikutuksista, kun muutakaan selitystä oireille ei löytynyt.Olin lukenut elohopeasta, sen jälkeen ku mitään muuta ei ollu enää tehtävissä. Aika huonossa kunnossa oli ku menin saneeraukseen. Oli kuitenkin jo antioksidanttisuoja päällä ku hammaslääkäri ei suostunut hampaita poistamaan ilman sitä. Näistä asioista ei enään niin puhuta.
- Jappe52
Hassua, kymmenessä vuodessa ei ole tilanne muuttunut. Päinvastoin. Lapset ovat saaneet amalgaamia istukan kautta sikiövaiheessa sekä massiivisissa rokotusohjelmissa tiomersaalielohopeaa. Itse olen samassa tilanteessa kuin Nimetön ketjun aloittaja - olen vasta poistanut viimeiset "turvalliset" ja kestävät amalgaamipaikkani - ja mikään ruoka ei ole hyvä vatsalle. Uusinta tietoa ei suomeksi oikein löydy. Ainoa valopilkku on se että THL pidensi jäykkäkouristusrokotusvälin 20 vuoteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854