täällä jotkin kyseenalaistaa nykyiset saarnajat jotka on julkisuudessa esim täällä suomessa,kuten ylivainion,koiviston,ja muut "karismaatiikot"että he ovat eksytäjiä?siis KYSYMYS KUULUU?Miten Jumala toimisi ettei oli ketään nimeä joka palvelee Jumalaa?siis Jumala käytti 2000 vuotta sitten monia ihmisiä,kuten voimme Raamatussa nähdä,eikö Jumala ole sama eilen,tänään ja huomenna?eikö tunteet kuuluu uskonelämään,mulle tulee mielettömän hyvä olo kun oon mukana ylistyksessä esim,meidän seurakunnassa,onko se saatanasta,no siihen tulokseen tulee kun lukee joiden uskossa olevien kirjotuksia täällä.no siinä joitakn ajatuksia.lisää tulee kun seuraan keskustelua.aki
terve,olisi kysymys?
15
714
Vastaukset
- Jansku H
Hei eikö usko ole rakkaussuhde Jeesukseen!
Kuka voi rakastaa ilman tunteita?
Tottakai saa ja pittää olla tunteita, kun ylistää ja kiittää...
Mut jotkut ei uskalla tuntee mittään, vissiin. Ne pelkää että niiden usko menee harhateille.
Mihin lie heidän usko perustuu? Pelkoonko?
Ja vaikka tunteita onkin, ei se tarkoita että usko perustuu tunteisiin - VAAN JUMALAN SANAAN!!! - ReaAalto
Opettaa, että kaikki tulee koetella, eli kyseenalaistaa.
Elämme suuren eksytyksen keskellä, mikä vain pahenee.
Usko ei ole tunteita, eikä muita fyysisiä elämyksiä.
Raamattu sanoo:
Hebrealaiskirje:
11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.
En suinkaan tarkoita, etteikö uskova saa tuntea
mutta se mitä tarkoitan on:
Uskon perusta ei saa olla tunteissa, sillä ne menevät ja tulevat.
Yhtenä päivänä tuntuu siltä, että on vahvasti uskossa ja toisena taas, ettei ole enää uskossa ollenkaan!
Ei Jumalan sana opeta näin,vaan Jumalan KOKO SANA on se uskovan elämän lähde!- Jansku H
Miten rakastetaan "Jumalaa, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi"?
Siis käytännössä? - Reijo_R
Niille jotka siitä puhuvat ja sen nimeen mesoavat ja sitä jatkuvasti esillä pitävät ikäänkuin omana evenkeliuminaan. SE on toinen evankeliumi josta Raamttu varoittaa.
Uskoville kuitenkin on annattu Pyhä Henki sisimpään, joka huutaa Abba Isä. Saattaa siinä huudon lomassa joku ylistyksen kiitoskin tulla. :)
- umpihetero.
evoluutioa sinusta saatanasta? tai onko rock-musiikki sinusta saatanasta? onko ateismi saatanasta? siis onko?
- neuvoa-antava
Sulle vois antaa ihan nyrkkisäännöksi sellasen:
kaikki mikä ei ole Jumalasta on saatanasta.
Ja itse saat ottaa selvää mistä sen erottaa...
se on selvä asia että usko on enemän kuin tunteet,tuntee tulee ja menevät..mutta kun kiinnostaa myös että mikä on eksytystä???JOS ANNETAAN KUNNIA JEESUKSELLE,,NIIN onko se eksytystä??kun meille on annettu valta talloo saatanaa Jeesuksen nimessä!otan nyt vaan esim koiviston kokouksen,hänkin on opetanut että meillä on valta saataanaa nähden Jeesuksessa,toinen juttu jos missionissa on rukous!sanaa!ylistystä,siis ei pelkää ylistystä tai sanaa,vaan kaikkea noita,ja kaikki kunnia annetaan Jeesukselle,vaikka media seuraa noiita juttuja markku koiviston juttuina,kuten sanoin niin JUMALA KÄYTTI RAAMATUN MUKAAN IHMISIÄ JOTKA ME TUNNEMME NIMELTÄÄN.
- Reijo_R
...eksytyksestä evankeliumia. Usko joka uskovassa on on Jeesuksen usko, ei omaamme, se on kanssa hyvä muistaa.
- tähtipöllö
Menestysteologian yhteyteen sortuneen Markku Koiviston arvostelu on täysin perusteltua. Hän on vannoutunut ev.lut.kirkon pappi, jota pappisvala velvoittaa opettamaan vauvakasteessa uudestisyntymistä ja muita kirkon harhaoppeja. Toki hänelle parannuksen mahdollisuus annetaan niistä, mutta sitä ei ole tietääkseni tapahtunut.
Emme voi lähteä siitä, että kaikki mahdollinen mitä hengellisyyden nimissä tarjotaan on raitista. Silloin Jumala olisi erehtynyt Raamatussa, kun varoittaa niistä paljon!!!!!
Näytä minulle Raamatusta kirja, missä ei ole yhtään varoitusta harhaopeista? Miten voit puolustella menestysteologian levitystä?
Jeesus etsii "työmiehiä" eikä karismaatikkoja... Jeesus ei kutsut ylistämään vaan paremminkin parannusta julistamaan! Sitten, kun ihmiset kohtaavat Jeesuksen pelastajanaan ja ottavat kasteen ilo ja kiitos tulee luonnollisesti, ei tarvitse pumpata Ap.t.8:35-39
Ehkä sinulle ei Raamattu ja Jumala ole niin tärkeä kuin ihmiset ja heidän nimensä. Oikeastaan, Pyhä Henki ei korota kuin yhtä nimeä: Se on Jeesus Kristus. Ne, jotka ihmisten perässä juoksevat tulevat pettymään, mutta ne, jotka etsivät Jeesusta eivät pety. Kunnioitan niitä saarnamiehiä ja tavallisia uskovia, joita Jumala käyttää, heidän ei tarvitse itseään mainostaa, ja harhaoppeja levittää, eikä kulkea kerjuulla. Monelle vain sanat riittää, mutta Paavali tutki henget:
1. Kor. 4:19
"Mutta minä tulen pian teidän tykönne, jos Herra tahtoo, ja silloin minä otan selon, en noiden pöyhkeiden sanoista, vaan voimasta"
Raamattu vertaa opetuslapsia "karitsoihin", joita paimennetaan ja heitä on ruokittava oikein. Joh. 21:16-17
Hengellisien johtajien tulisi "kaitsea" (jae 16) ruokkia (jae 17) laumaansa oikein. Jumalan edessä jokainen vanhin ja paimen tekee tiliä minne laumaansa johtivat. Itse en vie "lampaita" mihin vain, jos itse menevät se on heidän oma ongelmansa.
En tiedä mitä tämä "karismaatikko" sana pitää tarkoittaa milloinkin, mutta seurakunta on paikka mikä on Jumalan paikka ilmestyä ja sinne on armolahjat tarkoitettu, ja missä ne vanhemmiston ja saarnaajien alaisuudessa voidaan terveesti arvostella niin kuin muukin toiminta.
Kuinka paljon Jumalan työtä on pilattu, kun on lähdetty tähän seka missioon, missä ei ole todellisuudessa mitään opillista kontrollia.
Kun vetosit ensimmäisen Helluntaiseurakuntaan 2000 vuotta sitten etkö huomaa EROA, kuinka se oli hyvissä ja selvissä 12 apostolin johdossa, jolla oli yksi usko ja kaste, ehtoollinen, apostolien opetus ja rukoukset. Ap.t.2:40-42
Minulle seurakunta totuus ja nämä asiat ovat pyhiä.mulle on tärkeintä Jeesus ja Raamattu,ja kyllä Raamattu varoitaa eksytyksestä,monessa kohtaa vieläkin,ja oon uskolinen omalle seurakunnalle,jossa on saarnamies ja vanhemisto.Mie vaan oon utelias näissä asiossa kun tuntuu olevan vaan pahanpuhumista uskovaisista,ja pitäs olla enemän rakkautta rukoilla ja ojentaa näitä veljiä jos meneevät vikaan,ja aina on astian makua,ja varmaan on asiota nokian liikeessä joita ei pidä olla.ja menestysteologia on kyllä harhaa,sitä en hyväksy.ja vielä eikös jossain sanasa sanotta että pitäkää hyvä:siunausta
- Alinia
Jumala on varmasti toiminutkin noiden saarnamiesten kautta varsinkin alussa. Mutta jossain vaiheessa he ovat eksyneet, kun ihmiset ovat alkaneet kulkea heidän perässään ja on tapahtunut ihmeitä. He ovat alkaneet toimia omissa voimissaan uskoen että Jumalan voima onkin heidän vallassaan ja heissä itsessään. He ovat ylpistyneet huomaamattaan ja Jeesus sanoo että kun joku tulee omissa nimissään ihmiset ottavat hänet vastaan. Mutta Jumala väistyy pois, kunniaansa hän ei ihmiselle anna. Pyhä Henki murehtii, vaikenee ja eksytyksen henki tulee Hänen tilalleen. Se pilaa mielellään Jumalan työtä ja helposti se löytää sijansa syntisessä ihmisessä, kuiskutellen kehuen ja houkutellen. Se antaa kaikenlaisia ihmeitä, tunteita, tunnelmaa ja meteliä. Eiväthän ihmiset muuten uskoisi jos eivät tuntisi itsessään jotakin ja näkisi erikoista tapahtuvan. He mieltyvät valheeseen. He eivät kysele onko tämä Jumalasta, silloin kun tuntuu hyvältä. He eivät usko että vihollinen pystyy valehtelemaan ja pettämään. Vaikka se pystyi siihen jo paratiisissa!
Noiden miesten ympärillä olevat ihmisetkin ovat vetäneet heitä eksytykseen ihailullaan, kehumisellaan ja vaatimuksillaan ja odotuksillaan. On helpompi antaa ihmisille sitä mitä he tahtovat nimittäin viihtymistä, kuin sitä mitä he tarvitsisivat, evankeliumia, totuutta. Jeesuksen puheet eivät aina miellyttäneet edes hänen opetuslapsiaan. He sanoivat hänen puhuvan kovaa puhetta, loukkaantuivat häneen, monet jättivät hänet tyytymättöminä ja haluttomina luopumaan kaikesta entisestä elämästään ja tavoistaan ja maallisista rikkauksistaan hänen tähtensä.- Reijo_R
Missä kohden Niilo alkoi toimimaan ja parantamaan ja pelastamaan?
Kuuntele nyt vaikka tuo eka Niilon saarna ja sitten se viimeinen, huomaatko onko Jeesus nimi muuttunut Niilo nimeksi? :)
Ennemin se taisi olla niin pain, että Niilo touhusi ennen henkikastetta omissa nimisään ja sitten sai voiman Jumalalta ja alkoi tapahtua, vai mitä?. - tähtipöllö
Markku Koiviston "Luther tyyliset teesien" naulaamiset kirkon oveen yms. toiminta ovat olleet täyttä bluffia ja ihmisten kosiskelua sekä julkisuuden tavoittelua, ilman todellista rakkautta Raamatun totuuteen ja kuolemattomiin sieluihin.
Koivistolla ei tämän mukaan ole mitään vapautta julistaa ja toimia todellisena ja todellisen evankeliumin eteenpäin viejänä. Sillä hän on lupautunut näiden ja jatkuvan tuomiokapitulin ohjaukseen (kohta 14) sekä kaikkien vaatimusten täyttämiseen tuomiokapitulille. Koko asia ja monet kohdat ovat suoraan ristiriidassa Raamatun sanan kanssa:
Tuomiokapitulin vaatimukset
1. Koiviston on toimittava niin, että lapsena kastettuja ei Nokia missio -liikkeen piirissä kasteta uudelleen.
2. Koiviston on huolehdittava, ettei liikkeen piirissä toimiteta maallikkoehtoollisia.
3. Koiviston on julkisesti torjuttava tulkinta, että Nokia missio olisi hengellisesti korkeammalla tasolla kuin luterilainen seurakunta.
4. Koiviston on tuotava julkisesti esille se, että Jumala jakaa armolahjat, ei ihminen.
5. Koiviston on korjattava käsitys, että ylistys avaisi tien yhteyteen Jumalan kanssa. Ylistys on vastausta siihen, että Jumala on ottanut yhteyden ihmiseen.
6. Koiviston on toimittava niin, että luovutaan pitämästä hurmoksellisia ilmiöitä Pyhän Hengen voiman osoituksina.
7. Koiviston on tehtävä selväksi, että ilmiöt, jotka koetaan ihmeiksi, eivät ole todisteita julistuksen jumalallisuudesta.
8. Koiviston on luovuttava kokoustoiminnan ilmoittelussa parantumis/parantamis -sanoista
9. Koiviston on luovuttava profetioiden käytöstä Nokia missio -liikettä ohjaavina ennustuksina.
10. Koiviston on lopetettava sellainen toiminta, joka voidaan kokea käskyksi tai painostukseksi tehdä uskon ratkaisu.
11. Koiviston on tunnustettava sotaretoriikkansa vaarallisuus.
12. Koiviston on näkyvästi ohjattava hänen hengelliseen johtajuuteensa liittyvät auktoriteettitulkinnat sopusointuun hänen luterilaisen pappeutensa kanssa.
13. Koiviston on sanouduttava julkisesti irti amerikkalaisperäisistä lopunajan profeettaliikkeistä, esimerkiksi Jumalan kenraalit.
14. Koiviston on hyväksyttävä se, että hänen on luterilaisena pappina noudatettava piispan ja tuomiokapitulin ohjausta.
Kohta 1. Uskoontulleiden kastekielto on täysin Raamatun ja evankeliumin vastainen vaatimus ja sellaista lupausta ei Raamatun mukaan saa antaa. Se rikkoo Jeesuksen käskyn kastaa opetuslapset: Matt. 28:18-19 Piispoilta voisi vaalia vauvakasteen Raamatun perusteluja, mitä ei UT:ssa ole.
Vaikka eräissä kohdissa olen lähes samaa mieltä Tuomiokapitulin kanssa olen sitä mieltä, että NM on lopullisesti ajautunut karille. Ja on osoittautuu olevansa vain "yhden-miehen-liike" vastoin UT:n opetusta, mikäli NM on nyt hänen toimestaan nyt täydellisessä Tuomiokapitulin ohjauksessa???:
Kohdat 6,7 ja 10. estää Nokia Mission toiminnan evankelioinnissa ja herätyskokousten pitäjinä.
"Jeesus sanoi:Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" Mark.1.15
Kohta 11. estää jo Herätyksen rukoilemisen.
Tämä viimeinen kohta (14.) tekee Markku Koivistosta piispojen "sätkynuken", mikä takaa kaiken päätös- ja toimivallan Nokia Missiossa Tuomiokapitulille.
Minusta Markku Koivisto on pettänyt häntä tukevien ja "vapaiden suuntien" antaman suuren tuen evankeliumin eteenpäin viemiselle. Mitä ihmettä ihminen tekee papin armonimellä? Sehän on ihmisten keksimä virka ja virkanimitys ja täysin vieras UT:n ilmoitukselle. Kun sitten siihen liittyy näin paljon rajoituksia ja se tarkoituksena onkin vain estää evankeliumin julistus ja opetuslasten kastaminen, on surastaan synti omistaa sellainen virka ja titteli.
Gal. 5:1
"Vapauteen Kristus vapautti meidät. Pysykää siis lujina, älkääkä antako uudestaan sitoa itseänne orjuuden ikeeseen."
Paikallisen Jumalan seurakunnan yläpuolelle tulleet määräävät toimielimet eivät ole Raamatun UT:n mukaan sallittuja. Tämä on hyvä muistaa myös Helluntaiherätyksessä, sillä tulos on tätä ennemmin tai myöhemmin... muutoin "herätyksen" kohdalle tulee vain "kirkko" ja uskon tilalle "muotomeno"!!!!
Minä en ainakaan haaskaa aikaani NM/tuomiokapitulin juoksupoikana, kun olen siitä järjestelmästä kerran eroon päässyt.
- hirvas
ovat eri asioita. Uskonnolliseen hurmokseen kiihottava ylistys on paholaisen aikaansaannosta. Sitä käyttävät lähinnä omassa uskossaan epäonnistuneet, mutta kekseliäät kansanvillitsijät, joiden hengellinen uskottavuus perustuu kokonaan hurmostilan luomiseen.
Näitä vääriä "proffia" tulee lisää koko ajan...- Pelastusyksikkö
mielestäni paholaisesta semmoiset (transsinomaiset!) hurmostilat. itse en ole ikinä kokenut, enkä kyllä haluaisikaan. Pyhässä Hengessä on aina selkeä mieli eikä itsekontrollointi heikenny ikinä, sen verran tiedän.
tässä taas ihanaa työpäivää viettelen kun olen saanut lukea pitkän pätkän Raamattua. löytyi tähänkin hetkeen erinomainen paikka.
Evankeliumi Markuksen mukaan 13:
21. Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.
22. Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät tunnustekoja ja ihmeitä, eksyttääkseen, jos mahdollista, valitut.
23. Mutta olkaa te varuillanne. Minä olen edeltä sanonut teille kaikki.
http://www.nic.funet.fi/pub/doc/bible/fi/1933,38/Mark.13.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496385Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6512679Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831219- 841145
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.841124Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä601088Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2901080- 871072
- 70971
- 228864