haluaisin tietää, että onko ketään nukutettu tähytys rutkimuksen takia?
mulla ittellä on lähi-aikoina tähystys aika ja olen tosi herkkä nielusta.. onko kellään kokemusta tämmönestä asiasta?
auttakaa mua jotta tiedän miten selviän tähystyksestä!!!
mahalaukun tähystys
2
646
Vastaukset
- tähyn ajaksi
Mulla on kokemuksia ns. nukutuksessa tehdystä tähystä. Syynä oli se, että olin kerran aiemmin panikoitunut niin pahoin tutkimushetkellä, että homma lopahti heti alkuunsa.
Ja kokemukset rajoittuvat siihen, että muistan hetken, kun tutkimuksen tehnyt lääkäri sanoi "nyt annan tätä nopeatehoista..." ja sitten sen, kun kaikki oli jo ohi ja minua pyydettiin siirtymään toiseen vuoteeseen tutkimuspöydältä.
Tutkimuksen jälkeen jouduin makailemaan jonkun 1-2 tuntia tarkkailtavana ja sitten sain lähteä saattajan kera kotiin. Saattaja piti olla.
Kannattaa soitella tutkimuspaikkaan ja kysellä mitä mahdollisuuksia he tarjoavat tutkimuksen ajaksi. Ainakin puudutussumutetta ja ilmeisesi rauhoittavan pillerin saa paikassa kuin paikassa.
Tuosta pikkunukutuksesta en tiedä. Itse sen sain kun tähy tehtiin yliopistollisessa sairaalassa ja ennakkoon olin mahdollisimman tehokkaasta rauhoituksesta puhunut kertoen tuon aiemman paniikkireaktio-kokemukseni. Vatsalaukun tähystys on epämiellyttävä kokemus, sitä ei varmaan kukaan voi kieltää.
Itse pelkäsin sitä kun ruttoa, mutta molempina kertoina halusin kuitenkin tutkimukseen itse.
Nieluun ruiskutetaan pahalle maistuvaa, mutta tehokasta puudutusainetta ennen tutkimusta. Hampaiden väliin asetetaan hylsy jonka läpi tutkimusputki viedään nieluun. Yökkäysrefleksi tulee heti kun putki tökkää nielua mutta kun keskityt nielaisemiseen niin sen jälkeen ei ole mitään, eli yksi nielaisu ja putki on sisällä.
Sen jälkeen kannattaa vain ja ainoastaan sulkea silmät ja keskittyä hengityksen rahoittamiseen. Jos puuskutat, vatsaan menee ilmaa ja tulee paha olo.
Ilmaa puhalletaan muutenkin mahaan jotta vatsanpeitteet erottuvat helpommin. Ilma poistuu vatsasta tahattomin röyhtäyksin.
Loppujen lopuksi tutkimus kestää 8-10 minuuttia, joten se on todella helppo. Muista vain sulkea silmät ja hengittää aivan rauhassa, ajattele jotain oikein rauhallista, miellyttävää asiaa.
Tutkimukseen ei kannata meikata, koska silmät valuvat jonkun verran yökkäysrefleksin vuoksi.
Tutkimuksen jälkeen kurkku on ehkä vähän karhea, mutta kipua ei ole. Samana päivänä kannattaa syödä vain sellaista mikä ei ärsytä vatsaa.
Hyvin se menee, ja muista että nuo muutamat minuutit auttavat selvittämään mikä sinua vaivaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734249Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192135- 921213
- 701086
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66908Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia113842Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo73827- 65816
Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi245779- 37763