Hammas terävänä

misukisu85

Ongelmana minulla on yksi takana oleva hammas,joka on terävä päästä ja nyt haluaisinkin tietää auttaako jos syö esim.jotain kovaa (mm.omenaa,manteleita jne.)?

sitten yks toinen eri juttuun olevia kysymyksiä.

MIten tiedän,että minulle on tulossa/tullut viisauden hammas?
Mistä sen nimi tulee?
Onko mahdollista jos ajatellaan maitohampaita ja ne heiluvat ja jos syö jotain kovaa niin se lähtee irti,voiko tällaista ajatella viisauden hampaan kohdalla?

3

3314

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehittyminen

Eikö sitä terävää hampaanosaa voisi hioa by hammaslääkäri?
      Viisuri tulee jokaiseen leukaneljännekseen rivin viimeiseksi.
      Tuskin viisaudenhammasta saa mitään kovaa syömällä irtoamaan-eikö se olisi aika vaikeaa pureskella hammasrivistön viimeisellä hampaalla.
      Yleensähän poistetaan, kun ovat jostain syystä melkein meillä kaikilla muita hampaita huonommassa kunnossa sijaintinsa vuoksi.

• viisurit tulleet jo

Siis mitä tarkoitat terävällä hampaalla? Onko se jotenkin lohjennut vai onko se aina ollut sellainen? Kovan ruuan syöminen tuskin kuluttaa sitä sen kummemmin, muutenhan hampaat kuluisi näkymättömiin jo nuorella iällä... Voithan kysyä hammaslääkäriltä voisiko sitä jotenkin hioa. Ainakin jos kyseessä on paikka, joka on jäänyt teräväksi jostain kulmasta niin hiominen on mahdollista.

Viisaudenhampaat ilmoittelevat yleensä itsestään pienellä kipuilulla, joka voi tuntua esim. särkynä leukaluussa, kuten minulla tuntui. Kyllä sinä sen huomaat kun ne alkaa sieltä tulla, sinnehän ne tulee seiskahampaiden taakse jos vaan suinkin mahtuvat. Yleensä niitä tulee neljä (voi tulla vähemmänkin ja joillekin ei tule ollenkaan)ja eiköhän se viisaus siihen ole liitetty sen takia, kun ne puhkeavat vähän myöhemmällä iällä. Näin ainakin luulisin.

Viisaudenhammas ei ole mikään maitohammas eikä lähde pois itsestään syömällä kovaa tms. Viisaudenhammas on pysyvä hammas, joka monesti poistetaan jos se ei mahdu tulemaan kunnolla, tai jos se reikiintyy. Puhdistus kun on usein hankalaa kun hammas on niin takana.

• Mene hammaslääkäriin hiomaan hampaasi, ettei ala tulla kieleen haavaumia. Mullakin, kun on juuri paikattu ja sit seuraavalla kerralla just jos teräviä reunoja, niin ne hiotaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe