Varo X-matkatoimiston äkkilähtöjä!

Näinkin voi loma alkaa

Äkkilähtöni Canarian rantalomapaikan hinnaksi tuli yli 600e ja matkan aluksi meni pari päivää lomasta hotellin vaihtoon. Varasin matkan viikkoa ennen lähtöä.
Huoneistohotelli pääkaupungin keskustan kerrostalon alakerrassa: ei ikkunaa, ei 220 sähköä, ei englantia puhuvaa henkilökuntaa, ei kahvinkeitintä, vaatekaapit aukesivat vain sänkyä siirtämällä. Herätys 1. aamuna (sunnuntaina)remonttimiesten hälyyn klo 05. Hotelli oli keskeneräinen-seiniä ilmeisesti kaadettin vielä sinä aamuna. Oppaalle soitto: uusi hotelli saaren toisella puolella järjestyi 160e:n lisähintaan. Siispä omatoimimatkailua kahdella bussilla ja taxilla uuteen hotelliin, jossa respa oli siestalla (oppaalla ei ollut puhelinyhteyttä siestan aikana respaan)-odottelua yli 2 tuntia kadulla matkalaukkujen kanssa (opas kehotti nimenomaan menemään heti uuteen hotelliin-unohti kai siestan). Lopulta sain huoneistohotellin, jossa oli runsaasti tyhjiä huoneita (?) ja oma parveke, makuuhuone, keittiö, toimiva kylppäri, avulias respa ja kaikki hyvin. Kerron mikä matkatoimisto on kyseessä kun saan reklamaatiooni vastauksen (sähköpostina sain viestin, että voi mennä viisikin viikkoa).

3

2096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkalainen1

Tota..oisko kyse Tjäreborgin matkasta? Toki kyseessä voi olla mikävain matkanjärjestäjä sillä tuuristahan on paljon kiinni etenkin äkkilähdöissä mutta läheltä olen kuullut vähän vastaavasta "matkajokeri" nimellä myydystä määrittelemöttömän majoituksen kreikkalomasta, jossa sitten hotelli oli sitä luokkaa että aluksi bussikuski eikä opas sinne löytäneet ja hotelliin päästyään matkalaiset paripäivää tavoittivat opasta jotta viimein saivat muuton toiseen hotelliin.

Tämä määrittelemätön hotelli kun oli siinä kunnossa että johdot ja pistokkeet rötkötti irti seinistä ja torakoitan surffailla toistakymmentä eikä siivoja edes suostunut wc paperia antamaan vaan sekin olisi itse pitänyt ostaa.

Ei ole omakokemukseni tuo yllämainittu mutta sen olen kyllä itse havainnut että Tjäreborgin oppailla ei kohdehommat ole ihan yhtä hallussa kuin muilla pakettimatkafirmoilla. Tjaren oppaita ei usein ole näkynyt luvattuna aikana hotellitapaamisilla ja joskus kun on näkynyt niin eivät ole tienneet kohteesta juuri mitään (edes sitä, mitä matkaoppaissa/kartassa kerrotaan).

Tjäreborgin matkajokerille en itse uskaltaisi, normaalilla pakettimatkalla tulee käytyä kun en koe oppaan palveluita kovin tärkeäksi. Mutta jos reissuun lähtee esim. ensikertalainen joka haluaa kysessä ja treffata opasta niin suosittelen jotakin toista matkanjärjestäjää.

• selvästi

Ei voi millään muulla olla noin kallis äkkilähtö kuin Tjäreborgilla.

Finnmatkoilla olen saanut halvimmillaan viikon
      äkkilähdön Kanarialle 211 eurolla ja kalleimmillaan
      olen maksanut 400 euroa.

• matkailualan ammattilainen

...äkkilähtötapaus tuo on, ei mitään ihmeellistä. Äkkilähdöt luokitellaan nykyisin valitettavsti jokerilähtöjen kanssa samaan kastiin.

Jos/Kun kertomuksesi on tosi voit toki paljastaa matkanjärjestäjän nimen, et tee siinä mitään väärää. En kylläkään saisi sanoa näin....;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1264
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1118
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      834
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      830
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      770
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      705
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60