miksi ero jos rakastaa?

sirpale

Olemme avomieheni kanssa kuin luodut toisillemme ja meillä on mennyt aivan loistavasti -tähän asti. Nyt hän sitten kertoi että on ahdistunut, miettii eroa. Ei kuulemma ole varma haluaako vielä sitoutua. Se tuli ihan puskasta koska kaikki oli niin hyvin. Ja tunteet oli niin vahvat että en ikinä olisi kuvitellut että me erottaisi. Hän on vanhempi ja kokenut avoliiton ennenkin, siksi luulin että hän tietäisi mihin on ryhtymässä. Hän oli se joka julisti meidän kestävän koko elämän, hän kosi. Nyt hän haluaakin enemmän aikaa itselleen, olla yksin. Olen sanonut että saa omaa tilaa niin paljon kun tarvii ja "omaan elämään" on ollu aina mahdollisuus. Miettii kuitenkin vielä että haluaako todella muuttaa pois jne. Koska rakastaa minua vielä ja ei voisi kuulemma kuvitella parempaa puolisoa itselleen. Minussa ei siis muka ole mitään vikaa. Siksi tätä on niin vaikea ymmärtää, kun haluaa jättää vaikka rakastaa. En kestä kun en voi tehdä mitään. Vain odottaa.
Olen ihan hukassa ja voin jo fyysisestikin pahoin. Kun saisin vain päätöksen tälle epävarmuudelle. Vaikka se olisi ero, helpottaisi kun voisi surra ja aloittaa sydämen laastaroinnin. Nyt elättelen toivoa ja murehdin itseni hengiltä samaan aikaan.
Ongelma on se että, en tiedä miten minun pitäisi elää tämä odottelu aika. Olla kuin ei mitään? Etäisempi vai läheisempi? Miten saan miehen jäämään luokseni ja tajumaan että ero olisi pahin virhe ikinä? Saako epätoivoisuuteni ja sovitteluyritykseni hänet vain kauemmaksi? Pitäisikö olla viileempi?
Auttakaa. Rakastan häntä enemmän kuin laki sallii.

8

1819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastausss

Saat sen mistä luovut.

-toimii.

• mirri3077

hänen loputtoman epävarmuutensa takia. Sanoi rakastavansa, mutta ei 5 vuoden jälkeenkään ollut varma naimisiinmenosta. Halusin uskoa että annettuani hänelle vapauden ja hänen oltuaan jonkin aikaa erossa minussa, hänen tunteensa selkenisivät ja hän haluaisi palata yhteen. Että saisin sen mistä luovuin.

Toiveajattelua, tiedän sen nyt. 2 kk on kulunut ja hän ei katso taaksepäin. Ainakin voin nyt arvostaa itseäni, kun en enää jäänyt roikkumaan epätietoisuuteen.

• Tuo on kuin mun Ex miehen suusta.
      Ja hän vielä lisäsi, että ilmoittaa kun lakkaa rakastamasta.
      Sillä oli loppujen lopuksi toinen nainen.
      Aikani kuuntelin, tuota vapaus, oma aika yms. sellasia juttuja mutta avasin hyvin äkkiä silmäni;)

Mietippä tuota vaihtoehtoa vakavasti. Toivon ,että ei ole mutta jos vähänkään epäilet niin pakkaa kamasi ja lähe - mulla on kulunut reilu vuosi ja kovasti on helpottanut vaikka rakastin. Nyt ihmettelen mitä etes näin...
      Voimia!

• lihaleikkele

Alaston totuus miehistä on että se mikä tuntuu hyvältä, on todellisesti tapahtumassa, ja se mikä ei tunnu miltään, on pelkkä vastatuuli poskessa kadun tuiskeessa.

Mä jättäisin hänet.Siis, avopuolisosi, jos on niin, että et tyydyty tarpeeksi, vaan joudut puntaroimaan eestaas päässäsi ARVOJA koko ajan!

Rakkaus on itsestäänselvyys tai risukasa.

• tilannetta,

koska ei ilmeisestikään halua saada mitään kunnon riitoja aikaiseksi. Ihan hyvä toisaalta -mitä sitä riitelemäänkään.. Mutta toisaalta taas: Kyllä rehellisyys maan perii.

Jos olisin sinä, päästäisin irti hänestä. Vaikka se tuntuisi kuinka kivuliaalta tahansa. Moni ihminen on herkkä ja tarvitsee kumppania. Kun päästää yhdestä irti, suree surunsa ja löytää lopulta jonkun uuden, on taas tilanne onnellinen. Jos haluat pitkittää tuskaasi, voit minun puolestani aivan vapaasti roikkua hänessä. Mutta muista: nämä tuntemukset vain pitkittyvät, venyvät ja tulevat entistä pahemmiksi. Mies ei selvästikään ole valmis kunnon parisuhteeseen. Ollut menossa mukana vain sen aikaa, kun alkuinnostusta on riittänyt. Se ei ole oikein! Kyllä hänenkin kuuluisi omistautua sinulle.

Tee nyt mitä teet, mutta muista että tunteita tulee ja menee. Niitä ei kannata palvoa. Ota elämä vastaan sellaisena kuin se milläkin hetkellä on äläkä satuile itsellesi loputtomiin. Uskon sinun olevan hyvä nainen, ja löytävän itsellesi hyvän uuden kumppanin! :) VOIMIA

• Koira

Joskus on tosi vaikeata tietää mikä on oikein ja mikä ei. Rakkaus ei ole niin helppoa. Joten uskon kyllä että miehesi rakastaa sinua, haluaa yrittää jne, mutta hän ei ole onnellinen. Hän ei tiedä miksi koska sinä olet niin täydellinen hänelle, joten hän ei osa tehdä päätöstä. Ehkä hän ei tule koskaan tekemään päätöksen. Ellei hän sitten etsii jonkun toisen tekemään päätöksen hänen puolestaan. Syrjähypyt ovat yleensä tapa saada tilanne muuttumaan jollain keinolla.

Kysymys on vaan siitä miten kauan sinä jaksat odottaa. Voi olla että odotat aivan turhaan, että hän löytää jonkun toisen, että hän jossain vaiheessa saakin voimia tekemään ratkaisun. Voi tietysti myöskin olla että hän jää sinun luoksesi mutta on aina ahdistunut, tai että hän huomaa rakastavansa sinua yli kaiken. Oli miten oli, sinun täytyy tehdä päätöksen joka koskee sinua. Haluatko odottaa? Jaksatko odottaa? Onko siinä mitään idea? Itse kertoisin miehelle että rakastan häntä, mutta etten voi odottaa ikuisesti että hän päättä miten hän haluaa asioita. Sitten aloittaisin rakentamaan itselleni uusia kuvioita, uusia harrastuksia, uusia ystäviä, uusia vaatteita jne. En kysyisi asioita enää, enkä suunnittelisi mitään tulevaisuutta varten hänen kanssaan. Mutta aina jäisin asumaan hänen kanssaan, näyttäisin edelleen rakkauttani jne. tsemppiä!

• sirpale
        Koira kirjoitti:

Joskus on tosi vaikeata tietää mikä on oikein ja mikä ei. Rakkaus ei ole niin helppoa. Joten uskon kyllä että miehesi rakastaa sinua, haluaa yrittää jne, mutta hän ei ole onnellinen. Hän ei tiedä miksi koska sinä olet niin täydellinen hänelle, joten hän ei osa tehdä päätöstä. Ehkä hän ei tule koskaan tekemään päätöksen. Ellei hän sitten etsii jonkun toisen tekemään päätöksen hänen puolestaan. Syrjähypyt ovat yleensä tapa saada tilanne muuttumaan jollain keinolla.

Kysymys on vaan siitä miten kauan sinä jaksat odottaa. Voi olla että odotat aivan turhaan, että hän löytää jonkun toisen, että hän jossain vaiheessa saakin voimia tekemään ratkaisun. Voi tietysti myöskin olla että hän jää sinun luoksesi mutta on aina ahdistunut, tai että hän huomaa rakastavansa sinua yli kaiken. Oli miten oli, sinun täytyy tehdä päätöksen joka koskee sinua. Haluatko odottaa? Jaksatko odottaa? Onko siinä mitään idea? Itse kertoisin miehelle että rakastan häntä, mutta etten voi odottaa ikuisesti että hän päättä miten hän haluaa asioita. Sitten aloittaisin rakentamaan itselleni uusia kuvioita, uusia harrastuksia, uusia ystäviä, uusia vaatteita jne. En kysyisi asioita enää, enkä suunnittelisi mitään tulevaisuutta varten hänen kanssaan. Mutta aina jäisin asumaan hänen kanssaan, näyttäisin edelleen rakkauttani jne. tsemppiä!

En todellakaan loputtomiin odota. Muutosta saa ilmetä että jäisin. Vaikka rakastan suunnattomasti, en ole tyhmä ja tyydy huonoon suhteeseen. Myös hän tietää sen. Elän nyt omaa elämääni toisen rinnalla, otan oman aikani niin kuin hän. On harrastuksia ja muuta. Katsotaan mitä tästä tulee. Niin kuin joku sanoikin, sattuuhan ero mutta kyllä uusi onnikin on mahdollinen.

• ollukka

Olisiko teille apua siitä jos joku ulkopuolinen ihminen tarkastelisi tilannettanne ? Keskustele miehesi kanssa jos hänellä olisi halua lähteä vaikka perhe/parisuhdeterapaiaan jossa voisitte purkaa tuntojanne ammattilaisen kanssa. Varmaan kuulostaa tylyltä mutta, älä anna itsesi odottaa vastauksia ja päätöksiä ikuisesti, miksi elää epävarmuudessa ? Silloin kai on vain paras, vaikka sydän särkyisi, vain tehdä itse ratkaisu ja lähteä.... Toivon että löydätte ratkaisuja tilanteeseenne ja vuosi 2008 olisi (kuitenkin) teille hyvä ja onnellinen :-)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe