Asiaa..

...

Eikö uskominen tunnu koskaan kenestäkään turhauttavalta?
Että vaikka kuinka rukoilisi tai yrittäisi uskoa, niin silti tuntuu ettei jumala kuule tai auta. Tulee sellainen fiilis kuin " minä autan muita mutta kukaan ei halua auttaa minua"? Itselläni on melkein kokoajan sellainen tunne. Tuntuu inhottavalta koittaa uskoa johonkin, kun sisimmässään tietää ettei se auta mitään. Tuntuuko kenestäkään samalta? Sana on vapaa, mutta toivoisin ettette vastaisi esim. " Usko kovemmin niin kyllä se siitä" , mutta kun kyllä minä oikeasti yritän.

7

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Break

Mitäpä jos hyväksyisit vain sen todennäköisimmän totuuden, että jumalia ei ole.

• benedi

" Minä kuulen niitä, jotka totuudessa minua avuksi huutavat" ( raamattu)

" Se, joka kääntää korvansa pois kuulemasta lakia (10-käskyä) , sen rukouskin on kauhistus!
      (raamattu)

Oisko vika tässä, ettei hän kuule!

" Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä" Maat 21:43

Jumala olisi aivan hyvin voinut antaa evankeliumin julistamisen, ja rakkauden palveluksen enkelien huoleksi, tai jotakin muuta keinoa tarkoituksiensa täyttämiseen.
      Mutta hänpä valitsikin meidät työtovereikseen, jotta voisimme saada osamme epäitsekkäästä työstä koituvista siunauksista, ilosta ja hengellisestä ylevyydestä.

" vaikka (Jeesus) oli rikas, tuli teidän tähtenne köyhäksi, että te hänen köyhyydestään rikastuisitte" 2 Kor. 8:9

• Nykyään

Voi alkaa perehtymään asoiohin muutenkin kuin raamattu piirin avulla, jossa joku sinut valtansa alla pitävä henkilö haluaa varmistaa, että sinä pysyt hänen kontrolloitavana ja hänen taika satunsa kannattajana. Internetistä löydät jo nykyään paljon tietoa mistä ei vielä 20 vuotta sitten voinut unelmoidakaan. Nämä vanhat alistajat yrittävät pitää kannattajistaan jostain syystä ankarasti kiinni, mutta se käy onneksi aina vain vaikeammaksi sitä mukaa mitä enemmän ihmiset tajuavat alkaa hakemaan oikeaa tietoa ja keskustelemaan toistnkin ihmistn kanssa kuin pelkästään oman serakuntansa jäsenten kanssa.

Tässä linkki ja ehkä osaltaan vastaa siihen miksi rukoileminen saatta tuntua ontolta

http://uskoitseesi.blogs.fi/2007/09/

• cybo-ceronimo-cabriel-61

Voisi kysyä--> mihin pärjääminen ja menestys maailmassamme perustuu ja minkälaiset ihmiset pärjäävät ja ovat suosittuja?

Ovatko jumaluuksien suosikkeja mm. me tavikset työn-raskaan-raatajat, vai ne joiden teot ja aikaan-saannokset huomataan merkittävyytensä vuoksi?

Jos ajattelen itseäni [puuhahahahah XD] ja vertaan omaa elämääni ja 'saavutuksiani' vaikkapa kehen tahansa hiemankin osaavaan ihmiseen, puhumattakaan nerokkaista ja taidokkaista taiteilijoista, tiede-ihmisistä tai ajattelijoista--->tunnen 'siunausten' olevan itseltäni kadoksissa-->ja täten uskoni 'siunauksiin' myös kadonneen [jatka ajatusta etiäppäin].

Huomattavaa tässä on se-->että se mitä M-I-N-Ä odotan itselleni 'siunaantuvan' ['tuosta vaan'/tai hieman oman pyritelyni kautta] ja se mitä todellisuus toistaa kohdallani on t-i-e-t-y-s-t-i ristiriidassa keskenään[tällä ajatuksella].

Jumalten suosikkeja on olemassa---> tässä muuatama esimerkki jumaluuksista ja niiden siunaamista-->

Jumaluus Jaldabaoth [kiivaileva luoja-jumaluus]
      - Jehovan Todistajat [hokanneet palvoa itse nimikko jumaluutta Jehova/Jahve/Jaldabaoth]
      - Kaikki menestyvät uskonnot [menestys;raha,valta,jäsen-määrä]

Ali-pää-jumaluudet --->> Esthensisukhepiptoe Anaro [materiaalisen sielun pää/käsityskykyjä ohjaava jumaluus/materialismi/ateismi],
      Meningesstroeth [aivot]/Deitharbathas [havaintokyky]/ Diolimodraza [vaikuttaja jumaluus/päässä]/

- Suuret ajattelijat ja ateismin edellä kävijät, kommunistit, materialistit etc.

Arkhendekta [aistit]/Joko [halu]/ Sorma [sukuelimet]/Bathinoth [vaikuttaja-jumaluus/sukuelimissä]/ Riaramnakho [kiihottavat yllykkeet/halut]/ Efememfi [nautinto]

- Lähes kaikki[99%] nykymusiikista, taiteesta, muodista ja näiden asioiden 'guruista' ovat kyseisten jumaluuksien suosiossa.

Umma’a [mielikuvitus]/---> Nenenofni [suru]/ Blaomen [pelko].

- Uskonnot, 'salatieteet' [astrologia,ennustus etc.], politiikka, valta etc.perustuu näiden jumaluuksien suosimille olennoille.

• Oletko uudestisyntynyt? Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin Jeesuksen kautta. Oletko täyttynyt Pyhällä Hengellä. Luetko sanaa ja rukoiletko? Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta. Uskovien yhteys on myös tärkeää. Sellaisten uskovien ois tietysti paras, jossa armolahjat toimii ja saat rohkaisua. Siis profetianlahjat, tiedonsanat, ilmestykset ja näyt. Sit on myös hetkiä, kun Taivaan Isä meitä koettelee. Voi tuntua erämaalta. Ja rukoukset ei nouse kattoa ylemmäs.

• Renegades

Usko ei mielestäni ole mikään mittari ihmisen hyvyydestä,Miks ..uskoa..ihminen voi olla hyvä ilman uskoakin.Aivan yhtä hyvä kuin uskossa olevakin.niin tavoiltaan kuin teoiltaankin-pois turhat paineet uskosta HYVÄ ihminen siis voi olla ilman usoakin?

• Missukka

Ensiksi toivotan hyvää uutta vuotta!

"Tuntuu inhottavalta koittaa uskoa johonkin, kun sisimmässään tietää ettei se auta mitään."

En kutsuisi olotilaasi uskomiseksi vaan kokeiluksi. Jos tiedät etukäteen päinvastaista, on ihan turha yrittää uskoa johonkin. Siis ei kannata tietää. Usko siirtää vuoria ja epäusko turhauttaa.

"minä autan muita mutta kukaan ei halua auttaa minua"

Kärsimättömyys on pahe. Ei kannata missään tapauksessa uskoa, että kukaan ei halua auttaa minua.

"Että vaikka kuinka rukoilisi tai yrittäisi uskoa, niin silti tuntuu ettei jumala kuule tai auta."

Kärsimättömyys ei ole hyve. Jumala kirjoitetaan isolla alkukirjaimella (tämä ei ole saivartelua).

Muutokset elämässä on luopumisen ja uuden omaksumisen aikaa. Alkuun pääseminen siinä on vaikeinta. Rukoilen puolestasi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6215
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      641
      2562
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1199
    4. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      79
      1100
    5. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      312
      1065
    6. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      72
      1046
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      55
      1040
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      64
      934
    9. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      66