Audi-Centerin palvelua?

Mascout

Terve Audi-palsta! Ostin hiljattain uuden kulkuvälineen ja haluaisin jakaa kokemukseni Audi-center liikkeessä asioimisesta. Totean kiertelemättä, etten kokenut saavani missään vaiheessa sellaista palvelua, joka olisi vastannut Audin imagoa (jonka hienostuneisuutta Audi Magazine ja mainostekstit hehkuttavat), saatikka ostamani auton laatua.

Oma kokemukseni Audi-Center toiminnasta oli, että se oli haparoivaa ja kiusallista. Mitä tulee palveluun, liikkeessä ilmeisesti ajateltiin autojen myyvän itse itsensä. Kun nyin lopulta hihasta ja esitin asiani, myyjä aloitti oudon mielistelyn, mikä oli kiusallista ja jopa tahditonta.

Kun kauppaa koeajojen jälkeen tehtiin, puhuttiin rahasta töksäytellen mm. vaihtoauton kohdalla. Melko rahvasta ja epäkunnioittavaa asiakasta kohtaan, tahdikkuus puuttui. Myös tilauksen kanssa sekoiltiin. Asiakkaana minuun suhtauduttiin kuin kilotavaran ostajaan, automaattikahvia juotettiin, väännettiin tönkköä smalltalkia ja esitettiin ennalta opetetut fraasit ("Audi on kiinnostunut harrastuksistasi, jos saamme teatterilippuja otamme yhteyttä." "Yeah, right").

Audin edustama premium tuntui olevan myyjälle vieraampi kuin villisikahansikkaat rekkamiehelle. Kun ottaa huomioon että lähden keskustan vaateliikkeestä, jos myyjä ei huomioi minua kolmen minuutin sisällä, on suorastaan outoa että lopulta ostin heiltä autoni. Kukaties epäilin että tilanne olisi yhtä surkea Herttoniemessä?

Myyjien palkat ovat todennäköisesti sellaiset, että pätevimmät ihmiset työskentelevät paremmin palkatuilla aloilla. Kannattaisiko Audin kuitenkin harkita että maksaisi myyjilleen parempaa palkkaa, jos saisi sillä liikkeisiinsä parhaat tyypit, jotka tietäisivät mitä varakas auton ostaja kaipaa? En voi hetkeäkään uskoa että vaikkapa Porsche myisi maasturiaan samalla otteella.

Sainko poikkeuksellista palvelua vai onko kyse yleisemmästä ilmiöstä?

Liike oli Espoo.

21

4167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hesassa sama laulu

Yritin ostaa nykyistä Audiani Helsingin Audi-centeristä, aivan saman kaavan mukaan mentiin. Autot tosiaan pitää ostaa niitä ei myydä. Myyjän ammattaitaidosta ei voi edes puhua. Puheet oli varmaan myyntikurssilla taottu joka juuson päähän. Osoitettiin jopa missä vaihtoautot ovat, uutta olin ostamassa ja muuten ostin kanssa. Luvattiin ottaa yhteyttä tänään, meni viikko, selitys: "on ollut kaikenlaista...." Joensuussa oli heti toinen meininki, sen minkä myyjä lupasi se piti. Myyjä oli aktiivinen soitteli ja meilaili. Tarjosi koeajo mahdollisuutta Laakosen Konalan pisteessä, tosin hieman käytetyllä. Mikäli olisin mennyt Joensuuhun tai Tampereelle, koeajo olisi hoitunut uudella A6:lla. Sama Jyväskylässä, asiantuntijat töissä ja kaupat tuli. Myyjä tiesi muutakin kuin vain sen mitä myyntikurssilla oli taottu päähän..?

Kyselkää vaihtaessanne autoja kehä III ulkopuoleltakin tarjouksia. Sielä myyjät tekee palkkansa eteen työtä. Hesassa on niin paljon asiakkaita, että jos yksi kauppa menee mönkään uusi asiakas on heti ovella hakemassa myyjää, jolta voisi ostaa auton.

• "A4"

Kajaanissa ei ilmeiseti haluta myydä Audia vaikka ostajaehdokkaita olisi. Halukkaat menevät autokaupoille Ylivieskaan, Joensuuhun, Ouluun, Iisalmeen, Kuusamoon....

• kokemukset

Yritin kanssa ostaa ja jäi ostamatta. Espoon putiikista en saanut toisellakaan pyynnöllä vaihtohintaa. Helsingin myyjällä oli myös liian kiire mutta ehti sentään heittää "mitäs maksat?"

Ihan käsittämättömän huonoa palvelua!!!!

• Angerias
        kokemukset kirjoitti:

Yritin kanssa ostaa ja jäi ostamatta. Espoon putiikista en saanut toisellakaan pyynnöllä vaihtohintaa. Helsingin myyjällä oli myös liian kiire mutta ehti sentään heittää "mitäs maksat?"

Ihan käsittämättömän huonoa palvelua!!!!

Osataan sitä myös BMW:llä. Tiedustelin puhelimitse mahdollisuutta koeajaa Z4. Totesivat liikkeessä että voit toki tulla tänne katselemaan sitä, mutta ei meillä ole Z4 koeajokäytössä laisinkaan. Kysyin myyjältä hämmästyneenä, että ostaako monetkin 75k euron auton ilman metrinkään koeajoa? Jäin vaille järkevää vastausta. Ilmeisesti?

• ainakin ostin
        Angerias kirjoitti:

Osataan sitä myös BMW:llä. Tiedustelin puhelimitse mahdollisuutta koeajaa Z4. Totesivat liikkeessä että voit toki tulla tänne katselemaan sitä, mutta ei meillä ole Z4 koeajokäytössä laisinkaan. Kysyin myyjältä hämmästyneenä, että ostaako monetkin 75k euron auton ilman metrinkään koeajoa? Jäin vaille järkevää vastausta. Ilmeisesti?

mitä sitä turhaan koeajamaan. Kerkiää ajella sillä sitten ihan tarpeeksi kun on sen ostanut.

• kaikkiallako?

Itse ostin 2004 Audini Herttoniemen myymälästä. Myyjä oli vittumaisen näköinen ja palvelu oli samaa tasoa. Oikein vitutti asioida sen kanssa. Ostin kuitenkin auton ja siihen olen ollut tyytyväinen. Huollossa palvelu on Audilla ollut ainakin minulla aina myös aivan pärseestä. Audilla auton myyvät autot, eivät myyjät.

• Jawohl

Lauttasaaren huollossa olen saanut hyvääkin palvelua. Tosin on sielläkin joskus joutunut tekemisiin vanhan koulukunnan ukkojen kanssa, jotka katsovat pitkin nenänvartta jos olet alle 40-vuotias mies, minkä ikäinen nainen tahansa tai et hipiäsi perusteella suomalainen.

Kerran kävin vaihdattamassa A4:ni sytytystulpan. Huollon vastaanottaja tykkäsi että tämä maksaa 45 euroa, koska osa työ on sen verran. Sitten hän yhtäkkiä äkkäsi, että konsernin politiikka on laskuttaa moisesta muistaakseni 170 euroa. Maksoin kiltisti, mutta kyllä taas ihmetytti Audin (ja ilmeisesti autobisneksen) meininki.

• Audi-Man
        Jawohl kirjoitti:

Lauttasaaren huollossa olen saanut hyvääkin palvelua. Tosin on sielläkin joskus joutunut tekemisiin vanhan koulukunnan ukkojen kanssa, jotka katsovat pitkin nenänvartta jos olet alle 40-vuotias mies, minkä ikäinen nainen tahansa tai et hipiäsi perusteella suomalainen.

Kerran kävin vaihdattamassa A4:ni sytytystulpan. Huollon vastaanottaja tykkäsi että tämä maksaa 45 euroa, koska osa työ on sen verran. Sitten hän yhtäkkiä äkkäsi, että konsernin politiikka on laskuttaa moisesta muistaakseni 170 euroa. Maksoin kiltisti, mutta kyllä taas ihmetytti Audin (ja ilmeisesti autobisneksen) meininki.

Yhden tulpan vaihdatit, ja se maksoi 170 euroa ? On perkeleen kallis tulppa.....

• audilla kivasti

itse taasen ostin juuri espoon pisteestä audini ja siellä myyjä oli espoon autoliikkeistä ainoa jonka kanssa ihan oikeasti oli kiva tehdä kauppaa.
      kaveri on se pitkänhuiskea tumma silmälasipäinen partasuu joka on iloinen,mukava supliikkimies.
      harrastamme molemmat trialia,enduroa ja motocrossia joten siksikin ilmeisesti juttu luisti kivasti autojenkin kohdalla.

kaikki vaihtoautosta (ford mondeo) uuteen autoon audi tdi meni todella mallikkaasti ja hyvitys vaihdokista oli samaa tasoa kuin muillakin kalliimpiin autoihin. rahasta puhuttiin ihan normaalisti ja enemmän kiusaantui ilmeisesti myyjänä ollut henkilö kuin minä, hän kysyi kohteliaasti maksun suorittamisesta ja tarpeesta rahoitukseen, vastasin maksavani pankkikortilla mikäli siellä on katetta ja laitteet antaa suorittaa maksun ilman ylärajaa ja hän vastasi että hänen pankkikorttinsa ei antaisi....maksu suoritettiin ja auto luovutettiin myymälän takatilassa olleessa uusien autojen luovutushuoneessa (viikkoja myöhemmin) (nahkasohvat ja pullakahvit kuului tilaisuuteen) autossa oli ruusu kojelaudalla vaimolleni jolle auton ostin, myyjä kävi noin tunnin kestäneessä luovutustilaisuudessa kaikki varusteet ja dingelit läpi kanssamme ja opasti todella hienosti sellaisiakin asioita joihin olisi pitänyt heti ottaa käsikirjaa esiin. myyjän käytös ja olemus olivat juuri niitä joita itse olen tottunut saamaan, ei ylimielinen eikä muutenkaan mitäänsanomaton, mukava rento ja asiallinen...itse olin ostotilaisuudessa muuten gollege housut jalassa ja huppari päällä jos tällä olisi ollut merkitystä niin varmaan se olisi merkinnyt jotain?

kaiken kukkuraksi linjalta onnistuttiin valitsemaan ilmeisesti kultakimpale josta ei ole vuoden aikan edes polttimoa palanut.

kiitos.

• Joopa joo

Tuolla ylempänä sama pelle suitsuttaa Espoon Audicentterin kunnollisuutta, vinkki sinulle: pane isot kirjaimet kohdalleen, sitten saattaa mennä läpikin. Taidat olla se pitkä partasuu supliikkimies, kun et autosi myyjän nimeä edes muista. HEI PELLE, MYY NIITÄ AUDEJA, SELKÄSI TAKANA SAATTAA OLLA POTENTIAALINEN ASIAKAS, ÄLÄKÄ TÄÄLLÄ ROIKU.
        Tätä juuri tarkoitan "automyyjillä" on aikaa roikkua ja kehua itseä täällä, vaikka autoliike on täynnä asiakkaita. Pomolle voi sanoa: "katso minua kehutaan oikein netin keskustelusivulla kivaksi supliikkimieheksi yms., saanko ottaa illalla sen tumman harmaan A6:sen ku pitäsi irkku viedä kotiin illalla, irkku täyttää ensiviikolla 12 vuotta."

• Audista

Yritin tehdä kauppaa Audi A6 2,0 T business mallista Herttoniemen Audi-Centerissä. Myyjä oli ylimielisen oloinen ja ei suostunut antamaan vaihtotarjousta autostani asiointihetkellä johonkin sähkökatkokseen vedoten. Lupasi lähettää vaihtotarjouksen sähköpostilla, jota ei koskaan kuulunut. Itse en enää kyseiseen myyjään ottanut yhteyttä ja patistellut tarjousta. Espoon Audi-Centerissä taas en saanut palvelua, koska myyjät oli kaikki varattuja, joten en sinne jäänyt odottelemaan.

Onneksi Volvo-liikkeissä saa sentään palvelua. Asioin kahdessa liikkeessä ja molemmissa palvelu oli hyvää ja uudelle S80:lle järjestyi heti pitempi koeajo yön yli, vaikka en itse edes sitä ehdottanut. Niinpä tein lopulta kaupat uudesta S80:stä 2,5T moottorilla.

Kiitos Audi-myyjät, teidän ansiostanne valitsin hyvän auton ja olen erittäin tyytyväinen valintaani!

• Uutta volvomallia odotellessa

About näin kävi minullekin paitsi että minä muistutin vielä sähköpostilla kertaalleen että odotan tarjousta. Ei mitään vastausta.

Uutta Volvoa odotellessa...

• Muikku_64

Audi on perseestä - tai ainakin Audin myyjät ;-(

• Halveksinniitäkaikkia

Samaa paskasakkia ne on kaikki jotka on jollain lailla Audin kanssa tekemisissä!

• hyiolkoon

Ja silti Suomipoika kuolaa kynnysmatolla niskat luimussa ja odottaa huomiota silkkikravattimieheltä? Mutta mitä sitä ei tekisi, jos tilanne on kerran sellainen, että se pili seisoo vain audin ratin takana.

• Audikylläeicenteristä

Oli hauska lukea tätä vaikka vähän vanha treadi onkin, pyysin Audicenteristä vaihtotarjousta toseen Audiin eri paikosta, käytännössä siis sama auto ja hintaluokka sama - kaikilta muilta arvo oli 14-16 000 e, mutta Audicenter 9000e; repesin täysin, yleensä en viitsi näitten amistyyppien touhuihin kommentoida mutta tuossa oli pakko, ei tietenkään tullut vastausta, harmi vain että on niin paljon pöllöjä jotka kuvittelee että "Audicenterin myyjä on ystäväsi":)

• 23423423

Autokaupoille on kyllä ihan oma alipastakin. Tämä ei taida liittyä Audiin autona vaan liikkeeseen nimeltä Audicenter.

• Hintahtavamyymälä

Ne on niin neitimäisiä pellejä.

• Kollontai

Automyyjät on homoi kaikki. Audi tai joku muu natsireki.

• Anonyymi

Sama koskee Audi Herttoniemeä. Surkeaa palvelua, jonka johdosta tunsin itseni täysin merkityksettömäksi ostajaksi.
      Todella pettynyt

Jäi auto ostamatta ja vaihdoin mersuun.

Sepi

• Anonyymi

Eipä ole Audi Espoon toiminta tuosta parantunut. Samaa ylimielistä paskaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      197
      1545
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1288
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      52
      1052
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      975
    5. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      58
      883
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      883
    7. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      105
      865
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      840
    9. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      42
      834
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82