muuttuvasiipinen

diselissä

mikä estää muuttuvasiipisen turbon asentamisen bensa-autoon??????

11

5076

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zdhjz

      Ainakaan jos kestää korkeampia lämpöjä. Mallistoa tuntematta ehdotan ratkaisuksi keraamisia ohjaussiipiä.

    • hecec

      muuttuvasiipinen ei todellakaan ole hyvä,koska on todella vaikea tietää millaiseen muotoon siivet menevät.Mieti mitä tapahtuu,jos siivet kasvavat niin isoiksi,etteivät mahdu enää pyörimään vapaasti,se ei todellakaan ole halpaa huvia,kun lohkon palat lentävät kehä1:selle.

    • 1.0.0.0.celsius

      jos pakolämpösi pysyvät alle 1000 asteen ni ongelmia ei ole.monet pelkäävät vnt ahtimia koska elävät 70 luvulla vielä,ja eihän vnt ahtimen säätäminen ole yhtä "simppeliä" kuin tavallisen koska siipien täytyy avautua ja sulkeutua oikeaoppisesti mm alipaineen avulla,tai servolla tai ylipaineella tai mekaanisesti.mutta jos olet tee se itse henkilö ni anna palaa!!!!!!

    • friend09

      Päästäinen pakoputkessa. Kompa. :)

    • Morienttes

      Bensiinikoneen pakokaasujen suurempi lämpötila jota muuttuvasiipiset turbot eivät oikein kestä.
      Näin oli kun viimeksi asiaan perehdyin.
      Ei oikein ole mieltä jäähdyttääkkään pakokaasuja koska katalysaattori taas tykkää toimia vasta lämpimänä. Ainut vastaus löytyy siis materiaalien kehittymisestä.

      Käsittääkseni noi muuttuvasiipiset turbot ei kestä sitäkään vähää mitä kiinteäsiipiset turbot. Jälkikäyttämisellä varmasti pidentää turbon ikää, mutta itselläni sellainen ei palvele omaa käyttöä kun ajomatkani ovat lyhyitä ja käynnistyksiä tulee paljon, saisi jatkuvasti olla jälkikäyttämässä autoa.

    • räjähtää ehkä

      asiantuntijan kommennti:autosi räjähtää ehkä jos laitat muuttuvasiipisen koska liikkuvat siivet kuumuvat liikaa ja poks,ja enkä ole kenenkään nähnyt edes yrittävänkään sellaista joten unohda suosiolla.

      • porssessa

        on semmonen.


    • Top Gear

      Harasoo!

      Kuten aiemmin tulikin. Porsche duunaa noita tuplaten kutosbokserille:

      http://www.porsche.com/germany/models/911/911-turbo/featuresandspecs/

      Lienee suht "eksoottinen" viritelmä bensakoneelle. Eipä toi ihan joka jannun vehje muutenkaan ole.

      Tossa tommonen animaatio aiheesta:

      http://uk.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc

      Eli turbon siivet on mitä on ja ahtopaineen kasvaessa turbossa olevat ohjinsiivet päästävät osan pakokaasuista ton turbiinipuolen ohi.

      Tossa vielä yks linkki:

      http://www.technologie-entwicklung.de/Gasturbines/VNT15-Turbo/vnt15-turbo.html

      Toivottavasti selvens asiaa.

      • very much

        kiitos selventävästä viestistä,nyt tiedän tän turbon salat.


      • Top Gear
        very much kirjoitti:

        kiitos selventävästä viestistä,nyt tiedän tän turbon salat.

        Harasoo!

        Hyvä jos oli jotain apua.

        Sitten kun halutaan voimaa niin unohdetaan noi "lelut" ja ajettavuus:

        - Lasketaan puristuksia koneessa.

        - Otetaan pienen porsaan kokoinen ahdin ja ahdetaan sellaset 2-3 kiloa.

        ...pidetään seokset rikkaalla...sytkä kohallaan ja toivotaan, että paikat kestää...

        Kiäh kiäh:

        http://uk.youtube.com/watch?v=1zyDgepdRDY


    • Garretin TB 03 oli ensimäinen säätyvillä siivillä oleva ahdin Garretilla ja käytössä Craislerin 2.2 bensa konessa,mutta tuotanto lepetettiin ahdin ongelmien takia.
      Bensamoottoreiden korkempien pakokaasu lämpöjen takia siipien säätö mekanismi ei toimi kovin kauan.
      Nykyää on samoja ongemia jo uudemmissa TB suraruiskutus moottoreissa Esim VW Tarasportterin
      vanhemmassaa mallissa ahimen kestoikä non 50 tuhatta km uudemmassa 173 hv eri ahdin joka käyttää kestävän paremmin yli 100 tuhatta jo ajettu.
      Ongelma on kiusallinen sillä siivet jää täysin auki ja ahtopaine ei nouse olenkaan.
      Nämä uudet GT sarjan VNT turbot on alipaine ohjattuja ja tubiinin siivet on täysin auki tyhjäkäynnillä ja suljetaan kierroksilla,siksi että ahdin jäisi pyörimaan sammutuksen jälkeen lian pitkäksi aikaa ilman voitelua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3277
    2. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3027
    3. Kuoleman pelko katosi

      Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      433
      2520
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

      tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2303
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

      tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2303
    6. Jos sitä keittelis teetä

      Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2056
    7. Toiselle puolikkaalleni

      Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      36
      1903
    8. Huomenta ........

      Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1646
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

      Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1643
    10. Ei mun tunteet

      ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      31
      1479
    Aihe