Sain kaverilta kutsun häihin toiselle paikkakunnalle. Periaatteessa en tunne siellä ketään muita kuin avioparin. Kysyin saanko tuoda miesystäväni mukaan, ja vastaus oli kieltävä. Nyt ei tee kyllä mieli mennä ollenkaan, juna maksaa jo 50€ mutkin, sit pitäis olla hotellissa yötä ainakin toiset 50€ jos ei enemmänkin, mekko n. 50€ ja koirallekaan ei ole edes hoitajaa. Vituttaa koko häät. Ja vielä pitäs lahjakin ostaa. Onko oikein että aviopari sanoo että yksin pitää tulla?! Mielestäni se on tosi tylyä!
En prkl mene kaverin häihin!!!
92
11468
Vastaukset
- mitään....
Jos on budjetti ja tilat varattu tietyn vieraslistan mukaan...
- mie78
Ei sinne kaikki kutsutut pääse kumminkaan! Ja toisekseen, on aika tylyä sanoa kenen kumppanit pääsee ja kenen ei. Tai jos on sinkku niin pitäs silloinkin olla oikeus tuoda avec, on meinaan tosi tylsää istua tuikituntemattomien kans ja jauhaa paskaa. Muutenkin häät on tosi masentavia, ja sitten sinne pitäs vielä mennä yksin kärsimään.
- niinpä...
mie78 kirjoitti:
Ei sinne kaikki kutsutut pääse kumminkaan! Ja toisekseen, on aika tylyä sanoa kenen kumppanit pääsee ja kenen ei. Tai jos on sinkku niin pitäs silloinkin olla oikeus tuoda avec, on meinaan tosi tylsää istua tuikituntemattomien kans ja jauhaa paskaa. Muutenkin häät on tosi masentavia, ja sitten sinne pitäs vielä mennä yksin kärsimään.
olla vähän kateellinen?
häissä riittää kyl kahvikuppi kaverin avecillekin ja kakkua kans...sit kun tälläinen tilaisuus tulee..ei sit pihistellä:) syömisist ja juomisist ainakka...
- mie78
niinpä... kirjoitti:
olla vähän kateellinen?
Voi että... miten tämä kateellisuuteen liittyy? Ei vain huvita mennä istumaan tuntikausiksi tuntemattomien seuraan! Got it?
- ajattelee
niinpä... kirjoitti:
olla vähän kateellinen?
noin. Törppöjä on muitakin kuin kyseessä oleva morsian. Aloittaja on syystä tuohtunut. Sitä varten ne ilmoittautumiset on nykyään että se lopullinen nakkimäärä räkälän ruusun häihin saadaan varmistettua. Jos kaikki muu halutaan "etiketin" mukaan niin kyllä kutsutun avec on ehdoton.
- herttinen..
mie78 kirjoitti:
no herttinen, älä mene ja sillä selvä, jollei kerran huvita!
- mies52vey
Jos ne häät olis kotikirkossa ymmärtäisin et menisit yksin, mut ei ole kiva matkustaa yksin ja olla orpona.. lähes loukkaavaa.. laita onnittelukortti postissa ja kerro ettet päässyt yksin ja sanot kortis,,Onnea,,, ja et tervetuloa kylään, yksin tai kaksin.... olis aika paha...
- mie78
mies52vey kirjoitti:
Jos ne häät olis kotikirkossa ymmärtäisin et menisit yksin, mut ei ole kiva matkustaa yksin ja olla orpona.. lähes loukkaavaa.. laita onnittelukortti postissa ja kerro ettet päässyt yksin ja sanot kortis,,Onnea,,, ja et tervetuloa kylään, yksin tai kaksin.... olis aika paha...
Niin tuotahan minäkin. Olisi eri asia mennä oman kaupungin kirkkoon/ häihin kuin matkata tuntemattomaan kaupunkiin juhliin joissa ei tunne ketään. Taidanpa lähetellä tuon kortin vaan todellakin... ;) Jos siitä suuttuvat niin suuttukoon. Jos tajuavat mokanneensa niin ehkä pahoittelevat.
- Oikoikoi
Itse en mene häihin, joihin puolisoni ei kelpaa.
- Näin se on
Puoliso lienee vähän eri asia kuin miesystävä. Tosin miesystäviäkin voi olla monella eri vakavuusasteella. Puolisot kuuluu pakettiin, miesystävistä neuvotellaan...
- parhaaksi näkee
Kenenkään ei ole pakko kutsua ketään häihinsä, vaikka joskus tietysti voisi olla fiksua kutsua myös avec, vaikkei kutsuttavalla olisi varsinaista avo- tai aviopuolisoa. Toisaalta kenenkään ei ole pakko mennä toisten häihin, vaikka joskus tietysti voisi olla fiksua mennä, vaikkei kutsu olisikaan ollut loppuunasti ajateltu omalta kohdalta.
Toivottavasti jompikumpi teistä, sinä tai kaverisi, osaatte olla riittävän joustavia, ettei kaverin ehkä yksi elämän tärkeistä päivistä aiheuta sitä, että kaveruus loppuu. - menettelyt
LÄHETÄ ADRESSI-onnittelu eli hautajaisadressi!
Avioliitossa jaetaan ilot ja surut, Avioerossa loput!- pitokokki
Moni ei nähtävästi ole koskaan joutunut laskemaan, paljonko kunnon häät tulevat maksamaan. Ja avaaja puhui kaverinsa mukaanottamisesta, kyse ei siis liene vakiintuneesta avoliitosta.
Kutsuja lähtee usein paljon, tutuimmille tietysti avec. Sukulaisiakin on toisilla aika paljon. Minä olen viime aikoina käynyt aina häissä, joissa on parisen sataa vierasta. Kaikki ovat olleet ruokahäitä ja pitopalveluhan ottaa hinnan JOKA AINOASTA LAUTASESTA.
Kun tulee omalle kohdalle, joudutte tosiaan tarkasti miettimään, keitä kutsutaan. Tiedän joitakin pareja, joilla on häävelkaa vielä kun ovat eroamassa.
Ennen hääjuhlan järjesti morsiamen vanhemmat. Nykyisin nuoret haluavat enemmän kavereita kuin sukulaisia, joten he järjestävät itse - ja maksavat itse myös.
Jos kieltäytyy kutsusta, se yleensä ilmoitetaan kutsun mukana tulleeseen puhelinnumeroon ja ajoissa. - mie78
pitokokki kirjoitti:
Moni ei nähtävästi ole koskaan joutunut laskemaan, paljonko kunnon häät tulevat maksamaan. Ja avaaja puhui kaverinsa mukaanottamisesta, kyse ei siis liene vakiintuneesta avoliitosta.
Kutsuja lähtee usein paljon, tutuimmille tietysti avec. Sukulaisiakin on toisilla aika paljon. Minä olen viime aikoina käynyt aina häissä, joissa on parisen sataa vierasta. Kaikki ovat olleet ruokahäitä ja pitopalveluhan ottaa hinnan JOKA AINOASTA LAUTASESTA.
Kun tulee omalle kohdalle, joudutte tosiaan tarkasti miettimään, keitä kutsutaan. Tiedän joitakin pareja, joilla on häävelkaa vielä kun ovat eroamassa.
Ennen hääjuhlan järjesti morsiamen vanhemmat. Nykyisin nuoret haluavat enemmän kavereita kuin sukulaisia, joten he järjestävät itse - ja maksavat itse myös.
Jos kieltäytyy kutsusta, se yleensä ilmoitetaan kutsun mukana tulleeseen puhelinnumeroon ja ajoissa.Ovat kalliita joo... mutta samalla jos kerran kutsutaan, on väärin, että ihmisiä eritellaan ns "vanhoiksi piioiksi", jotka tulevat yksin, tai sitten seurusteleviksi jotka tulevat kaksin! Eihän se ole hääparin päätettävissä, seurustekeeko/ haluaako vieras tuoda avecin vai ei. Ja kuten sanoin aikaisemmin, aivan varmasti kaikki kutsutut eivät tule kumminkaan häihin. JOten aivan varmasti yksi ihminen mukaan mahtuu. Nyt meni kaikki fiilikset mennä koko häihin, miksi minä menisin sinne kalliiden lahjojen kanssa ja maksaisin satoja euroja siitä ilosa, että saan mennä sinne istumaan yksin, tunetmattomien seuraan!?
- pienten häiden kannattaja
mie78 kirjoitti:
Ovat kalliita joo... mutta samalla jos kerran kutsutaan, on väärin, että ihmisiä eritellaan ns "vanhoiksi piioiksi", jotka tulevat yksin, tai sitten seurusteleviksi jotka tulevat kaksin! Eihän se ole hääparin päätettävissä, seurustekeeko/ haluaako vieras tuoda avecin vai ei. Ja kuten sanoin aikaisemmin, aivan varmasti kaikki kutsutut eivät tule kumminkaan häihin. JOten aivan varmasti yksi ihminen mukaan mahtuu. Nyt meni kaikki fiilikset mennä koko häihin, miksi minä menisin sinne kalliiden lahjojen kanssa ja maksaisin satoja euroja siitä ilosa, että saan mennä sinne istumaan yksin, tunetmattomien seuraan!?
Kuinka läheinen olet kutsujan kanssa? Uskoisin että jos kauniisti selität sen, kuinka kurjaa sinusta on viettää yksin aikaasi vieraalla paikkakunnalla ja sitten häissä, joissa et tunne ketään, niin eiköhän hän ymmärtäisi. Suoraan rahasta puhuminen morsiamelle tuntuu huonommalta ajatukselta, koska hääpari joutuu kuitenkin itse maksamaan paljon häistään. Lahjan ja lämpöiset onnittelut voit lähettää postitse tai pankkisiirtona, mikä nyt onkaan toiveena.
Voi olla että ystäväsi loukkaantuu pikkuisen, jos olette hyvin läheisiä, mutta eiköhän hän siitä selviä. Jos taas ette ole erityisen läheisiä, hän saattaa jopa helpottua, kun on yksi vieras vähemmän. Vastustan ihmisten "pakkokutsumista" häihin. Huonoimmassa tapauksessa kutsutaan etiketin takia/ettei toinen loukkaantuisi/ettei tulisi pahoja puheita puolivieraita sukulaisia ja tuttavia häihin, mistä seuraa se, että häiden hinta nousee ja tilaisuudessa on ihmisiä, jotka haluaisivat olla jossain ihan muualla.
P.s. Miten niin ei ole koiravahtia, jos miesystäväsi ei kerran lähde mukaan;) - mie78
pienten häiden kannattaja kirjoitti:
Kuinka läheinen olet kutsujan kanssa? Uskoisin että jos kauniisti selität sen, kuinka kurjaa sinusta on viettää yksin aikaasi vieraalla paikkakunnalla ja sitten häissä, joissa et tunne ketään, niin eiköhän hän ymmärtäisi. Suoraan rahasta puhuminen morsiamelle tuntuu huonommalta ajatukselta, koska hääpari joutuu kuitenkin itse maksamaan paljon häistään. Lahjan ja lämpöiset onnittelut voit lähettää postitse tai pankkisiirtona, mikä nyt onkaan toiveena.
Voi olla että ystäväsi loukkaantuu pikkuisen, jos olette hyvin läheisiä, mutta eiköhän hän siitä selviä. Jos taas ette ole erityisen läheisiä, hän saattaa jopa helpottua, kun on yksi vieras vähemmän. Vastustan ihmisten "pakkokutsumista" häihin. Huonoimmassa tapauksessa kutsutaan etiketin takia/ettei toinen loukkaantuisi/ettei tulisi pahoja puheita puolivieraita sukulaisia ja tuttavia häihin, mistä seuraa se, että häiden hinta nousee ja tilaisuudessa on ihmisiä, jotka haluaisivat olla jossain ihan muualla.
P.s. Miten niin ei ole koiravahtia, jos miesystäväsi ei kerran lähde mukaan;)No ei kyseessä ole mitenkään paras ystäväni, mutta tunnemme pitkän ajan takaa, ja hän varmasti loukkaantuu enemmän jos en mene. Tunnen myös miehen. En tietenkään rahasta ole aikonutkaan puhua, mutta minua loukkaa se, että minun pitäisi mennä sinne yksin vaikka onhan se itsestään selvää, että yleensähän sitä mennään tuommoisiin tilaisuuksiin puolison kanssa, olipa kyseessä vain seurustelu tai avioliitto.
Voin minä tietenkin kysyä vielä uudelleen, ja kysyä jos joku olisi peruuttanut ja katsoa mitä hän vastaa. Tiedän vaan että olen itse niin herkkänahkainen, että jos he vieläkin kieltäytyvät en luultavasti mene ollenkaan ihan periaatteesta. Ei tuommoisten juhlien pitäisi kaatua yhteen ihmiseen, tai laskelmointiin siitä, kuinka paljon jokainen henkilö tulee maksamaan! Minusta se on törkeää! - avekkisi?
mie78 kirjoitti:
No ei kyseessä ole mitenkään paras ystäväni, mutta tunnemme pitkän ajan takaa, ja hän varmasti loukkaantuu enemmän jos en mene. Tunnen myös miehen. En tietenkään rahasta ole aikonutkaan puhua, mutta minua loukkaa se, että minun pitäisi mennä sinne yksin vaikka onhan se itsestään selvää, että yleensähän sitä mennään tuommoisiin tilaisuuksiin puolison kanssa, olipa kyseessä vain seurustelu tai avioliitto.
Voin minä tietenkin kysyä vielä uudelleen, ja kysyä jos joku olisi peruuttanut ja katsoa mitä hän vastaa. Tiedän vaan että olen itse niin herkkänahkainen, että jos he vieläkin kieltäytyvät en luultavasti mene ollenkaan ihan periaatteesta. Ei tuommoisten juhlien pitäisi kaatua yhteen ihmiseen, tai laskelmointiin siitä, kuinka paljon jokainen henkilö tulee maksamaan! Minusta se on törkeää!Vai yritätkö nyt ujuttaa täysin heille vierasta ihmistä heidän häihinsä?
Oletko todella noin läheisriippuvainen ettet osaa yksien häiden ajan käyttäytyä, ja tulla toimeen ilman että sua kädestä pidetään?
Mitäs jos jättäisit sovinnolla vaan menemättä? Tuskinpa kukaan huomaa että puutuit. - menisi
avekkisi? kirjoitti:
Vai yritätkö nyt ujuttaa täysin heille vierasta ihmistä heidän häihinsä?
Oletko todella noin läheisriippuvainen ettet osaa yksien häiden ajan käyttäytyä, ja tulla toimeen ilman että sua kädestä pidetään?
Mitäs jos jättäisit sovinnolla vaan menemättä? Tuskinpa kukaan huomaa että puutuit.minäkään, varsinkaan, jos en tuntisi muita paikalla olijoita. mielestäni erittäin tökeröä, ettei avec saa tulla mukaan (eri asia on, jos hän on itse vaikuttanut tähän esim. käytöksellään)..
suoraan ylläolevaa(21.26)!!!en edes jaksa lähteä pahansisuisesti kommentoimaan.. - vieraille!!!!!
pienten häiden kannattaja kirjoitti:
P.s. Miten niin ei ole koiravahtia, jos miesystäväsi ei kerran lähde mukaan;)"hääpari joutuu kuitenkin itse maksamaan paljon häistään"
Siis joutuu maksamaan noin 50 euroa/vieras, kun itse juhlakalujen läheisenä pelkkä osallistuminen (häälahjoineen) tulee pröystäilemättäkin maksamaan reilun 150 euroa, jos majoitusta ei lasketa lukuun.
Kortti postissa riittänee, jos ette ole aivan parhaita kavereita! - mie78
vieraille!!!!! kirjoitti:
"hääpari joutuu kuitenkin itse maksamaan paljon häistään"
Siis joutuu maksamaan noin 50 euroa/vieras, kun itse juhlakalujen läheisenä pelkkä osallistuminen (häälahjoineen) tulee pröystäilemättäkin maksamaan reilun 150 euroa, jos majoitusta ei lasketa lukuun.
Kortti postissa riittänee, jos ette ole aivan parhaita kavereita!Aivan, tulee vieraille helposti 200-300€ reissu, kun lasketaan junat, majoitus, lahja, taksit jne. Ja siihen vielä vaatteet päälle jne. Eli kallista lystiä, sillähän pääsisi jo Espanjaan viikoksi!
- ole itse
vieraille!!!!! kirjoitti:
"hääpari joutuu kuitenkin itse maksamaan paljon häistään"
Kortti postissa riittänee, jos ette ole aivan parhaita kavereita!järjestänyt häitä..
Meillä vieraita kutsuttu n. 150 joista osa on sinkku-ihmisiä,joiden avecit on pakko kutsua.Kyllä se kuulkaa vituttaa syöttää ja juottaa sellasia tyyppejä joita ei ole koskaan tavannut ja jotka eivät ole edes näille varsinaisesti kutsutuille mitenkään erityisiä..tyyliin kun nyt joku kaveri/tuttu tms suostuu aveciksi ettei tarvii yksin lähteä.
Näihin "tuntemattomiin" tyyppeihin uppoaa ruokineen,juomineen yms n. 200e/naama ja kun niitä jokunen on tulossa niin budejetti venyy parilla tonnilla "tuntemattomien" takia..että kyllä tekis mieli kans pyytää kaverit ihan vaan kavereina ja jättämään ne turhanpäiväset aveckinsa johonkin..nais-miesystävät on sitten asia erikseen :)
- kihlat
Kutsu täytyy olla avec, jos et kerran tunne vieraitakaan ja olet hääparille läheinen. Mutta jos et vaan pidä vieraista, ei kutsua todellakaan kannata ottaa vastaan. Lähetä onnittelut muussa muodossa.
Itse en kylläkään haluaisi häihini täysin ventovierasta kaverini avecia, mutta sen kai sallisin jos kyse olisi parhaasta kaveristani tai vaikka lapseni kummista, ja jos hän tuntisi muuten olonsa ulkopuoliseksi häissä.
Tuo rahanmeno on aina ikävämpää mitä vähemmän onnellinen juhlakalun puolesta on. Ja jos se tuntuu enemmän uhraukselta kuin juhlalta, kannattaa kemut jättää todellakin väliin. Mutta ei se tee sinusta mitenkään huonoa, se vain on valintasi :)- hääpari on punninnut
... ja jokaisella valinnalla on seurauksensa ...
Jos olet etäinen kaveri, kiitä kutsusta ja valita ettei sovi tulla.
Jos olet hyvin tuttu jommallekummalle, menemättömyys voidaan kokea myös loukkauksena.
Ja hei, useinhan häissä on monia vapaita nuoriakin. Luulisi seuraa olevan. - mie78
hääpari on punninnut kirjoitti:
... ja jokaisella valinnalla on seurauksensa ...
Jos olet etäinen kaveri, kiitä kutsusta ja valita ettei sovi tulla.
Jos olet hyvin tuttu jommallekummalle, menemättömyys voidaan kokea myös loukkauksena.
Ja hei, useinhan häissä on monia vapaita nuoriakin. Luulisi seuraa olevan."Ja hei, useinhan häissä on monia vapaita nuoriakin. Luulisi seuraa olevan."
No omasta kokemuksesta sen verran, että häissä useimmilla on puoliso/avopuoliso tai seurustelukumppani mukana. Mitä helvetin väliä sillä on vaikka aviopari ei olisi ehtinyt aveckiini tutustua!? Aviopari ei edes asu samassa kaupungissa kuin minä, niin mistäpä heillä olisi ollut mahdollisuus tutustua.
En todellakaan halua mennä mihinkään "vanhojen piikojen" pöytään istumaan, tai sitten joidenkin ällöjen "vanhojen poikien" viereen, joille aviopari aina yrittää yksintulevia naittaa.
- ...
Ajattelepa siltä kannalta, että pariskunta on todennäköisesti joutunut tekemään melko tiukkoja päätöksiä sen suhteen, kuinka monta vierasta on vara kutsua ja ketkä ovat nämä kutsuttavat. Ruoka- ja juomatarjoilut maksavat häissä helposti 30 euroa hlö, joten kyllä sitä joutuu tarkkaan harkitsemaan, ketä kutsutaan ja ketä ei.
Ehkäpä he ovat siis tehneet periaatepäätöksen, että ne joilla ei ole avo/aviopuolisoa saavat vain kutsun yhdelle. Tällöin heidän on ollut mahdollista kutsua enemmän ystäviä ja sukulaisia häihin eli niitä jotka joutuu jättämään kutsumatta on vähemmän.
Ota positiivinen asenne matkaan ja mene häihin - siellä voi olla ihan mukavaakin. Älä jää märehtimään, sitä ettei avec sisälly kutsuusi. Kutsu on kuitenkin viesti hääparilta, että he haluavat juuri sinut mukaan jakamaan heidän juhlapäiväänsä! Tai jos mieli ei tee osallistua juhliin, niin ilmoita että et valitettavasti pääse, ja kiitä kutsusta. Jotta et pilaisi välejäsi tähän ystävääsi, älä tinkaa enää lupaa tuoda avec. Olipa syy heidän päätökseensä kutsua sinut ilman avecia mikä hyvänsä, kunnioita heidän oikeuttaan päättää oman hääjuhlansa järjestelyistä ja osallistujista. Kyllä mä rakastan mun avopuolisoani niin paljon, että jos häntä ei suvattaisi kutsua niin en missään nimessä menisi en millään...
Ainut tietenkin on jos morsiammella on ollu sutinaa joskus mieheni kanssa niin ymmärtäisin;)
Mutta en menis minäkään.Lähetä kortti jossa on parikymppiä välissä parin kotiosoitteeseen..- uusavuttomia?
eihän sitä voi kauppaankaan mennä ilman toista-
- ketä kutsuu
Totta kai kutsuja saa päättää, että ketä kutsuu. Jos ei halua isoja häitä niin vieraita on pakko karsia. Joskus on tosi vaikea päättää ketä jättää kutsumatta. Ja ensimmäisten joukossa taitaa olla sellaiset avecit, joita hääpari ei tunne tai ei tunne kovin hyvin (en tiedä kuinka kauan olette olleet yhdessä ja tunteeko hääpari hänet). Avopuoliso ja aviopuoliso sen sijaan pitää aina mielestäni kutsua, tunsi hääpari häntä tai ei. Voi olla, että joku muukaan ei saanut avecillista kutsua ja se voi herättää närää, jos joku saa tuoda. Mutta periaatteessa luulisi, että asiassa voisi joustaa. Varsinkin, jos osa kutsutuista vieraista ei tule häihin. Ymmärrän kyllä, että ei ole kiva mennä yksin häihin, jos ei tunne ketään eikä ole todella sosiaalinen tyyppi. Itsekään en varmaan menisi. Olit kuitenkin fiksu kun kysyit, jotkut tuo mukanaan kutsumattomia vieraita kysymättä.
Eihän häihin pakko ole mennä, jätä väliin. Mitä sinne mennä murjottamaan. Vai olisitko muuten kovasti halunnut häihin, jos miesystäväsi olisi kutsuttu?- mie78
No olisin toki mielelläni mennyt häihin, koska koen nämä ystävät kuitenkin tärkeiksi. Mutta lähinnä alkoi nyt periaatteesta vituttamaan, etä he voivat olla noin ajattelemattomia. En ole nähnyt heitä kahteen vuoteen, koska he asuvat ulkomailla, joten miten he voivat olettaa automaattisesti, että minä olisin sinkku/ en haluaisi tuoda jotain miestä mukanani!
Jos kyseessä olisi minun häät, en alkaisi yhden ihmisen takia pihistelemään, ei kenestäkään varmasti ole kiva mennä juhliin joissa ei tunne ketään. Avioparistahan minulla ei tule olemaan seuraa, koska he eivät varmasti ehdi kaikkien ihmisten kanssa viettää iltaa. - pohjimmainen syy..?
mie78 kirjoitti:
No olisin toki mielelläni mennyt häihin, koska koen nämä ystävät kuitenkin tärkeiksi. Mutta lähinnä alkoi nyt periaatteesta vituttamaan, etä he voivat olla noin ajattelemattomia. En ole nähnyt heitä kahteen vuoteen, koska he asuvat ulkomailla, joten miten he voivat olettaa automaattisesti, että minä olisin sinkku/ en haluaisi tuoda jotain miestä mukanani!
Jos kyseessä olisi minun häät, en alkaisi yhden ihmisen takia pihistelemään, ei kenestäkään varmasti ole kiva mennä juhliin joissa ei tunne ketään. Avioparistahan minulla ei tule olemaan seuraa, koska he eivät varmasti ehdi kaikkien ihmisten kanssa viettää iltaa.Sinulla vaikuttaa olevan aikamoinen sinkkuuskompleksi! Kirjoittelet halveksivasti miten et halua mihinkään vanhapiikapöytään istumaan etkä halua misään tapauksessa että joku erehtyy häissä pitämään sinua sinkkuna jne. Kuule, ei ole mikään häpeä liikkua yksin, eikä ole häpeä, jos sinua luultaisiin sinkuksi. Ei ole myöskään häpeä vaikka olisitkin sinkku. Ei vaikka et olisi edes koskaan seurustellut! Ei ihmisen arvo riipu siitä, mikä hänen siviilisäätynsä on. Tietysti jotkut voivat puhua vähän alentuvasti vanhoistapiioista tai vanhoista pojista, mutta sinkkujen ei pidä lähteä siihen mollaamiseen mukaan, muuten asenteet eivät koskaan muutu. Sitä paitsi kun sinulla kerran on tuo miesystävän tapainen, niin jos puheeksi tulee, voit aina oikaista sen traagisen väärinkäsityksen, että sinäkö muka olisit sinkku... Minulla on kyllä vähän sellainen kutina, että onkohan melkoisen tuore ja ehkä jopa satunnainen miesystävä, kun hääparikaan ei häntä tunne, et uskalla edes antaa miesystävällesi asuntosi avainta, että kävisi koirat hoitamassa ja ohitat aina täällä kysymyksen seurustelun kestosta:O
Vaikka unohtaisi nämä rahakysymykset, minusta on ymmärrettävää, jos hääpari ei halua kutsua ainutkertaiseen juhlaansa vierasta ihmistä, jota eivät ole koskaan nähneet, eivätkä ehkä tule koskaan enää tapaamaan. Miesytävääsi eivät myöskään varmaan oikeasti kiinnostaisi hänelle vieraiden ihmisen häät, joten ei hääparilla ei ole mitään syytä olettaa hänen viihtyvän häissä. - mie78
pohjimmainen syy..? kirjoitti:
Sinulla vaikuttaa olevan aikamoinen sinkkuuskompleksi! Kirjoittelet halveksivasti miten et halua mihinkään vanhapiikapöytään istumaan etkä halua misään tapauksessa että joku erehtyy häissä pitämään sinua sinkkuna jne. Kuule, ei ole mikään häpeä liikkua yksin, eikä ole häpeä, jos sinua luultaisiin sinkuksi. Ei ole myöskään häpeä vaikka olisitkin sinkku. Ei vaikka et olisi edes koskaan seurustellut! Ei ihmisen arvo riipu siitä, mikä hänen siviilisäätynsä on. Tietysti jotkut voivat puhua vähän alentuvasti vanhoistapiioista tai vanhoista pojista, mutta sinkkujen ei pidä lähteä siihen mollaamiseen mukaan, muuten asenteet eivät koskaan muutu. Sitä paitsi kun sinulla kerran on tuo miesystävän tapainen, niin jos puheeksi tulee, voit aina oikaista sen traagisen väärinkäsityksen, että sinäkö muka olisit sinkku... Minulla on kyllä vähän sellainen kutina, että onkohan melkoisen tuore ja ehkä jopa satunnainen miesystävä, kun hääparikaan ei häntä tunne, et uskalla edes antaa miesystävällesi asuntosi avainta, että kävisi koirat hoitamassa ja ohitat aina täällä kysymyksen seurustelun kestosta:O
Vaikka unohtaisi nämä rahakysymykset, minusta on ymmärrettävää, jos hääpari ei halua kutsua ainutkertaiseen juhlaansa vierasta ihmistä, jota eivät ole koskaan nähneet, eivätkä ehkä tule koskaan enää tapaamaan. Miesytävääsi eivät myöskään varmaan oikeasti kiinnostaisi hänelle vieraiden ihmisen häät, joten ei hääparilla ei ole mitään syytä olettaa hänen viihtyvän häissä.Ei se ole mikään kompleksi, jos ei halua mennä istumaan juhliin tuikitunetmattomien kanssa ja vielä yksin. Miksi sitä on niin vaikea ymmärtää! Olen ollut häissä yksinkin, mutta sitten olen tuntenut siellä ainakin yhden ihmisen avioparin lisäksi. Ei tarkoitus ole mennäkään supisemaan nurkkaan mieheni kanssa, vaan ihan normaali käytäntö, vieväthän kaikki puolisonsa tuommoisiin virallisiin juhliin! Mitä väliä sillä on kuinka pitkään on tuntenut miehen? Mikä on raja 1 viiko/ 1 kk/ vai pitääkö peräti seurustella 1 vuosi ennen kuin saa tuoda kumppaninsa/ avekin häihin? Tämä on ihan naurettavaa.
- kenet vaan?
mie78 kirjoitti:
Ei se ole mikään kompleksi, jos ei halua mennä istumaan juhliin tuikitunetmattomien kanssa ja vielä yksin. Miksi sitä on niin vaikea ymmärtää! Olen ollut häissä yksinkin, mutta sitten olen tuntenut siellä ainakin yhden ihmisen avioparin lisäksi. Ei tarkoitus ole mennäkään supisemaan nurkkaan mieheni kanssa, vaan ihan normaali käytäntö, vieväthän kaikki puolisonsa tuommoisiin virallisiin juhliin! Mitä väliä sillä on kuinka pitkään on tuntenut miehen? Mikä on raja 1 viiko/ 1 kk/ vai pitääkö peräti seurustella 1 vuosi ennen kuin saa tuoda kumppaninsa/ avekin häihin? Tämä on ihan naurettavaa.
Ja pitääkö hänen kanssaan edes seurustella vai voiko tuoda kenet vaan? Kaverin, äidin, siskon, naapurin...
- `hohhoijaa......
tollanen peruskade ihminen, kaikki on ihan p*rseestä mitä muut ihmiset tekee. Puhut tosi rumasti ja vaikutat tosi äärimmäiseltä, negatiiviselta ja tiukkapipoiselta.
Oletko aina noin kiukkunen- yritä edes
Minusta taas aloittaja on aivan oikeassa, että on todella epäkohteliasta jättää huomioimatta se, että kaverinsa joutuu tulemaan häihin, missä hän ei tunne vieraita. Jokainen häissä vähääkään käynyt tietää, mitä kuppikuntia juhlissa muodostuu. Kuka haluaisi että omissa häissään olisi mahdollisuus siihen että joku jäisi tai tuntisi jäävänsä yksin.
Ja on tosiasia, että häihin kuluu myös vierailta paljon rahaa. Monesti huomattavasti enemmän kuin vieraan kestitsemiseen. Pitopalvelu yhdelle on kai nykyään 30 euron luokkaa. Itse laskin juuri viime kesän häiden osallistumiskustannuksia. Otin vielä osaa teemahäihin ja niiden järjestelytehtäviin, kun en kehdannut apuani siskopuoleltani kieltääkään.
Morsiuspari ei maksanut edes majoitusta. Joten loppulasku omalta osaltani oli:::: 280 e !!!
(teeman mukainen puku kampaus, yöpyminen, matkustaminen paikan päälle ja häälahja). Polttareista puhumattakaan...
Hääparin tulisi myös mielestäni miettiä hääjuhliensa sijaintia ja sitä mitä häihin osallistuminen vierailta vaatii. Niin, ainahan voi kieltätyä osallistumasta ja onnitella vaikka kukkalähetyksellä, mutta kovin läheinen ystävä/sukulainen ei voi tehdä tätäkään, jotta välttyisi loukkaamaasta hääparia.
Joten helpompi ehkä kuitenkin purnata täällä! - molemmin puolin!
yritä edes kirjoitti:
Minusta taas aloittaja on aivan oikeassa, että on todella epäkohteliasta jättää huomioimatta se, että kaverinsa joutuu tulemaan häihin, missä hän ei tunne vieraita. Jokainen häissä vähääkään käynyt tietää, mitä kuppikuntia juhlissa muodostuu. Kuka haluaisi että omissa häissään olisi mahdollisuus siihen että joku jäisi tai tuntisi jäävänsä yksin.
Ja on tosiasia, että häihin kuluu myös vierailta paljon rahaa. Monesti huomattavasti enemmän kuin vieraan kestitsemiseen. Pitopalvelu yhdelle on kai nykyään 30 euron luokkaa. Itse laskin juuri viime kesän häiden osallistumiskustannuksia. Otin vielä osaa teemahäihin ja niiden järjestelytehtäviin, kun en kehdannut apuani siskopuoleltani kieltääkään.
Morsiuspari ei maksanut edes majoitusta. Joten loppulasku omalta osaltani oli:::: 280 e !!!
(teeman mukainen puku kampaus, yöpyminen, matkustaminen paikan päälle ja häälahja). Polttareista puhumattakaan...
Hääparin tulisi myös mielestäni miettiä hääjuhliensa sijaintia ja sitä mitä häihin osallistuminen vierailta vaatii. Niin, ainahan voi kieltätyä osallistumasta ja onnitella vaikka kukkalähetyksellä, mutta kovin läheinen ystävä/sukulainen ei voi tehdä tätäkään, jotta välttyisi loukkaamaasta hääparia.
Joten helpompi ehkä kuitenkin purnata täällä!Ymmärrän kyllä molempia osapuolia toisaalta.
Tämä riippuu ihan häistä, että millaista porukkaa siellä on ja kuinka isot häät on kyseessä. Meidän häissä ainakin oli yksi yksinäinen vieras (puoliso ei päässyt töidensä takia) ja hänellä riitti kovasti juttua pöytäkavereiden kanssa. Hän kehui jälkikäteenkin, että oli tosi mukavat häät.
Mutta joissakin häissä ehkä saattaa tulla orpo olo. Ja riippuuhan se vieraastakin, että jos on vähän ujon puoleinen tms. Tai muut vieraat juttelee vain tuttujen kanssa.
Mitä enemmän vieraita sitä isompi paikka pitää olla ja yleensä se nostaa vuokraa. Joissakin häissä on myös alkoholitarjoilu. Joten ei se vieras välttämättä vain sitä 30 euroa maksa mitä pitopalvelu ottaa. Mutta eihän kyse ole vain kustannuksista vaan siitä, ketä halutaan kutsua. Vaikka rahaa olisi kuin roskaa niin kyllä sitä silti sellainenkin ihminen voi haluta kutsua vaan läheiset ihmiset.
Mutta mielestäni kannattaa vielä kysyä siinä vaiheessa, kun vastaus aika on ohi, että jäikö moni tulematta. Ehkä sitten morsian olisi suopeampi. Riippuu tietenkin edellisen vastauksen sävystä, että viitsiikö enää kysyä. - mie78
Taitaa olla kärttyisiä morsioita liikkeellä kun heti joku on kade jos ei itse ole menossa naimisiin? :D
- ei........
yritä edes kirjoitti:
Joten helpompi ehkä kuitenkin purnata täällä!"joudu" tulemaan häihin. Ei kait kyse ole kovin läheisestä ihmisestä, jos siltä edes tuntuu?
Hääpari on oikeutettu valitsemaan ne, ketä häihinsä kutsuvat. Ja johonkin se raja on vedettävä, luontevimmin kait juuri tuikituntemattomien avecien kohdalle.
Minä en ainakaan tahtoisi aloittajan kaltaista marisijaa häihini. Mutta toisaalta, meidän häihimme on kutsuttu vain todella lähimmät ystävät; tällöin tunnemme myös puoliskot, joten avec-kutsu on itsestäänselvyys. - mie78
ei........ kirjoitti:
"joudu" tulemaan häihin. Ei kait kyse ole kovin läheisestä ihmisestä, jos siltä edes tuntuu?
Hääpari on oikeutettu valitsemaan ne, ketä häihinsä kutsuvat. Ja johonkin se raja on vedettävä, luontevimmin kait juuri tuikituntemattomien avecien kohdalle.
Minä en ainakaan tahtoisi aloittajan kaltaista marisijaa häihini. Mutta toisaalta, meidän häihimme on kutsuttu vain todella lähimmät ystävät; tällöin tunnemme myös puoliskot, joten avec-kutsu on itsestäänselvyys.Aika ristiriitaista. Mielestäsi häihin ei tarvitse kutsua avecia, mutta seuraavassa lauseessa väität että omiinne on avecit kutsuttu... aika outoa...
- koiravahti
mie78 kirjoitti:
Aika ristiriitaista. Mielestäsi häihin ei tarvitse kutsua avecia, mutta seuraavassa lauseessa väität että omiinne on avecit kutsuttu... aika outoa...
Ei kukaan väittänyt, että tässä olisi jotain ristiriitaista. Hääparilla on oikeus kutsua ketä vaan häihinsä, ja yleisesti ottaen, useimmat ihmiset jäävät kutsumatta. Mikä on ap:lle vaikea ymmärtää? Tuntematon ihminen (deittisi), tuntemattomien ihmisten häihin. Ja edelleen koiravastausta odotan. Löysää vähän pipoa.
- lapsellista kiukuttelua...
kaverisi ELÄMÄN TÄRKEIN PÄIVÄ ja sä ajattelet vaan itseäs ja kiroat täällä kun asiat eivät mene mielesi mukaan. Oliskohan aika kasvaa aikuiseksi?
- en menis
No on toi kyllä P:stä ettei saa viedä avecia mukanaan!!!Kyllähän hää kutsuissa yleensä on myös avec huomioitu.
En mäkään menis,luvassa varmaan tylsät häät. - päiväkö.
Helvetin alku.
- .............
päiväkö. kirjoitti:
Helvetin alku.
varmaan syyttää ihan itseäs.
- Tyytyväinen vaimo
päiväkö. kirjoitti:
Helvetin alku.
No jos tämä vastaaja erehtyy menemään joskus häihin, niin ei kannata varmaan onnitella paria. Ei taitaisi olla oikein vilpitöntä, jos olet tuota mieltä!
- mie78
Mielestäni juuri tuommoinen ihmisten jaottelu on lapsellista, että kuka saa tuoda kumppanin ja kuka ei! Omissa häissäni en kehtaisi alkaa leikkimään Hitleriä.
- Eikö kaikki päivät
ole tärkeitä rakkaan kanssa.
- päivä,
sitten se kuolee. Elämää ei ole häiden jälkeen.
- jättäisin menemättä
Jos oma kumppanisi ei ole tervetullut, niin vähän oudolta tuntuu, että hyväksyisit heidän tylyn kohtelunsa miesystävääsi kohtaan menemällä yksin.
Vai onko heillä jokin syy kieltää juuri sen miehen läsnäolo, onko jotain kovin negaa heidän historiassaan?
Muuten on kyllä kovin vaikea ymmärtää tuollaista.- tekisin samoin...
Luin koko viestiketjun, joten vähän vielä mielipiteeni muokkaantui...
Jos olet ollut kovin vähän aikaa yhdessä miesystäväsi kanssa (esim. pari kuukautta) On tietysti ymmärrettävää, että morsiuspari ei ehkä ajattele haluavansa omaan hääjuhlaansa täysin vierasta ihmistä, joka mahdollisesti tulevaisuudessa ei kuitenkaan tule olemaan heidän kanssaan tekemisissä.
Jos nyt hääparin hyvän mielen säilyttämiseksi heidän omana hääpäivänään kuitenkin päätät mennä, on sinun mahdollista lähteä hyvissä ajoissa pois, joten kyllä ne onnittelut ja ruokailut nyt ajan täyttävät, eikä tarvitse koko ajan pälistä jonkun puolituntemattoman kanssakaan. Sitten vain käyt kättelemässä hääparin ja kiittämässä ja toivottamassa hyvää jatkoa, ja häivyt paikalta vaikkapa koiraan vedoten, jos muuta ei mieleen tule. Näin säilytät kasvosi, et joudu olemaan paikalla liian kauaa yksinäisenä, eikä hääpari pahoita mieltään omana hääpäivänään, koska kuitenkin menit.
Puvuksi kelpaa jokin vähemmänkin kallis, kampaukseksi samoin. Kunnon kiharapehko kähertimellä ja jokin vanhempi puku, johon liität vaikka uuden hartiahuivin. Ei ne mitkään pukujuhlat kuitenkaan ole, muutoin kuin hääparin ja bestmanin ja kaason osalta, tietysti heidän vanhempieen. Muille käy jokin vähemmänkin näyttävä asu, kunhan se on siisti ja joltain osalta juhlava. Olen ollut häissä joissa naisia oli pukeutuneena farkkuihinkin, ja siihen oli liitetty jokin kaunis yläosa, pitkä takki tai näyttävä toppi. Eli aina voit yhdistellä, ei ole pakko ostaa koko pukua. Alennusmyynnit ovat vielä käynnissä, että ei kannata sitä miettiä.
No, teitpä miten vain, muista kuitenkin olla diplomaattinen. Eli älä menetä kasvojasi kiukutteluun tai toisten mielen pahoittamiseen. Hoida homma tyylikkäästi kotiin, yksi päivä se sinulle on, mutta heille se päivä on varsin merkittävä. Jos jäät pois, keksi loistava syy ja muista heitä kuitenkin lahjalla. - mie78
tekisin samoin... kirjoitti:
Luin koko viestiketjun, joten vähän vielä mielipiteeni muokkaantui...
Jos olet ollut kovin vähän aikaa yhdessä miesystäväsi kanssa (esim. pari kuukautta) On tietysti ymmärrettävää, että morsiuspari ei ehkä ajattele haluavansa omaan hääjuhlaansa täysin vierasta ihmistä, joka mahdollisesti tulevaisuudessa ei kuitenkaan tule olemaan heidän kanssaan tekemisissä.
Jos nyt hääparin hyvän mielen säilyttämiseksi heidän omana hääpäivänään kuitenkin päätät mennä, on sinun mahdollista lähteä hyvissä ajoissa pois, joten kyllä ne onnittelut ja ruokailut nyt ajan täyttävät, eikä tarvitse koko ajan pälistä jonkun puolituntemattoman kanssakaan. Sitten vain käyt kättelemässä hääparin ja kiittämässä ja toivottamassa hyvää jatkoa, ja häivyt paikalta vaikkapa koiraan vedoten, jos muuta ei mieleen tule. Näin säilytät kasvosi, et joudu olemaan paikalla liian kauaa yksinäisenä, eikä hääpari pahoita mieltään omana hääpäivänään, koska kuitenkin menit.
Puvuksi kelpaa jokin vähemmänkin kallis, kampaukseksi samoin. Kunnon kiharapehko kähertimellä ja jokin vanhempi puku, johon liität vaikka uuden hartiahuivin. Ei ne mitkään pukujuhlat kuitenkaan ole, muutoin kuin hääparin ja bestmanin ja kaason osalta, tietysti heidän vanhempieen. Muille käy jokin vähemmänkin näyttävä asu, kunhan se on siisti ja joltain osalta juhlava. Olen ollut häissä joissa naisia oli pukeutuneena farkkuihinkin, ja siihen oli liitetty jokin kaunis yläosa, pitkä takki tai näyttävä toppi. Eli aina voit yhdistellä, ei ole pakko ostaa koko pukua. Alennusmyynnit ovat vielä käynnissä, että ei kannata sitä miettiä.
No, teitpä miten vain, muista kuitenkin olla diplomaattinen. Eli älä menetä kasvojasi kiukutteluun tai toisten mielen pahoittamiseen. Hoida homma tyylikkäästi kotiin, yksi päivä se sinulle on, mutta heille se päivä on varsin merkittävä. Jos jäät pois, keksi loistava syy ja muista heitä kuitenkin lahjalla.No jos aviopari on niin "tyly" tässä avec asiassa, niin tulee hieman sellainen olo, että en taida merkitä heille mitenkään hirveästi muutenkaan, joten tuskinpa he edes huomaavat vaikka en menisi ollenkaan.
Mistä he sitäpaitsi edes tietävät vaikka tämä aveccini olisi vaikka tuleva aviomieheni!?
Jos häät olisivat omassa kaupungissani, niin toki siellä saattaisi vaan "pistäytyä". Mutta nyt todellakin tästä tulisi minulle 200-300€ reissu junineen, takseineen, mahdollisine hotelleineen jne. Eli ei ihan pikkujuttu työttömän budjetille... ;)
Luultavati, jos en mene ollenkaan, aviopari tajuaa tehneensä mokan kun oli niin tyly tässä avec asiassa. Säästyypä sitten heidän hienot ja kalliit viinit ja ruoatkin. ;)
- vaivautua
moiseen. Rahat vain palaa turhuuteen. Säästä viidenvuoden päästä tuleviin erojohliin.
- kaaso
No älä mene! On hääprikin varmaan oikein tyytyväinen, jos sinun nyrpeä naamasi ei ole vieraiden joukossa. Hyvä vaan ettei heidän tarvitse tuhlata rahaa sun lautaseesi. Uskomatonta diivailua... Jos olisit vähänkään kivampi ihminen, ottaisit asian vähän eri kannalta ja tutustuisit illana aikana uusiin tyyppeihin etka vain haluaisi kuiskia kaverisi kanssa piikikkäitä arvosteluja juhlista ja vieraista kaksistaan jossain nurkassa. Ei niitä häitä sulle järjestetä, vaan hääparille. Vähemmästäkin kiukuttelusta menee kaikki fiilikset.
- mie78
Voi elämä teitä kärttysiä häävalmistelijoita! Eikö nyt aina yleensä häihin mennä puolison tai sitten jonkun sukulaisen kanssa, mitä diivailua tämä nyt on jos ei huvota mennä yksin vieraalle paikkakunnalle ja tuikituntemattomien seuraan!? On hyvän etiketin mukaista ottaa vieraat huomioon häävalmisteluissa. Tämä aviopari olettaa että vieraat matkustavat ympärimaailman, heidän häihinsä, käyttävän satoja euroja matkoihin, hotelleihin takseihin lahjoihin ja sitten vielä joattelevat että kuka saa tulla jonkun kanssa ja kenen täytyy tulla yksin. Se vasta on huonon etiketin mukaista.
- kaaso?
et taida olla, koska kaason homma on huomauttaa tällasista asioista, että olisko tärkeää kirjoittaa avec siihen kuoreen eikä valitta ihmisestä joka ei ole etes nyrpeä vaan vithuuntunut asiasta mikä olis itsekullekkin tärkeä..
Kyllä avioparin pitää osata ajatella itseään pitemmälle ennenkuin alkavat nusasujuhlia järjestään...
- minäkään
toiselle paikkakunnalle häihin.
Sitä paitsi esim. juhannushäät on aivan perseestä, oli missä oli, koska juhannus menee todella monelta ihmiseltä ihan vituiksi.
Eläkää koskaan kiusatko ihmisiä juhannushäillä IKINÄ.- mie78
Kiva että täällä on paljon ihmisiä, (muutamaa kiukuttelevaa morsianta lukuunottamatta), jotka ovat samaa mieltä kanssani. Eipä tosiaan taida kannattaa tuhlata satoja euroja reissuun, jos avecistakin vastaus on noin tyly.
- teidän kanssanne
...niin koska silloinhan jäisi perinteiset suomi-känniörveltämiset festareilla, kesämökeillä ja kallioilla örveltämättä. Pera vetskari auki veneessä ja muut nakit silmillä notskin ympärillä.
Ja tälle vinkujalle täällä, älä mene oikeasti kun on noin vaikeeta ja tuntuu palavana sulta ihan liikaa rahaa. Ei sinne ole pakko mennä, yritä sisäistää se jo. Kutsun olet saanut, ja siitä voi kieltäytyä kun kerta tuntuu niin vaikealta lähteä toiselle paikkakunnalle häihin. Vittu miten pienisilmäistä meininkiä, ei kaikki asu/halua asua samassa pitäjässä ja sehän se vasta ihan hirveetä on joutua yksin uuteen pitäjään. Ei voi sanoa kovin sosiaaliseksi henkilöksi kun nousee hirveä ongelma siitä että joutuisi olemaan päivän uudessa paikassa uusien ihmisten ympäröimänä. Kannattaa todellakin pysyä siellä kotona.
- minäkin väliin
Aika läheinen ihminen pitää olla, jotta lähtisin toiselle paikkakunnalle häihin. En erityisesti ole mikään innokas häissä kävijä muutenkaan.
- kenen kanssa väleissä?
Olen koko ketjun ajan odottanut, että avaaja paljastaisi, puhummeko tässä hänen avomiehestään vai jokseenkin satunnaisesta poikaystävästä. Miten on?
Muutama vuosi sitten järjestimme ainoalle tyttärellemme häät eräässä Etelä-Suomen upeassa kartanohotellissa. Vieraita oli alustavasti informoitu jo vuotta aiemmin, koska ihmiset olivat liikkuvaisia.
Ja sitten kävikin niin, että morsiamen mieluisin vieras, tyttöserkku, ei mukamas päässyt tulemaan. Syynä oli paria viikkoa aikaisemmin bongattu ulkomaalainen poikaystävä, jota sukulaistyttö meni tapaamaan juuri hääviikonloppuna.
Hääpari oli hyvin pahoillaan, samoin me vanhemmat, häiden järjestäjät. Sukumme on todella pieni.
Nyt on tiedossa samaisen serkkutytön hienot pienimuotoiset häät keväällä. Sulhanen ei ole se muinainen bongattu. Tilasimme tyttären perhe ja me vanhemmat ulkomaanmatkan juuri siksi viikoksi.
Nyt sukulaistyttö tavallaan saa maistaa omaa lääkettään. Kai hän kestää, koska kyllä me kaikki kestämme.
Serkkutytön häihin tulee näin ollen vain kaksi sukulaista, äiti ja (mahdollisesti) isoäiti, jos ovat kunnossa. - mie78
kenen kanssa väleissä? kirjoitti:
Olen koko ketjun ajan odottanut, että avaaja paljastaisi, puhummeko tässä hänen avomiehestään vai jokseenkin satunnaisesta poikaystävästä. Miten on?
Muutama vuosi sitten järjestimme ainoalle tyttärellemme häät eräässä Etelä-Suomen upeassa kartanohotellissa. Vieraita oli alustavasti informoitu jo vuotta aiemmin, koska ihmiset olivat liikkuvaisia.
Ja sitten kävikin niin, että morsiamen mieluisin vieras, tyttöserkku, ei mukamas päässyt tulemaan. Syynä oli paria viikkoa aikaisemmin bongattu ulkomaalainen poikaystävä, jota sukulaistyttö meni tapaamaan juuri hääviikonloppuna.
Hääpari oli hyvin pahoillaan, samoin me vanhemmat, häiden järjestäjät. Sukumme on todella pieni.
Nyt on tiedossa samaisen serkkutytön hienot pienimuotoiset häät keväällä. Sulhanen ei ole se muinainen bongattu. Tilasimme tyttären perhe ja me vanhemmat ulkomaanmatkan juuri siksi viikoksi.
Nyt sukulaistyttö tavallaan saa maistaa omaa lääkettään. Kai hän kestää, koska kyllä me kaikki kestämme.
Serkkutytön häihin tulee näin ollen vain kaksi sukulaista, äiti ja (mahdollisesti) isoäiti, jos ovat kunnossa.No mitä väliä sillä on, onko kyseessä vasta tavattu poikaystävä, koska tämähän saattaa olla vaikka tuleva aviomies? En siis ole peruuttamassa häihin menoa sen takia, että tahdon tavata poikaystäväni, vaan sen takia että aviopari on niin tyly asiasta.
Oli tietysti todella typerää tältä serkulta olla tulematta tyttärenne häihin, en tiedä mikä syy hänellä sitten oikeasti oli takana. Ehkä serkuksille tuli riitaa tai jotain erimielisyyttä juuri ennen häitä? tai ehkä tyttö oli niin rakkauden sokaisema että ei lapsellisuudessan tajunnut, että teki todella tyhmästi.
Mutta jokatapauksessa on vielä enemmän typerää koko suvun nyt kostaa tämä typeryys tälle nuorelle naiselle. Kyllä vanhempana (ja viisaanpana?) teidän tulisi olla isompi tässä asiassa ja näyttää hyvää esimerkkiä nuoremmillenne. - tunne vs. käytös
Serkkutytön häihin tulee näin ollen vain kaksi sukulaista, äiti ja (mahdollisesti) isoäiti, jos ovat kunnossa.Todella lapsellista käytöstä teiltä. Aikuisia ihmisiä mukamas. Ei tiedä vaivaako snobius vaan vain muuten sairas ajattelumalli.
Nuoren tytön ihastus on hiukan eri asia kuin leväperien ulkomaanmatka.
Onneksi ette kuulu omaan sukuuni! - muiden pippalot!
tunne vs. käytös kirjoitti:
Todella lapsellista käytöstä teiltä. Aikuisia ihmisiä mukamas. Ei tiedä vaivaako snobius vaan vain muuten sairas ajattelumalli.
Nuoren tytön ihastus on hiukan eri asia kuin leväperien ulkomaanmatka.
Onneksi ette kuulu omaan sukuuni!Ei tästä ketjusta taida kovin kypsiä ajattelijoita löytyä kaiken kaikkiaan :=))
Oletteko huomanneet, että nuoret naiset haluavat kyllä itselleen täydelliset häät ainakin kerran pari elämässään, mutta eivät ole kovin innostuneita muiden häistä. - edell.
muiden pippalot! kirjoitti:
Ei tästä ketjusta taida kovin kypsiä ajattelijoita löytyä kaiken kaikkiaan :=))
Oletteko huomanneet, että nuoret naiset haluavat kyllä itselleen täydelliset häät ainakin kerran pari elämässään, mutta eivät ole kovin innostuneita muiden häistä.Kuinka kypsää on "maksaa takaisin samalla mitalla" ihmiselle joka on silmittömän rakastuneena jättänyt väliin teidän hallanlettaksen hääjuhlan.
No, jos ei koskaan ole tuntenut rakastavansa, ei voi tietää mitä sen nimiin pystyy tekemään. Onkin paljon kypsempää jäädä pois hääjuhlasta koston takia.
Jos kypsyys on tuota, niin en kuittaakaan itseäni kypsäksi! - totta...
Serkkutytön häihin tulee näin ollen vain kaksi sukulaista, äiti ja (mahdollisesti) isoäiti, jos ovat kunnossa.Kitisettäkö te yhdestä serkkutytöstä joka valitsikin ihana viikonlopun ystävänsä kanssa ku teidän hienoja kartanojuhlia????
Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia tuleeko häihin ja millä syyllä on tulematta...
no saapa siinä sukulaiset juoruta että EIKÖ OLE KAMALAA KUN EI TULLUT TYTTÄREMME HÄHIN,NO EI MENNÄ KYLLÄ HÄNENKÄÄN...ja vielä ulkomaalainen mies... vo i ei.
Siis todella kateellista hommaa...
menkää vaan ulkomaille, tuskin hän teitä häihin haluaa kunhan vain åakosta kutsui ku sukulaisia yleensä kutsutaan... - mikä suku!
Serkkutytön häihin tulee näin ollen vain kaksi sukulaista, äiti ja (mahdollisesti) isoäiti, jos ovat kunnossa.No hohhoh! Teillä ei sitten varmaan lähetellä joulukortteja jollei viime jouluna niiltäkään tullut -periaatteella.
Onneks olette "kostomatkalla" ulkomailla, siis miten oikein edes keksitte? Todennäköisesti heitä ei edes harmita (oikeasti) teidän poissaolonne, vaikka teille nyt hieman pahoitellen asian ilmaisisivatkin...
- sinua kyllä
mutta ymmärrän myös sen että jos esim. hääpari
on päättänyt jonkun rajan mihin rahallisesti on varaa niin ....
jos isoista häistä on kyse niin jos kymmenenkin
lisävierasta tulisi niin se maksaa jo enemmän.
riippuu myös paikasta. ehkä siellä ei edes ole tilaa järjestää niitä lisäpöytiä?
sinuna kyllä jäisin pois niistä häistä koska tuntuu siltä että koko häät vaan sinua harmittaa.
koska tämä kaveri ei edes sinulle ole niin läheinen niin jätä väliin. lähetä vaikka kiva lahja tai lahjakortti. koirallakin on kivempaa kun saa olla kanssasi kotona. - Sariella
Enpä ole ikinä edes kuullut häistä, jossa ei saa ottaa avecia... aika outoa. Itsekin miettisin pariin otteeseen moisia juhlia.
- Kaasona
6v sitten ja kutsu tuli minulle ja kaikille muillekin avecina. Ilmoitin hääparille, että tulen yksin, koska olen sinkku. Mutta sitten aloinkin seurustelemaan juuri ennen häitä ja kysyin hääparilta, että pystyvätkö vielä lisäämään vierasmäärään yhden ja vastaus oli myönteinen.
Kivat häät oli ja silloinen uusi poikaystäväni on nykyinen aviomieheni.
Aloittajan tilanteessa kysyisin vielä, että voinko tuoda poikaystäväni, kun tässä nyt kuitenkin vakavasti seurustellaan, eikä ole kiva tulla yksin kun ei oikein ketään sieltä tunnekaan. Jos se ei hääparille käy, niin jättäisin menemättä ja lähettäisin vaan jonkun kivan onnittelukortin. (En rahaa tai lahjaa)
- en menisi minäkään
Itse olen naimisissa enkä todellakaan voi ymmärtää tuota hääkutsua. Omiin häihin jokaiselle kutsulle oli osoitettu avecin paikka, jos tiesin, ettei henkilö ole avioliitossa tai avoliitossa. Kenenkään ei tarvinnut tulla yksin, sillä tiedän, että joillekin voi olla kiusallista istua yksin hiljaa, kun ei tunne ketään ja jos ei ole kovin sosiaalinen ja tutustu nopeaa uusiin ihmisiin spontaanisti. Kaikki eivät ole niin puheliaita, että sellainen hetkessä onnistuisi.
Meille tuli postin mukana hääkutsu, joka oli osoitettu vain puolisolleni. Minua ei kutsuttu, vaikka olemme avioliitossa. Puolisoni kysyi syytä ja he sanoivat, että siksi minua ei kutsuttu, kun eivät minua tunne. Puolisoni totesi siihen - ja ilmeisesti ette halua häneen tutustuakaan, tarkoittaen minua. Siinä jäi sitten kutsuja hölmistyneenä ja nolona katsomaan. Puolisoni sanoi heille, että tervetuloa meille kyläilemään ja tutustumaan. Eivät tulleet kylään - eikä puolisoni mennyt yksin niihin häihin. Lähetimme heille onnittelukortin ja shekin koko perheeltä. Kiitoskorttia ei kuulunut, tosin emme sitä odottaneetkaan saavamme. Eivät pidä enää edes yhteyttä ja kylään eivät ole tulleet, vaikka on kutsuttu. He eivät ole kutsuneet meitä koskaan kylään. Muutettiin eri paikkakunnalle, joten tuskin enää törmäilläänkään. Itse en voisi kuvitellakaan kutsuvani ketään ilman avio/avopuolisoa/avecia.
Ymmärrän täysin aloittajan loukkaantuneen siitä, ettei hänen poikaystävänsä saa mennä häihin. Minä lähettäisin vain onnittelukortin tuossa tapauksessa ja ilmoittaisin viettäväni puolisoni kanssa lomaa jossakin.- eri tilanteita
En itse näe asiaa noin tiukasti, johtuuko lie siitä etten ole naimisissa, vaan onnellisessa avoliitossa seitsemättä vuotta. Mieheni sai kutsun vanhalta lapsuudenystävältä, jota en ole kertaakaan tavannut. Tiedossa oli pienet häät, johon kaveri halusi tärkeitä ihmisiä ja hetkiä edustettavaksi elämänsä varrelta. Ja tietenkin mieheni meni ilman minua. Kutsu ei ollut avec, ja ymmärrän tuon oikein hyvin. En ole ollut osa heidän yhteistä elämää, joten miksi minut olisi pitänyt kutsua? En olisi todennäköisesti kehdannut lähteäkään kun kerran kysessä oli vielä pienet häät.
En oikein jaksa ymmärtää miksi ihmiset ottavat hääkutsut noin vakavasti ja loukkavina. Ymmärrät varmasti itsekin, ettei kukaan halua tutustua keneenkään pakon vuoksi. Ja miksei miehelläsi voi olla historiaa ja suhteita mihin sinä et ole päässyt näppejäsi laittamaan?
Niin... tuota hallintaa ja tiukkarajaisuutta kai juuri kutsutaan avioliitoksi ja sitten vielä ihmetellään miksi ihmiset eroaa..... - äskeisestä viestistä
eri tilanteita kirjoitti:
En itse näe asiaa noin tiukasti, johtuuko lie siitä etten ole naimisissa, vaan onnellisessa avoliitossa seitsemättä vuotta. Mieheni sai kutsun vanhalta lapsuudenystävältä, jota en ole kertaakaan tavannut. Tiedossa oli pienet häät, johon kaveri halusi tärkeitä ihmisiä ja hetkiä edustettavaksi elämänsä varrelta. Ja tietenkin mieheni meni ilman minua. Kutsu ei ollut avec, ja ymmärrän tuon oikein hyvin. En ole ollut osa heidän yhteistä elämää, joten miksi minut olisi pitänyt kutsua? En olisi todennäköisesti kehdannut lähteäkään kun kerran kysessä oli vielä pienet häät.
En oikein jaksa ymmärtää miksi ihmiset ottavat hääkutsut noin vakavasti ja loukkavina. Ymmärrät varmasti itsekin, ettei kukaan halua tutustua keneenkään pakon vuoksi. Ja miksei miehelläsi voi olla historiaa ja suhteita mihin sinä et ole päässyt näppejäsi laittamaan?
Niin... tuota hallintaa ja tiukkarajaisuutta kai juuri kutsutaan avioliitoksi ja sitten vielä ihmetellään miksi ihmiset eroaa.....Ei eroamisella ole tuon kanssa mitään tekemistä. Avoliittoja purkautuu enemmän kuin avioliittoja. Niitä ei vaan rekisteröidä, joten niiden määriä on hankala seurata. Ainoa taho on osoiterekisteriseuranta, eikä sekään ole sitä varten kovin luotettava.
Sitä paitsi hääkutsuissa laitetaan samanarvoiseen asemaan olipa puolison juridinen asema mikä tahansa. Kutsuhan on aviopuolisolle, avopuolisolle tai avecille.
Ei muuten tuossa edellisessä viestissä kerrottu, oliko kirjoittaja mies vai nainen. Oletit varmaan kirjoittajan olevan nainen viestistäsi päätellen. - häät järjestänyt
äskeisestä viestistä kirjoitti:
Ei eroamisella ole tuon kanssa mitään tekemistä. Avoliittoja purkautuu enemmän kuin avioliittoja. Niitä ei vaan rekisteröidä, joten niiden määriä on hankala seurata. Ainoa taho on osoiterekisteriseuranta, eikä sekään ole sitä varten kovin luotettava.
Sitä paitsi hääkutsuissa laitetaan samanarvoiseen asemaan olipa puolison juridinen asema mikä tahansa. Kutsuhan on aviopuolisolle, avopuolisolle tai avecille.
Ei muuten tuossa edellisessä viestissä kerrottu, oliko kirjoittaja mies vai nainen. Oletit varmaan kirjoittajan olevan nainen viestistäsi päätellen.Jos kutsussa lukee avec, se tarkoittaa, että voi viedä kaverin mukanaan. Ellei lue avecia, juhlat on järjestetty pienimuotoisiksi eikä tuttujen kavereiden ole tarkoitus mennä juhliin, heitä ei ole kutsuttu.
Ei pidä paikkaansa, että naimattomien kavereiden kutsuun automaatisesti liitettäisiin avec.
Ei ole selvinnyt koko ketjusta, mikä ap:tä oikeasti risoo. Keskustelijat ovat puhuneet AVOpuolisosta, mutta puhuuko aloittaja todella AVOPARISTA? Tietääkö hääpari kaverin olevan avoliitossa?
Vaikeata nykyisin, kun avoja tulee ja menee.
Joku taisi kysyäkin, tiedätteköhän te todella, mitä hääjuhlat maksavat. Ja paljonko johonkin juhlahuoneistoon mahtuu "ylimääräisiä" eli ei-tuttavia, kenties muutaman viikon seurustelukumppaneita.
Jos jättää hyvän kaverinsa juhlat väliin, jättää helposti myös hyvän kaverinsa entiseksi kaveriksi. Näin se vaan usein menee. - ketjua lukenut
häät järjestänyt kirjoitti:
Jos kutsussa lukee avec, se tarkoittaa, että voi viedä kaverin mukanaan. Ellei lue avecia, juhlat on järjestetty pienimuotoisiksi eikä tuttujen kavereiden ole tarkoitus mennä juhliin, heitä ei ole kutsuttu.
Ei pidä paikkaansa, että naimattomien kavereiden kutsuun automaatisesti liitettäisiin avec.
Ei ole selvinnyt koko ketjusta, mikä ap:tä oikeasti risoo. Keskustelijat ovat puhuneet AVOpuolisosta, mutta puhuuko aloittaja todella AVOPARISTA? Tietääkö hääpari kaverin olevan avoliitossa?
Vaikeata nykyisin, kun avoja tulee ja menee.
Joku taisi kysyäkin, tiedätteköhän te todella, mitä hääjuhlat maksavat. Ja paljonko johonkin juhlahuoneistoon mahtuu "ylimääräisiä" eli ei-tuttavia, kenties muutaman viikon seurustelukumppaneita.
Jos jättää hyvän kaverinsa juhlat väliin, jättää helposti myös hyvän kaverinsa entiseksi kaveriksi. Näin se vaan usein menee.No tuossahan tuli heti esille, että ketjun aloittaja oli kysynyt, saako hänen poikaystävänsäkin tulla häihin ja kutsuja oli antanut kieltävän vastauksen, joten kyse ei voi olla siitä, etteikö kutsuja tiedä, että henkilö seurustelee.
Tulipa tässä mieleeni, että itse olin kihloissa ennen kuin asuimme edes samassa osoitteessa. Siitä on jo monta vuotta aikaa, kun menimme naimisiin. Muutimme silloin saman katon alle, kun meidät vihittiin. Niin että kaikilla nämä asiat eivät mene niin, että ensin asutaan avoliitossa. :) Meidät kutsuttiin silloin kahden sukulaisen häihin siten, että kutsussa oli meidän molempien nimet, vaikka kutsu oli lähetetty toisen osoitteeseen. Olimme silloin kihloissa. - meidän häihin
ketjua lukenut kirjoitti:
No tuossahan tuli heti esille, että ketjun aloittaja oli kysynyt, saako hänen poikaystävänsäkin tulla häihin ja kutsuja oli antanut kieltävän vastauksen, joten kyse ei voi olla siitä, etteikö kutsuja tiedä, että henkilö seurustelee.
Tulipa tässä mieleeni, että itse olin kihloissa ennen kuin asuimme edes samassa osoitteessa. Siitä on jo monta vuotta aikaa, kun menimme naimisiin. Muutimme silloin saman katon alle, kun meidät vihittiin. Niin että kaikilla nämä asiat eivät mene niin, että ensin asutaan avoliitossa. :) Meidät kutsuttiin silloin kahden sukulaisen häihin siten, että kutsussa oli meidän molempien nimet, vaikka kutsu oli lähetetty toisen osoitteeseen. Olimme silloin kihloissa.kutsuttiin kaikki avec-kutsulla!
En olisi voinut edes kuvitella muuta. Sen sijaan pikkulapsia ei kutsuttu, koska ei haluttu pitää mitään lastenkutsuja vaan aikuisten kesken kiva juhla, jossa kenenkään ei tarvinnut hoitaa lapsia.
Jokainen sitten itse päätti tuoko avecinsa vai ei.
Kivat juhlat oli! - Kutsu on kutsu
ketjua lukenut kirjoitti:
No tuossahan tuli heti esille, että ketjun aloittaja oli kysynyt, saako hänen poikaystävänsäkin tulla häihin ja kutsuja oli antanut kieltävän vastauksen, joten kyse ei voi olla siitä, etteikö kutsuja tiedä, että henkilö seurustelee.
Tulipa tässä mieleeni, että itse olin kihloissa ennen kuin asuimme edes samassa osoitteessa. Siitä on jo monta vuotta aikaa, kun menimme naimisiin. Muutimme silloin saman katon alle, kun meidät vihittiin. Niin että kaikilla nämä asiat eivät mene niin, että ensin asutaan avoliitossa. :) Meidät kutsuttiin silloin kahden sukulaisen häihin siten, että kutsussa oli meidän molempien nimet, vaikka kutsu oli lähetetty toisen osoitteeseen. Olimme silloin kihloissa."No tuossahan tuli heti esille, että ketjun aloittaja oli kysynyt, saako hänen poikaystävänsäkin tulla häihin ja kutsuja oli antanut kieltävän vastauksen, joten kyse ei voi olla siitä, etteikö kutsuja tiedä, että henkilö seurustelee."
- No eikö asia ole silloin lätty?
Ja huom! Poikaystävä ei automaattisesti ole seurustelukumppani.
Mutta kihlapari on aina pari.
Kyllä minulla termit ovat selvillä.
- Diidu
Häät ovat mielestäni sellaiset juhlat että kaikki aikuiset tulee kutsua avecin kanssa. Jos ei ole tilaa kutsua jotakuta avec, niin ei sitten kututa häntä ollenkaan.
Itse ilmoitin joskus vanhalle koulukaverilleni etten valitettavasti voi osallistua koska "kuljettajaani" ei oltu kutsuttu. Asuimme kuitenkin silloin yhdessä. Muutaman päivän päästä tuli kirje jossa ystäväni pahoitteli tapahtunutta virhettä ja kertoi että kutsussa piti lukea myös mieheni nimi... Hyväksyin selityksen ja olimme juhlistamassa hääparin suurta päivää.- mie78
Taidanpa itse käyttää tuota samaa, jos nyt viitsin edes mennä ylipäätänsäkään, meni vähän maku koko juhliin. :)
- karkke
mie78 kirjoitti:
Taidanpa itse käyttää tuota samaa, jos nyt viitsin edes mennä ylipäätänsäkään, meni vähän maku koko juhliin. :)
Meidän häihin kutsuttiin avecit myös.Muutama kysyi vastatessaan omasta avecistaan josta emme olleet tietoisia ja annoimme luvan tulla. Meillä oli vastaus aikaa kutsuihin kuukausi ja lopullinen henkilömäärä oli ilmoitettava viikkoa ennen.
Asiasta toiseen onko pakko mennä miehen siskon häihin vai voiko lähettää vain miehen ja lapset?
Siskon kaikki toiminta ärsyttää syvästi. Kun itse lähetettiin hääkutsut 1 1/2 kuukautta ennen häitä niin hänen oli mentävä kihloihin heti viikon sisällä itseään muutaman vuoden nuoremman ulkomaalaisen kanssa ja heillä yhdessä oloa takana
noin vuosi. Heti seuraavalla viikolla meidän häiden jälkeen alettiin puhua naimisiinmenosta.Tästä on aikaa vajaa kolme kuukautta ja saatiin hääkutsu (en edes vaivautunut avaamaan, kun anoppi juorus jo muuutama viikko sitten mistä on hääpaikka varattu ja mille päivälle.)Kai se kutsu pitäis avata ja kattoo kuinka paljon on meiltä matkittu ja kopioitu kun ei koskaan itse tunnu keksivän mitään kaikki ideat on napsittava muilta.Niin ne häät on vasta heinäkuussa ja kutsuja lähetellään jo nyt.
Sen verran tiedän pakko olla vihkijä maistraatista kun toinen ei kuulu kirkoon ja toinen luultavasti katollinen. Mua saa pitää ku..päänä ja muuta mutta antakaa tälle palautetta mua kyrsii ja pahasti. Aivan sama mitä palautetta mutta onko joku muu ollut samassa tilanteessa?Niin votkaa on kuulemma varattu jo ainaski 15litraa kun kun Liettua Latvia suunnalta sitä tänne voi vapaasti tuoda.
Itse ehdin just varata juhlatilat anopin yllärijuhlia varten joita miehen kanssa suunitellaan huhtikuuksi kiva lähettää kutsut samoihin aikoihin kun toinen lähettää omia hääkutsujaan 5 kuukautta ennen häitään. Voinko edes järjestää kyseisiä yllärijuhlia vai leimataanko mut lopullisesti pimeeksi miniäksi? Mun välit ainakin vielä anopin kanssa kunnossa en vaan tiedä kuinka kauan kun suu pukkaa tekstiä ulos ennen kuin ehtii ajatella ja tänään annoin anoppilassa anopin kuulla mitä mieltä olen tästä hääasiasta. Kommenteja kiitos!!!!!!!!!!!!!!!!! - niin kuin olet suunnitellut...
karkke kirjoitti:
Meidän häihin kutsuttiin avecit myös.Muutama kysyi vastatessaan omasta avecistaan josta emme olleet tietoisia ja annoimme luvan tulla. Meillä oli vastaus aikaa kutsuihin kuukausi ja lopullinen henkilömäärä oli ilmoitettava viikkoa ennen.
Asiasta toiseen onko pakko mennä miehen siskon häihin vai voiko lähettää vain miehen ja lapset?
Siskon kaikki toiminta ärsyttää syvästi. Kun itse lähetettiin hääkutsut 1 1/2 kuukautta ennen häitä niin hänen oli mentävä kihloihin heti viikon sisällä itseään muutaman vuoden nuoremman ulkomaalaisen kanssa ja heillä yhdessä oloa takana
noin vuosi. Heti seuraavalla viikolla meidän häiden jälkeen alettiin puhua naimisiinmenosta.Tästä on aikaa vajaa kolme kuukautta ja saatiin hääkutsu (en edes vaivautunut avaamaan, kun anoppi juorus jo muuutama viikko sitten mistä on hääpaikka varattu ja mille päivälle.)Kai se kutsu pitäis avata ja kattoo kuinka paljon on meiltä matkittu ja kopioitu kun ei koskaan itse tunnu keksivän mitään kaikki ideat on napsittava muilta.Niin ne häät on vasta heinäkuussa ja kutsuja lähetellään jo nyt.
Sen verran tiedän pakko olla vihkijä maistraatista kun toinen ei kuulu kirkoon ja toinen luultavasti katollinen. Mua saa pitää ku..päänä ja muuta mutta antakaa tälle palautetta mua kyrsii ja pahasti. Aivan sama mitä palautetta mutta onko joku muu ollut samassa tilanteessa?Niin votkaa on kuulemma varattu jo ainaski 15litraa kun kun Liettua Latvia suunnalta sitä tänne voi vapaasti tuoda.
Itse ehdin just varata juhlatilat anopin yllärijuhlia varten joita miehen kanssa suunitellaan huhtikuuksi kiva lähettää kutsut samoihin aikoihin kun toinen lähettää omia hääkutsujaan 5 kuukautta ennen häitään. Voinko edes järjestää kyseisiä yllärijuhlia vai leimataanko mut lopullisesti pimeeksi miniäksi? Mun välit ainakin vielä anopin kanssa kunnossa en vaan tiedä kuinka kauan kun suu pukkaa tekstiä ulos ennen kuin ehtii ajatella ja tänään annoin anoppilassa anopin kuulla mitä mieltä olen tästä hääasiasta. Kommenteja kiitos!!!!!!!!!!!!!!!!!Ja mene perheesi kanssa häihin. Mitä sen väliä, vaikka ovat teitä matkineetkin. Usein ideoita saadaan tuttavien häistä, joissa ollaan käyty. Niitä sitten yhdistellään ja keksitään omia juttuja lisäksi.
Pidä hauskaa yllärijuhlissa ja häissä, äläkä näytä että sua harmittaa! - karkke
niin kuin olet suunnitellut... kirjoitti:
Ja mene perheesi kanssa häihin. Mitä sen väliä, vaikka ovat teitä matkineetkin. Usein ideoita saadaan tuttavien häistä, joissa ollaan käyty. Niitä sitten yhdistellään ja keksitään omia juttuja lisäksi.
Pidä hauskaa yllärijuhlissa ja häissä, äläkä näytä että sua harmittaa!Ei noi häät kiinosta kun en osaa pukeutua tarpeeksi vaatimattomasti. Omat juhlat maksettiin itse ja tää sisko laittaa tunnetusti äitinsä maksaa kaiken kun tekee niin muutenkin. (äiti eläkkeellä eikä isoja tuloja).Kehtas sisko kirjoittaa meidän hääkirjaan paljon rahaa teille ja itse toi ulkomaan asukkinsa kans meil vaahtosammuttimen ja sammutuspeitteen.
Muut jotka toi tavaralahjan oli myös muistanut meidän tiliä.
Heidän oli myös pakko juhlia kihlajaisiaan isoja kahteen eri kertaan meidän kihlajaislahja oli kalliimpi kuin heidän meille tuoma häälahja.
Aina on vaatia muilta isoja ja kallita lahjoja eikä koskaan ajattele muita aina vain itseään.
Anoppi siis täyttää pyöreitä vuosia eikä tyttärelle ole tullut mieleen hänelle järjestää mitään vain itselleen.
Jos on pakko mennä niihin häihin niin kampaajan kautta menen teettää sellaisen kampauksen että köyhät kyykkyyn ja pukeudun tyylilleni uskollisesti eli hyvin erikoisesti ja näyttävästi.
Lahja tulee olemaan samaa luokkaa kun mitä me saatiin luultavasti ostan parin pussilakanoita ja valokuvakehyksen joka sekin taitaa olla liikaa.
Rahaa on turha odottaa meiltä kun aina on muutenkin muita kynimässä ja siivestämässä.
Tiedän olevani todella tyly ja itsekäs mutta joskus jonkun on laitettava tää ihminen ajattelemaan muitakin kuin itseään.(ei oo varmaan koskaan tehnyt niin.)
Kun kutsut anopin juhliin lähtee katsotaan osaako edes salaisuutta pitää kun on varmaan pakko kutsua
mutta taidan vahingossa unohtaa avecin kutsusta. - morsein ja sulho
meillä on sellainen tilanne että juhlapaikka vetää tasan 54 henkeä, ei yhtään enempää. upea paikka, vaikkakin pieni. alkuperäisellä vieraslistalla n75hlö. pakko miettiä hyvin tarkkaan kutsutut. päätimme kutsua meidän tiedossamme olevat pariskunnat pareina. ja ne jotka meidän käsityksemme mukaan elävät yksin saavat kutsun vain yhdelle henkilölle. päädyimme tähän ratkaisuun koska tilat ovat rajalliset ja ratkaisu mahdollistaa useamman läheisen ihmisen kutsumisen häihimme. toki avec on kutsun muodosta huolimatta tervetullut mikäli joukkoon vain sopii. lapsia emme mekään kutsu, osittain samasta syystä ja siksi, että vietämme oman näköistämme aikuisten juhlaa. mielipiteitä on monia ja kaikilla on niihin oikeus.
- :-D
karkke kirjoitti:
Ei noi häät kiinosta kun en osaa pukeutua tarpeeksi vaatimattomasti. Omat juhlat maksettiin itse ja tää sisko laittaa tunnetusti äitinsä maksaa kaiken kun tekee niin muutenkin. (äiti eläkkeellä eikä isoja tuloja).Kehtas sisko kirjoittaa meidän hääkirjaan paljon rahaa teille ja itse toi ulkomaan asukkinsa kans meil vaahtosammuttimen ja sammutuspeitteen.
Muut jotka toi tavaralahjan oli myös muistanut meidän tiliä.
Heidän oli myös pakko juhlia kihlajaisiaan isoja kahteen eri kertaan meidän kihlajaislahja oli kalliimpi kuin heidän meille tuoma häälahja.
Aina on vaatia muilta isoja ja kallita lahjoja eikä koskaan ajattele muita aina vain itseään.
Anoppi siis täyttää pyöreitä vuosia eikä tyttärelle ole tullut mieleen hänelle järjestää mitään vain itselleen.
Jos on pakko mennä niihin häihin niin kampaajan kautta menen teettää sellaisen kampauksen että köyhät kyykkyyn ja pukeudun tyylilleni uskollisesti eli hyvin erikoisesti ja näyttävästi.
Lahja tulee olemaan samaa luokkaa kun mitä me saatiin luultavasti ostan parin pussilakanoita ja valokuvakehyksen joka sekin taitaa olla liikaa.
Rahaa on turha odottaa meiltä kun aina on muutenkin muita kynimässä ja siivestämässä.
Tiedän olevani todella tyly ja itsekäs mutta joskus jonkun on laitettava tää ihminen ajattelemaan muitakin kuin itseään.(ei oo varmaan koskaan tehnyt niin.)
Kun kutsut anopin juhliin lähtee katsotaan osaako edes salaisuutta pitää kun on varmaan pakko kutsua
mutta taidan vahingossa unohtaa avecin kutsusta.Mää en tajua sun ongelmaa...
- jj
kyllä se hinta per kutsuttu menee nykyään jo helposti satasen kieppeille juomineen ruokineen, niin että onko ihme jos ei kiinnosta kaikkien tuntemattomia aveceja kutsua...
- Yäk avioliitolle
Yleensäkään ei kannata tuhlata rahaa häälahjaan, eikä investoida mitenkään koko häihin, ero siitä tulee kuitenkin ja sitten tappelevat omaisuudestaan.
- ....................
Erittäin paha etiketti virhe jättää miesystävä kutsumatta jos tiesivät sinun seurutelevan. Avio/Avoparit ja virallisesti seurustelevat kutsutaan aina yhdessä. Seurusteleva kutsutaan esim. näin: nimi avec. Ainoastaan sinkut on soveliasta kutsua yksin ilman avecia. Itse en olisi kehdannut ikimaailmassa kutsua ketään ilman kumppania häihini vaikka pudjetti olikin tosi tiukka meillä ja pienet häät. Jätimme vain tylysti sitten tiety ihmiset ja perheet kokonaan kutsumatta sillä johonkinhan se raja on pakko vetää. Juhliin oli tulossa muutama sinkku, jotka kutsuimme yksin ilman avecia ja he saapuivat yksin, tosin olivat sukua joten tuttuja heillä juhlissa oli. Sinkku ystävän olisin kutsunut avecin kanssa juuri siitä syystä, ettei ole kiva tulla yksin jos tuntee vain juhlaparin.
- Äly hoi
Aloittajan tekstin lainaus: "No mitä väliä sillä on, onko kyseessä vasta tavattu poikaystävä, koska tämähän saattaa olla vaikka tuleva aviomies?"
Eihän sillä ole mitään väliä hääparille, vaikka jokainen sinkku toisi juuri löytyneen panonsa hääjuhlaan.
Omiin häihini serkkuni toi oman kotiapulaisensa jota en ollut tavannut, ketä varten se oli juhliin tuotiin, hääpariako ajatellen vai itseään?
Kaipa hääjuhlan ajan ilman panoasi kestät? Turhaa vinkumista, kun olet työtön ja sinulla ei ole varaa osallistua niin laita onnittelukortti ja sillä siisti. Koita nyt tajuta ettei kukaan halua jotain bongattua panokaveria häihinsä!
Eikä kukaan pakota ostamaan uutta retonkia häihin, vanhakin kelpaa.- 24. 01. 08
voi, voi ketju yli kolme vuotta vanha, se pari on jo eronnut..............
- mk
Itse en kysyisi asiaa olenkaan koska jos minut kutsutaa johnkin juhlaan niin ostan aian puolison mukaan vaikka kytsu olisi vain minulle ja niin edelleen.
- €urot.
ööö, mitä ostat aian puolison mikä se on???
Mikä on kytsu ?
Lopeta se viinan kanssa pelaaminen. - Perusjannu periaate
Jos ei avec mahdu häihin ei muakaan tarvii kutsua. Säästyy rahaa sitten siinäkin. Tämä on aina ollut mun kantani.
Jos ei nimittäin riitä kunnioitusta mun parisuhteelle niin miksi vaivautua kutsumaan mua juhlimaan omaansa? - Hei älä mee
Keksi joku tekosyy että et pääse silloin tulemaan. Jos kerran miestäsikään ei sinne muka mahdu ja noin paljon maksaa muutaman tunnin ihmettely ventovieraiden häävieraiden kanssa. Valehtele vaikka että koiralla on häntä murtunut vissiin tai jotain muuta nasevaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih567207Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j7193370Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.1481650Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.2781530- 841355
Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens841351- 911240
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä631217Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2331173- 811134