Rahanmenoa tiedossa

27

2639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • forre

      Täytyy ne rahat jonnekkin kuitenkin laitaa, miksei sitten hyvään autoon, eikä mene korjauskuluihin....Tammikuun lopulla pitäisi olla ekat Legacyt kokeiltavissa dieselillä.

      • Hei Forre hei!

        Mitäs onko tiedostoa, että tuleeko tammikuussa Suomeen tuotavaan uuteen Justyyn nelivetoa? Boxeri siitä varmaankin puuttuu.(?)En ehdi kuuklettaa..
        Olisi varmaan kiva kauppakassi nääs.
        Kiitos
        t: Diesel Forrea odotteleva


      • Subarumies

        Otsikon mukaista faktaa kyselen. En ole löytänyt tietoa mistään.


      • -meikämanne
        Subarumies kirjoitti:

        Otsikon mukaista faktaa kyselen. En ole löytänyt tietoa mistään.

        Liikkeessä kyselin asiasta, ja näin kerrottiin.


      • äkstee
        Hei Forre hei! kirjoitti:

        Mitäs onko tiedostoa, että tuleeko tammikuussa Suomeen tuotavaan uuteen Justyyn nelivetoa? Boxeri siitä varmaankin puuttuu.(?)En ehdi kuuklettaa..
        Olisi varmaan kiva kauppakassi nääs.
        Kiitos
        t: Diesel Forrea odotteleva

        Jos uusi Justy olisi AWD, niin sellaisen voisi laittaa toiseksi autoksi. Mutta kun ei.

        Muuten tuosta Subarun dieselistä. Kyllähän tuo kohtalaisen kiinnostava on, vaikka en ole diisseliin erityisemmin innostunut. Tehot sitten jäivät 150 heposeen kun puhuttu on 170:sta. Silti suoritusarvot näyttävät hyviltä.

        Varmaankin tulee ajeltua tällä nykyisellä jokunen vuosi, mutta kokeilemassa tulee käytyä kaikki uutuudet, tuo dieselikin.


      • ruparupa
        -meikämanne kirjoitti:

        Liikkeessä kyselin asiasta, ja näin kerrottiin.

        Eilen jälleenmyyjä kertoi että farmareissa tuo alennusvaihde on sekä bensa että diesel malleissa.
        Tiedä sitten mikä on totuus, selviää varmaan ensi vuonna.


      • -meikämanne
        ruparupa kirjoitti:

        Eilen jälleenmyyjä kertoi että farmareissa tuo alennusvaihde on sekä bensa että diesel malleissa.
        Tiedä sitten mikä on totuus, selviää varmaan ensi vuonna.

        subbemyyjillä erilaista tietoa. Sanoisivat suoraan jos eivät tiedä. Niin, nähtäväksi jää tuokin asia...


    • täällä

      Mieletön autokuume iski kun näki dieseleiden ennakkohinnat.
      Kai sitä tammikuussa kaupoille pitää lähteä, varoittelivat vaan että toimitukset menee kesään (Legacy) :(

      • henry

        Hyvää kannattaa odottaa.
        Onsitä ooteltu Citroeniakin 5 kk. joskus,..
        Eimuuta kun koeajolle sitten kun mahollista.


    • Jaakkoaa

      Ymmärsinkö oikein Subarun sivuilta ennakkohinnastosta,
      että dieseliä ei tule lainkaan automaattivaihteistolla.
      Jos näin on niin aika moni mahdollinen ostaja
      päätyy muuhun merkkiin.

      • ....

        Ottaen huomioon, että merkki tulee dieselkuvioihin näin paljon muiden jäljessä niin suoritusarvot moottorissa ovat kyllä melkomoisia pettymyksiä. Automaattivaihteistoa ei ole saatavilla, luotettavuudesta ei minkään valtakunnan käsitystä jne. Hoh hoijaa sanon minä.


      • ..siinä taas 1 aasi..
        .... kirjoitti:

        Ottaen huomioon, että merkki tulee dieselkuvioihin näin paljon muiden jäljessä niin suoritusarvot moottorissa ovat kyllä melkomoisia pettymyksiä. Automaattivaihteistoa ei ole saatavilla, luotettavuudesta ei minkään valtakunnan käsitystä jne. Hoh hoijaa sanon minä.

        Sattumoisin nuo arvot ovat 2-litraiselle nykydieselille varsin huippuluokkaa 350Nm väännön osalta varsinkin - no onhan noita tehokkaampiakin, mutta vrt. myös kulutuslukemat ja huomioi jatkuva neliveto.. ei löydy kilpailijoita ( muista myös, että kenelläkään muulla ei ole jatkuvaa nelivetoa - oikeasti ).

        Automaattivaihteistoa et löydä myöskään muilta japsivalmistajilta - tai edes japanilaismerkeiltä joita tehdään kaikkialla muualla kuin Japanissa..

        Ja kolmanneksi - Subaru tulee tekemään melko varmasti automaattilootan dieseliin, mutta ei vielä ensi vuodeksi.. En vaan ymmärrä miksi se dieselin kulutushyöty pitää yrittää tappaa automaattilootalla ja eikä ne edes pääsääntöisesti toimi fiksusti hyödyntääkseen tuota dieseleiden mojovaa alavääntöä, joka sitten loppuu kuin seinään kun kierrokset nousee - käykääpä vaikka koeajolla euromerkkien automaattidieseleillä ja pankaa vielä "sport"-asento vaihteistosta päälle, niin ymmärrätte mistä ongelma juontaa.

        Taksimiehille tuo yhdistelmä on varmaan ihan tarpeellinen, mutta muuten...


      • Subarumies
        ..siinä taas 1 aasi.. kirjoitti:

        Sattumoisin nuo arvot ovat 2-litraiselle nykydieselille varsin huippuluokkaa 350Nm väännön osalta varsinkin - no onhan noita tehokkaampiakin, mutta vrt. myös kulutuslukemat ja huomioi jatkuva neliveto.. ei löydy kilpailijoita ( muista myös, että kenelläkään muulla ei ole jatkuvaa nelivetoa - oikeasti ).

        Automaattivaihteistoa et löydä myöskään muilta japsivalmistajilta - tai edes japanilaismerkeiltä joita tehdään kaikkialla muualla kuin Japanissa..

        Ja kolmanneksi - Subaru tulee tekemään melko varmasti automaattilootan dieseliin, mutta ei vielä ensi vuodeksi.. En vaan ymmärrä miksi se dieselin kulutushyöty pitää yrittää tappaa automaattilootalla ja eikä ne edes pääsääntöisesti toimi fiksusti hyödyntääkseen tuota dieseleiden mojovaa alavääntöä, joka sitten loppuu kuin seinään kun kierrokset nousee - käykääpä vaikka koeajolla euromerkkien automaattidieseleillä ja pankaa vielä "sport"-asento vaihteistosta päälle, niin ymmärrätte mistä ongelma juontaa.

        Taksimiehille tuo yhdistelmä on varmaan ihan tarpeellinen, mutta muuten...

        Kyllä 150hv/350nm riittää ensi hätään ja on enemmän mitä Honda, Toyota ja korealaiset tarjoavat tänä päivänä.

        Aivan varmasti Impreza WRX dieseliin tulee n. 180hv/400nm vääntöä.

        Samalla tavalla PSA, VAG, Fiat, Renault ym. aloittivat 10v sitten jostain 100hv/200nm versioista ja nyt ovat päässeet 170hv/370nm - eiköhän Subaru ole noissa luvuissa n. vuoden päästä kun voimansiirron & moottorin kestävys on ensin tällä versiolla koeteltu.

        Eli jos ei riitä niin odotellaan vielä vuosi. Ja eiköhän noita viripaketteja tule kohta markkinoille, joilla saa 400nm tuostakin motista aika helposti, eihän se ole kuin 14% lisää.


      • diesel tulee
        .... kirjoitti:

        Ottaen huomioon, että merkki tulee dieselkuvioihin näin paljon muiden jäljessä niin suoritusarvot moottorissa ovat kyllä melkomoisia pettymyksiä. Automaattivaihteistoa ei ole saatavilla, luotettavuudesta ei minkään valtakunnan käsitystä jne. Hoh hoijaa sanon minä.

        pesemään kirkaastti muut niinsanotut japsi merkit. subaru on tehnyt ja testannut koneensa niin että luotettavuutta löytyy mitä ei voi todellakaan sanoa toyotan d4d,sttä , kaiken huipuksi subarua voi todellakin sanoa primium luokan autoksi ainuana japanilais merkinä.eli hoh hoihjaa vaan kaikki muut japsilla ajavat.


      • meille...
        diesel tulee kirjoitti:

        pesemään kirkaastti muut niinsanotut japsi merkit. subaru on tehnyt ja testannut koneensa niin että luotettavuutta löytyy mitä ei voi todellakaan sanoa toyotan d4d,sttä , kaiken huipuksi subarua voi todellakin sanoa primium luokan autoksi ainuana japanilais merkinä.eli hoh hoihjaa vaan kaikki muut japsilla ajavat.

        mitä sinä oikeasti tiedät tästä bokseridieselin perusteellisesta testaamisesta ?


      • -ko?
        ..siinä taas 1 aasi.. kirjoitti:

        Sattumoisin nuo arvot ovat 2-litraiselle nykydieselille varsin huippuluokkaa 350Nm väännön osalta varsinkin - no onhan noita tehokkaampiakin, mutta vrt. myös kulutuslukemat ja huomioi jatkuva neliveto.. ei löydy kilpailijoita ( muista myös, että kenelläkään muulla ei ole jatkuvaa nelivetoa - oikeasti ).

        Automaattivaihteistoa et löydä myöskään muilta japsivalmistajilta - tai edes japanilaismerkeiltä joita tehdään kaikkialla muualla kuin Japanissa..

        Ja kolmanneksi - Subaru tulee tekemään melko varmasti automaattilootan dieseliin, mutta ei vielä ensi vuodeksi.. En vaan ymmärrä miksi se dieselin kulutushyöty pitää yrittää tappaa automaattilootalla ja eikä ne edes pääsääntöisesti toimi fiksusti hyödyntääkseen tuota dieseleiden mojovaa alavääntöä, joka sitten loppuu kuin seinään kun kierrokset nousee - käykääpä vaikka koeajolla euromerkkien automaattidieseleillä ja pankaa vielä "sport"-asento vaihteistosta päälle, niin ymmärrätte mistä ongelma juontaa.

        Taksimiehille tuo yhdistelmä on varmaan ihan tarpeellinen, mutta muuten...

        "En vaan ymmärrä miksi se dieselin kulutushyöty pitää yrittää tappaa automaattilootalla ja eikä ne edes pääsääntöisesti toimi fiksusti hyödyntääkseen tuota dieseleiden mojovaa alavääntöä, joka sitten loppuu kuin seinään kun kierrokset nousee..."

        Eli etsi kaksi isoa virhettä yllä:

        1. Juuri dieselissä automaattiloota on välttämätön kapean vääntöalueen takia. Käsipelissä muuten hämmentämistä riittää, mutta fiksu tomaatti selviää paljon paremmin ja vaivattomammin.
        2. Dieselistä puuttuu juuri se mojova alavääntö. Siinä on paremminkin hetkellinen "välivääntö". Sillä saadaan kyllä paperille komeat lukemat, mutta käytäntö on erilainen. Ensin ei tapahdu mitään, sitten kone hyökkää ja pian törmää kuin seinään.

        On siinä manuaalilla hämmentämistä!


      • meille... kirjoitti:

        mitä sinä oikeasti tiedät tästä bokseridieselin perusteellisesta testaamisesta ?

        Jo pari vuotta sitten eräs Suomen suurimmista
        subarukauppiaista kertoi, että Saksaassa par-
        haillaan testataan tuota po. dieseliä, luulisi
        tuossa ajassa jotain selvinneen.

        Oma muistikuvani on, että ensimmäinen boxseri
        dieselinä oli joku 1,6 litrainen kone volkka-
        rilla ja myöhemmin myös 1,9 litraisena, joten
        Subaru ei liene ensimmäinen diesel-bokserin
        valmistaja. Mitähän tietoa asiasta on muilla
        kirjoittajilla?


      • äkstee
        diesel tulee kirjoitti:

        pesemään kirkaastti muut niinsanotut japsi merkit. subaru on tehnyt ja testannut koneensa niin että luotettavuutta löytyy mitä ei voi todellakaan sanoa toyotan d4d,sttä , kaiken huipuksi subarua voi todellakin sanoa primium luokan autoksi ainuana japanilais merkinä.eli hoh hoihjaa vaan kaikki muut japsilla ajavat.

        Itse olen ehdoton subaruisailija, en kuitenkaan menisi moittimaan muita merkkejä, mitä hemmetin hyötyä siitä on. Itseäni kyllä risoo nämä autopalstojen toisten merkkien nälvimiset. Olkoon jokainen tyytyväinen omaan valintaansa, kuten minä olen.


      • ..täällä
        -ko? kirjoitti:

        "En vaan ymmärrä miksi se dieselin kulutushyöty pitää yrittää tappaa automaattilootalla ja eikä ne edes pääsääntöisesti toimi fiksusti hyödyntääkseen tuota dieseleiden mojovaa alavääntöä, joka sitten loppuu kuin seinään kun kierrokset nousee..."

        Eli etsi kaksi isoa virhettä yllä:

        1. Juuri dieselissä automaattiloota on välttämätön kapean vääntöalueen takia. Käsipelissä muuten hämmentämistä riittää, mutta fiksu tomaatti selviää paljon paremmin ja vaivattomammin.
        2. Dieselistä puuttuu juuri se mojova alavääntö. Siinä on paremminkin hetkellinen "välivääntö". Sillä saadaan kyllä paperille komeat lukemat, mutta käytäntö on erilainen. Ensin ei tapahdu mitään, sitten kone hyökkää ja pian törmää kuin seinään.

        On siinä manuaalilla hämmentämistä!

        .. oikeassapa olet sinänsä, mutta kun juuri onkelma on siinä, että nuo automaatit nimenomaan EIVÄt osaa hyödyntää täysipäisesti tuota dieselin "välivääntöä" - on muuten parempi ilmaus kuin tuo alavääntö - sehän tosiaan dieseleistä puuttuu täysin ;)

        Aiemassa elämässä ajelin ahtamattomilla bensoilla ja turbodieseleillä ( silloin tuo dieselin vääntö tuntui niin hienolta, että.. ), ja nyt kun on päässyt bensaturboboxerin makuun, niin kaikki muut tuntuu melkosen nuhapumpuilta, sekä bensat ilman turboa ja kaikki dieselit kapeine vetoalueineen .. Toivottavasti Suabrun mahdollinen tuleva automaatti tuohon dieseliin on paremmin tuohon autoon sopiva kuin muitten merkkien vastaavat combot - ainakin "tiptronic" toivomuslistalla, jotta voi edes ite "hämmentää" tarvittaessa ..


      • ..en ole amis ;)
        ..täällä kirjoitti:

        .. oikeassapa olet sinänsä, mutta kun juuri onkelma on siinä, että nuo automaatit nimenomaan EIVÄt osaa hyödyntää täysipäisesti tuota dieselin "välivääntöä" - on muuten parempi ilmaus kuin tuo alavääntö - sehän tosiaan dieseleistä puuttuu täysin ;)

        Aiemassa elämässä ajelin ahtamattomilla bensoilla ja turbodieseleillä ( silloin tuo dieselin vääntö tuntui niin hienolta, että.. ), ja nyt kun on päässyt bensaturboboxerin makuun, niin kaikki muut tuntuu melkosen nuhapumpuilta, sekä bensat ilman turboa ja kaikki dieselit kapeine vetoalueineen .. Toivottavasti Suabrun mahdollinen tuleva automaatti tuohon dieseliin on paremmin tuohon autoon sopiva kuin muitten merkkien vastaavat combot - ainakin "tiptronic" toivomuslistalla, jotta voi edes ite "hämmentää" tarvittaessa ..

        lipsahti "Suabrun" ed. viestiin - dääm, kun ei osaa tuota nopeasti kirjoittamista.. :)


      • äkstee
        ..en ole amis ;) kirjoitti:

        lipsahti "Suabrun" ed. viestiin - dääm, kun ei osaa tuota nopeasti kirjoittamista.. :)

        tuosta bensaturbosta :)

        Tuota "Suabrua" en edes huomannut.

        PS. Ei amis ole paha, itsekin joskus ollut ;)


      • äkstee
        ..täällä kirjoitti:

        .. oikeassapa olet sinänsä, mutta kun juuri onkelma on siinä, että nuo automaatit nimenomaan EIVÄt osaa hyödyntää täysipäisesti tuota dieselin "välivääntöä" - on muuten parempi ilmaus kuin tuo alavääntö - sehän tosiaan dieseleistä puuttuu täysin ;)

        Aiemassa elämässä ajelin ahtamattomilla bensoilla ja turbodieseleillä ( silloin tuo dieselin vääntö tuntui niin hienolta, että.. ), ja nyt kun on päässyt bensaturboboxerin makuun, niin kaikki muut tuntuu melkosen nuhapumpuilta, sekä bensat ilman turboa ja kaikki dieselit kapeine vetoalueineen .. Toivottavasti Suabrun mahdollinen tuleva automaatti tuohon dieseliin on paremmin tuohon autoon sopiva kuin muitten merkkien vastaavat combot - ainakin "tiptronic" toivomuslistalla, jotta voi edes ite "hämmentää" tarvittaessa ..

        "tiptronic" vaan Sportshift vai mitä?


      • ...amis..
        äkstee kirjoitti:

        "tiptronic" vaan Sportshift vai mitä?

        ..taisi olla vuodet '91-'95 :) Ja juu tietenkin Sportshift - tiproniciinhan voi tulla vikaa ;)

        Kuulin hurjan huhun, että eräällä Subarukuskilla olisi ollut vikaa Foresterissa - autosta oli palanut useampi polttimo auton perästä lähes samaan aikaan ( en tiedä vaikuttiko perään viittäkymppiä törmännyt linja-auto mitenkään asiaan.. )

        Haus Joulua !


      • äkstee
        ...amis.. kirjoitti:

        ..taisi olla vuodet '91-'95 :) Ja juu tietenkin Sportshift - tiproniciinhan voi tulla vikaa ;)

        Kuulin hurjan huhun, että eräällä Subarukuskilla olisi ollut vikaa Foresterissa - autosta oli palanut useampi polttimo auton perästä lähes samaan aikaan ( en tiedä vaikuttiko perään viittäkymppiä törmännyt linja-auto mitenkään asiaan.. )

        Haus Joulua !

        Niin uskomattomaltahan tuo kuulostaa. :)

        Hauskaa Joulua sinnekkin.


      • Subarumies
        -ko? kirjoitti:

        "En vaan ymmärrä miksi se dieselin kulutushyöty pitää yrittää tappaa automaattilootalla ja eikä ne edes pääsääntöisesti toimi fiksusti hyödyntääkseen tuota dieseleiden mojovaa alavääntöä, joka sitten loppuu kuin seinään kun kierrokset nousee..."

        Eli etsi kaksi isoa virhettä yllä:

        1. Juuri dieselissä automaattiloota on välttämätön kapean vääntöalueen takia. Käsipelissä muuten hämmentämistä riittää, mutta fiksu tomaatti selviää paljon paremmin ja vaivattomammin.
        2. Dieselistä puuttuu juuri se mojova alavääntö. Siinä on paremminkin hetkellinen "välivääntö". Sillä saadaan kyllä paperille komeat lukemat, mutta käytäntö on erilainen. Ensin ei tapahdu mitään, sitten kone hyökkää ja pian törmää kuin seinään.

        On siinä manuaalilla hämmentämistä!

        Ennen Subarua ajoin diesel-autolla ja ei tule sitä autoa ikävä. Seuraava diesel on automaatilla tai muuten ei tule kauppoja.

        Nyt ajan 2.0 lekalla ja vaikka auto on paperilla "nuhainen" turbodieseliin verrattuna, niin sitkeys suurilla vaihteilla on aivan toista luokkaa. Suurimman vaihteen voi torpata 40km/h nopeudesta alkaen ja 3. vaihde on käypä 10-130km/h.

        Tietenkin kepittämällä turbodiesel pesee ohituskiihtyvyydessä mutta ei ajamisen helppoudessa. Turbodiesel on käypä joko erittäin pienissä tai erittäin suurissa nopeuksissa.

        Suomalaisissa taajamapyörityksessä välillä 40-80km/h tietää jatkuvaa vaihteiden ruplaamista. Etenkin näillä pienillä 1.3-1.6 dieseleillä taajamassa pitää ajaa 3. vaihteella ja risteykset 2:lla. Kepitä siinä sitten kun siirryt maantielle ym...automaatilla kiitos joo.


      • desantti66

        Miksi ihmeessä??????


      • Subbe jyrää..
        desantti66 kirjoitti:

        Miksi ihmeessä??????

        Itse olen kyllä subarumiehenä sitä mieltä ettei subaru ole ainoa laadukas japsimerkki, onhan myös lexus, infinity ja ehkä jopa honda legend..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      67
      2801
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      46
      2554
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      431
      2217
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2128
    5. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1956
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      32
      1692
    7. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1526
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1477
    9. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

      Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      26
      1283
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      18
      1165
    Aihe