Onko totta..?? :D

Adeliina. ;)

Moijj!

Minulla oli 2 venäjänkääpiöhamsteri veljestä. Toinen kuoli 28.12.07 -eli pari päivää sitten. :'(( Suren sitä kovasti... Hamsterit olivat samassa häkissä koko ajan ja olivat tottuneet olemaan kaksistaa. Olen kuullut jostain, että hamsterit voisivat kuolla yksinäisyyteen jos he joutuvat olemaan yksin kun ovat tottuneet elämään lajitoverin kanssa...

-Onko se totta??
-Pitäisikö minun hankkia tälle yksin jääneelle hamsteri paralle kaveri vai pitäisikö minun viettää mahd paljon aikaa hamsterini kanssa??

PS: VASTATKAA plese..??

PPS. Hamsteri täyttää maaliskuun 21 pvä. 3 vuotta!!

8

492

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uunokki

Ensinnnäkin osanottoni menetyksesi takia.
      Hamsuista mulla tosi lyhyt kokemus toistaiseksi mutta ainakin marsuilla nii monesti käy, että toinen kuolee suruun.
      Tässä sinulle hamsunkasvattajalle linkki. Hän varmaan osaa sinulle vastata.
      http://www.freewebs.com/thunderflyer/syyrialaisethamsut.htm

• Onko se totta??
      - On totta, mutta ei mitenkään kovin yleistä. Yleensä hamsteri on kaverin kuoleman jälkeen korkeintaan vain jonkin aikaa allapäin, mutta on pian taas oma itsensä. Jos hamsterit ovat olleet hyvin läheiset, on mahdollista, että yksinjäänyt suree itsensä kuoliaaksi. Etenkin roborovskit voivat ottaa kaverin kuoleman aika raskaasti.

Pitäisikö minun hankkia tälle yksin jääneelle hamsteri paralle kaveri vai pitäisikö minun viettää mahd paljon aikaa hamsterini kanssa??
      - En katsoisi tarpeelliseksi hankkia sille uutta kaveria, jos hamsteri ei näytä masentuneelta tai apaattiselta. Ellet sitten halua hankkia sille uutta seuralaista.

• kannata..

hankkia sille kaveria, hamsterisi on jo 3 vuotias. Ensinnäkään, se tuskin hyväksyisi uutta tulokasta ja toisekseen olisit ihan pian taas samassa tilanteessa kuin nyt. Ikävä faktahan on se, että tuo 3 vuotias kuolee joka tapauksessa pian ja sitten sinulla olisi yksinäinen nuori hamsteri. Eli sinuna vain hoitaisin jäljelle jäänyttä hamsteria hyvin, antaisin kivaa tekemistä ym.

• laaalaapaihipsuuu

Ei voi kuolla. MOnethan pitävät kääpiöhamstereita aina yksin.. Ja toiseksi, ei hamsteri ole niin fiksu että se kamalasti kaverinsa perään osaisi surkutella. Ja ei kannata hankkia uutta kaveria, koska voin melkein lyödä vetoa että ne tappelisivat.

• eri mieltä..

"MOnethan pitävät kääpiöhamstereita aina yksin.."

On TÄYSIN eri asia, jos hamsteri on aina ollut yksin, kuin jos 3 vuotta sen rinnalla elänyt kumppani kuolee.

"Ja toiseksi, ei hamsteri ole niin fiksu että se kamalasti kaverinsa perään osaisi surkutella."

Hei, hieman kunnioitusta hamstereitakin kohtaan. Luuletko, että ne ovat jotain täysin aivottomia ameebaeliöitä? Jos hamsteri on koko ikänsä nukkunut toisen kyjessä ja muutenkin asunut yhdessä, tietysti se ikävöi sitä.

Alkuperäiselle sen verran, että varsinaiseen ikävään se ei voi kuolla, mutta voi hyvinkin "masennuksen" myötä menettää ruokahaluaan ja energisyyttään ja pikkuhiljaa mennä huonompaan kuntoon, jolloin se kuolee. Näin käy joka tapauksessa pian, joten ei sinun tarvitse mitään sen ihmeempää tehdä. Pidät vain hyvää huolta siitä.:)

• l-i-n-d-a

minun mielestä sinun kannattaa hannkia toinen kin hamsteri kaveriksi jotta hamsterisi ei joudu olemaan yksin mutta toisaalta ei koska se hamsteri joka kuoli ( otan osaa) niin oli tottunu siihen ja oli se kamu mutta kun ostat uuden niin niillä saattaa mennä vähän kränän puolelle mutta kumpi tuntuu itelle paremalle? mutta jos päätät ostaa uuden niin ole niin kauan se toisen hamsterin kanssa ja helli sitä kunnes uusi tulokas tulee niin se saattaa jopa tottua siihen uuteen kin! toivotavasti oli apua mun viestistä! T:l-i-n-d-a

• siinähän..

on sitten loputon kierre, jos kolmevuotiaalle ottaa uuden kaverin. Kohta aloittajalla on taas yksi hamsteri jne.

• ~SenTTa~

- On.
      - Ei, vanhempi voi tappaa toisen suruunsa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4790
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2255
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1336
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      88
      1332
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1111
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1055
    8. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      955
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      253
      950
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      942
    Aihe