Riskiryhmä

Eikö kukaan tosiaankaan ihmettele, miksi yhtäkkiä Kattilakoski, Kuitunen ja Saarinen olivat yhtäaikaa sairaina ja kaikki olivat Rukalta ja monesta muustakin kisasta pois? Ottaen huomioon kuitenkin, että kaikki kolme ovat JARMO RISKIN valmennettavia, olisi tämä jo liian paksua ollakseen totta.

Kuitunenkin vaan sanoo: "En muista koska olisin ollut viimeksi näin kipeä" ja silti oli haastateltavana Rukan hiihtostadionilla kisojen aikana ja muistaakseni vielä moneen kertaan ja sanoi silloin aamulla vielä olleen "lämpöä", mutta oli silti käynyt hiihtolenkillä.

Eihän käsittääkseni kuumeisena lenkkeillä! Mutta sanoihan Kuitunen, että "huoltomiehet saivat todistaa yskimistäni". Todistivatko he, ja kenelle? Miksi kenenkään pitäisi mitään todistella? Yrittääkö hän todistella kenties itse jotain? Mitään en ole koskaan ottanut, joo...

Samoin stadionilla haastateltavana oli myös Saarinen. Kummallista ettei kummankaan äänestäkään edes kajastanut flunssa, vaikka olivat niin "kipeitä". Kuitunen oli siinä naisten sprintin jälkeisessä haastattelussa niin pirun ylimielinenkin. Sanoi, ettei ole sprintin nähtyään ollenkaan huolissaan muiden vauhdista ja että kisan kärkihiihtäjätkin joutuivat "nöyrtymään" viimeisessä mäessä. Ja että Björgenkin osoittautui tavalliseksi kuolevaiseksi ollessaan 8:s.

Ja kuinkas ollakaan! Davosissa heilahti heti, kun nämä riskiryhmän hevoset viimein pääsivät irti. Molemmat tammat pallilla! Ja sitten viestissä otettiin taas varman päälle, eihän sitä kannata turhaan RISKEERATA, kun on vain viesti kyseessä. RISKEERATAAN vain niissä kisoissa mistä henk.koht. pisteitä jaetaan. Ja ensi vuoden MM-kisoissa on vieläkin RISKIMPI olo!

Katsotaans ens viikonloppuna miten hra Mirriläkoski sijoittuu Rybinskin yhteislähtökisassa, mikäli on "toipunut". Puhumattakaan Kuitusesta ja Saarisesta. Ja kuunnelkaamme selostajan jylhää äänenpainoa kisan edetessä.

33

2821

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noreg

Jaahas, oma rakas kotiturskamme Sippi on pääsemässä taas vauhtiin...

• ja ihaninta tässä on se että tämä on kaikki täyttä totta.

• Björgen
        Zip1 kirjoitti:

ja ihaninta tässä on se että tämä on kaikki täyttä totta.

Taasko itkupilli äänessä.Mitä ihmeellistä talvilajien harrastajien sairastamisissa on...nuhaa ja kuumetta ei pääse yksikään hiihtäjä karkuun...et sinäkään,vaikka oletkin vain tavallinen "onttopää".Neljä Ruotsin naispuolista huippuhiihtäjää ovat olleet jo 3 viikkoa sairaslomalla.Ja enpäs minäkään säästynyt räkätaudilta.Davosi ja Rybinski jäävät kisaamatta.Kuitusella,Saarisella ja Jauhojärvellä oli tuuria kun sairastivat ajoissa.Tour De Ski alkaa 3 viikon kuluttua ja minä olen petissä...ei hyvältä näytä.

Marit!

• ovat
        Björgen kirjoitti:

Taasko itkupilli äänessä.Mitä ihmeellistä talvilajien harrastajien sairastamisissa on...nuhaa ja kuumetta ei pääse yksikään hiihtäjä karkuun...et sinäkään,vaikka oletkin vain tavallinen "onttopää".Neljä Ruotsin naispuolista huippuhiihtäjää ovat olleet jo 3 viikkoa sairaslomalla.Ja enpäs minäkään säästynyt räkätaudilta.Davosi ja Rybinski jäävät kisaamatta.Kuitusella,Saarisella ja Jauhojärvellä oli tuuria kun sairastivat ajoissa.Tour De Ski alkaa 3 viikon kuluttua ja minä olen petissä...ei hyvältä näytä.

Marit!

noi neljä ruotsalaista.ruotsilla on vain yksi huippu,kalla vai oliko se calla

• huh-huh...
        ovat kirjoitti:

...kertoo jo ihan tarpeeksi siitä, että hiihtourheilun seuraaminen on pelkästään herjanheitoa ja täällä täysin tyhjänpäiväisen jorinan ylläpitämistä. Kohdallasi kiukuttelu keskustelupalstoilla on nähtävästi elämäntehtävä, ja oman harhauskon ylläpitämistä.

• Björgen
        ovat kirjoitti:

Lina Andersson,Britta Nordgren,Anna Dahlberg (ei ollut mukana Beitostölenissä,eikä myöskään Rukalla,hiihti ensimmäisen kerran tällä kaudella Davosissa)ja Elin Ek

• ovat levinneet
        Björgen kirjoitti:

Marit!

ampumahiihtoonkin.Tämän päivän miesten kilpailuista jäi pois kaikki ruotsalaisten parhaat kuumeen takia.

• ovat levinneet
        Björgen kirjoitti:

Marit!

ampumahiihtoonkin.Tämän päivän miesten kilpailuista jäi pois kaikki ruotsalaisten parhaat kuumeen takia.Björn Ferry,Carl Johan Bergman,David Ekholm,Mattias Nilsson.

• Björgen kirjoitti:

Lina Andersson,Britta Nordgren,Anna Dahlberg (ei ollut mukana Beitostölenissä,eikä myöskään Rukalla,hiihti ensimmäisen kerran tällä kaudella Davosissa)ja Elin Ek

Kuule eiköhän Elin Ek ole jo maailman cup uransa päättänyt.

• ah-fani
        ovat levinneet kirjoitti:

ampumahiihtoonkin.Tämän päivän miesten kilpailuista jäi pois kaikki ruotsalaisten parhaat kuumeen takia.

Eikä suomalaiset ah-miehet pääse vieläkään osallistumaan sprinttiin eikä viestiin!! Sitkeä virus vaivaa koko joukkuetta (lue :kaisaleena.com/päiväkirja)
        Pirullisinta tässä kuulema,että pisteet ovat verrannollisia seuraavaan kisaan,eli vain suomalaisnaiset jatkavat vuoden alussa kiertuetta. Saa siinä sitten selitellä ja kuunnella mollaamisia.....

• mantsikki
        Björgen kirjoitti:

Marit!

onttopää taidat olla itse

• sallantalla
        Björgen kirjoitti:

Marit!

Marit ilmaisee tunteensa aidosti, ei ole mtn pahaa itkeä. Hän on ihana

• mm MM

flunssa on tarttuva tauti ja kun hiihtäjät alkaa kauden alkuun herkistellä kuntoa niin hyvin usein juuri silloin flunssa iskee ja tarttuu myös joukkuekavereihin. Jos zippi olisit yhtään seurannut hiihtoa ja muita talvilajeja niin tietäisit että mistään poikkeuksellisesta tai erikoisesta asiasta ei todellakaan ole kyse.

• Minä olen aktiivikilpahiihtäjä ja taatusti seuraan hiihtoa enemmän kuin te kaikki muut yhteensä. Itse olen juuri nyt flunssan kourissa ja tiedän tasan tarkkaan ettei kuumeessa käydä puolentoista tunnin lenkkejä niin kuin Kuitunen väitti tehneensä. Ja tiedän myös omien kokemusten perusteella, että harvoin se kunto sairaspetissä paranee, kuten eräillä.

• Dähli
        Zip1 kirjoitti:

Minä olen aktiivikilpahiihtäjä ja taatusti seuraan hiihtoa enemmän kuin te kaikki muut yhteensä. Itse olen juuri nyt flunssan kourissa ja tiedän tasan tarkkaan ettei kuumeessa käydä puolentoista tunnin lenkkejä niin kuin Kuitunen väitti tehneensä. Ja tiedän myös omien kokemusten perusteella, että harvoin se kunto sairaspetissä paranee, kuten eräillä.

Sinä et tiedä poika hiihdosta etkä huippu-urheilusta yleensäkään yhtikäs mitään.Nykyään huippuhiihtäjät eivät riskeeraa kilpailemalla kuumeessa.Tiedätkö älykääpiö että Kuitusen ja Saarisen kuume oli 37.1-37.2 luokkaa,siis melko mitätön,silti eivät halunneet riskeerata.Toisin se oli Björn Dählinin aikoihin.Dähli voitti kaksi kultaa (Ol ja MM)sairaana.Muistan erityisesti yhdet MM hiihdot,Dählillä oli vielä kilpailua edeltävänä päiväna kuumetta noin 37.3 silti hän uskalsi hiihtää ja voittikin.

Sinä et poika tiedä kilpaurheilusta yhtikäs mitään.Niin ja vielä,mihimpä se kunto katoaa jos viikon lepää....etkö tajua tonttu että nämä hiihtäjät ovat harjoitelleet ikänsa ja varsinkin kesällä vedetään kovaa.Naurattaa nuo sinun puheet....häpeäisit parikymppinen pojan kloppi!!

• toinen Dääli
        Dähli kirjoitti:

Sinä et tiedä poika hiihdosta etkä huippu-urheilusta yleensäkään yhtikäs mitään.Nykyään huippuhiihtäjät eivät riskeeraa kilpailemalla kuumeessa.Tiedätkö älykääpiö että Kuitusen ja Saarisen kuume oli 37.1-37.2 luokkaa,siis melko mitätön,silti eivät halunneet riskeerata.Toisin se oli Björn Dählinin aikoihin.Dähli voitti kaksi kultaa (Ol ja MM)sairaana.Muistan erityisesti yhdet MM hiihdot,Dählillä oli vielä kilpailua edeltävänä päiväna kuumetta noin 37.3 silti hän uskalsi hiihtää ja voittikin.

Sinä et poika tiedä kilpaurheilusta yhtikäs mitään.Niin ja vielä,mihimpä se kunto katoaa jos viikon lepää....etkö tajua tonttu että nämä hiihtäjät ovat harjoitelleet ikänsa ja varsinkin kesällä vedetään kovaa.Naurattaa nuo sinun puheet....häpeäisit parikymppinen pojan kloppi!!

On satasen varmaa,että Dääli saatiin kilpailukuntoon nesteyttämällä hänet hessillä.Lillehammerissakin heille oli varattu 100l hemo-hessiä.

• ei varma mutta epäilevä
        toinen Dääli kirjoitti:

On satasen varmaa,että Dääli saatiin kilpailukuntoon nesteyttämällä hänet hessillä.Lillehammerissakin heille oli varattu 100l hemo-hessiä.

Hessit olivat sallittuja Dählin aikaan.Ja kyllähän niitä käytettiin juuri sairauksien aikana ja jälkeen.Palautus aika lyheni sairauden jälkeen.

• sivusta seurannut.
        Dähli kirjoitti:

Tämä Däelin tapaus on todella mielenkiintoinen.Hän hiihti tosiaankin monesti sairaana.Monet reportterit ihmettelivätkin kuinka sinä uskallat hiihtää,vaikka sinulla oli eilen lämpöä,eikö oma kehosi ole monin verroin tärkeämpi kuin mitali.Däeli sanoi ettei olisi hiihtänyt jos kuumetta olisi ollut vielä kilpailupäivän aamulla,ja hän tunsi olonsa kohtalaisen hyväksi ja uskalsi ottaa riskin.

Eikä Däeli ollut ainoa joka hiihti sairaana.Gunde Svan hiihti ainakin 2 kertaa flunsassa ja voitti.Näille urheilijoille mitalit ja kunnia sekä mammona oli tärkeämpi kuin oma terveys.

• kakistelija
        sivusta seurannut. kirjoitti:

Tämä Däelin tapaus on todella mielenkiintoinen.Hän hiihti tosiaankin monesti sairaana.Monet reportterit ihmettelivätkin kuinka sinä uskallat hiihtää,vaikka sinulla oli eilen lämpöä,eikö oma kehosi ole monin verroin tärkeämpi kuin mitali.Däeli sanoi ettei olisi hiihtänyt jos kuumetta olisi ollut vielä kilpailupäivän aamulla,ja hän tunsi olonsa kohtalaisen hyväksi ja uskalsi ottaa riskin.

Eikä Däeli ollut ainoa joka hiihti sairaana.Gunde Svan hiihti ainakin 2 kertaa flunsassa ja voitti.Näille urheilijoille mitalit ja kunnia sekä mammona oli tärkeämpi kuin oma terveys.

hiihtihän ruotsin matias fredriksson viime mm hiihdoissa penicilliini kuuri päällä.ei kylläkään menestynyt.

• niilo lylykorpi

totally bullshit !!!

• set

Onhan tuo kieltämättä mahdollista. Usko meni, toivo jäi!

• jts

kysympä zippi sulta iha muuten vaan..ootko koskaan hiihtäny kilpaa?
      jos oot niin kerro pääpiirteiltään oma juttusi..kiinnostaa..!!
      ja sitte toi huippukilpahiihto se on kuule iha oma maailma..tällä palstalla ei oo montaa jolla on siitä edes pienenpientä käsitystä!
      tavallisesta kutoilijasta huippukilpuriin on valovuosi..se on vähän kuin f-ykköset..jatkuvaa matom alta vetämistä..jos näin kuvailisin!suorastaan kieroa epärehellisyyttä eri maiden kesken!
      meillä ei ole kulissientakaissesta kähminnästä MIKÄÄNLAISTA hajua..siis mihin tulemme..pelkkiin oletuksiin!
      jos kuule pääsisit sinne vaikka viikoksi seuraamaan todelista kulissitoimintaa..alkaisi sullekin selvitä mistä on kyse!
      heipparallaa..

• että kyllä, hiihdän kilpaa. Ja kyllä kulissit tunnetaan. En kai ma muuten edes vaivautuisi täällä purkautumaan. Mutta esitänpä sinulle saman kysymyksen: Oletko itse hiihtänyt kilpaa? Siis muutoinkin kuin noin 50 vuotta sitten????????

• toki..

kilpaa hiihtänyt. Siitähän tämä kaikki katkeruus pesiikin, sillä zippi oli aina sippi, kun olisi pitänyt vauhtia lisätä.

• jts
        Zip1 kirjoitti:

että kyllä, hiihdän kilpaa. Ja kyllä kulissit tunnetaan. En kai ma muuten edes vaivautuisi täällä purkautumaan. Mutta esitänpä sinulle saman kysymyksen: Oletko itse hiihtänyt kilpaa? Siis muutoinkin kuin noin 50 vuotta sitten????????

taisi olla eka kilpailu n.50-vuotta sitten..ja viimosta kisaa en osaa sanoa milloin se on..kolmen vuoden päästä pääsisi kuuskymppisiin..mutta ei kannata ajatella liikaa..pysyy polla jonkinlaisessa kunnossa!kuule..rupea reenaamaan oikein kunnolla..latu on oikea paikka päästellä liiat höyryt ulos!!

• Reku.

huolissani sinusta, kun ei aikoihin kuulunut. Nyt huomaan sinun olevan taas rivissä. Hyvä. Kirjoituksestasi en kommentoi, koska se ei ole sen arvoinen.

• gallerian

puolella profiiliasi katsomassa ja huomasin, että olet hiihdon lisäksi kovasti tuon TV:n viihdesarjojen ystävä. Nyt näyttää, että sinulla menee hieman sekaisin fiktiot ja faktat.

Se on tämä hiihtourheilu elävää elämää, joten anna sen mielikuvituksen laukata vain siellä elokuvaviihteen puolella.

• mutta mulla ei mitkään VIIHDEsarjat kiinnosta eikä elokuvat.

• hallinnassa?

Eikös Jenkeissä jossain huippu-urheilijoille suunnatussa tutkimuksessa yli 50% ollut valmis kuolemaan 2 vuoden sisällä jos saisi sen "vaihtaa" olympiavoittoon, tai jotain sinnepäin, kertokaa jos tiedätte paremmin.
      Elikä kaikkea hölmöyksiä se maine ja kunnia pistää tekemään.
      Itseä ihmetti mm. Variksen käry Lahden skandaalin vuoksi, mutta kun muistelee tota jenkkien tutkimusta, niin ei noi vastaukset ole niin yksinkertaisia... Muistuu myös dopingista mieleen eräs keskimatkojen suomalainen naisjuoksija, joka oli menestyksen eteen valmis tekemään mitä tahansa... Jälkeenpäin lehtiartikkeleista ym. bongattua muistikuvaa.

Mutta tällä hetkellä Suomen maastohiihto on puhtaanpaa, kuin koskaan sen jälkeen kuin doping aineet kiellettiin. Yksittäisiä vinksahduksia varmasti tulee vielä sattumaan, mutta kokonaisuudessa järjestelmä toimii.
      Lahden ja ennen sen aikaisista tapahtumista on paljon ihmisillä oikeaa tietoa, mutta ei uskalla avautua. (Muistatte myös tapaus Räsäsen) siitä joutuu vastuuseen herjauksesta ellei ole fakta näyttöä osoittaa toteen tapahtumista.

• tapauksessa

nähtiin kuinka huiman hyödyn saa dopingin käytöstä.tänään 2 suomalaista dopingvalmentajan suojattia ei oikeen pärjännyt,olis kannattanu olla taas "flunssassa"

• Watson.
        tapauksessa kirjoitti:

nähtiin kuinka huiman hyödyn saa dopingin käytöstä.tänään 2 suomalaista dopingvalmentajan suojattia ei oikeen pärjännyt,olis kannattanu olla taas "flunssassa"

Milloin Saarinen on pärjännyt vapaalla.Mielestäni hän hiihti ja sijoittui suurinpiirtein kuin viime vuonna.Sama pätee Kuituseen.Käy katsomassa Virpin haastattelu ylellä,niin huomaat,että Virpi lähtee T.D.S levollisin mielin.Muistat kait miten kävi viime kauden Tour De Skiissä.

P.S:Jos tuntuu että sinua itkettää liikaa,niin voit aina ottaa yhteyden päivystävään pappiin puhelimella.Kehoittaisin sinua ottamaan yhtettä pappiin jo ennen T.D.S:tä.

• tutkija holmes

ZIP1 onkin NAINEN..jeeeee,kiinostunut kovasti norjalaisista naishiihtäjistä.??
      tutkinta on suoritettu,luin kaikki viestit vajaan kolmen vuoden ajalta,mitäs mieltä zippi itse on?

• todelta

Hah! Tuota en ajatellutkaan kun olin Rukalla viime vuonna. kyllä ne on sellasia sankareita että! Tuo voi hyvinkin pitää paikkansa. Virpi ylimielinen? Mitä vielä, eihän Virpi koskaan ole? HAHAH!!

Tuntuu että kaikki haukkuvat Björreä, miksi? Eihän Björre tee tuontapaisia temppuja? Tuntuu joskus että hänen kropan perusteella hänet on tuomittu jo dopingin käyttöön vaikka näkee tosi vanhoista kuvista että hän on ollut silloinkin saman näköinen. Hän kertoo että on perinyt kroppansa isältään. sehän selittää jo puolet, kun sattuu olemaan vahva ylävartalo. Juu, se siitä. Anteeksi jos loukkaan jotakuta:D

Zip1 olet ykkönen! Minä ainakin uskon sinua

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3023
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2675
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2285
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      35
      1785
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1556
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1350
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe