Meillä oli narttukissa. Kun sillä oli mouruaika, niin soitettiin eläinlääkärille ja antoi e-pillereitä. Niitä sit syötin ekaks säännöllisesti, mut sit niitä annoin yhden kk:dessa, sit unohtu niinkun tuossa edellisessä tapauksessa. Sit alko aina ajoittain uusi mouru. Joskus oli pois 8kk mut sit alko. Eräänä keväänä kissa oli 10 vuotta ja vietiin eläinlääkäriin, kun vatsan alla roikku patti. Eläinlääkäri oli vain sanonu, et miten kissalla on rasvapatti. No ei ollu tehnyt mitään ja mies toi kissan kotiin. Sit tuli heinäkuu, kun huomasin et patti oli kiinnittynyt ihoon kiinni ja se vuoti valkoista märkää. Sit mentiin taas eläinlääkäriin ja varas leikkausajan. Piti syödä antibiootteja. Kun mentiin leikkaukseen, niin kohta vähän ajan päästä eläinlääkäri soittaa, että se on levinny... oli syöpä. Anto lisää nukutusainetta. Miehelle oli sanonut, että johtu pillereistä. Mies kävi hautaamassa meidän tontille kissan. En ois pystynyt niin äkkiä tekemään nukutuspäätöstä, mut mies teki. Ei ollu oikein mukava päätös kissalle. Tämä tapahtui 2005. Se niiden pillerien turvallisuudesta...
Kissan pillerit
6
472
Vastaukset
- Valitettavasti
Kissojen ehkäisyvalmisteet ovat erittäin haitallisia ja vaarallisia kissan terveydelle. Tätä ei voi liioitella, niin vaarallisia ovat.
Tämä on yleensä tuoteselosteessa mainittu, mutta vähätellen. Kunnaneläinlääkärit yleensä eivät kissoista juuri välitä ja toisaalta ovat vain lääkefirmojen välittäjiä joten kunnaneläinlääkäreihin ei voi luottaa. Meidän eläinlääkärimme oli asiassa hyvin vilpitön ja varoitti kissojen ehkäisyvalmisteita ja jopa kielsi käytön. Oli vielä kunnaneläinlääkäri joihin ryhmänä luotan kaikkein vähiten.
Jos kyse olisi koirista niin noin vaarallista valmistetta ei saisi myydä tai käyttää. Mutta kissathan on vain kissoja, ajatellaan yleisesti. Valitettavasti tähän kissojen vähättelyyn vaikuttaa se että suuri osa kissanomistajista vähättelee itsekin kissojaan ja mm jättää ne lainvastaisesti heitteille eli pitää vapaana, yleensä kaikki perusjutut eli mm loishäädät, rokotukset ja leikkaukset laiminlyöden. Usein omistaja laiminlyö jopa välttämättömän lääkäriin viemisen ja terveydenhoidon järjestämisen.Nykyään on kuulema erilaista. Eivät anna jatkuvaan käyttöön pillereitä. Eivät silloin puhuneet mitään haittavaikutuksista. Eläimillä syöpä etenee nopeasti. Ois varmaan keväällä voitu kissa vielä pelastaa. Ois kyllä leikattu kissa, mut ei silloin uskaltanu, ku yks oli just kertonut tyttökissastaan.. Miten oli kissa leikkauksen jälkeen repiny haavan auki. Tämä meidän kissa oli aika arka, kun otettiin. Ei kehrännykkään puoleen vuoteen. Mut kärsivällisesti vain lähestyin ja pikku hiljaa aloin silittämään ja sit kyllä kun tottu silityksiin. Kyllä ois pitänyt sit silitellä ku siihenkin tottu. Oli aina niin tyytyväinen kissa. Järjesti aina itselleen tekemistä. Vaikka pari vuotta asuttiin kerrostalossakin ja vapaudesta ei ollu tietoakaan. Sit loppu elämänsä sai kulkea vapaana, kun asuttiin omakotitalossa.
- Jacata
Yllättävän yleistä! Minä syötin narttukissalleni pillereitä, koska sen kiima oli kestänyt yli 2 viikkoa ja sille oli varattu aika leikkaukseen. Leikkauksen yhteydessä emättimestä löytyi mätä, joka olisi lopulta vienyt kissan hengen.
Olen pöyristynyt, ettei eläinlääkäri varoittanut minua pillereiden vaarallisuudesta. En ikimaailmassa olisi halunnut syöttää väkisin kissalle pillereitä joita se ei halunnut niellä, ja todeta jälkeenpäin, että kissa olisi kuollut niihin. Kamalaa!
Onneksi leikkaus ajoittui heti pillereiden syönnin jälkeen ja oman kissani henki pelastui. Jacata kirjoitti:
Yllättävän yleistä! Minä syötin narttukissalleni pillereitä, koska sen kiima oli kestänyt yli 2 viikkoa ja sille oli varattu aika leikkaukseen. Leikkauksen yhteydessä emättimestä löytyi mätä, joka olisi lopulta vienyt kissan hengen.
Olen pöyristynyt, ettei eläinlääkäri varoittanut minua pillereiden vaarallisuudesta. En ikimaailmassa olisi halunnut syöttää väkisin kissalle pillereitä joita se ei halunnut niellä, ja todeta jälkeenpäin, että kissa olisi kuollut niihin. Kamalaa!
Onneksi leikkaus ajoittui heti pillereiden syönnin jälkeen ja oman kissani henki pelastui.Silloin kun oli aika leikkaukseen, oltiin vielä käsketty sterilisoida kissa, mut myöhäistä. Ne pillerit on liian voimakkaita kissoille. On toistakin merkkiä. Meille jäi yksi uros kissa. Uroskissan leikkaus on helpompi, kuin narttukissan.
- T.epi
Monet eläinlääkärit tänäpäivänäkin(lehmälääkärit maaseudulla) tarjoavat pillerit leikkauksen vaihtoehtona narttukissalle. Tiedän myös muutaman vastaavan tapauksen, jossa lääkäri kaupitellut pillerit nartulle loppuelämäksi...
No, silloin ekalla kerralla olisi leikannut sen nisäkasvaimen(?), oliko sama lääkäri kyseessä??Luultavasti ei ollut sama lääkäri. Pitäis olla tiukkana nuiden lääkärien kans. En nähny silloin sitä eka lääkäriä. Oisin kyllä käynyt asiasta mainitsemassa. Tämä toinen lääkäri oli kyllä itsekkin ollut surussaan, kun tällainen päätös piti tehdä. Muuten kyllä meillä on ollu terveitä kissoja. Mut sit tällainen sairaus..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih506763Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6742932Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831270Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981261- 841235
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611144- 891130
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371110- 721012
- 223917