Hei!
Minulla oli 14.12.07 inssi ja jäin ihmettelemään miksi "inssi setä" antoi minulle hylätyn, vaikka kaikki meni mielestäni hyvin. Kun kysyin häneltä syytä hylkäämiseen hän sanoi että minulta MUKA jäi pari kertaa ns. "kuollut kulma" katsomatta, vaikka mielestäni katsoin sen joka kerta kun kaistaa vaihdoin. Ja sen lisäksi hän väitti että ajoin pari suojatietä ilman että katsoin tuleeko kevytliikennettä. Mitään vaara tilanteita ei ollut ja kaikki muu meni hyvin. "Inssi setä" sanoi viellä ennen ajoa että ajon ei tarvitse olla mitenkään täydellistä, eli onko mielestäsi oikein että tuollaisesta saa hylätyn?
Ps kiitos kaikille jotka jaksaa vastata ja kertoa oman mielipiteensä :)
Inssin hylkääminen oikein vai väärin?
102
37520
Vastaukset
- pysähdytkö?
oliko suojatien edessä muita pysähtyneitä? jos niin silloinhan sinun olisi tarvinnut pysähtyä tai jos ei ollut niin edes hiljentää vauhtia koska inssit on mitä on ja kuollutta kulmaa kun ei voi mistään katsoa niin on se inssisi ollut tyhmä. mun aikaan pään piti kääntyillä kun pingis pallo kun olin inssissä n.10.v ja viimeksi kuormuri inssissä n.1.v sitten. sillon valitettiin liian hitaasta vauhdista heh... eli ensi kerralla kun oot inssissä niin käännä päätäs älä luota peilehin ja hiljennä/pysähdy suojatien eteen. tsemppiä uuteen kokeeseen ja haistata edelliselle inssille pitkät.
- !!!
Suojatien edessä ei ollut pysähtyneitä, vaan inssi väitti etten katsonut sivuille että tulisiko sieltä esim pyörä tai jotain muuta. Ja kyllähän kuoleen kulman voi katsoa jos päätä kääntää, ja mielestäni käänsinkin aina kaistan vaihdoissa. Mutta kiitos vastauksesta :)
- Namulaari
Tässä kohtaa lienee perusteltua syventyä lakien ja pykälien viidakkoon. Lakihan kirjoittaa, että Suojatielle saapuavan ajoneuvon on väistettävä suojatiellä kulkevaa jalankulkijaa tai kun hän on astumassa suojatielle. Ajonevo on pysäytettävä suojatien etee mikäli toinen ajoneuvo on jo anatamassa tietä jalakulkevalle. Ja tuo pimeän kulman varmistat tosiaan kääntämällä päätä sivuillle. peilistä katsoen hieman takaviistoon jää helposti ajoneuvo "piiloon"
Lienee selvempää?. - jtrjrj
!!! kirjoitti:
Suojatien edessä ei ollut pysähtyneitä, vaan inssi väitti etten katsonut sivuille että tulisiko sieltä esim pyörä tai jotain muuta. Ja kyllähän kuoleen kulman voi katsoa jos päätä kääntää, ja mielestäni käänsinkin aina kaistan vaihdoissa. Mutta kiitos vastauksesta :)
Jotkut tutvot hylkää kokeen ilman todellista ja järkevää syytä. Kannattaa yrittää jos saisi ensi kerralla jonkun toisen tutvon ajokokeeseen.
- Kiki
Inssissä edes ollenkaan, kyllähän siihen arviointilappuun merkataan syyt aina.
Ja tuskin suomessa on tutvoa nimeltään Inssi Setä, joten olisit voinut hänen nimenkin kertoa- Pertti Lärvi
"Ja tuskin suomessa on tutvoa nimeltään Inssi Setä, joten olisit voinut hänen nimenkin kertoa"
Just. Tarkoittiko hän tutvoa nimeltä Inssi Setä? täh. Ehkä hän tarkoitti sillä juuri sitä tutvoa, ei sen nimistä ihmistä?! - Kiki
Pertti Lärvi kirjoitti:
"Ja tuskin suomessa on tutvoa nimeltään Inssi Setä, joten olisit voinut hänen nimenkin kertoa"
Just. Tarkoittiko hän tutvoa nimeltä Inssi Setä? täh. Ehkä hän tarkoitti sillä juuri sitä tutvoa, ei sen nimistä ihmistä?!Ja varmistin asian, suomessa EI ole yhtään henkilöä nimeltään Inssi Setä, joten hän ei tiennyt edes tutvon nimeä, joten tuskin on ajokokeessa ollut
- Pertti Lärvi
Kiki kirjoitti:
Ja varmistin asian, suomessa EI ole yhtään henkilöä nimeltään Inssi Setä, joten hän ei tiennyt edes tutvon nimeä, joten tuskin on ajokokeessa ollut
"Inssi setä" tarkoitti kuules tutvoa, ei hänen oikeata nimeään. Ei suomessa ole varmana ensimmäistäkään tutvoa, kenen oikea etunimi tai sukunimi on "Tutvo". Ei löydy suomesta ensimmäistäkään sen nimistä ihmistä, ei löydy ei.
Miten joku voi olla noin vajaaälyinen kuin sinä? Tulee ihan puhtaasti mieleen, että olet todellakin se vajaaälyinen, tai sitten tämä on vain joku läppä, syystä että jollakin ei vain ole parempaa tekemistä. Mene muualle!
PS. Kiki nimisistä ihmisistä enemmistö on muuten tyttöjä, Kiki nimisiä tyttöjä löytyy 15kpl, ja Kiki nimisiä poikia vain 2kpl. Tämä on tarkistettu - !!!
Arviointilappu meni sitten kai ajomaikalle, koska ite en mitään saanut. Ja en kysynyt hänen nimeä, ja vaikka oisinkin tiennyt sen niin en kai mä sitä tänne olisi kirjottanut?
- !!!
Pertti Lärvi kirjoitti:
Just. Tarkoittiko hän tutvoa nimeltä Inssi Setä? täh. Ehkä hän tarkoitti sillä juuri sitä tutvoa, ei sen nimistä ihmistä?!Onneks täällä edes joku ymmärtää :)
- !!!
Kiki kirjoitti:
Ja varmistin asian, suomessa EI ole yhtään henkilöä nimeltään Inssi Setä, joten hän ei tiennyt edes tutvon nimeä, joten tuskin on ajokokeessa ollut
Ei herranjumala! Et kai oikeesti luule että tarkoitin että hänen nimi olisi Inssi Setä :D Nyt kyllä hajosin.. En muista herran oikeaa nimeä ja vaikka olisinkin muistanut niin en sitä täällä olisi kertonut, eli päätin kutsua häntä inssi sedäksi. Mieti ensin, valita vasta sit :D
- Pertti Lärvi
!!! kirjoitti:
Arviointilappu meni sitten kai ajomaikalle, koska ite en mitään saanut. Ja en kysynyt hänen nimeä, ja vaikka oisinkin tiennyt sen niin en kai mä sitä tänne olisi kirjottanut?
Arviointilappu (jos kaikki meni kuten pitäisi?) on aika isolla todennäköisyydellä siellä autokoulussa, missä juuri olet. Itse kun olin aikoinaan inssissä, sain itselleni ne arviointilaput sen jälkeen, kun inssi oli läpi hyväksytysti.
Aivan totta, että kannattaa käyttää harkintaa, ennenkuin tänne menee tunkemaan mitään tietoja itsestään tai toisista oikealla nimellä, kuten yhteystietoja. Eipä ole minun nimi Pertti Lärvi, kuten saattaa eräs Kiki niin väittää :D.
Kikin jutuille on oikein hauska nauraa, ei niitä kannata tosissaan oikein ottaa. Todella harvoin mitään järkevää kikin jutuissa on, ja tosi usein tyyppi osaa puhua itsensä pussiin. - Kiki
Pertti Lärvi kirjoitti:
"Inssi setä" tarkoitti kuules tutvoa, ei hänen oikeata nimeään. Ei suomessa ole varmana ensimmäistäkään tutvoa, kenen oikea etunimi tai sukunimi on "Tutvo". Ei löydy suomesta ensimmäistäkään sen nimistä ihmistä, ei löydy ei.
Miten joku voi olla noin vajaaälyinen kuin sinä? Tulee ihan puhtaasti mieleen, että olet todellakin se vajaaälyinen, tai sitten tämä on vain joku läppä, syystä että jollakin ei vain ole parempaa tekemistä. Mene muualle!
PS. Kiki nimisistä ihmisistä enemmistö on muuten tyttöjä, Kiki nimisiä tyttöjä löytyy 15kpl, ja Kiki nimisiä poikia vain 2kpl. Tämä on tarkistettuTuo viestini oli SARKASMIA, siis SARKASMIA.
Sulle varmaan jos tulee puhelu ja soittaja sanoo "Poliisi täällä moi" niin alat pitämään luentoa että suomessa ei ole monellakaan sukunimenä Poliisi saati etunimenä - Pertti Lärvi
Kiki kirjoitti:
Tuo viestini oli SARKASMIA, siis SARKASMIA.
Sulle varmaan jos tulee puhelu ja soittaja sanoo "Poliisi täällä moi" niin alat pitämään luentoa että suomessa ei ole monellakaan sukunimenä Poliisi saati etunimenäMites olisi, jos kommentoisi sinulle, että se joka toista haukkuu, on itse.
Vai että minäkö muka todella alan miettimään? Taidat olla se itse. - Kiki
Pertti Lärvi kirjoitti:
Arviointilappu (jos kaikki meni kuten pitäisi?) on aika isolla todennäköisyydellä siellä autokoulussa, missä juuri olet. Itse kun olin aikoinaan inssissä, sain itselleni ne arviointilaput sen jälkeen, kun inssi oli läpi hyväksytysti.
Aivan totta, että kannattaa käyttää harkintaa, ennenkuin tänne menee tunkemaan mitään tietoja itsestään tai toisista oikealla nimellä, kuten yhteystietoja. Eipä ole minun nimi Pertti Lärvi, kuten saattaa eräs Kiki niin väittää :D.
Kikin jutuille on oikein hauska nauraa, ei niitä kannata tosissaan oikein ottaa. Todella harvoin mitään järkevää kikin jutuissa on, ja tosi usein tyyppi osaa puhua itsensä pussiin.Kertoa vastaanottaneen tutvon nimenä, mitä pahaa siinä on, osaa sitten muut varoa kyseistä mulkvistia, kyllä jos itteleni olisi kohdalleni sattunut joku kuspää, olisin varmana täällä hänen nimensä kertonut, vaikka usein haluankin laittaa "vahingon kiertämään" mutta näköjään haluaa nuokin laittaa, kun ei sitä nimeä kerran voi sanoa
- Pertti Lärvi
Kiki kirjoitti:
Kertoa vastaanottaneen tutvon nimenä, mitä pahaa siinä on, osaa sitten muut varoa kyseistä mulkvistia, kyllä jos itteleni olisi kohdalleni sattunut joku kuspää, olisin varmana täällä hänen nimensä kertonut, vaikka usein haluankin laittaa "vahingon kiertämään" mutta näköjään haluaa nuokin laittaa, kun ei sitä nimeä kerran voi sanoa
Mulla oli inssissä kerran ihan mulkvisti tutvo, mutta en kerro hänen nimeänsä täällä. Tiedän sen, että täällä missä asun, niin isolla osalla autokoulun käyneistä on hänestä jonkunlainen käsitys, ja myös saattaa olla opetusluvalla kortin ajajilla, niin ei mun ole tarvetta kertoa nimeä täällä.
Vai että ei saa kertoa? Itse sanoin, että kannattaa käyttää harkintaa. Täällä kun liikkuu kaikenmaailman porukkaa, niin kannattaa harkita asiaa. - !!!
Pertti Lärvi kirjoitti:
Kikin jutuille on oikein hauska nauraa, ei niitä kannata tosissaan oikein ottaa. Todella harvoin mitään järkevää kikin jutuissa on, ja tosi usein tyyppi osaa puhua itsensä pussiin.Yep kyselin sitä arviointilappua autokoululta että saisinko nähdä, kyllä siellä pari V:tä oli eli virhettä, mutta tutvo oli pistäny K:n eli konfliktin siihen kuolleiden kulmien katsomiseen, vaikka vielläkin olen varma että ne katsoin eikä minkäänlaisia vaaratilanteita ollu.
Hehe joo naureskelin itekki noille Kikin jutuille, ei ilmeisesti turhan fiksu kaveri ainakaa :D - samaa mieltä
Pertti Lärvi kirjoitti:
Kikin jutuille on oikein hauska nauraa, ei niitä kannata tosissaan oikein ottaa. Todella harvoin mitään järkevää kikin jutuissa on, ja tosi usein tyyppi osaa puhua itsensä pussiin.Eiks tähän palstalle saa jotain semmoista suodatinta, että tän ääliön, joka käyttää nimim. Kiki, kaikki älyvapaat vastaukset häviäisivät vaikka paskapytystä alas!!!
- columbo2007
!!! kirjoitti:
Ei herranjumala! Et kai oikeesti luule että tarkoitin että hänen nimi olisi Inssi Setä :D Nyt kyllä hajosin.. En muista herran oikeaa nimeä ja vaikka olisinkin muistanut niin en sitä täällä olisi kertonut, eli päätin kutsua häntä inssi sedäksi. Mieti ensin, valita vasta sit :D
mikä toi D on tossa viestissä?
Etkö osaa kirjoittaa Suomeksi? - columbo2007
Kiki kirjoitti:
Kertoa vastaanottaneen tutvon nimenä, mitä pahaa siinä on, osaa sitten muut varoa kyseistä mulkvistia, kyllä jos itteleni olisi kohdalleni sattunut joku kuspää, olisin varmana täällä hänen nimensä kertonut, vaikka usein haluankin laittaa "vahingon kiertämään" mutta näköjään haluaa nuokin laittaa, kun ei sitä nimeä kerran voi sanoa
Inssi on virkamies ja hän nauttii asiassa lain
tuomaa suojaa.
Nimen mainitseminen täällä on julkinen herjaus.
Rippuen tietysti oikeuden tulkinnasta, mutta en
kehottaisi kokeilemaan, koska se voi tulla
aika kalliiksi mahdollisine oikeuden käyntikului-
neen ja asianajan palkkioineen, sekä mahdollinen
sakkorangaistus tai jos on iso herja saattaapi
ehdollinen " häkki " heilahtaa. - kaakkaak
!!! kirjoitti:
Kävin inssin (sain kortinkin ihan eka yrittämällä) niin inssi ajattaja nimeltä PETRI (sukunimeä en netissä loilota) esitteli itsensä heti autoon päästyään oikeen kätellen. joten luulisi sinun nyt herran jestas kuulleen oman inssi ajattajasi nimen edes kerran. Ja ne paperit hylätyistä/hyväksytyistä ajoista EI mene autokoulun opettajalle vaan SINULLE joten kaivahhan kaappejasi sillä ne tarvitaan vielä. Ja VARSINKIN hyväksytystä inssiajosta saatu todistus täytyy säilyttää kakkos osaa varten.
- kortillinen
kaakkaak kirjoitti:
Kävin inssin (sain kortinkin ihan eka yrittämällä) niin inssi ajattaja nimeltä PETRI (sukunimeä en netissä loilota) esitteli itsensä heti autoon päästyään oikeen kätellen. joten luulisi sinun nyt herran jestas kuulleen oman inssi ajattajasi nimen edes kerran. Ja ne paperit hylätyistä/hyväksytyistä ajoista EI mene autokoulun opettajalle vaan SINULLE joten kaivahhan kaappejasi sillä ne tarvitaan vielä. Ja VARSINKIN hyväksytystä inssiajosta saatu todistus täytyy säilyttää kakkos osaa varten.
...tutvo kyllä tervehti ja esitteli itsensä, en muistanut nimeä (luultavasti jännityksen takia) enää 5min kuluttua, enkä muista vieläkään.
Mun hyväksytyt paperit meni autokoululle opettajan mukana, itse sain vain sen pikkulapun millä hain korttini kolmen viikon kuluttua inssistä.
Ja kukaan ei ole maininnut että tarvitsen mitään lappuja joskus myöhemmin, paitsi tietenkin pimeän ajon todistuksen kakkosvaiheeseen.
Opettaja siksi sen lappuni vei, koska siinä ei ollut yhtään virhettä ja halusi sen näyttää muille opettajille, että hänen oppilaansa sai tämmösen :D
Kivaa loppuvuotta vaan kaikille :) ja aloittajalle tsemppiä uuteen yritykseen, se menee varmasti jo paljon paremmin!! - Pertti Lärvi
samaa mieltä kirjoitti:
Eiks tähän palstalle saa jotain semmoista suodatinta, että tän ääliön, joka käyttää nimim. Kiki, kaikki älyvapaat vastaukset häviäisivät vaikka paskapytystä alas!!!
Jos joku tekee / jostain saa sellaisen suodattimen tänne, niin olen kyllä heti mukana, ja kannatan sitä suodatinta tänne, jolla saa noi Kikin viestit täältä pois. Luen itse tätä autkoulu palstaa täällä suomi24:ssä aika paljon, ja se on huomattavasti mukavampaa lukea, kun ei ole niin paljoa sontaa.
- AINA-
!!! kirjoitti:
Pitääkä aina pilkata toista - hänelle se on ollu tärkeä asia! Rauhallista joulua!
- Lyhenteitä
columbo2007 kirjoitti:
Etkö osaa kirjoittaa Suomeksi?Se on noitten nörttejen ja chattiläisten lyhenteitä ;)
- Haista Paska
Pertti Lärvi kirjoitti:
Kikin jutuille on oikein hauska nauraa, ei niitä kannata tosissaan oikein ottaa. Todella harvoin mitään järkevää kikin jutuissa on, ja tosi usein tyyppi osaa puhua itsensä pussiin.Outoa "huulenheittoa" Kikiltä, en tajunnut minäkään. Jos ihminen piloillaan vastaan puhelimeen vaikkapa Auto Katsastus ja soittajan pitää honata, että Auto on etunimi ja Katsastus sukunimi, niin jo on erinomaisen kuiva huumori. Eikä tarvii ymmärtää tollasia soittoja, luuria kii vaan. Yleensähän soittaja ilmoittaa yrityksen nimen ja siihen päälle oman nimensä, joten sokea-kuuro Reettakin hokaa, että tää on nyt ihaaaaaaaaan oikeeeeeeeeeee puheeeeeeeeeeelu.
- Nimetön
Lyhenteitä kirjoitti:
Se on noitten nörttejen ja chattiläisten lyhenteitä ;)
Tarkoitukseni oli tietoisesti provosoida noita
typeriä lyhenteitä vastaan.
Kansa ei kohta osaa kirjoittaa muuta kuin aakkoset.
Nettikirjoittelussa ei tarvitse lyhenteitä käyttää!
Yksinkertaisempi tapa on kirjoittaa kaikki se mitä
haluaa sanoa.
Ei ole mitään typerämpää, kuin käyttää noita yhden
kirjaimen lyhenteitä!
Ilmeisesti he alkavat käyttämään seuraavaksi
kiinan kielisiä lyhenteitä? - Kiki
Haista Paska kirjoitti:
Outoa "huulenheittoa" Kikiltä, en tajunnut minäkään. Jos ihminen piloillaan vastaan puhelimeen vaikkapa Auto Katsastus ja soittajan pitää honata, että Auto on etunimi ja Katsastus sukunimi, niin jo on erinomaisen kuiva huumori. Eikä tarvii ymmärtää tollasia soittoja, luuria kii vaan. Yleensähän soittaja ilmoittaa yrityksen nimen ja siihen päälle oman nimensä, joten sokea-kuuro Reettakin hokaa, että tää on nyt ihaaaaaaaaan oikeeeeeeeeeee puheeeeeeeeeeelu.
SUOMESSA ei ole yhtään henkilö jonka etunimi olisi Auto ja sukunimi Katsastus, et silleen, on tainnut itteles käydä tommotti...
- Pertti Lärvi
Kiki kirjoitti:
SUOMESSA ei ole yhtään henkilö jonka etunimi olisi Auto ja sukunimi Katsastus, et silleen, on tainnut itteles käydä tommotti...
Kuules Kiki, tässä ihan vain tuntuu siltä, että toi viesti oli tarkoitettu SINULLE (ja jotain sellasta), että sillein en usko, että sen viestin kirjoittajalle, kenelle sinä tuossa yrität nyt jotain vastata, että hänelle muka olisi noin käynyt.
Väitä mitä väität, mutta tämä mitä minä sanon, taitaa olla enemmän oikeassa. - jesse666
Nimetön kirjoitti:
Tarkoitukseni oli tietoisesti provosoida noita
typeriä lyhenteitä vastaan.
Kansa ei kohta osaa kirjoittaa muuta kuin aakkoset.
Nettikirjoittelussa ei tarvitse lyhenteitä käyttää!
Yksinkertaisempi tapa on kirjoittaa kaikki se mitä
haluaa sanoa.
Ei ole mitään typerämpää, kuin käyttää noita yhden
kirjaimen lyhenteitä!
Ilmeisesti he alkavat käyttämään seuraavaksi
kiinan kielisiä lyhenteitä?Just näin, taas joku perkeleen elämäänsä roskiksesta etsinyt on tullut tänne vinoilemaan kun ei itse ymmärrä mikä idea on lyhenteissä ja hymiöissä. :P ja ^^. Mieti vaikka noita vähän aikaa.
Osta elämä, gigantissa kuului olevan tänä jouluna tarjouksessa. - kilppe
Kiki kirjoitti:
...Kuulkaas nyt... ensinnäkin, nuo "tutvot" (=tutkinnon vastaanottajat) vain tekevät työtään! Ei ne tarkoituksella ketään kiusaa! Jos olet tehnyt virheen, joka heidän kategoriassaan luokitellaan "VAARANTAVAKSI (=yleistä vaaraa aiheuttavaksi) VIRHEEKSI", joutuu tutvo hylkäämään suorituksen. Aivan kuin jos et onnistu matematiikan kokeessa saamaan pistemäärää, joka ylittää hyväksytyn rajan, saat hylätyn. Niin yksinkertaista se on.
Aivan kuten tutvo sanoi, ajon ei tarvitse olla täydellistä. Mutta mikäli hän huomaa ajamisessa elementtejä, jotka osoittavat suorituksen lisäävän ns. riskitilanteita liikenteessä, on kaikkien edun mukaista syventyä asiaan vielä. Hänhän kertoi, ettei liikenteen tarkkailu ollut riittävän aktiivista. Katsokaas, vilkkaassa liikenteessä tapahtuu jokaisen ympärillä keskimäärin 5 sellaista asiaa joka sekunti, jotka saattavat muodostua ongelmaksi, mikäli kukaan ei reagoi niihin (joku tulee oikealta, toinen vasemmalta, jostain tulee jalankulkija, toisaalta pyöräilijä ja vieressä joku vaihtaa vielä kaistaakin just, kun sinä katsot muualle...)
Jos tutkinnon vastaanottaja pitemmän ajokokemuksensa nojalla huomaa, ettei kuljettajalla ole edellytyksiä kohdistaa huomiotaan oikeisiin asioihin, hän -aivan oikein- suosittelee harjoittelemaan vielä lisää. Kyse ei siis ole "temppukokeen läpäisemisestä" vaan tutkinnon suorittamisesta niin, että ajon voi katsoa olevan turvallista.
Tsemppiä sulle seuraavaan kokeeseen, ei se maailma hylättyyn kaadu. Niin käy keskimäärin joka neljännelle. - kilppe
Ethän sinäkään omaa nimeäsi täällä kerro! Tutvoilla (=tutkinnon vastaanottajilla) on oikeus omaan yksityisyyteen. Sitä paitsi, työtäänhän hänkin vain tekee... harvapa hammaslääkäristä tykkää... mokomat kun satuttavat niin monia!
Silti he tekevät tosi hyvää työtä. Ilman heitä me ei paljon näkkäriä syötäis. Tai ilman tutvoja meillä olis melkosta rulettia tien päällä...
meidän omista asenteista se on kiinni. - ajateltu
!!! kirjoitti:
Muistakaa vaan taannoinen kohu eräästä pääministerin morsiamesta! Siitähän nousi suuri kohu kun häntä oli parjattu netin keskustelusivuilla! Eikös siitä jonkinmoisia syytteitäkin tullut
- columbo2007
jesse666 kirjoitti:
Just näin, taas joku perkeleen elämäänsä roskiksesta etsinyt on tullut tänne vinoilemaan kun ei itse ymmärrä mikä idea on lyhenteissä ja hymiöissä. :P ja ^^. Mieti vaikka noita vähän aikaa.
Osta elämä, gigantissa kuului olevan tänä jouluna tarjouksessa.Mikä ihmeen idea?
Typerältä nuo hymiöt ja lyhenteet näyttävät ette
vaan nuoret usko sitä.
Ei lyhenteet ja hymiöt tee maailmaa toisenlaiseksi!
Opetelkaa kirjoittamaan kunnolla ilman noita
typerältä näyttäviä lyhenteitä!!!!!!!!!!!!!!!
En todellakaan mieti!
Gigantissakaan en käy tänä jouluna, enkä muutenkaan, koska elämästä selviää mainiosti
ilman turhaa ostamisia!!!!!!!!! - columbo2007
kortillinen kirjoitti:
...tutvo kyllä tervehti ja esitteli itsensä, en muistanut nimeä (luultavasti jännityksen takia) enää 5min kuluttua, enkä muista vieläkään.
Mun hyväksytyt paperit meni autokoululle opettajan mukana, itse sain vain sen pikkulapun millä hain korttini kolmen viikon kuluttua inssistä.
Ja kukaan ei ole maininnut että tarvitsen mitään lappuja joskus myöhemmin, paitsi tietenkin pimeän ajon todistuksen kakkosvaiheeseen.
Opettaja siksi sen lappuni vei, koska siinä ei ollut yhtään virhettä ja halusi sen näyttää muille opettajille, että hänen oppilaansa sai tämmösen :D
Kivaa loppuvuotta vaan kaikille :) ja aloittajalle tsemppiä uuteen yritykseen, se menee varmasti jo paljon paremmin!!Itselläni oli inssin ajo 1975.
Inssi oli sen verran hauska tyyppi?, että
ensimmäiseksi autoon istuuduttuaan avasi radion
ja alkoi naputtaa käsillään auton kojelautaa musiikin tahdissa.
Tämän tapahtuman jälkeen Helsingin Kallion kaupun-
gin osassa, jossa tutkintotoimisto sijaitsi siihen
aikaan, inssi Ässänrinteeltä lähdettyämme inssi
ajatti Flemarille, jossa hän näki tutun henkilön
kävelevän jalkakäytävällä, jolloin inssi avasi
auton ikkunan ja alkoi juttelemaan tämän tutun
kanssa kesken minun inssiajoa!
Minä en tiennyt jatkanko matkaa, vai odotanko
inssin juttelun loppuvan tuttunsa kanssa.
Inssi ajo kesti 12 minuuttia kokonaisuudessaan ja
tämän jälkeen ajoni oli hyväksytty.
Ilmeisesti lyhyt inssi ajo johtui siitä, että
osasin jo silloin käsitellä autoa hyvin, koska
olin jo useamman vuoden aikana ajanut traktoria
eräitäkin kilometrejä. - henziiiiiii
columbo2007 kirjoitti:
Mikä ihmeen idea?
Typerältä nuo hymiöt ja lyhenteet näyttävät ette
vaan nuoret usko sitä.
Ei lyhenteet ja hymiöt tee maailmaa toisenlaiseksi!
Opetelkaa kirjoittamaan kunnolla ilman noita
typerältä näyttäviä lyhenteitä!!!!!!!!!!!!!!!
En todellakaan mieti!
Gigantissakaan en käy tänä jouluna, enkä muutenkaan, koska elämästä selviää mainiosti
ilman turhaa ostamisia!!!!!!!!!Kirjoitetaanko sitten jokainen sana täydellisesti ilman mitään hymiöitä (hymyilevä naamankuva). Olisiko se mukavaa, että jokaisessa paikassa näkyisi vain ärsyttäviä tekstejä? (kieltä näyttävä naama) Kyllä minun mielestäni esim. msn messengerissä ja moisissa härpäkkeissä voi käyttää ihan vapaamuotoista tekstiä, eikä tarvitse välittää oikeinkirjoituksesta. (naurava naama)
- hylky ja
Pertti Lärvi kirjoitti:
PS. Kiki nimisistä ihmisistä enemmistö on muuten tyttöjä, Kiki nimisiä tyttöjä löytyy 15kpl, ja Kiki nimisiä poikia vain 2kpl. Tämä on tarkistettuäläkä hae apua täältä,sillä liikenne ja liikennemerkit pitää tajuta ja ajon sujua selkäytimen jatkeella.
Kyllä ajotaidon vastaanottaja sen tajuaa.
Tosin ei kaikki insinöörit,sen tiedän liukkaanajon kursseista,koska ajoivat,että penkka pölysi lumesta,eikä se vilkku toimi edes kaikissa autokoulujen autoissa oikein.
Tampereella nähtynä. AINA- kirjoitti:
Pitääkä aina pilkata toista - hänelle se on ollu tärkeä asia! Rauhallista joulua!
Mä olen kanssa saman huomannut 99%:sti viesteissä mitä täällä olen lukenut että siellä on AINA joku joka alkaa sättimään tai muuten vittuilemaan ihan sama mistä..
Uskomatonta!
10€ vetoa että joku alkaa tästä mun viestistäkin avautumaan..- Nimetön
henziiiiiii kirjoitti:
Kirjoitetaanko sitten jokainen sana täydellisesti ilman mitään hymiöitä (hymyilevä naamankuva). Olisiko se mukavaa, että jokaisessa paikassa näkyisi vain ärsyttäviä tekstejä? (kieltä näyttävä naama) Kyllä minun mielestäni esim. msn messengerissä ja moisissa härpäkkeissä voi käyttää ihan vapaamuotoista tekstiä, eikä tarvitse välittää oikeinkirjoituksesta. (naurava naama)
Siis vielä kerran ymmärtämättömälle!
Se näyttää typerältä, jos käyttää lyhenteitä,
esim; lol, D, tai jotain muuta typerää!
Minkä takia yleensä pitää sitten jotain kirjoittaa,
jos se vähäinen määrä, joka kirjoitetaan lyhennetään typerästi?! - ....
Nimetön kirjoitti:
Siis vielä kerran ymmärtämättömälle!
Se näyttää typerältä, jos käyttää lyhenteitä,
esim; lol, D, tai jotain muuta typerää!
Minkä takia yleensä pitää sitten jotain kirjoittaa,
jos se vähäinen määrä, joka kirjoitetaan lyhennetään typerästi?!koska nyky-yhteiskunnassa on kaikilla aina kiire ja ollaan mukavuudenhaluisia...hymiöt piristävät tekstiä mukavasti ja kertovat kirjottajan tunteista joka ei kirjoittaessa näy toisin kuin puhuessa.Ja onhan niitä lyhenteitä ollut muutenkin ikuisuuden niin kuin esimerkiksi esim. yms. ja niin edelleen...
- columbo2007
.... kirjoitti:
koska nyky-yhteiskunnassa on kaikilla aina kiire ja ollaan mukavuudenhaluisia...hymiöt piristävät tekstiä mukavasti ja kertovat kirjottajan tunteista joka ei kirjoittaessa näy toisin kuin puhuessa.Ja onhan niitä lyhenteitä ollut muutenkin ikuisuuden niin kuin esimerkiksi esim. yms. ja niin edelleen...
Mikä ihmeen keinotekoinen kiire??
Eihän se kiireen tuntu ole kuin itsestä kiinni!
Ja tässä vielä sulle niitä typeriä lyhenteitä,
revi siitä huumoria!!
A
B
C
D
E
F
G
H
JNE......
Ehkä nyt huomaat kuinka typerää se lyhenteiden
ja hymiöiden käyttö on, jos et huomaa, niin
sitten on jossain vikaa!! - sulle 10 eerolla.
MatchBox kirjoitti:
Mä olen kanssa saman huomannut 99%:sti viesteissä mitä täällä olen lukenut että siellä on AINA joku joka alkaa sättimään tai muuten vittuilemaan ihan sama mistä..
Uskomatonta!
10€ vetoa että joku alkaa tästä mun viestistäkin avautumaan..Kyl se vaatis,ainaski 100 e ylöspäin...;)
columbo2007 kirjoitti:
Etkö osaa kirjoittaa Suomeksi?iHMETTELEN VAAN EIKÖ OTSIKOSSA KERROTTU INSSIAJOSTA
NYT ASIAT YHTÄKKIÄ MENEE SANOJEN LYHENNE JUTTUIHIN.
P Y S Y K Ä Ä A S I A S S A- Namulaari
columbo2007 kirjoitti:
Etkö osaa kirjoittaa Suomeksi?Se on niinsanotusti avoisuinen naurava hymiö
- Namulaari
columbo2007 kirjoitti:
revi siitä huumoria!!
A
B
C
D
E
F
G
H
JNE......
sitten on jossain vikaa!!Sinä se tässä näytät typerältä ja huumorintajuttomalta tosikolta. Hymiöiden on tarkoitus elävöittää tekstiä ja kuten jo mainuttuakin niin kertoa toisten tunteista.
Esimerkkejä:
:) -> Iloinen
:P -> Hilpeä
xD -> Nauraa
:D -> Oikein iloinen. Ja näitähän riittää
Neurtaalin iloinen
*.* ihmeissään. - :-?
columbo2007 kirjoitti:
revi siitä huumoria!!
A
B
C
D
E
F
G
H
JNE......
sitten on jossain vikaa!!Hei Columbo,
Opettelisit itse ensin suomen kielen säännöt. Ei tuollaisella kielen osaamisella kannata tulla muiden kirjoittelemisia arvostelemaan.
Aloita vaikka muistelemalla pilkkusääntöjä: että, jotta, koska, kun...
- hylätty
Tutkintolomakkeen takana on valitusosoite, jos noilla perusteilla hylätään niinkuin kerrot niin valitus vetämään. Ps. Tutvohan ei nää sinun silmien liikkeitä esim. suojatiet. Mut. se havainnointi pimeään kulmaan voi olla vaikeampi todistaa.
- Kiki
Oliks se nyt jotain 30€ mitä valius maksaa AINA, aika naurettavaa et tutvot saa tolla tavalla simpiuttaa oppilaita, eihä NYKYJÄÄN inssissä tartte olla valmis kuljettaja, sehän antaa vaan luvan itsenäiseen harjoitteluun, eli ns harjoitteluluvan
- !!!
Pitääkin katsoa tuo valitus juttu! En nimittäin haluaisi maksaa 6 ajotuntia jotka hän määräsi minulle ja ajokoe uudestaan, koska niistä tulee jo 251€. Ei oo köyhällä opiskelialla varaa tälläseen pelleilyyn. Kiitos paljon :)
- !!!
Kiki kirjoitti:
Oliks se nyt jotain 30€ mitä valius maksaa AINA, aika naurettavaa et tutvot saa tolla tavalla simpiuttaa oppilaita, eihä NYKYJÄÄN inssissä tartte olla valmis kuljettaja, sehän antaa vaan luvan itsenäiseen harjoitteluun, eli ns harjoitteluluvan
Kaikesta ne jaksaa sitä rahaa ottaa! Iha naurettavaa rahastusta koko autokoulu. Mutta kai se valitus on tehtävä. Kiitos vastauksesta :)
- Pertti Lärvi
!!! kirjoitti:
Kaikesta ne jaksaa sitä rahaa ottaa! Iha naurettavaa rahastusta koko autokoulu. Mutta kai se valitus on tehtävä. Kiitos vastauksesta :)
Joo, jos on syitä, niin toki se valitus kannattaa tehdä. Onhan ne tutvot ihmisiä siellä, ja niille voi sattua virheitä. Jos joudut kuitenkin vielä inssiin, niin yritä saada opettajasi mukaan sinne takapenkille. Tämä ihan sillä, että jos tapahtuu inssillä joku virhe, niin joissakin tapauksissa voi noin olla helpompi todistaa se.
- iso valhe!
!!! kirjoitti:
Pitääkin katsoa tuo valitus juttu! En nimittäin haluaisi maksaa 6 ajotuntia jotka hän määräsi minulle ja ajokoe uudestaan, koska niistä tulee jo 251€. Ei oo köyhällä opiskelialla varaa tälläseen pelleilyyn. Kiitos paljon :)
Ei ole voinut määrätä sinulle kuutta ajotuntia lisää,kun maksimimäärä on viisi(5).Ethän sotke ajokertaa ja ajotuntia keskenään?
- !!!
iso valhe! kirjoitti:
Ei ole voinut määrätä sinulle kuutta ajotuntia lisää,kun maksimimäärä on viisi(5).Ethän sotke ajokertaa ja ajotuntia keskenään?
Joo sori tarkotin 6 ajokertaa :o eli siis 3 tuntii yhteensä.. mun virhe :) oon vaa tottunu sanoo ajotunti :D
- ...............
Valitettavasti tutkintoajossa kaistanvaihto tulkitaan niin, että mikäli ei suoriteta riittävää havainnointia tutkinto on hylättävä. Pelkkä yhdenpeilin vilkaisu ei riitä, vaan olisi toimittava oikealla tavalla. (taustapeili, sivupeili, kuollutkulma)
Suojatietä ylittäessä olisi päänliikuttava ja etsittävä mahdollisia suojatien ylittäjiä.
En osaa sanoa mitä näissä tilanteissa oikeasti tapahtui, mutta kokemusteni mukaan inssejä ei olla hylätty väärin perustein. TUTVOlla on toisaalta kova vastuu kenelle uskaltaa lyhyen 30 minuutin ajoseurannan jälkeen kortin myöntää.
Esimerkkejä konfliktitilanteista:
• Kaistan vaihtaminen/vaihtuminen ilman havainnointia.- ei tutvo
On aina ikävää, kun ajokoe hylätään, mutta oletko nyt jostain ymmärtänyt, että varmistukset tehdään vain kaistanvaihdossa? Joka ikisessä risteyskäännöksessäkin on pään käännyttävä ja tutvot pystyvät sen kontrolloimaan opettajan peileillä, vaikka luullaan, ettei ne seuraa oikeasti mitään. Suojatiet pitää varmistaa, vaikka sitten ylikorostuneesti - ei ole isoja juttuja tehdä. Ei tutvot muuten voi tietää, mitä olette nähneet tai jättäneet näkemättä! Pankaa kaikki peliin, mitä osaatte, eikä puolivillaista selittelyä jälkeenpäin.
- !!!
ei tutvo kirjoitti:
On aina ikävää, kun ajokoe hylätään, mutta oletko nyt jostain ymmärtänyt, että varmistukset tehdään vain kaistanvaihdossa? Joka ikisessä risteyskäännöksessäkin on pään käännyttävä ja tutvot pystyvät sen kontrolloimaan opettajan peileillä, vaikka luullaan, ettei ne seuraa oikeasti mitään. Suojatiet pitää varmistaa, vaikka sitten ylikorostuneesti - ei ole isoja juttuja tehdä. Ei tutvot muuten voi tietää, mitä olette nähneet tai jättäneet näkemättä! Pankaa kaikki peliin, mitä osaatte, eikä puolivillaista selittelyä jälkeenpäin.
Seuraavas inssis pitää muistaa sit. Kiitoksia vaan :)
- inssissa 16.5.2007
Itse sekoilin pahasti vaihteiden kanssa (johtui osittain uudesta autokouluautosta ja osittain jäänityksestä), mutta en silti tullut hylätyksi. Monille kavereille on huomautettu, että eivät katsoneet kuollutta kulmaa, mutta on silti hyväksytty. Ja itse taisin painaa suojatien kohdalla kaasua inssissä että jalankulkija ei ehtisi suojatielle ennen minua.
- !!!
No nyt alkaa kuullostaa epäreilulta :o Ymmärrän kyllä et kuollut kulma on tärkeetä kattoo. Mutta ku on inssissä ja jännittää niin pienii virheit sattuu, ymmärtäisin jos oisin meinannu osuu ees johonki et oisin saanu hyvätyn, mut ei niinku mitään vaaran paikkaa ollu. Mutta onneksi joillekki ei tuu nii tiukkoi tutvoi :)
- heips
!!! kirjoitti:
No nyt alkaa kuullostaa epäreilulta :o Ymmärrän kyllä et kuollut kulma on tärkeetä kattoo. Mutta ku on inssissä ja jännittää niin pienii virheit sattuu, ymmärtäisin jos oisin meinannu osuu ees johonki et oisin saanu hyvätyn, mut ei niinku mitään vaaran paikkaa ollu. Mutta onneksi joillekki ei tuu nii tiukkoi tutvoi :)
seuraavalla kerralla mennä ajotutkintoon=inssiajoon NÖYRÄLLÄ mielellä ... niin huomaat et se kannatti !!
- kortti pois
Juu ja tuollaiset kuskit aiheuttavat jalankulkijoille vaaratilanteita jatkuvasti. Jos on olemassa säännöt liikenteeseen ja havainnointiin, pitää ne hallita inssissä ja sen jälkeenkin. Ja ennen kaikkea jälkeen. Jännitti tai ei.
Miksi luulette että inssi ajoa ylipäätään järjestetään?
Lopettakaa valitus ja opetelkaa ajamaan, perkele. Tai sitten siirrytte kävelemään.
- xxxxx
Olet ilmeisesti nainen ja mä en lähtis kovin herkästi korttia naiselle antamaan, eli Inssi-setä oli mun mielestä ajan tasalla. Muutenkin koventaisin kortin saantia kaupungista riippuen aika paljon. Esim. jossain syrjäkylällä korttinsa ajaneilta tulisi vaatia isomman kaupungin ajoa enemmän ja kaikille pakolliseksi jonkunasteinen auton hallinta koe, kaikkine pikataipalineen. Ellet selviä määrätyssä ajassa jostain hiekkatiestä/lumi, joudut harjoittelemaan lisää. Ei autoa osaa silloin ajaa, jos saa sen käyntiin ja vaihteen päälle/menoksi. SE PITÄÄ MYÖS HALLITA JOKA OLOSUHTEISSA.....
- minkaah
jos et yleistäisi.Ei kaikki naiset ole huonoja kuskeja.Ja kyllä miehistäkin niitä löytyy.
- voe.
Älä siellä vikise, sinä mokailit ja sillä siisti. Hirvittää ajatuskin et kaikenmaailman pösilöt päästettäis noin vaan inssistä läpi.
Ota opikses ja usko inssisetää, ei ne vittuuttaan kenellekään hylkyjä anna, niillä riittää niitä ajatettavia että tuskin huvikseen ketään siel ajeluttavat.- enemmän ajokokelaille
että saataisiin asenteet liikenteen turvallisuuteen kuntoon.Ja kortti heti pois jos revitellään ym ym
- mitäänkään
enemmän ajokokelaille kirjoitti:
että saataisiin asenteet liikenteen turvallisuuteen kuntoon.Ja kortti heti pois jos revitellään ym ym
lahjoja lahjattomille
- voih....
no kyllähän niillä aina on perusteet...
ens kerralla vaan keskityt enemmän kuolleisiin kulmiin. ei niitä jännittäessä ehkä huomaakaan.
itselläni oli tänään inssi jaläpi meni. luulin pompanneeni heti alussa, ja ajelin pahalla mielellä loppuun, mutta onnekseni/ilokseni setä antoikin hyväksytyn :DDDD - tutulta
Itselleni kävi hieman samanlainen tapaus aikanaan inssiajossa.
Piti vaihtaa kaistaa normaalisti vasemmalta oikealle, jolloin laitoin vilkun päälle ja katsoin tottakai päätä kääntämällä, ettei siellä oikealla ollut ketään. Katu oli tyhjä. Olin juuri aikeissani suorittaa kaistanvaihdon, kun huomasin tiehen oikealle kaistalle maalatun bussipysäkin, joten annoin auton jatkaa matkaa sen pari-kolme metriä eteenpäin, ennen kuin vaihdoin kaistaa. Ajon päätyttyä istuessamme autossa ajokoulun pihassa tämä ajoinsinööri kertoi kuinka hienosti osasin ajaa ja kuinka varmasti toimin liikenteessä. Hän palasi takasin tuohon kaistanvaihtotilanteeseen ja sanoi, että hienosti katsoin eka oikealle ennen vaihtamista ja kuinka hyvin vältin bussipysäkin, mutta! samalla sanoi, että olisi pitänyt varmistaa uudelleen oikean kaistan tilanne. Noin 30min tämä henkilö jaksoi paasata siitä, miten hänen omatuntonsa ei salli päästää läpi näin ensimmäisellä kerralla, vaikka ajo muuten oli loistavaa. Sieltä oikealta olisi voinut tulla vaikka mummo (hänen sanojensa mukaan) ja tästä syystä ei sitten läpi päästy. Kyllä tuntui silloin ja tuntuu edelleenkin rahastukselta. En muuta syytä tähän ole keksinyt kuin se, että olen ajokouluni käynyt isäni opettamana enkä kalliiden kurssien kautta. Tämähän se ajokouluja yms sapettaa, niin täytyyhän sitä jotenki koittaa kostaa.
Pyh. - Jebaz
Kirjoitit oman näkemyksen mukaan ajon aikana tapahtuneet mahdolliset virheet, luonnollisesti vähätellen mahdollisia virheitäsi.
Tutkintoajossa ollut "inssi-setä" näkee asiat ammattilaisen näkökulmasta, pyrkimyksenä päästä selville ajolupaoikeutta suorittavalta kokonaisuutta tiellä liikkumiseen.
Kokonaisuuteen kuuluvat auton tekninen hallinta, tielainsäädännön noudattaminen sekä turvallinen liikkuminen liikennevirrassa.
Luulisin hylkäämisen perusteena olleen monia yksityiskohtia, jotka kokonaisuudessaan toivat em.päätöksen. Valitettavaa ettei "inssi-setä" konsultoinut tarkasti yksilöiden päätöksensä perusteita, vaan käytti yleisiä fraaseja (niillä voi hylätä kenet tahansa halutessaan).
Ammattitaito on kovaa luokkaa tutkintoja vastaanottavilla, he eivät turhaan hylkäyksiä tee.
Suosittelisin vakavaan itsekritiikkiin ajamistaan kohtaan sekä heikkouksien vahvistamista tulevissa ajoharjoituksissa.
Pyrkimyksenä liikenteessä on kuitenkin turvallinen liikkuminen itselle ja muille, onhan kyseessä kuitenkin "joukkuepeli" (vaikkakin yksin rattia pyöritetään).
Seuraavalla kerrallahan se kortti sieltä sitten tuleekin...turvallista matkaa. - Onnea jatkoon!
1. rahaa lisää valtion kassaan
2. nuorilta kuskeilta turhat luulot pois
On ihme, jos joku saa nykyän eka kerralla läpi. Toisaalta, lähes kaikkihan pitävät itseään hyvänä kuskina. Nuoret miehet varsinkin, kun itsetunto on vielä niin heikko. - menonainen
Syy voi olla hyvin yksinkertainen : lisää ajotunteja ja uusi inssiajo tietää yritykselle lisää rahaa! Tai sitten et huomannut omia virheitäsi?
- ei tutvo
On käsittämätöntä, mistä näitä rahasta purnaajia riittää. Tutvot ovat kuukausipalkkaisia ja sen puolesta on aivan yksi lysti, joutuuko joku uusintaan vai ei. Autokoulut eivät määrää lisäajokertoja, vaan tutvot. Joten senkin rahastuspuheen soisi jo loppuvan. Ei se mairittele opettajaakaan jos oppilas ei läpäise, kaikki toivovat onnistunutta ajokoetta. Jäljelle jääkin oppilas, jonka tulisi tajuta, että toista tuhatta kiloa massaa on hallittava niin, ettei aiheuta vaaraa itselle ja toisille. Milloin opitte huomaamaan tutvon mielettömän vastuun! Silti vieläkin ajokokeen läpäisee sellaisia kuljettajia, joita oikeasti ei saisi päästää yksinään liikenteeseen. Olisiko se enemmänkin mietinnän paikka.
- xxxxx
ei tutvo kirjoitti:
On käsittämätöntä, mistä näitä rahasta purnaajia riittää. Tutvot ovat kuukausipalkkaisia ja sen puolesta on aivan yksi lysti, joutuuko joku uusintaan vai ei. Autokoulut eivät määrää lisäajokertoja, vaan tutvot. Joten senkin rahastuspuheen soisi jo loppuvan. Ei se mairittele opettajaakaan jos oppilas ei läpäise, kaikki toivovat onnistunutta ajokoetta. Jäljelle jääkin oppilas, jonka tulisi tajuta, että toista tuhatta kiloa massaa on hallittava niin, ettei aiheuta vaaraa itselle ja toisille. Milloin opitte huomaamaan tutvon mielettömän vastuun! Silti vieläkin ajokokeen läpäisee sellaisia kuljettajia, joita oikeasti ei saisi päästää yksinään liikenteeseen. Olisiko se enemmänkin mietinnän paikka.
EI VOIS PAREMMIN SANOA, KYLLÄ AUTO PITÄÄ MYÖS HALLITA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- InssiSetä
Minä olen sitä mieltä ettei nykynuoriso osaa ajaa. Monesti inseissä skarpataan mutta sitten ei osata liikenteessä eikä vaaratilanteissa tehdä mitään. Autokoulun pitäisi kestää viisi vuotta ja kakkosvaiheeseen inssi myös niin saataisiin nämä ajotaidottomat pellet pois liikenteestä. Vuonna 1950 syntyneet osaavat ajaa heidät kasvatettiin ajamaan.
- totta?
Ei tullut selville sinun sukupuolesi.Inssin kuvaus viittaisi hänen ollen nainen, ne kun tietää minne miehen silmät katsovat vaikka itse ovat mieheen selin, sama voi olla naisella naista kohtaankin.
Jos inssi oli mies ja sinä nainen, olet varmaan hänen silmiään miellyttävä pakkaus joten siksi reputti kun haluaa ajattaa uudestaa.
Oli kumpi tahansa ei sillä itsellään silmät käänny jos pitää koko pää kääntää. Kyllähän kaistan vaihdossa voi ennakoida kuolleita kulmia kiiddyttämällä tai hieman hidastamalla seuraten rinnalla ajavia "sivusilmällä" ja peilinkin vilkaisuun riittää kun vähän silmiään kääntää. Voi tietysti olla tapana inssissä, mistä pitäisi kertoa ennen koetta, että täällä vaaditaan päänkääntöä ettei jää epäselväksi katsoiko kuski peiliin vai ei. - Kakutiiti
Taksiakin Helsingissä ajaneena,sanoisin,että inssi menetteli täysin oikein.Kuollutkulma muistettava katsoa myös aina ennen ohitukseen ryhtymistä.Tarkkana..tarkkana..
- hylkäsi
kuolleet kulmat pitää muistaa kunnolla aina katsoa.peileistä ei nää kaikkea vaikka niin vois luulla.itsellä on ollut kolari sen takia lähellä pari kertaa kun olen luottanut peileihin.ja eilen joku vaihto kaistaa suoraan mua päin kun olin kiihdyttämäsä ohi siitä.ilman lukkojarrutusta olis pelti kolissu kunnolla.ei katsonut kuollutta kulmaa kuski yhtään.eikä varmaan edes peiliä kunnolla.
- elesti
hylkäsi kirjoitti:
kuolleet kulmat pitää muistaa kunnolla aina katsoa.peileistä ei nää kaikkea vaikka niin vois luulla.itsellä on ollut kolari sen takia lähellä pari kertaa kun olen luottanut peileihin.ja eilen joku vaihto kaistaa suoraan mua päin kun olin kiihdyttämäsä ohi siitä.ilman lukkojarrutusta olis pelti kolissu kunnolla.ei katsonut kuollutta kulmaa kuski yhtään.eikä varmaan edes peiliä kunnolla.
ihana toi vääntö hymiöistä tuolla aikaisemmin! kokeillaan. *hymyilee* tää eka meni ihan ok
*nauraa suu auki* ja *virnistää* vaikkakin osaan kirjoittaa nämä sanat, käytän hymiöitä kuitenkin *näyttää kylästyneeltä* ja *hymyilee* toivottaa kaikille oikein hyvää joulua *nauraa* - columbo2007
elesti kirjoitti:
ihana toi vääntö hymiöistä tuolla aikaisemmin! kokeillaan. *hymyilee* tää eka meni ihan ok
*nauraa suu auki* ja *virnistää* vaikkakin osaan kirjoittaa nämä sanat, käytän hymiöitä kuitenkin *näyttää kylästyneeltä* ja *hymyilee* toivottaa kaikille oikein hyvää joulua *nauraa*ihminen on " terve ", kun se leikkii??
En vaan ymmärrä sitä, että mitä järkeä noissa
typerissä hymiöissä on!
Miettikää sitä seuraavat 20 vuotta ja sitten kun
aikuistutte huomaatte miten typerältä hymiöt
näyttävät! - 2000-lukulainen
columbo2007 kirjoitti:
ihminen on " terve ", kun se leikkii??
En vaan ymmärrä sitä, että mitä järkeä noissa
typerissä hymiöissä on!
Miettikää sitä seuraavat 20 vuotta ja sitten kun
aikuistutte huomaatte miten typerältä hymiöt
näyttävät!Pitäisköhän sunkin päivittää jo itsesi 2000-luvulle. Hymiöt ovat tätä päivää.
- Nimetön
2000-lukulainen kirjoitti:
Pitäisköhän sunkin päivittää jo itsesi 2000-luvulle. Hymiöt ovat tätä päivää.
Kuinka typerää!
Kyseessä oli lyhennyksien käytön yleistyminen. - tullessa toimistoihin
Nimetön kirjoitti:
Kuinka typerää!
Kyseessä oli lyhennyksien käytön yleistyminen.Mikro Mikkoaikana tuli "toimistomummuilla" kiire
Sairaseläkkeelle,sillä uusi tapa työskennellä oli uutta ja outoa,jopa pelkoa herättävää.
Muutosvauhti oli todella nopeaa.
Hymiö on paikallaan ja herättää kuvana tunteita,jos se pistetään oikeaan paikkaan.
Nillä on sama juttu,kuin tietokoneiden saapuessa työsketelyyn.
Opetteleen voi mennä nettikahviloihin,nettinysseen ja täällä Mummonkammariin :-) näin ei :-( näin ;) pidä asioihin suhtautua.
Hakekaa hymiöitä hakukoneista ,niin siitä se alkaa =)
Niitä voi hyvin käyttää,vaikka tekstiviesteissä.
Kuinka moni vanhemmista henkilöistä osaa käyttää tekstiviestejä ?
Siihenkin saa opetusta Tampereella helpolla tavalla ja ymmärrettävästi Mummonkammarissa.
Rohkeutta peliin,ei kukaan opettelulle naura =)
- insinööriajossa
katsotaan paljon kokonaisuutta. ei siinä ehkä virheitä tarvi juurikaan tehdä, mutta jos ajo on muuten epävarmaa tms. niin ilman muuta täytyy hylätä. nykyään kortin saa muutenkin liian helposti.
- ldfkjl
En jaksa lukea koko ketjua ja tuota ihme vääntöä, mutta tässä sinulle hyvä vinkki seuraavaa inssiajoa varten. Vaikka se kuinka idioottimaista olisikin, kerro ÄÄNEEN kaikki mitä havainnoit ja ajattelet. Eli "katson kuolleen kulman, ei tule autoja, voin vaihtaa kaistaa", "hiljennän vähän, kun on suojatie, mutta eipä näy ketään tulevan", "nyt tuolta tulee joku, väistetäänpä sitä" jne. Ihan tyhmäähän toi on, mutta täysin sallittua. Ja ei jää inssisedälle varmasti epäselväksi mitä olet havainnoinut. Ja pyöristä sitä päätä liioitellusti. Tsemppiä uuteen inssiin!
- nm
Hyviä vinkkejä tulee edelleen, mutta eiköhän viestin aloittaja ole jo saanut ajokortin kolmessa vuodessa.
- iskä opetti
Tismalleen samoihin asioihin töppäsin itsekin pari vuotta sitten, eli Kuollut kulma ja kevyen liikenteen huomioiminen (vaikka esim. pyöräilijöitä ei tuolloin pahemmin liikkunut.). Muista ensi kerralla siis pään ahkera pyöritys. :-P
- busdriver
ok.kukaan autokoulunopettaja ei voi tietää mistään kuolleesta kulmasta jos ei o ajannu bussia, et se niistä jutuista, älä usko kaikkea mitä ne 20km tuntia vauhtia ajavat sulle opettaa, mun mielipide on se että niiden pitää opettaa se että ajetaan muun liikenteen rytmissä eikä omalla hitaudella aiheuteta kolareita eikä muita vaaratilanteita, hyvää joulua kaikille...
- atsalea^
Mullakin hylättii ensimmäinen inssi syynä kuulemma peruutuksessa osumisesta takana olleeseen tolppaan (HUOM! osuminen mitään jälkeä ei mihinkään jäänyt). Toinen asia mistä tutvo huomautti oli suojatielle pysähtyneen auton ohittaminen (mutta "pysähdyin"siis niin että auto ei vain täysin ollut paikalla[pilkunviilausta]) Mutta tämä ei kuulemma ollut inssin hylkäys, Outoa koska siitä saa sakot jos poliisi sattuu paikalle. MÄ ainakin olin niin paniikissa inssissä että mä vaan tärisin koko ajan ja jos yritin puhua en saanu mitään selvää sanottua eli pistin koko hylyn jännityksen piikkiin. Suosittelen ottamaan sen vaan kokemuksena, sä et ole ainoa joka on hylätty.
- että kävi
jarrutin, mutta niin hänkin. joten pomppasi. vaikka jarrutin.
eli...
minäkään en tehnyt virhettä, vaan kärsin toisen panikoinnin nahoissani uusilla ajotunneilla ja uudella inssiajolla.
kiitosta vaan näille
(kuten koko kakkosvaihe myös) kuulostaa tuo sinunkin hommasi rahastukselta.- Alpu
Niinhän siinä voipi käydä. Pitäis muistaa KAIKKI. Ne tarkastajat melkein muistavat itsekkin.
Hilpeästi inssi kysy multa eteentulevassa T-risteyksessä, että mitä pitäisi varoa. Luettelin kuuliaisesti säännösten mukaan ajavat, ja vielä että hälytysajoneuvot saisivat prioriteetin. Ja PAM, vasemmalta paukkas ratikka, joten totesin inssille, että nuotakin väistetään.
Pääsin läpi ekalla.
Terv. Alpu
- kkkkkkkkkkk
Eli sinulla ei se kokonaisuus toiminut ilmeisesti.
- suomalaisista
on mielestään keskitasoa parempia autoilijoita,tutkimusten mukaan.
Sinä inssin hylkäämä et ole vielä edes kortillinen autonkäyttäjä ja nyt jo olet MUKA oikeassa.
Anteeksi,mutta en ymmärrä asennettasi,vai tuleeko sinusta teille autoileva elävä pommi?
Inseille sopii se kuvaus kestason autoilijoista suomalaisena,kuten muillekin.
Älä suotta vedä tästä nernettä nenääsi.Kiitos. - VAIHDA KAUPUNKIA!!!
Siellä on se "inssipomo" itse sellainen, että näköjään ottaa jonkun silmätikukseen ja ei päästä läpi, ajoi kuinka hyvin tahansa.
Tytär ajoi siellä ja 2 kertaa tuli hylkäys, vaihtoi kaupunkia ja meni LOISTAVASTI LÄPI. (Näytti siellä uudessa paikassa tuon Turun inssin "kirjanpidon" ajostaan, ja tämä toinen totesi tettä paperi on täytetty aivan poskelleen ja ihan asiattomasti. Hylkäykset jätetty perustelematta jne. Eli VAIHDA AJOPAIKKAA jos muu ei auta. - irim
vaikea sitä on täältä tietää miten ajoit, eiköhän inssi-setä nähnyt enemmän kun vieressä istui =)
mulla eka inssi hylätty kun "olin ajaa mummelin yli" ja "vetäsin punasia päin" itse en tällaisia havainnut, mutta mitä siitä kitisemään. uusiksi vaan ja läpi meni (oli kyl onneks eri inssi-setäki!)
ja P.S. KIKILLE: oon ollu kolme kertaa inssis enkä tiedä yhdenkään "inssi-sedän" nimeä!!!!!!!!!! =) - ååijåå
se kuollu kulma pitää kattoo myös aina kun kääntyy ettei telo kevyttäliikennettä.
että koitahan vaa niellä ylpeytesi ja uuteen inssiin.. - Röbö
Ikävä tosiasia. Jos inssi ei ole saanut vaimoltaan pillhardia kahteen päivään, on tosivaikeeta saada ajo hyväksytyksi.
- öiuy
joo neon mielivaltast porukkaa saunantaakse ja ratillapäähän
- asdasdadsads
Se on kuule omista taidoista kiinni pääseekö sen inssin läpi. Tutvan tehtävä on katsoa, tarvitko vielä lisää opetusta ennen liikenteeseen menoa. Inssi ei ole rangaistus, vaan sillä pidetään tiet turvallisina kaikille. Jos tekee muita vaarantavan virheen, niin tottakai on oikein, että hylky tulee. Itse pääsin aikoinaan ensimmäisellä läpi, mutta monet kaverini eivät. Sitä opettelua riittää kyllä myöhemminkin!
- maanantai ja inssi
Noloa tämä on myöntää, mutta itse olen menossa inssiä suorittamaan 3 kertaa..
Ekalla inssi kerralla mulla oli eri tutvo, kuin tänään, eli tokalla kerralla.
Ekalla ei mennyt läpi, kun oli "toistuvaa" ylinopeutta (tosiaan ajoin yhdessä kohtaa ylinopeutta maks 200m), kiihdytyskaistalta motarille meinas tullanvaara tilann kun rekka motarilla vaihtoi ns. Minun kaistalle ajaessaan..
Tänään toisella kerralla oli vanha mies, joka vaikutti epävirka intoiselta. Hän ei päästänyt minua läpi inssistä, koska yhdessä käännöksessä vänkärin eturengas oli jalkakäytävällä. Ja osa syy oli sitten kuulemma se, kun tein pikkaisen isomman käännöksen, että olin vastaan tulevien kaistalla hetken, kuskin perä olin n. 1m matkan.
Tutvo sanoi alussa minulle, että mennään realismin mukaan, eli siis sen mukaan, mitä liikenteesä tapahtuu nyt ym. No tuosta osasyyllisestä, vastaan tulevien kaistalla "ajo", asiasta tuli kiivaasti kyllä sanottua että muistatko mitä alussa sanoit realismistä ymym. Tutvo vaan jankkasi koko ajan, mieti jos olisi ollut vaaratilanne, jos ja jos ja jos.. Tosiaan, minkäänlaista vaaratilannetta ei ollut, kun ei ollut muita autojakaan liikenteessä. Sanoin hälle, että ei voi jossitella tuollaista, koska piti pysyä nykyhetkessä ja realismissä. Sen jälkeen tutvo mumisi vain ja en saanut selvää, joten kysyinkin että mitä, ja sitten hän jatkoi papereiden täyttöä.
Autokoulun opettajani valitti tutvolle, että miten voi olla noin pienestä kiinni läpi pääsy, kun on auton eturengas jalkakäytävällä. Mutta päätös silti piti.
Tämän tapahtuman jälkeen puhuin ajo-openi kanssa ja hän kertoi, että jälkimmäinen tutvoni on kuulemma liian tarkka, hän haluaa että kaikki ajaa aivan täydellisesti. Tätä kyseen omainen tutvo katsastaa autokouluni kaikki autot, ja hän on kuulemka siitäkin tarkka - ajo-ope kertoi, että hän ei päästänyt katsastuksesta läpi, koska yhdestämauton renkaista puuttui 3 nastaa liikaa..
Tutvo myös mainitsi alussa kun lähdettiin, että sano jos olen tiellä ym tai häiritsen. Muutaman kerran jouduin sanomaan että olisi hiljaa kun oli ruuhkaa ja myös siitä että hän oli tielläni. Eikä ollut kun viisi sekuntia hiljaa kerrallaan ja liikkua väärään suuntaan pyytäessäni ns. Ohjastaen häntä, että minne päin hän voisi väistyä näkökentältäni.. Veikkasimme ajo-open kanssa että taisi tutvoa ottaa oikeesti pänniin se, kun olin varmasti ensimmäinen, joka sanoi häirinnästä ja näkyvyydestä hänelle. Tai vaihtoehtoisesti hällä oli maanantai vitutus (ja pillun puute).
Anteeksi epäselvä teksti, en omista lukihäröä vaikka siltä vaikuttaisi, mutta puhelimella kirjoittaminen ja tekstinkäsittely ei ole helpoimmasta päästä. - Maanantai ja inssi
Ainiin, ja unohdin mainita että insseissä on tietty hylkäämisprosentti.
Eli siis hylätään esim vuodessa - 10% ja tienataan rahaa sillä lisää. Siskoni kaverin isä kertoi tämän, hän on tutvo. Eräs kaverini ei päässyt läpi inssiä, kun häneltä sammui auto mäkilähdössä. Vaaratilannetta ei ollut, kun muita autoja ei ollut ollenkaan ympärillä. Muuten ajo meni paremmin kuin täydellisesti.
Niin ja unohdin mainita myöskin, että minulle sanottiin myös tämän päiväisessä inssissä, että kääntelin liikaa päätä joka oli kuulemma huonoa. Tutvo väitti etten nähnyt kuulemma eteen samalla kuin katsoin kuollutta kulmaa ja myöskään katsonut peilejä, vaikkakin niin tein ja näin ym..
Ps. Ajotunnilla ajaessani juuri ennen inssiä, ajo-opettajani sanoi, että näillä taidoilla se kortti tulee aivan varmasti, mitkä minulla on kuulemma. Pään kääntelyt hyviä, tarkkaavaisuus, tilannenopeus, mäkilähdöt ym kaikki ok. Mutta näin kävi, rengas jalkakäytävällä oli liikaa.. - some things
Suosittelen vain kuuntelemaan tutvon ohjeita, niille ei kannata mitään ylimääräistä höpöttää, saati sitten käskeä/arvostella heitä, niin valitettavaa kun se onkin, niin heillä se valta on päättää, saatko korttia vai et. Ainahan noista toki voi valituksen tehdä, mutta erittäin harvoin sen tutvon päätöstä muutetaan, saati sitten että valitusprosessikin on hidasta ja viellä maksaa kaikenlisäksi, en muista hintaa nyt tähän hätään, mutta ei ole halpaa hupia.
En ota kantaa tuohon hylkäämisprosentti asiaan, varsinkaan kun lähteenä on siskon kaverin isä, joka jo kuulostaa epäilyttävältä. Sanon viellä sen, että tutvoilla on omia tulkintoja jostain säännöistä, esimerkkinä oman inssin aikana minun tutvolla oli eri näkemys parista samasta asiasta kun minun veljen tutvolla, mutta en sen enempää alkanut vänkäämään asiasta, kun läpi meni jokatapauksessa. Jos/kun saat läpi kolmannella kerralla, ja tutvo mainitsee jotain virheitä, joista et välttämättä ole samaa mieltä, niin ei kannata alkaa väittämään vastaan, kun painotan edelleenkin, heillä se valta on päättää siitä ajokortin kohtalosta, ja joku tutvo voi mielensä pahoittaa, ja lataisee hylätyn sittenkin. Ei ole itsellä kokemusta tällaisesta, mutta ei tullut silloin inssin läpimentyä mielenkään alkaa kyseenalaistamaan niitä virheitä, joista en ollut samaa mieltä.
Mitä tulee tuohon mäkilähtöön, niin siinä ei ole väliä jos sillä hetkellä ei ole ketään siellä, vaan siinä mennään sillä tuntumalla, että joku auto olisi siinä takana, muistaakseni sallitaan jos auto liikkuu hieman taaksepäin lähdön aikana, mutta jos liikkuu liikaa, niin siitä voidaan hylätä. Jos kaverillasi liikkui tarpeeksi paljon taaksepäin, niin sitten on hylätty ihan oikeasta syystä.
Hieman laittoi naurattamaan tuo "kääntelit liikaa päätäsi" en ole kuullut tuollaisesta ikinä aikaisemmin, kaikkein eniten juuri kuulee siitä, että ei käännä tarpeeksi. Eikä varsinkaan inssissä edes voi käännellä päätään "liikaa" kun siinä sitä joutuu ihan oikeasti kääntelemään ylikorostetusti. Kun katselit peilejä, niin teitkö senkin ylikorostuneesti, että tutvo sen varmasti näki?- maanantai ja inssi
Itsekin ihmettelin tuota pään kääntämisjuttua.. Ja kyllä taisin ilmaista ääneenkin ihan, että kuolleesta kulmassa ei näy ketään ja peileistäkään en näe. Ja kaverillani ei auto lähtenyt valumaan kuulemma yhtään melkein, koska osasi jo tiedostaa että se sammuu. Tietenkin vahinkohan se siis oli. Siis tuo hylkäämisprosentti homma on aivan totta. Kaverini kertoi myös että hän käy koti-opetuksessa autokoulua ja ei päässyt läpi ekalla, eikä oikein tutvo sanonut syytä, että miksi. Hänen siskolla oli myös sama ja serkulla. Hänen siskolle oli kylläkin vain sanottu syy, että joo, et kattonu kerra kuollutta kulmaa, vaikka hän sanoi ääneen melkein kaikki mitö teki. Ja tiedän, kuullostaa uskomattomalta mutta totta on. No mutta, tutvoilla myös voi vaikuttaa oma mielialakin siihen, että pääsetkö läpi tai että häntä saattaa myös naamakertoimesi vituttaa tahi muuten vaan ärsyttää.. Ja työhön ei saisi henk.koht. asiat vaikuttaa. No, ihmisiähän tässä kaikki ollaan, niin eipä viitsi kumminkaan yleistää aivan jokaista siltikään.
Omasta inssistä sitten, nyt oli aivan eri tutvo kuin aikasemmilla kerroilla.
Tämä tutvo taas sanoi että hän olisi päästänyt läpi edellisellä kerralla jo, kun oli tämä rengas juttu. Autokouluni opettaja sanoi, kun kerroin inssin jälkeen, että miten meni ja kerroin tuonkin jutun ym, niin hän sanoi: "olisit laittanu jarrut pohjaan ja sanonut, että kirjotappas ajolupaa tänne kehiin". Kukaan tutvo ei saa kuulemma tehdä noin, tai kertoa toiselle tutvolle ym asioita - sillä ne on henk.koht. No, kumminkin ajoin inssini, kun tuommoista en tiennyt sitten.. Mutta, viimisimmän inssin suoritettuani, tutvo sanoi ettei olisi voinut kuulemma paremmin mennä ja antoi lappusen sitten ja kertoi samalla, että ei ollut päivän aikana ajanu muut niin hyvin kuin minä. Positiivistähän tässä on nyt se, että otinpa ainakin opikseni näistä pienistäkin virheistä ja sainpa lisää ajokokemusta tuonne liikenteeseen. Miinusta taas se, että rahaa palaa..
Ps. Tää puhelimella kirjottaminen ei ihan niin helppoa ole, kuin kuvittelee :D
- Ope04
Älkää aikuiset ihmiset viitsikö. Olen toiminut liikenneopettajana neljä vuotta ja kyllä jokaiseen hylättyyn on löytynyt selkeä syy. Ohjeistus on aika selkeä. Joihinkin asioihin tutkinnon vastaanottajalla on omaa pelivaraa, mutta toisiin ei lainkaan. Eli yksi tietynlainen virhe ja on aina hylättävä, vaikka muuten sujuisi ajo vaikka kuinka huonosti tahansa.
Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena, että elä masennu. Harjoittele, mieti asioita ja uutta matoa koukkuun. Ja katot sitä kuollutta kulmaa. Se on tärkeetä!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763