väkivaltaa vai rakkautta?

ahdistunut

olen ollut poikaystäväni kanssa yhdessä 1v 4kk. Ekat puol vuotta meni hyvin sitten tuli riitoja ja tappeluita ihan tyhmistä asioista en muista kyl enää itsekkään mistä.. ja nää viimeset puol vuotta on ollu täyttä helvettiä.. poikakaverini ali-arvioi,haukkuu ja sitten kehuu en tiiä mitä se silläkin.. Varmaan ongelmia itsensä kanssa.. ja pahasti.. välillä saatamme kököttää helposti 2 tuntia hiljaaa.. Ja eilen kun en suostunut tulemaan sen viereen se heitti mun päähäni kaukosäätimen ja sattu iha hel... vieläkin kauhee kuhmu päässä ja tuli sitten paukuttaa mun päätä seinään eikä ole eka kerta... monesti toistunu pelkään että saan kohta aivo vamman tällä menolla.. ja joskus läpsii naamalle joka on todella ärsyttävää ja olemme puhuneet asiasta ja se sanoo vaan: " en mää ees kovalla voimalla sua läpsi!" se ei ymmärrä miten se henkisesti sattuu ja olen kertonut sen monesti hänelle.. ja sitten se on tullut pyytää anteeks ja kehumaan ja kaikki ollu hyvin.. mut siten taas sama kierre.. ja olen uhannut jättää sen miljoonak ertaa mut sitten siitä tulee semmone lällykkä etten pysty... ja mietin vaan kaikkee hyvää mitä meillä on.. mut sitten taas aama vi*ttuilu ja kaikki... ottaa henkiesti.. en tiie mitä teen.. pitääkö vaan kestää? ja se valittaa aina että valitan joka asiasta vaikka oon just puhunut vaan miltä musta tuntuu...

5

1039

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei muutu

Hae oma asunto, elämä on edessäsi, älä hukkaa elämääsi.

• Voin kertoa sinulle omasta kokemuksestani, että ajan kanssa tuo poikaystäväsi käytös vain pahenee. Tällä hetkellä saattaa tuntua siltä, että rakkaus voittaa, niin minäkin tunsin ollessani 18-vuotias... Mentiin naimisiin, saatiin lapsi... Olin sokea tosiasioille... Henkinen ja fyysinenkin väkivalta vain paheni... Hän myös pyyteli anteeksi... Oli osan aikaa ihana, mutta kaikki sama toistui aina kaavamaisesti. Vasta 11 vuoden jälkeen sain kerättyä voimia hänen jättämiseensä... Ja kuinka uskomatonta se voikaan olla: heti tehtyäni päätökseni, alkoi minun eheytymiseni naisena ja äitinä. Hetkeäkään en ole päätöstäni katunut. Sitä kylläkin, että sen tekemiseen meni niin monta vuotta. Paljon meni hukkaan aikaa... Toivon, että sinä näet olevasi arvokkaampi, ja että ymmärrät ansaitsevasi tasapuolista kunnioitusta ja että sinulla on oikeus koskemattomuuteen. Ei ole olemassa "hiljaisen voiman läpsimisiä", jos sinuun sattuu, se on väkivaltaa ja siten luvatonta. Usko itseesi ja pidä itseäsi tärkeänä. Miehiä on maailma täynnä, juuri Sinun arvoisiakin. Kaikkea hyvää sinulle.

• kertoo jo sen

että suhde ei ole terve: ahdistunut.
      Voiko rakkaus tuoda sellaista ahdistusta jota kuvailit? Mitä kaverisi ajattelisi jos SINÄ toimisit samoin kuin hän? Olisiko tullut ero jo ajat sitten?? Rakkaus on toisen välittämistä ja hänen parastaan ajatellen. Ahdistusta ei pitäisi muu tuottaa kuin toisen odotus...
      Todennäköisesti kaverisi on tottunut purkamaan tai purkautumaan tavaroiden heittelyllä ja sanallisella väkivallalla silloin kun hän on itse jostain ahdistunut eikä uskalla tai osaa sanoa tai ilmaista asioita, toisinaan ei tiedosta niitä.Joillakin on vastaavassa tilanteessa tapana pitää mykkäkoulua, joka sekin on vääränlaista asioiden hoitoa.Asiat kasautuu ja saavat uusia ilmenemismuotoja...
      Kaverisi joutuisi katsomaan totuutta silmiin ja keskustelemaan asioista, silloin hän vetäytyy sen taakse että valitat. Voi olla että valitatkin toisinaan tyhjästä, jolloin sen taakse on hänen helppo piiloutua.
      Kasvamista , kasvamista, sitä se vain on...
      Jotkut eivät opi ikinä eivätkä haluakaan oppia, se on heidän turmiokseen, koskaan he eivät voi kokea oikeaa ihmissuhdetta jossa luottamus ja rakkaus on vallitsevana piirteenä.
      Olisin voinut laittaa nim. merkki kokemusta on

• vastaus..
    • jotain ihan muuta

jätä se surkimus omiin oloihinsa. Tuskin siitä ihmistä saat, pilalla tuo jo on. Vain jos tyyppi omasta halustaan menee itse terapiaan, asiaan voi tulla parannusta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7090
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      710
      3228
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      125
      1455
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      223
      1259
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe