Eli miten on saako kirkkohäitä:
Nainen, rippikoulun käynyt, evlutski.
Mies, rippikoulun käynyt , kirkosta eronnut.
Eli miehen sanoin " pitääkö liittyä pariksi tunniksi kirkkoon?"
Vielä vihkimisestä:)
6
552
Vastaukset
- näin on näreet
ja asiasta ihan oikeasti tiedän.
- "häät"
Ei tollasella liitolla ole tulevaisuutta. Häpäisette kirkon.
Miksi ette mene moskeijassa naimisiin, kun uskotte siihenkin yhtäpaljon. Tai ruvetkaa hinduiksi.- Riemam
Etpä sitten itse uskaltanut näyttää naamaasi... =D
Meillä on sama tilanne kuin AP:llä, minä kirkon jäsen, tuleva mies kirkosta eronnut. Kuitenkin haluan ns. kirkkohäät, ja tuleva puolisoni kunnioittaa vakaumustani siinä määrin, että suostui kirkolliseen avioliiton siunaamiseen. Minä kunnioitan hänen elämänkatsomustaan, enkä vaadi häntä liittymään kirkkoon vain vihkimisen takia. Meidät siis vihitään avioliittoon maistraatissa, ja vihkimistä seuraavana lauantaina liittomme saa kirkollisen siunauksen. Se, että mieheni ei kuulu kirkkoon ei tarkoita, että kumpikaan meistä uskoisi Allahiin, Visnuun tai vaikkapa Kaliin. Ja kun soitin kirkkoherranvirastoon kirkkoa varatakseni, siellä erittäin ystävällinen naishenkilö toivotti meille sydämellisesti onnea. Ja pappi siunaa erittäin mielellään meidän kahden liiton! En siis vieläkään ymmärrä, missä kohtaa me häpäisemme kirkon, kun kerran kirkosta toivotetaan meidät tervetulleiksi, ei ainoastaan maallikkotyöntekijä, vaan myös sielunpaimen...
Oletkos ihan varma, että olet lukenut raamattusi oikein, arvoisa "häät"? Oletko koskaan kuullut tarinaa hyvästä paimenesta, joka jätti koko laumansa etsiäkseen yhden vaivaisen kadonneen? Tai isästä, joka käski teurastaa juottovasikan, kun tuhlaajapoika palasi kotiin? Ehkä mieheni "koputtaa, jotta hänelle avattaisiin"? Toisaalta, eipä minun päätäni paljoa purista, vaikka toivottaisit meidän tulevan liittomme alimpaan helvettiin, me teemme liitostamme meidän kaltaisen, emme muinaisten paimentolaisheimojen mallin mukaan!
Otapa toki vaikka lasi hyvää punaviiniä ja katsele luojan kaunista talvimaisemaa, kyllä se siitä helpottaa! - "häät"
Riemam kirjoitti:
Meillä on sama tilanne kuin AP:llä, minä kirkon jäsen, tuleva mies kirkosta eronnut. Kuitenkin haluan ns. kirkkohäät, ja tuleva puolisoni kunnioittaa vakaumustani siinä määrin, että suostui kirkolliseen avioliiton siunaamiseen. Minä kunnioitan hänen elämänkatsomustaan, enkä vaadi häntä liittymään kirkkoon vain vihkimisen takia. Meidät siis vihitään avioliittoon maistraatissa, ja vihkimistä seuraavana lauantaina liittomme saa kirkollisen siunauksen. Se, että mieheni ei kuulu kirkkoon ei tarkoita, että kumpikaan meistä uskoisi Allahiin, Visnuun tai vaikkapa Kaliin. Ja kun soitin kirkkoherranvirastoon kirkkoa varatakseni, siellä erittäin ystävällinen naishenkilö toivotti meille sydämellisesti onnea. Ja pappi siunaa erittäin mielellään meidän kahden liiton! En siis vieläkään ymmärrä, missä kohtaa me häpäisemme kirkon, kun kerran kirkosta toivotetaan meidät tervetulleiksi, ei ainoastaan maallikkotyöntekijä, vaan myös sielunpaimen...
Oletkos ihan varma, että olet lukenut raamattusi oikein, arvoisa "häät"? Oletko koskaan kuullut tarinaa hyvästä paimenesta, joka jätti koko laumansa etsiäkseen yhden vaivaisen kadonneen? Tai isästä, joka käski teurastaa juottovasikan, kun tuhlaajapoika palasi kotiin? Ehkä mieheni "koputtaa, jotta hänelle avattaisiin"? Toisaalta, eipä minun päätäni paljoa purista, vaikka toivottaisit meidän tulevan liittomme alimpaan helvettiin, me teemme liitostamme meidän kaltaisen, emme muinaisten paimentolaisheimojen mallin mukaan!
Otapa toki vaikka lasi hyvää punaviiniä ja katsele luojan kaunista talvimaisemaa, kyllä se siitä helpottaa!Kirkko on jo itse sen häpäisemisen hoitanut. Kaikkine homoparien hyväksymisineen, joten kyllähän te sinne mukaan sopivasti sulaudutte.
Onnea vaan liitollenne.
Eipä minulla sinänsä kiinnostus tuollaiseen on yhdentekevää, enhän itse kuulu mihinkään uskontokuntaan, ja uskon uskontoon yhtäpaljon kun joulupukkiin. Riemam kirjoitti:
Otapa toki vaikka lasi hyvää punaviiniä ja katsele luojan kaunista talvimaisemaa, kyllä se siitä helpottaa!HEI-luen 1 kertaa tätä viestiä.
Hieno kirjoitus kuin mieli pide,kun se tulee
suoraan-Rakkauden Sydämestä!
Miksi ihmiset ovat niin henkisen ja oman
uskonsa vankeja.
Kuinka monta sotaa-henkistä kuin fyysistä-
täytyy käydä:esim.uskon ja politiikan varjolla,
ennen kuin ihmiset oppivat jotain ihmisyyden
henkisistä arvoista-Rakkaudesta!
Onnittelut Teille-myös jatkossakin.
- naimisiin!
Tässä vastaus asiaan oman seurakuntani nettisivuilta:
"Avioliittoon vihkiminen on pyhä toimitus, jossa pyydetään Jumalan siunausta parin yhteiseen elämään. Avioliitto solmitaan yhteisestä sopimuksesta ja siinä sitoudutaan seurakunnan ja Jumalan kasvojen edessä jakamaan elämän ilot ja murheet yhdessä puolison kanssa.
Ennen vihkimistä toimitetaan avioliiton esteiden tutkinta. Siten varmistetaan, että avioliitto on lain mukaan sallittu. Evankelis-luterilaisen kirkon jäsenet voivat pyytää esteiden tutkinnan toisen kotiseurakunnan kirkkoherranvirastossa.
Evankelis-luterilaisessa kirkossa avioliittoon vihittävien tulee olla rippikoulun käyneitä seurakunnan jäseniä. Suomen evankelis-luterilaisen kirkkojärjestyksen mukaan kirkollisesti voidaan vihkiä myös sellaiset parit, joista toinen kuuluu evankelis-luterilaiseen kirkkoon ja toinen johonkin muuhun kristilliseen kirkkoon tai uskontokuntaan. Kristillinen vihkiminen voidaan toimittaa myös silloin, kun toinen kihlakumppaneista kuuluu ulkomailla toimivaan kristilliseen kirkkokuntaan. Muussa tapauksessa avioliitto on toimitettava siviilivihkimisenä, jonka jälkeen avioliitto voidaan siunata kirkossa. Vihkimisen toimittaa pappi. Vihkimisessä tulee olla läsnä vähintään kaksi todistajaa."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999