jouluyö, juhlayö...

texkiller

päättynyt kaik on työ...

vedin tässä kymmenen päivän työrupeaman muutamalla tuplavuorolla, perinteisillä ja tänään päätin urakan tapaniin asti tuollaisella palkattomalla vanhan velan maksulla. kotimatkalla kaarroin hautuumaan kautta, kävelin kynttiläloisteessa tutuilla ja vierailla kalmistosijoilla ja siinä vaan ollessa ja ihmetellessä pimeän keskellä vellovaa tuikkumerta ei enää tihku ja vesisadekaan niin masentaneet. joulu on hienoa aikaa jolloin ihmiset saavat hiljentyä ja vaan olla. joulun aikaan on hienoa olla kristitty.

kotiinpäästyäni saa rohahtaa sohvallensa, avata viinapullon ja lantrata sitä mielinmäärin glögin sekaan. mitä sitä ihminen muuta kaipaa jouluna kupuunsa kuin hiivaleipää ja kinkkua päälle? vähän kun vielä on jotain rinnanlämmikettä niin mikä tässä on köllötellessä? yksin kyllä kun aika on kortilla mutta olen minäkin läheiset ja tutut kaikki tavoittanut jo ennen joulua ja joulut toivottanut. ihmiset ovat nykyään niin kiireisiä joka suunnassa; aina pitäisi mennä sinne ja tänne; nuoret juoksevat omien asioidensa perässä, vanhemmat rahan ja ne loput niin matkan päässä ettei sinne kerkeä. yksin tässä saa taas aikaansa kulutella vaikka naapuri näytti olevan juhlatuulella ja tuttavakin soitteli olevansa tulossa näille seuduille tupakanhakureissulle. ehkä sitä ei sitten kuitenkaan tarvitse aamuyön tunteina yksinään levittää niitä suolakaloja ruisleivälle.

tämä nyt on tämmöistä jonninjoutavaa (wäinän riemuksi) kirjoittelua mutta eikö sitä saisi näin joulun kunniaksi kirjoitella vähän puuta heinää? että sillein kun jouluna saa syödäkin pitkin yötä niin eikö joulunaikaan voisi lähetellä näin myös jaarittelujen siivittämänä palstalaisille Oikein Hyvän ja Rauhallisen Joulun toivotuksia?

ja kyllähän Joulun Henki on olemassa siinä missä Joulupukkikin; ihmisillä on hyvä tahto ja maassa on rauha ja minäkin olen ilmeisesti ollut sen verta kiltti jotta tuolle kynnykselle oli ilmestynyt paketti pari. mitähän sieltä löytyy?

4

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai vakaumus

"joulun aikaan on hienoa olla kristitty."

Eikö se muullosti ole hienoa? Oletko muullosti kristitty lainkaan?

• asiallisin kirjoitelma texaskilleriltä ! "Joulumielikö" vaikuttanut !

• texkiller

ryyppäsin koko yön ja yritin aamulla päästä koneelle kertomaan mielipiteitäni kommunisteista. muistan hämärästi, että oli joku hyvä uusi kirosana mielessä mutta jotenkin niin en saanut tätä konetta käyntiin. sitten olin tainnut nukahtaa mutta joulupäivä; se se oli yhtä helvettiä, oksentelin koko saatanan päivän.

mutta kiitos kuitenkin ja toivotetaan nyt jos ei ehdi ennemmin niin Oikein Hyvää ja Parempaa Uuttavuotta. onneks olen töissä yön...

• Wäinä

Kyllä. Joulun parasta antia on,että se on perhejuhla.

Toiseksi sanoisin; Kyllä skitsofrenia aina yksinolon voittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7250
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      724
      3418
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      158
      1719
    4. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      318
      1682
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1375
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1361
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1260
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1227
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      249
      1217
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1144
    Aihe