13th mittarissa joten sen puolesta ei pitäisi olla ongelmia mutta lähinnä muita kommentteja kaipaisin. Esim. onko tiettyjä kohtia pyörässä sekä tekniikaltaan että käyttö-ominaisuuksiltaan mihin kannattaa kiinnittää huomiota ostaessa?
FJR-1300 -01 ?
9
2388
Vastaukset
- Jusba
Noissa varhaisemmissa malleissa oli viallisia ohjureita, mulla vaihdettiin kymppitonnissa, siis jos naputtaa, niin vika voi olla niissä.
- blue fjr
jay kirjoitti:
Täytyypi käydä kuulostelemassa. Oliko kalliskin operaatio nuo ohjurin-gummit?
Käsittääkseni kyse ei ole mistään kumeista tai tiivisteistä, vaan venttiilinohjureista, siis metallista, jotka kuluu jostain syystä (ylikuumeneminen?) niin että kone kilistää tietyillä kierroksilla korvin kuultavaksi. Lontoon kieltä puhuvat kuvaavat sitä sanalla "ticking".
Jos ko. remppaan joutuu, siinä ymmärtääkseni joutuu vaihtamaan koko kannen uuteen eli isompi revohkahan se sitten on. Mutta kannattaa ilman muuta selvittää tuotteen myyneen tahon virhevastuu eli mitä mieltä kuluttajansuoja asiasta on. Jotkut on saaneet näitä remppoja ainakin osittain valmistajan piikkiin.
Mutta tuo kilistämisilmiö esiintyy vain harvoissa yksilöissä ja johtuu mitä ilmeisemmin siitä että kone pääsee käymään jossain välissä liian lämpimänä.
Enempi tietoa löytyy fjr-palstoilta netistä, mutta täytyy osata sitä lontoota sitten.
Ittellä fjr vm -05 jolla ajettu jotain 13 tonnia eikä mitään ongelmaa ole ollut. Yhtään asiaa ei edes takuuaikana tarvinnut käydä korjauttamassa. Hieno pyörä! Pääsispä taas ajelemaan pian.. ;=) - Kansi
blue fjr kirjoitti:
Käsittääkseni kyse ei ole mistään kumeista tai tiivisteistä, vaan venttiilinohjureista, siis metallista, jotka kuluu jostain syystä (ylikuumeneminen?) niin että kone kilistää tietyillä kierroksilla korvin kuultavaksi. Lontoon kieltä puhuvat kuvaavat sitä sanalla "ticking".
Jos ko. remppaan joutuu, siinä ymmärtääkseni joutuu vaihtamaan koko kannen uuteen eli isompi revohkahan se sitten on. Mutta kannattaa ilman muuta selvittää tuotteen myyneen tahon virhevastuu eli mitä mieltä kuluttajansuoja asiasta on. Jotkut on saaneet näitä remppoja ainakin osittain valmistajan piikkiin.
Mutta tuo kilistämisilmiö esiintyy vain harvoissa yksilöissä ja johtuu mitä ilmeisemmin siitä että kone pääsee käymään jossain välissä liian lämpimänä.
Enempi tietoa löytyy fjr-palstoilta netistä, mutta täytyy osata sitä lontoota sitten.
Ittellä fjr vm -05 jolla ajettu jotain 13 tonnia eikä mitään ongelmaa ole ollut. Yhtään asiaa ei edes takuuaikana tarvinnut käydä korjauttamassa. Hieno pyörä! Pääsispä taas ajelemaan pian.. ;=)Eiköhän ne ohjurit vaan vaihdeta, erilliset osathan ne on. Maksaa se silti useamman satasen kun pitää jo purkaakkin aika paljon.
- blue fjr
Kansi kirjoitti:
Eiköhän ne ohjurit vaan vaihdeta, erilliset osathan ne on. Maksaa se silti useamman satasen kun pitää jo purkaakkin aika paljon.
Jos lievempi tapaus, selviää kait vain ohjureiden vaihdolla. Jos päässyt pahemmaksi jo, on kansiremppa tiedossa. Näin olen tulkinnut fjr-keskusteluista.
Mutta yhtä kaikki, valmistaja on tullut hyvin vastaan noissa tapauksissa. Eli ei heti kättelyssä kannata suostua kokonaan maksumieheksi jos fjr alkaa kilistään... - Jusba
jay kirjoitti:
Täytyypi käydä kuulostelemassa. Oliko kalliskin operaatio nuo ohjurin-gummit?
Tokassa huollossa todettu (10tkm), jolloin takuu oli voimassa. Samantien vaihdoin pyörän, koska eivät vaihtaneet kantta, vaan ohjurit; en oikein luota näihin nykyajan korjaamoihin.
- fjr 04
Noiden vena-ohjurien lisäksi,sylinterien soikeutta on ollut,jos syö epänormaalisti öljyä ja nokee tulppaa,vika voi olla tämä.Korjataan tehtaan piikkiin,kuten nuo vent. ohjuritkin.Tällasta tietoa mulle kertoilivat jammu huollon pojat.Tuon tps anturin vaihtoivat viime huollossa 30 tkm,kuuluu takaisinkutsukampanjan puitteisiin ja menee tehtaan piikkiin,siitä tulee maahantuojalta ilmoitus kotiin,jos tarve vaihtaa.Oma pyörä pelannut,kuin kello.Tulispa tosiaan kesä,että taas pääsis köröttelemään.
- Entinen Harrikka Äijä
No tulin minäki hankkineeksi viikonvaihteessa FJR.n On 10 tkm ajettu 2005 tehtaan malli otettu käyttoon 2006 joten tehtaan takuukin on vielä voimssa. Harrikoita minulla on ollut useita aikaisemmin vaan nyt ostin tuon kun ajattelin että olis ehkä mukavampi pitkillä reissuilla. Mitäs sanotte ko. pyörällä ajaneet, uskaltaako lähteä reissuun? Tuon pyörän suoritusarvoja ei ole merkitty käytttöohje kirjaan. Minkälaisia lienee. tietääkö joku niistä. Lienee kuitenki paremmat kun harrikoilla.
- Fjärrä 04
Entinen Harrikka Äijä kirjoitti:
No tulin minäki hankkineeksi viikonvaihteessa FJR.n On 10 tkm ajettu 2005 tehtaan malli otettu käyttoon 2006 joten tehtaan takuukin on vielä voimssa. Harrikoita minulla on ollut useita aikaisemmin vaan nyt ostin tuon kun ajattelin että olis ehkä mukavampi pitkillä reissuilla. Mitäs sanotte ko. pyörällä ajaneet, uskaltaako lähteä reissuun? Tuon pyörän suoritusarvoja ei ole merkitty käytttöohje kirjaan. Minkälaisia lienee. tietääkö joku niistä. Lienee kuitenki paremmat kun harrikoilla.
Itse en ole hd:lla ajanut,mutta kuvittelisin ton yammun olevan vähän hajuton ja mauton hd:hen verrattuna.Itellä tuo 04 fjr ja voin sanoa,että todella luotettava matkapyörä,kunhan muistaa tankata välillä.Isompi plexi kannattaa ehkä hankkia,jos ei välitä tuulenpyörteilystä.Itelläni on calsi:n plexi,jota käytän viileillä kevät ja syksy keleillä,mutta kesäksi pistän ton yammun oman,kun tykkään,että tuuli vähän tuivertelee,siksi kai käytän avokypärääkin.Suoritusarvot kyllä riittää nopeampaankin ajoon,ainakin tämmöselle kohta 49v äijälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih577340Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7393604Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.3721988Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1651826- 861479
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841401- 911300
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631257Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2621251- 811164