Hei!
Apuaaaa...miehellä ollut 3.5v syöpä ja keväällä lopetti työt(omasta tahdosta, vaikka kuntoa olisi vielä ollut)....masentui ja lähti luotamme....Meillä siis kaksi pientä lasta...Nyt laittaa itsemurha viestejä...Apuaaa... eikö mitään ole tehtävissä? Mitä keksin? Selittää vaan, että on miettinyt asiaa jo niin kauan ja mikään ei enää auta...Syytän itseäni kaikesta:( ...Juuri kun elämän piti olla mallillaan tulee kamala kaaos....huoh....
Mieheni itsemurhan partaalla ...
4
1213
Vastaukset
- Elisama
Aivan ensiksi sanoin, että älä syytä itseäsi. Et sinä ole sitä syöpää aiheuttanut etkä lähtenyt perheesi luota.
Voisit vastata hänelle kuinka sinä ja lapset vielä kaipaatte ja tarvitsette häntä.
Uskon nimittäin ettei päätös ole lopullinen koska viestejä lähettelee.
Jos miehellä on lopullinen päätös niin viestejä ei tule vaan silloin tapahtuu.
Ne viestit ovat vielä avunhuutoja häneltä ja hän kaipaa kuitenkin teitä kovasti. Yhdyn tuohon edelliseen kirjoittajaan, että älä syyllistä itesäsi.
Koska sinun miehelläsi on vapaus valita oman tiensä ja kulkea sitä. Miehesi pelkää.
Hän jätti työt, lähti perheensä tyköä, eli jätti kaiken mikä antaisi voimia jaksamaan uuteen päivään. Ehkä uusi elämä ei antanutkaan sitä mitä toivoi.
Mutta muista sinun ei ole tarkoitus kantaa toisten reppuja selässäsi , riittää kun kannat omasi.
Voisit mielestäni ihan kertoa miehellesi että hänellä on kaksi ihanaa lasta jonka vuoksi olisi taisteltava ja tulevien lasten lapsienkin tähden.
Ja kerro miehellesi,että itsemurha ei ole ratkaisu vaan häkisi vaikka sinun avustuksella apua tilenteeseen kun elämä myllertää.
Mutta sinä, että tilanteelle voi tehdä mitään jos näin tapahtuu. Koska sinähän et mitään pahaa ole tehnyt, mieshän siinä elämänsä on ylöspäin kääntänyt.
Katso sinä lasten kanssa eteenpäin, kohti uutta ulappaa jos apusi ei kelpaa, lapset tarvitsevat rakastavaa äitiä.- h2o- heikki
Olisiko miehesi halukas keskustelemaan? Olisin valmis kuuntelemaan ja jakamaan kokemuksia. Itse sairastan myös syöpää ja joutunut tekemisiin kuoleman ja muiden vaikeiden asioiden kanssa.
Olen 64- vuotias, eläkkeellä toimistohommista.- miehesi.......................
keskustelemaan jonkun ymmärtäväisen papin kanssa.
Myös keskustelut kohtalotoverin kanssa auttaisivat varmaisti, esimerkiksi hänen joka yllä tarjosi apuaan ja myös meneminen johonkin ryhmään.
Yksin ei kannata jäädä. Hän kokee varmaan ettei vaimosta ole lohduttajaksi; onhan vaimo terve.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih547168Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7113314Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1421605Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2451424- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841341- 891220
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2321165- 811124