Sain töissä kohtauksen. Menin sekavaksi, muistamattomaksi, olin täysin muissa maailmoissa.
Väittivät, rakkaat työkaverini, että olin ollut lääkehumalassa ja että nyt minut pitäisi toimittaa jonnekin Kiskon klinikalle vuodeksi laitoshoitoon kun olen kuulemma hoitamaton lääkeaddikti. Kukaan ei vaivautunut lukemaan neurologini kirjoittamaa epikriisiä, jota tarjosin luettavaksi ! Ketään ei kiinnostanut epihistoriani, kuljen diagnoosilla vaikeahoitoinen ohimolohkoepilepsia ! Olin sentään lähes kolme vuotta kohtaukseton ja minulle oli varsin kova paikka saada kohtaus näin pitkän ajan jälkeen ajokieltoineen ja lääkekorotuksineen. Olen nyt ikuisesti merkitty työpaikallani eikä minuun enää luoteta ja jokainen haukotus tulkitaan rauhoittavan lääkkeen yliannostukseksi, vaikka en todellakaan rauhoittavia käytä ! Minulla on niin hirveän paha olo henkisesti etten tiedä miten päin olisin... Onko tässä ainoa vaihtoehto lähteä toiselle työnantajalle työpaikasta josta muutrn kyllä pidän kovasti?
Sekavuus-poissaolokohtaus
5
1544
Vastaukset
Kova kokemus,ompa sinulla erityisen epäaikuismaisesti käyttäytyviä työkavereita.Työpaikoilla on nykyään niin raakaa touhua,että kun yhden saa porukalla hampaisiin jostain,niin siitä nautitaan.Eikö esimiehesikään ymmärrä asiaa?Voiko hänen kanssa puhua asiallisesti?
Ilmeisesti joudut syömään epilepsialääkkeitä,ehkä työkaverisi siksi sinua moittivat lääkkeiden väärinkäyttäjäksi.
Kohtaus oli ilmeisesti sinulle itselle kova pettymys pitkän ajan jälkeen
Jos sinua aletaan kyttäämään ja kiusaamaan,eikä työnantajasi ei saa työkavereitasi kuriin,niin
ala etsiin toista työtä.Ja jos saat toisen työn,kerro heti sairaudestasi,niin ei tule kenellekään yllätyksiä.
Yritä rauhoittaa mielesi,et itse "tilannut"tuota kohtausta,joten älä syyttele itseäsi.
Kyllä minusta työnantajan pitäisi ripittää kasvamattomia työkavereitasi.
Juttele jonkun kans joka on ystäväsi ja tietää sairaudestasi,että saisit pahan olon pois.Jaksamisia sinulle.työkaverisi etukäteen epilepsiastasi? Sekavuuskohtaus voi olla kova paikka ulkopuolisillekin.Itselläni ei ole ollut kuin yksi mutta pelkään mitä traumoja sen näkeminen on aiheuttanut murrosikäisessä tyttäressäni joka joutui hoitelemaan minut sairaalaan ja se muuttuikin status epilepticukseksi. Työkaverisi ovat kuitenkin aikuisia ihmisiä.Koita puhua heidän kanssaan tai tai sitten esimiehesi välityksellä.Riippuen työpaikkasi koosta teillä voi myös olla joku henkilö joka hoitaa pelkästään henkilöstöasioita.Jos yli 25 henkilöä teillä pitäisi olla myös työsuojeluvaltuutettu.(valitettavasti lain kirjain ei kyllä läheskään aina täyty).
Koita selvittää asiat työpaikallasi ja tsemppiä.Ehkei asia nyt kuitenkaan pakota sinua vaihtamaan työpaikkaa.Terveisin MLL- Telle
periksi! Kyllähän aikuisten ihmisten pitäisi ymmärtää, mistä on kysymys! Kertomasi kuulostaa ihan uskomattomalta! Ei muuta kuin muureja päin, siellä voi jollakin olla vaikka alkoholiongelma, mutta puhutaanko siitä, ei! Tai joku käy röökitauolla tämän tästä!
Voisiko vaikka jossakin henkilökunnan kokouksessa ottaa asian esille? Eihän se sinun vikasi ole, että olet sairastunut. Lääkkeet pitää ottaa, nehän on sitä varten, että kohtauksia estetään.
Tsemppiä sinulle ja parempaa huomista! - p---
Sano itseäsi töistä ulos!!!!!!!!
Sinulla on työpaikka josta pidät : )
Älä anna muiden masentaa Sinua.
Työpaikka palaverissa ota asia esille ja kuten minulla, tuli työterveyslääkri ja psykologi juttelemaan sairaudestani työpaikalleni. No, katsoivathan ne kuitenkin, mutta, vasta tässä vaiheessa kun olen ollut sairaslomalla ja kuntoutustukieläkkeellä, pääsen luonnollisen poistuman kautta pois oravanpyörästä. Jos saat oikean lääkityksen, voit tehdä työtäsi. Jos olet liitossa, ilmoita sinne. Saat apua ja ehdottomasti työterveyslääkäriltä. Iloa työntekoon. Kilpailu on niin kovaa työpaikoista, että työkaverit ovat sellaisia, että yrittävätä savustaa ulos.Rinta pystyyn ja leuka ylös. Sinää vastaat vaan omasta työstäsi ja saat palkkaa. Muut hoitakoon omansa. Voimia!!!Totta,ei kannata heti antaa periksi,asia esille työnantajan läsnäollessa,siinä tarvii vähän rohkeutta,mutta se kannattaa.Jos taas asia paakkuuntuu,eli ei etene ja jäynä ja ilkeät heitot ei lopu,niin onhan niitä työpaikan ulkopuolisia instansseja.Työpaikka kiusa on kovin yleistä kun vähän yhdellä sun toisella on vaativuus niskassa ja paha olla.Ja pelätään,että minäkö olen seuraava lähtijä.
Kiusaamisella ja juoruilulla yritetään tehdä itsesta se parempi ja toisesta huonompi,näinhän se menee nykyisessä työmaailmassa.
Jos taas mikään ei auta sinun tapauksessa,pyri kattoon toinen työ jos vaan on mahdollista,ei kannata uhrata lisäksi vielä omaa mielenterveyttään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496665Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6732876Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831249Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.961238- 841225
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611123- 891120
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371100- 721002
- 238906