Auttakaa mua! ;(

.........

Mun tilanteeni on se, että en kykene enää käymään koulua.

Lukion jälkeen menin ammattikorkeaan, olin todella ylpeä alastani (suvussani kauheat menestymispaineet). Sitten kyseisellä paikkakunnalla masennuin pahasti. Elämääni tulivat sen ohella paniikkihäiriöt, syrjäytyminen, pakkomielteet, itsetuhoisuus, huono itsetunto. En uskaltanut kotoa lähteä. En uskaltanut esitellä koulutöitäni. Olin yksin. Kaksi vuotta koulua käytyäni lopetin sen kesken.
No, yritin aloittaa uuden elämän menemällä alempiasteiseen, toisen asteen kouluun (tämä hävetti minua koska edelleenkin minulle oltiin pistetty kovat tavoitteet ja uraodotuksia).
Nyt käyn tätä kyseistä koulua toista vuotta. Viime vuosi meni ihan hyvin mutta.. oireet tulevat taas, haluan lopettaa.. en uskalla mennä kouluun. Lintsaamiset vain kuormittavat pahaa oloani.. Mieleni tekisi muuttaa kotipaikkakunnalleni, poikaystäväni luo ja mennä vaikka mieluummin töihin (vaikka johonkin piiloisaan varastoon hyypiöilemään). Mutta silloin olisin ilman ammattia ja olisin "pettänyt" kaikki ja itseni.. kaikki haaveet urasta...
Antakaa kiltit elämänohjeita tai jotain mitä voisin tehdä... Onko kellekään tuttua?

7

766

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hakea apua

paniikkioireisiin,ettet syrjäydy,kannattaakohan aloittaa koulu terveydenhuollosta.Muiden tavoitteita
      sinun ei tule noudattaa,vaan elät omaa elämääsi.

• Ihmiset on niin kovia. Minusta sinun pitäisi mennä lääkäriin. Hoitaa itsesi kuntoon. Yritä edetä omien kykyjen mukaan. Älä vaadi itseltäsi enempää, kuin pystyt. Jos voisin suosittelisin sinulle sielunhoitokoulutusta, missä on ihmiset parantuneet. Käyvät käytänössä asioitaan läpi. On sit paljastunut sellaisia asioita, mikä on jostain pukahtanut esiin mielen sopukoista. Se koulu on aika kallis, kun itse maksavat kaiken. Minä toivon, että tosiaan alat taistelemaan oman terveyden puolesta. Voin antaa nettiosoitteen, jos kiinnostunut, jos olet kiinnostunut sielunhoitokoulutuksesta.

• ............

..ja ohjeista! Kuulostan varmaan tosi saamattomalta, mutta en uskalla mennä edes lääkäriin.. ja minusta tuntuu, että olen huono ja matalimman pohjan saavuttanut jos jonnekin psykiatrille menisin. Jälkeenpäin kyllä olen sitä itkenyt, kuinka en siellä edellisellä opiskelupaikkakunnalla en hakenut apua. Aivan kuin minuun olisi tarttunut siellä joku virus tai tauti, joka on minussa välillä piilevänä, ja välillä iskee.
        Kauppareissutkin ovat aivan mahdottomia tehdä. Yleensä mieluummin näen nälkää kuin lähden kauppaan. Ostokset teen vasta sitten, kun eläminen alkaa olla mahdotonta (esim sitten kun tupakka loppuu, buu minulle..)

Olisin kyllä kiinnostunut siitä nettiosoittesta! (:

• ............ kirjoitti:

..ja ohjeista! Kuulostan varmaan tosi saamattomalta, mutta en uskalla mennä edes lääkäriin.. ja minusta tuntuu, että olen huono ja matalimman pohjan saavuttanut jos jonnekin psykiatrille menisin. Jälkeenpäin kyllä olen sitä itkenyt, kuinka en siellä edellisellä opiskelupaikkakunnalla en hakenut apua. Aivan kuin minuun olisi tarttunut siellä joku virus tai tauti, joka on minussa välillä piilevänä, ja välillä iskee.
        Kauppareissutkin ovat aivan mahdottomia tehdä. Yleensä mieluummin näen nälkää kuin lähden kauppaan. Ostokset teen vasta sitten, kun eläminen alkaa olla mahdotonta (esim sitten kun tupakka loppuu, buu minulle..)

Tässä on tämä nettiosoite.
        http://www.rauhanmajatalo.fi
        On kristillinen
        Tiedän erään henkilön, joka on siellä käynyt. On tietääkseni kerran kuukaudessa koulutusta. Kerron vähän tästä henkilöstä, joka oli soittanut tänne ja heti puhelimessa hän oli kokenut, että tämä on minun paikkani. Oli heti yhteys. On sellainen psykodraamaryhmä. Tämä henkilö valmistui sieltä sitten sielunhoitoterapeutiksi. Mut siellä käydään omat asiat läpi. Ole vaan avoin ja kerro tilanteesi. Siitä se lähtee sujumaan. Siellä on täysihoito.

• enkeliprinsessa kirjoitti:

Tässä on tämä nettiosoite.
        http://www.rauhanmajatalo.fi
        On kristillinen
        Tiedän erään henkilön, joka on siellä käynyt. On tietääkseni kerran kuukaudessa koulutusta. Kerron vähän tästä henkilöstä, joka oli soittanut tänne ja heti puhelimessa hän oli kokenut, että tämä on minun paikkani. Oli heti yhteys. On sellainen psykodraamaryhmä. Tämä henkilö valmistui sieltä sitten sielunhoitoterapeutiksi. Mut siellä käydään omat asiat läpi. Ole vaan avoin ja kerro tilanteesi. Siitä se lähtee sujumaan. Siellä on täysihoito.

Ei jaksakkaan opiskella, jos ei ole sisäisesti parantunut. Ota aikaa itsellesi ja paranna itsesi kuntoon, jonka jälkeen jaksat ajatella opiskeluja. Ei taakkojen kans jaksa opiskella. Pitää olla parantunut. Kyllä elämä siitä lähtee menemään eteenpäin. Voimia sinulle.

• luo menemistä?
        ............ kirjoitti:

Olen itse ollut töissä toisen asteen oppilaitoksessa ja ainakin kyseisessä koulussa oli erinomainen terveydenhoitaja, joka osasi ohjata mm. masentuneita ja ahdistuneita nuoria hyvään hoitoon. Toivottavasti myös sinun koulussasi on vastaavantyyppinen henkilö. Tai oletko harkinnut keskusteluja kuraattorin kanssa. Samaisessa koulussa myös kuraattori oli erittäin pätevä ja osasi auttaa tällaisissa(kin) tapauksissa.

Sitten kun sinulla on taas voimia, sinun kannattaa miettiä, mitä Sinä haluat tulevaisuudessa opiskella ja tehdä eikä yrittää toteuttaa vanhempiesi / sukusi toiveita. Olet ihmisenä (ainakin minun mielestäni) aivan yhtä arvokas koulutustasostasi riippumatta.

Toivotan sinulle parempaa oloa kevättä kohden :)

• Yleinen vuodattaja

On tärkeää tehdä sitä, mitä itse todella haluaa. En ole koskaan ymmärtänyt sitä, miksi niin monille etenkin nuorille naisille on tärkeää saada hyväksyntää tietyn koulutusasteen kautta. On tärkeää miettiä, kenen takia me opiskelemme.

Toisen asteen tutkinto on myös ihan hyvä. Ei mullakaan ole lukion lisäksi kuin yksi sellainen ja nyt opiskelen toista.
      tiedän sen pahanolon, mikä seuraa lintsauksesta. Itselläni se oli syyllisyyttä.
      MENE LÄÄKÄRIIN ja kerro vaikeuksistasi! Ketä haluat auttaa? Ketä varten elät?

Itse viivyttelin 26-vuotiaaksi asti, ennen kuin sain ongelmiini lääkehoitoa ja keskusteluapua. Sijoita itseesi! Mitenkänhän sitten se sinun kotiutumisen tunteesi? Jos poikaystävä on kotipaikkakunnalla ja sinä opiskelet muualla? Itse olen kotiutunut aina hyvin opiskelupaikkakunnalle, johtuen siitä ettei ole ollut rakkautta missään. Yksin jääneellä ikuisella sinkulla koti on tämä universumi, vaikka lapsuuskoti on satojen kilmometrien takana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      53
      7115
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      711
      3266
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      134
      1514
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1341
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1325
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      228
      1322
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1207
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1200
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1104
    Aihe