Mitäs se pukki toi?

Risuja?

Oliko rikas pukki? Vai toiko risuja? Minulla oli hyvä jouluaatto. Sauna ja kuusen havujen tuoksu. Ikävä oli rakkaita lapsiani la lastenlapsiani. Sisaruksia ja lapsuuden ja nuoruuden hauskoja äänekkäitä joulu aattoja. Hirvee hässäkkä ja meteli kun pukki oli käynyt. Lapset ihasteli lahjojaan ja väittelivät että tämä oli kyllä mun lahja. Minä en saanut mitään.. ja miksikähän? Hauska muistella. Monenlaista joulua on nähty. Kaikille hauskaa kinkkupainia ja sukulaisten sietämistä.

22

888

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HTZA

Tulinpa tuossa jokunen tunti sitten sivistyksen kehdosta, Jyväskylästä, tänne Tsadiin. :)

9 kilon kinkusta puolet on keittiössä lämpenemässä paistovalmiiksi, ressukka kun joutui olemaan jokusen yön parvekkeella kylmässä. Tai no, kylmässä, - 0 astetta.
      Mutta sen sisälämpötila täytyy olla 15 ennen paistamista.

Sain hienon kokoelman, 10 DVD:tä Euroopan historiallisia tapahtumia. BBC:n laatutuotantoa.
      Pukki tiesi että ei tällaiselle fiksulle mitään villasukkia kudota.
      Luntakin oli eilen, tänä aamuna 5 ja vettä, eikä lunta ollenkaan.

Talvet alkavat mennä siihen suuntaan jota toivon, hiihtelijät painuvat Kuusamoon ja "Stadilaiset" saavat olla rauhassa, ja liikenne sujuu.

Ps. Jyväskylä, ensimmäinen Suomalainen, Suomenkielinen, yhteiskoulu.

• Sain rahaa, juustoja ja viinejä.

• en siis niin

yhtään mitään!
        Oon ollu kiltti,miks en saanut mitään,nyyh!

• en siis niin kirjoitti:

yhtään mitään!
        Oon ollu kiltti,miks en saanut mitään,nyyh!

Minulla oli niin hyvä ja ihana työnantaja, että sietä tuli, ei muualta. Ja en edes ole kiltti.

• toi paljon tavaraa, osa tarpeelistakin: uuden näppäimistön, uuden puhelimen entisen rikkinäisen tilalle, viikinkiajan villakangastunikan, itse ommellun, kirjoja ja kaikenlaista pientä tarpeellista tavaraa....järkevä pukki ja hyvin laittanut korvan taa esitetyt toivomukset.

• Kaivanto

henkselit ja koiralleni heijastinliivit. Nyt on todella turvallista lähteä talsimaan tuonne sysipimeälle tielle.

Ai niin, sainhan myös laukun, jonne voin laittaa muistiinpanovälineet, että saan yliajajan rekisterinumeron ylös, ja mahtuu sinne puhelinkin, että voin soittaa apua.

Ja sitten sain suklaata, ettei verensokeri pääse laskemaan liian alas, jaksaa takaisin kotiin paremmmin. Silleen.

Sitten olen kuulema ostanut liitutaulun kouluun Ugandassa. Se oli HIENO lahja, joka teki iloiseksi.

• tammikuun likka

Ensimmäinen oli ihana valkoinen kukkakimppulähetys, toinen lahjakortti leipomoon ja kolmas ja suurin yllätys, lasteni isä oli laittanut "ylimääräistä" tilille joulurahaksi. Aika korjaa haavat ja parantaa ehjäksi jokaisen tavallaan ja aikanaan..Näin sen tulkitsin.

• Raha on aina hyvä, sitten voi ostaa sitä mitä tarttee.

• kännykän kun edellinen ei vesipesua kestänyt. Sain kultaiset komiat korvarenkaat. Kylpytakin, kun otan aina miehen kylpytakin vähän vahingossa ja vähän tavan vuoksi vissiin. Ja lukemista. Vaikka oon ollut natkuttava ja vähemmän kiltti vaimo menneen vuoden. Viidenkympin hormoniheilahtelut on saaneet suuttumaan aika pienestäkin. Mutta muuten oon ollut ihan kiva ja auttavainen.

• susa51

Meillä jouduttiin hankkimaan kännykkä jo aiemmin, ei sietänyt vesipesua!
        Joudun joulun alesta katselemaan korvarenkaita. En tiedä mihin lie toinen korviksista pudonnut, huono kiinnitys ollut.
        Joulupukki toi pientä kivaa ja mukavaa lukemista. Oma toivomus auttaa, että kirja on hyvä.

Olenkohan minäkään ollut niin kovin kiltti aina. Kukapa meistä siihen jatkuvasti pystyy.

• tammikuun likka
        susa51 kirjoitti:

Meillä jouduttiin hankkimaan kännykkä jo aiemmin, ei sietänyt vesipesua!
        Joudun joulun alesta katselemaan korvarenkaita. En tiedä mihin lie toinen korviksista pudonnut, huono kiinnitys ollut.
        Joulupukki toi pientä kivaa ja mukavaa lukemista. Oma toivomus auttaa, että kirja on hyvä.

Olenkohan minäkään ollut niin kovin kiltti aina. Kukapa meistä siihen jatkuvasti pystyy.

tykkää vesipesusta. Pesin aikoinaan tyttäreni kännykän kuudessakymmenessä asteessa, otti itteensä ja piti lähteä kaupoille :)

• rakkautta, inhimillisyyttä

toiko mitää luonnonmukaisesti tehtyä? joulu on rauhan ja rakkauden juhla. antakaamme edes ajatuksissamme toisillemme hyvää mieltä ja toivokaamme että kaikilla olisi hyvä tahto.

• omasta toivomuksesta

Eeva Kilven Unta vain. En ole vielä avannut ensimmäistäkään aukeamaa, odotan sopivaa aikaa ja tunnelmaa. Mökillä, saunan jäkeen, kun pihatulet on sytytetty. Siellä kuuntelen hiljaisuutta..

• Angel of The Morning

Sain lahjaksi "älylelun", Toisenlainen lahja. Kaksi metallista kiemuraa, joiden päässä on pallot, ja jotka pitää erottaa toisistaan ja saada taas yhteen.
      Paketissa lukee Mindgame, Hours of Fun. Mukana kortti, jossa on vuohen kuva ja teksti, jossa lukee mm; Puolestasi on tehty lahjoitus kehitysmaiden ihmisten hyväksi. Kirkon Ulkomaanapu toimittaa lahjoitukset lutettavasti perille.

• Otto-Vaan

Toivoin pipoa,,,,

enkä sitä saanut....

Tuhmako lienen.

• joulupukin salarakas

Minkä värisen sä haluut? tupsulla vai ilman? ei niin hupsua ettei tupsua. Kerro pään ympärts niin täältä pesee. pPistetään puikot heilumaan lantion ohella.

• SUOSITTUJA

MITÄ RENTUMPI SEN PAREMPI. NAISET RAKASTAA RENTTUJA. JA TUHMIA..

• Otto-Vaan
        SUOSITTUJA kirjoitti:

MITÄ RENTUMPI SEN PAREMPI. NAISET RAKASTAA RENTTUJA. JA TUHMIA..

Sitten minä olen varmaan liian.....
        kun sain monta lahjaa ystäviltä.

Pojan perheen lahja oli paras.
        Mocca master kahvin keitin.

• Otto-Vaan
        joulupukin salarakas kirjoitti:

Minkä värisen sä haluut? tupsulla vai ilman? ei niin hupsua ettei tupsua. Kerro pään ympärts niin täältä pesee. pPistetään puikot heilumaan lantion ohella.

Ilmankos ei itse kerinnä käymään.
        Tontut vain tuikkas lahjat oven raosta.

Ympärysmitta on ainakin 105 senttiä,
        ai niin se olikin vatsan kohdalta mitattuna.:)
        Pää on varmaan vähän pienempi.

Väriä ja tupsua saa olla, kun kerran se on hupsua.

Alas sitten heiluttelemaan niitä puikkoja sillon
        kun ei ole pukki näkemässä.

• Sinimarjanen

yllättynyt, kun sain radion, jossa cd/mp3 ja kasettisoitin.
      Tontut oli tosiaankin olleet kuulolla, kun yritin aina yhtä pikkuradiota kuunnella
      tässä koneella ollessani, patterit oli siitä aina lopussa, jostain kumman
      syystä se oli aina auki, vain sen verran kiinni, ettei ääntä kuulunut.
      Näin ollen mummukan piti siirtyä toiseen huoneeseen, jos mieli radiota kuunnella.

No sain vielä puseroa sun muuta. Mitään en kyllä olisi halunnut.:)

• jartsev

Et ole näyttänyt kieltä tuhmille pojille, et ole kastellut kintaita suvilumessa ja olet syönyt kiltisti aamupuuroa ;) Pukki on sen huomannut!

Mä sain "Reinot", ne on minulla jaloissa pöydän alla.

• Sinimarjanen
        jartsev kirjoitti:

Et ole näyttänyt kieltä tuhmille pojille, et ole kastellut kintaita suvilumessa ja olet syönyt kiltisti aamupuuroa ;) Pukki on sen huomannut!

Mä sain "Reinot", ne on minulla jaloissa pöydän alla.

Pukki on sen huomannut, että kilttinä on oltu.
        Tuhmille pojille ei kielen näyttäminen oikein riitä,
        ne pitää pistää ojennukseen.:)))

Reinot on varmasti ihan hyvä lahja.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3687
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2416
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1965
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1731
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      30
      1493
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      124
      1458
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1256
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      481
      1233
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      77
      1151
    Aihe