Kopin katto

onks tietoo

Uuta ajohommaa varten pitäisi asentaa lämmitin koppiin. Lämmittimen asennus on jo selkeä asia mutta ongelma on valokaton lämmönpitokyky. Kannattaako asentaa lämmitintä valokatto koppiin? Joku on kuulema vaihtanut valokaton eristelevy kattoon, se tosin taitaa olla jo kallis vaihtoehto.

9

1603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stycke

      Tarvinneeko sitä kattoa vaihtaa, riittäisikö jos sen eristäisi, lisäämällä jotain sopivaa eristettä siihen sisäpinnalle? Tiedän ainakin yhden jakoskootterin jonka katto eristettiin jälkeenpäin, hyödystä en sano mitään mutta ainakin parempi kuin eristämätön. Tietysti jos joka sentti on korkeussuunnassa tarpeen voi tulla uusi ongelma eteen.

      • asikkaat

        Jotkut asiakkaat vaativat tuon lämmittimen, vaikka ei oikeasti tarvittaisikkaan.
        Asiakkaan vaatimusten täyttämiseksi esim. Tamroa ja useita leipomoita ajetaan paljon autoilla jossa täysiin eristämätön katto, mutta kuitenkin lämmitin.
        Itse eristin katon jälkeenpäin asentamalla tukiprofoolien väliin liimaamalla uretaanit ja (pop)niittaamalla pääle vanerin.
        Jälkeenpäin turhaksi havaitsin.
        Haluaisitko ostaa lähes käyttämättömiä lämmittimiä????


      • asikkaat kirjoitti:

        Jotkut asiakkaat vaativat tuon lämmittimen, vaikka ei oikeasti tarvittaisikkaan.
        Asiakkaan vaatimusten täyttämiseksi esim. Tamroa ja useita leipomoita ajetaan paljon autoilla jossa täysiin eristämätön katto, mutta kuitenkin lämmitin.
        Itse eristin katon jälkeenpäin asentamalla tukiprofoolien väliin liimaamalla uretaanit ja (pop)niittaamalla pääle vanerin.
        Jälkeenpäin turhaksi havaitsin.
        Haluaisitko ostaa lähes käyttämättömiä lämmittimiä????

        Samanlailla olaan tehty joitakin kattoja.
        hyvää ei saa tekemällälään.
        - jää ilmarakoja.
        - tukiruoteet toimii "kylmäkiskoina"
        - vanerin kiinnitys pop niiteillä vaatii tarkkuuta ettei katto ole täynnä reikiä.
        - katolla on taipumus "hikoilla"

        Jos nyt meinaat laittaa uretaanilevyt niin hanki sellaista levyä mikä ei ime vettä, routalevyt taisi olla sopivia.
        levyt ollaan laitettu kattoon pelkästään sovittamalla tiukasti.
        Katon ruoteet kannattaa merkata tarkasti seinään että osaa laittaa pop niitit kohdalleen.
        Levyjen saumat kannattaa laittaa ruoteiden kohdalle (ei irvistele) jos et viitsi leikata levyä ruoteen kohdalle niin laita samaa levyä soiro sauman taakse (levyn ja uretaanin väliin) ja siihen pop niiteillä kiinni.
        Katto on yleensä pokattu vielä keskeltä vähän ylöspäin (tukevoittaa) joten levy irvistyksiä tulee helposti. kulmiin kannattaa hommata alumiinikulmaa niin tulee siistimpi.


      • Diesel-fani
        RK-asentaja kirjoitti:

        Samanlailla olaan tehty joitakin kattoja.
        hyvää ei saa tekemällälään.
        - jää ilmarakoja.
        - tukiruoteet toimii "kylmäkiskoina"
        - vanerin kiinnitys pop niiteillä vaatii tarkkuuta ettei katto ole täynnä reikiä.
        - katolla on taipumus "hikoilla"

        Jos nyt meinaat laittaa uretaanilevyt niin hanki sellaista levyä mikä ei ime vettä, routalevyt taisi olla sopivia.
        levyt ollaan laitettu kattoon pelkästään sovittamalla tiukasti.
        Katon ruoteet kannattaa merkata tarkasti seinään että osaa laittaa pop niitit kohdalleen.
        Levyjen saumat kannattaa laittaa ruoteiden kohdalle (ei irvistele) jos et viitsi leikata levyä ruoteen kohdalle niin laita samaa levyä soiro sauman taakse (levyn ja uretaanin väliin) ja siihen pop niiteillä kiinni.
        Katto on yleensä pokattu vielä keskeltä vähän ylöspäin (tukevoittaa) joten levy irvistyksiä tulee helposti. kulmiin kannattaa hommata alumiinikulmaa niin tulee siistimpi.

        Tarkennus. Siis ei uretaania, kun on niin kallista ja imee kosteutta vaikka lämmön eristys kuivana on erinomainen. Ulkoisesti lähes vastaavat routalevyt taitaa olla edullisempia eivätkä vedä kosteutta itseensä. Monasti näissä samoissa koreissa joissa katot on eristämättä niin seinätkin on umpivaneria joten eiköhän se jälkikäteen eristetty katto ole aina parempi kuin vaneriseinät eristykseltään. Monasti kattoja eristetään vaikkei lämmitintä tule, koska eristämätön katto "itkee".


      • Diesel-fani kirjoitti:

        Tarkennus. Siis ei uretaania, kun on niin kallista ja imee kosteutta vaikka lämmön eristys kuivana on erinomainen. Ulkoisesti lähes vastaavat routalevyt taitaa olla edullisempia eivätkä vedä kosteutta itseensä. Monasti näissä samoissa koreissa joissa katot on eristämättä niin seinätkin on umpivaneria joten eiköhän se jälkikäteen eristetty katto ole aina parempi kuin vaneriseinät eristykseltään. Monasti kattoja eristetään vaikkei lämmitintä tule, koska eristämätön katto "itkee".

        Joo, Mulla voi termit olla sekaisin mutta sellaista mikä ei ime vettä on se oikea.

        Meillä se levy on ollut sinisen väristä, mikä sen levyn oikea nimi sitten onkaan niin ei se kuulema halpaakaan ole.

        Kyllä tämäkin eristys parempi on kuin ei mitään näissä "saksan kopeissa"

        Se katto-osa on irrallinen.
        Ollaan pudotettu joittenkin korkeutta.
        Pultit irti reunoilta, katto vaihdelaatikko tunkeilla korotustelineellä ylös, liimoja ei ole näkynyt yhdessäkään katossa.
        sirkkelillä ja rälläkällä siivu pois ja katto alas.
        Lopuksi ylälipan lyhennys tai tiivisteen nosto perälautaan sopivaksi.


      • Diesel-fani
        RK-asentaja kirjoitti:

        Joo, Mulla voi termit olla sekaisin mutta sellaista mikä ei ime vettä on se oikea.

        Meillä se levy on ollut sinisen väristä, mikä sen levyn oikea nimi sitten onkaan niin ei se kuulema halpaakaan ole.

        Kyllä tämäkin eristys parempi on kuin ei mitään näissä "saksan kopeissa"

        Se katto-osa on irrallinen.
        Ollaan pudotettu joittenkin korkeutta.
        Pultit irti reunoilta, katto vaihdelaatikko tunkeilla korotustelineellä ylös, liimoja ei ole näkynyt yhdessäkään katossa.
        sirkkelillä ja rälläkällä siivu pois ja katto alas.
        Lopuksi ylälipan lyhennys tai tiivisteen nosto perälautaan sopivaksi.

        Kävin lainailemassa vähän tietoa Tampereen kaupungin rakennusvalvontayksikön ohjeistuksista.

        Tarkoitamme varmaankin näitä leyjä:
        XPS-levyt = suulakepuristettu polystyreenisolumuovilevy,
        kauppanimiä: Finnfoam
        ja Styrofoam; lämmönjohtavuusmit
        = 0,037 W/mK

        Niin voihan tietysti styroxiakin käyttää, mutta...


      • asiasta
        Diesel-fani kirjoitti:

        Kävin lainailemassa vähän tietoa Tampereen kaupungin rakennusvalvontayksikön ohjeistuksista.

        Tarkoitamme varmaankin näitä leyjä:
        XPS-levyt = suulakepuristettu polystyreenisolumuovilevy,
        kauppanimiä: Finnfoam
        ja Styrofoam; lämmönjohtavuusmit
        = 0,037 W/mK

        Niin voihan tietysti styroxiakin käyttää, mutta...

        Niin Diesel-miehen kun RK-asentajan tiedot ja kannat asiasta lienee sinänsä oikeita.
        Ovat meitä rahastavien kantoja.
        Omat kokemukseni kuitenkin asiasta on että näiden lämmitintä, mutta ei luokiteltua koria vaativien asiakkaiden vaatimukset yleensä turhia.
        Liittyvät useimmiten runko kuljetuksiin joissa kuorman sisältämä lämpö määrä niin suuri että kun varsinaista ulkopuolista ilman kiertoa ei ole tuo täysinkin eristämätön umpikori rittää ja jos kovimmilla pakkasilla puhalletaan vähän lämpöä eristämättömäänkin kattoon ei vahinkoa tapahdu.
        Itse ajamissani ko. vaatimuksen sisältämissä leipomo ja lääke kuormissa ei koskaan tullut tuosta syystä aiheutunutta reklamaatio vaatimusta.
        Sen sijaan alkuvaiheessa itse exra eristämissäni koreissa tuli home ym. ongelmia.
        Tuon leipomo tavaran suhteen ei tule ongelmaa vaikka YLI 30 C PAKKASKELILLÄ tulisi pari jää helmeä päällimmäisen tavaran muovi pakkauksen sisä pintaan.
        Lääke kuormissa taas nuo oikeasti kylmä tai lämpö herkät tavarat on pakattu erikseen lämpö eristettyyn pakkaukseen.
        Tuttava piirissäni on autoilija joka ajanut tuon aiemmin mainitsemani lääke tukkurin ajoja valokatoilla yli. 20v. ja ajaa edelleen.
        Itselläni tähän asiaan liittyvän pääasiakas kunnan on muodostaneet leipurit, mutta vaatimukset lämmittimistä on olleet hölyn pölyä, eli ei niiden käyttöä tai korin laatua valvottu mitenkään.
        Autoihin on uutena asennettu halvin mahdollinen lämmitin ja kun se järjestään lopettanut toimintansa ensimmäisenä talvena on se jätetty silleensä.
        Eikä yhtään reklamaatiota jäätyneestä TAVARASTASTA OLE TULLUT.
        EN OLE VIITSINYT EDES TAKUUTA VAATIA.


      • onks tietoo...
        asiasta kirjoitti:

        Niin Diesel-miehen kun RK-asentajan tiedot ja kannat asiasta lienee sinänsä oikeita.
        Ovat meitä rahastavien kantoja.
        Omat kokemukseni kuitenkin asiasta on että näiden lämmitintä, mutta ei luokiteltua koria vaativien asiakkaiden vaatimukset yleensä turhia.
        Liittyvät useimmiten runko kuljetuksiin joissa kuorman sisältämä lämpö määrä niin suuri että kun varsinaista ulkopuolista ilman kiertoa ei ole tuo täysinkin eristämätön umpikori rittää ja jos kovimmilla pakkasilla puhalletaan vähän lämpöä eristämättömäänkin kattoon ei vahinkoa tapahdu.
        Itse ajamissani ko. vaatimuksen sisältämissä leipomo ja lääke kuormissa ei koskaan tullut tuosta syystä aiheutunutta reklamaatio vaatimusta.
        Sen sijaan alkuvaiheessa itse exra eristämissäni koreissa tuli home ym. ongelmia.
        Tuon leipomo tavaran suhteen ei tule ongelmaa vaikka YLI 30 C PAKKASKELILLÄ tulisi pari jää helmeä päällimmäisen tavaran muovi pakkauksen sisä pintaan.
        Lääke kuormissa taas nuo oikeasti kylmä tai lämpö herkät tavarat on pakattu erikseen lämpö eristettyyn pakkaukseen.
        Tuttava piirissäni on autoilija joka ajanut tuon aiemmin mainitsemani lääke tukkurin ajoja valokatoilla yli. 20v. ja ajaa edelleen.
        Itselläni tähän asiaan liittyvän pääasiakas kunnan on muodostaneet leipurit, mutta vaatimukset lämmittimistä on olleet hölyn pölyä, eli ei niiden käyttöä tai korin laatua valvottu mitenkään.
        Autoihin on uutena asennettu halvin mahdollinen lämmitin ja kun se järjestään lopettanut toimintansa ensimmäisenä talvena on se jätetty silleensä.
        Eikä yhtään reklamaatiota jäätyneestä TAVARASTASTA OLE TULLUT.
        EN OLE VIITSINYT EDES TAKUUTA VAATIA.

        Laitoin itse eristelevyt ja ihan siiisti tuli. Lämmitin pöhisee ja ostin vielä sellaisen lämpönäytön jolla saan hyttiin kuorman lämpötilat kahdesta anturista. Tosin, mikä hauskinta, en ole juurikaan joutunut lämmitintä käyttämään eikä kukaan ole siitä mitään kysynytkään. Taisi olla hukkaan heitettyä rahaa mutta ainakin itsellä on hyvä mieli. Kiitokset vastauksista.


    • VANHAA REPPUU

      Laita pipo päähän,niin ei tuu kalsa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1659
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1578
    3. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      13
      1373
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1329
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1265
    6. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1028
    7. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      991
    8. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      939
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      921
    10. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      836
    Aihe