Kun pääsi unohtumaan

Olinpa kesällä Turussa ja menossa museoon Aurajoen rannalla. Ajelin sitä rantatietä ja kurvasin museon nurkalta ylöspäin ja kuin ollakaan siellä sadan metrin päästä löytyi tienvarresta auton kokoinen paikka. Siihenpä jätin auton ja lähdin kävelemään takaisin päin kevyen liikenteen väylän oikeaa laitaa niin kuin mielestäni pitää aina kulkea.
Takaa tuli polkupyöräilijä, joka jarrutti rinnalle ja sanoi, "pöljä, kävelet pyörätiellä". Kuinka niin, minä kysyin, eihän tässä ole mitään merkkejä. "Onhan siinä eriväriset kaistat" ja varmuuden vuoksi vielä "pöljä".
Voisiko nyt joku turkulainen auttaa, kun en muista enkä ole löytänyt tuolta liikennelain puoleltakaan apua, että minkä värinen on turkulainen polkupyörätie, että seuraavan kerran käydessäni tietäisin, eikä pöljäksi kutsuttaisi.

5

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • on hiukkasebn matkaa Kuopiosta,Vaasaan vievällä tiellä.
        Upeaa muuten ajella siitä läpi Suomen...nähdä Suomen maisemien suurenmoisuus,Ilomantsista Vaasaan.

• niin on
        susmorsian kirjoitti:

on hiukkasebn matkaa Kuopiosta,Vaasaan vievällä tiellä.
        Upeaa muuten ajella siitä läpi Suomen...nähdä Suomen maisemien suurenmoisuus,Ilomantsista Vaasaan.

totta turiset.

• näsäviisas
        susmorsian kirjoitti:

on hiukkasebn matkaa Kuopiosta,Vaasaan vievällä tiellä.

http://www.polja.fi/, 5 tien varrella, no peösööhän tietä pitki vaekka Vaasaa, mutta ite pittää ajjoo, ee se tie vie!

• Kiitos olipa hyvää materiaalia, vaan ei vastannut kysymykseeni.
        Jos olisi ollut pp:n kuva siinä tien pinnassa, niin olisihan tuon tiennyt, vaan kun ei muistaakseni ollut. Ei autolla ajaja katsele pyörätien peltimerkkejä risteyksistä, on vähän muutakin katseltavaa.
        Turusta muualle.
        Nuo pyörätiehen maalatut merkit ovat sikäli ongelmallisia, että ne kuluvat pois ja kevyenliikenteen väylien uudelleen maalaukseen tulee varoja vain jos mihinkään muualle ei enää tarvita. Ainakin täällä minun kotipaikkakunnallani, (ei muuten ole Pöljä) jossa ajelen paljon pp:llä on noita kuluneita väylämerkintöjä runsaasti ja monesti pitää vain arvailla, mikähän liikennemalli tällä väylällä on käytössä. Lisäksi tuo kapean väylän kahtiajako kaventaa kummankin osan niin kapeaksi että ongelmia tulee.
        Kävelin tänään tuonne ostarille. Pyöräilijöitä on tietysti nyt vähemmän, mutta on kuitenkin. Jouluostoksille kävellen meneviä sitäkin enemmän, joten kävelijät levittäytyvät pyörätielle ja ongelmia tulee.
        Paljon parempi olisi, jos olisi normaali oikean puoleinen liikenne. Valkoinen katkoviiva vain keskelle jne. Tilaa olisi silloin kaksin verroin enemmän.
        Jotkut kävelijät pelkäävät, että pyöräilijä ajaa kävelijän päälle, mutta turha pelko.
        Kaikkien pitäisi tietää, että jos pyöräilijä ja kävelijä törmäävät, niin kävelijään voi sattua niin kuin pyöräilijäänkin, mutta vakavan loukkaantumisen riski pyöräilijällä on paljon suurempi. Siksi kukaan pyöräilijä ei tahallaan aja kenenkään päälle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3073
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2735
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2345
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2188
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2006
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      57
      1949
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1586
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1547
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1390
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      30
      1361
    Aihe