Hei pyytäisin neuvoa, mitä tehdä kun lapsi haistattelee P:tä ja V:tä, joskus nimittelee myös S:tanan Huo....ksi! Poika on vasta 11 vuotias ja kotona kaikki hyvin. Minä äiti en juo tai juokse kapakoissa, poikani ei ole koskaan nähnyt minua humalassa. Olen aina hänen kanssaan kotona ja huolehdin hänestä hyvin. Mutta kun hän suuttuu kielenkäyttö on tosi kamalaa. ( itse en kiroile ) Kotiarestia kokeiltu, mutta ei vielä ainakaan ole ollut apua. Muuten poika on herkkä ja kiltti, olen vain niin väsynyt kuulemaan tuota kauheaa kieltä..neuvokaa minua pyydän
lapsi haistattelee
5
1748
Vastaukset
- saa*anan hu*an
penikka tuo se pe**eesi tänne ja vähän äkkiä....
mut5ta hei hu*an pen*kka tuus ottaa safkaa...
Rkeleen na*Kun poika....
Sitten kun se luimistelee nolona että äiti älä viiti niin sanot että sellaselta se kuulostaa kun mulle niitä latelet ja että sulle tulee kanssa yhtä kurja ja paha mieli kuin hänelle nyt. on huomannu saavansa huomioo kiroilulla ja haluaa jotenki kapinoida ja hätkähdyttää..?
Meillä on ollu rankasuina mm. aikastettua nukkumaanmenoa, pelikieltoa (pleikka tietokone), koneenkäyttökieltoa (ei nettiin) ja kavereiden kyläilykieltoa. Jos saa tienattua viikkorahaa jostain pikku kotiöistä niin voi joutua tekeen niitä jonkin verran ilmaseks, "sakkoa" siis..
Auttasko semmonen että johonkin purkkiin pitäs laittaa joka kirosanasta esim. 10c tai mikä ois tuntuva summa, jos on omia rahoja? Tai vaihtoehtosesti esim. wc-pöntön tai lavuaarin kuuraus, roskien vienti tms?
Voisit myös kysyä, tietääkö se mitä sana huora tarkoittaa...ja kun tietää, kysyä ihan radikaalisti että sitäkö sinä haluat, että ryhtyisin sellaseks!?
Meillä ei (vielä) onneksi ole sitä sanaa kuulunu mutta muuta ylimielistä kyllä, kuten 'ole hiljaa ämmä!' ja kun sanon että siis hetkinen, en tuu sietään tollasta, niin totee että eiku sanoin sen tolle tv.n naiselle..! Joopajoo... grrrhh!! >:( :D- äiti 46 v
Kiitos sulla oli tosi hyviä ja kokeilemisen arvoisia neuvoja. Tässä onkin jo välillä tuntunut, että masennus saa vallan, kun en saa kitkettyä noita kamalia sanoja pois lapseni suusta. Mukavaa joulun odotusta sinulle.
- haistatella
Kunnon kuria vain, ei äidin tarvi tuollaista kuunnella! Mulla ei ollut teininä aihetta sanoa vanhemmille noin, sieltä tuli heti että "muahan ei huoritella". Yhden kerran piti kokeilla ja sanoin vanhemmille että haistakaa tekin v**** ja se jäi viimeiseksi, sen verran vihaisina tulivat molemmat perään;) Yritän ainakin kasvattaa nämä omanikin niin että eivät äitiään noilla sanoilla tule puhuttelemaan.
- mapee
tuollaisesta kielenkäytöstä rapsahtaa heti rankkari. Lapsesta riippuen se on kotiarestia, pleikka/känny/telkka/tietsikka kieltoa tai kaikkia jos ei muuten opi. Rangaistuksessa on selvästi toimivin se, mikä kolahtaa lapselle parhaiten. Yhdelle meillä se on pitkään jatkuva kesto yhdessä asiassa ja toisella taas päivä tai pari kaikki pois.
Joillekkin saattaa toimia sekin kun ottaa puheeksi sen, mikä on huoran lapsi eli huoran penikka jne. Eli kun haukun kääntää lapseen itseensä takaisin niin sekin voi hillitä, mutta jos tarkoitus on säväyttää ja tehostaa viestiä sinulle niin silloin se ei tehoa.
Ehkä kokeilisin keskustella seuraavan raivarin jälkeen asiasta. Ensin siitä ihan asiallisesti ja sitten se, mitä seuraa jos kielenkäyttö edelleen jatkuu samanlaisena. Luultavasti poika hermostuu siitäkin jonkin verran, mutta se on sen homman hinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391809En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271598Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141404Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421368Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681275- 81141
- 121058
- 20959
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7951- 80899