SANAA RAAMATUSTA.

Tarkoitan tätä:antakaa Hengen ohjata elämäänne,niin ette toteuta lihane,oman itsekkään luontonne haluja.Liha haluaa toista kuin Henki,Henki toista kuin liha.Ne sotivat toisiaan vastaan,ja siksi te ette tee mitä tahtoisitte.Mutta jos Henki johtaa teitä,ette ole lain alaisia.Gal5:16-18

22

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merim.raimo

Jos Paavali pyysi kolme kertaa,niin itse olen varmaan pyytänyt näiden viimesten kymmenen vuoden aikana kolme tuhatta kertaa,että Herra vapauttaisi pistimestä joka työntyy lihasta ja kalvaa sieluani.Mutta noin parivuotta sitten Herra lohdutti 2 Kor12:9 ... Minun armossani on sinulle kyllin ... eikä tässä ole edes verilleasti vielä taisteltu ..

• Daniel 1

Jumalan sana ei tyhjänä palaja. Kiitos tästä.

• J.Edgar

Jumalahan on antanut (uskovien mukaan) lihan. Miten voi olla synti noudattaa viettejään?

Eikö vaimonsa kanssa sängyssäkään saa olla viettejänsä vietävänä, vaan tehdä suvunjatkamista työn tapaan?

• Daniel 1

Alunperin ihmisen luonne oli puhdas, mutta syntiinlan keemuksessa se turmeltui. Eli ihminen on nyt langenneessa tilassa, josta ainoa mahdollisuus selvitä on, niinkuin Jumalan Sana meille selvästi ilmoittaa, elää siveästi ja jumalisesti sekä noudattaa kärsivällisyyttä ja itsehillintää.

• uskoa tosissasi
        Daniel 1 kirjoitti:

Alunperin ihmisen luonne oli puhdas, mutta syntiinlan keemuksessa se turmeltui. Eli ihminen on nyt langenneessa tilassa, josta ainoa mahdollisuus selvitä on, niinkuin Jumalan Sana meille selvästi ilmoittaa, elää siveästi ja jumalisesti sekä noudattaa kärsivällisyyttä ja itsehillintää.

johonkin syntiinlankeemukseen. Sehän sisältyy luomiskertomukseen, joka on aikaa sitten todistettu taruksi.

• Daniel 1 kirjoitti:

omalla siveydellämme! Olemme itsessämme kuolleet, himoinemme ja haluinemme, siis kun Kristus on kuollut, kaikki ovat kuolleet, yksi, Jeesus Kristus on ylös noussut, kaikki ovat ylösnousseet, nyt hengessä, emmekä elää itsellemme, vaan Kristus meissä kirkkauden toivo!

* Jeesus Kristus on siis pelastuksemme, pyhityksemme, ylösnaosemuksemme, iankaikkinen elämämme, ihan kaikki.
        * Ei siis kannata kerskua lihan aikaan saannoksilla.

• Daniel 1
        uskoa tosissasi kirjoitti:

johonkin syntiinlankeemukseen. Sehän sisältyy luomiskertomukseen, joka on aikaa sitten todistettu taruksi.

Jumalan Sana on kokonaan totta kaikissa tärkeimmissä kohdissa. Onhan tieteellisestikin osoitettu, että ihmiskunnan sivistys menee ajassa korkeintaan 6000 vuotta taaksepäin.

• Daniel 1
        Mohikaani_27 kirjoitti:

omalla siveydellämme! Olemme itsessämme kuolleet, himoinemme ja haluinemme, siis kun Kristus on kuollut, kaikki ovat kuolleet, yksi, Jeesus Kristus on ylös noussut, kaikki ovat ylösnousseet, nyt hengessä, emmekä elää itsellemme, vaan Kristus meissä kirkkauden toivo!

* Jeesus Kristus on siis pelastuksemme, pyhityksemme, ylösnaosemuksemme, iankaikkinen elämämme, ihan kaikki.
        * Ei siis kannata kerskua lihan aikaan saannoksilla.

Matt 19:17-21 : "Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt." 18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä ?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'ÄLÄ TEE HUORIN', "Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta' 19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'"

• sinun tietämättömyytesi
        Daniel 1 kirjoitti:

Jumalan Sana on kokonaan totta kaikissa tärkeimmissä kohdissa. Onhan tieteellisestikin osoitettu, että ihmiskunnan sivistys menee ajassa korkeintaan 6000 vuotta taaksepäin.

syvyyttä. Elät keskiaikaa.

"Onhan tieteellisestikin osoitettu, että ihmiskunnan sivistys menee ajassa korkeintaan 6000 vuotta taaksepäin. "
        Mistä hitosta keksit tuollaista moskaa? Kreationistien propagandasta?

Koettasit siirtyä nykyaikaan.

• sillä
        Daniel 1 kirjoitti:

Matt 19:17-21 : "Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt." 18. Hän sanoi hänelle: "Mitkä ?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'ÄLÄ TEE HUORIN', "Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta' 19. 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'"

Jeesus sanoi noin ja sen me uskomme.

• Daniel 1
        sinun tietämättömyytesi kirjoitti:

syvyyttä. Elät keskiaikaa.

"Onhan tieteellisestikin osoitettu, että ihmiskunnan sivistys menee ajassa korkeintaan 6000 vuotta taaksepäin. "
        Mistä hitosta keksit tuollaista moskaa? Kreationistien propagandasta?

Koettasit siirtyä nykyaikaan.

Olen tieteellisistä julkaisuista lukenut ja myös TV:n tiedeohjelmissa useammankin kerran kuullut kerrottavan, että ihmiskunnan sivistys ulottuu vain muutaman tuhannen vuotta ajassa taaksepäin. Jos löydät jostain jotain muuta tietoa, niin olen valmis kuuntelemaan. Onnea yrityksellesi. Ja opettele siinä samalla käyttämään siivompaa kieltä.

• tähän asiaan kuuluu?
        Daniel 1 kirjoitti:

Olen tieteellisistä julkaisuista lukenut ja myös TV:n tiedeohjelmissa useammankin kerran kuullut kerrottavan, että ihmiskunnan sivistys ulottuu vain muutaman tuhannen vuotta ajassa taaksepäin. Jos löydät jostain jotain muuta tietoa, niin olen valmis kuuntelemaan. Onnea yrityksellesi. Ja opettele siinä samalla käyttämään siivompaa kieltä.

Missä vaiheessa ihminen oli sivistynyt ja missä vaiheessa ei.

Alkuihminen, meidän esi-isämme/-äitimme eli vajaat 100 000 vuotta sitten. Hän oli varsin "sivistynyt" verrattuna serkkuihinsa apinoihin. Tärkein sivistyksen merkki oli laskeutuminen puusta alas ja siirtyminen kävelemään kahdella jalalla.

Luomiskertomuksen 6000 vuodella ja 100 000 vuodella on huima ero.

Jos vähänkin seuraat vaikka TV:n luontodokumentteja tai tieteisohjelmia tiedät, että luomiskertomus ei kertakaikkiaan voi pitää paikkaansa. Se on todistettu vuodesta 1859 lähtien (Darwin, Lajien synty) tuhansia kertoja ja on täysin kiistaton totuus, paitsi tietenkin pienelle fundamentalistiuskovien umpisokealle joukolle.

• Daniel 1
        tähän asiaan kuuluu? kirjoitti:

Alkuihminen, meidän esi-isämme/-äitimme eli vajaat 100 000 vuotta sitten. Hän oli varsin "sivistynyt" verrattuna serkkuihinsa apinoihin. Tärkein sivistyksen merkki oli laskeutuminen puusta alas ja siirtyminen kävelemään kahdella jalalla.

Jos vähänkin seuraat vaikka TV:n luontodokumentteja tai tieteisohjelmia tiedät, että luomiskertomus ei kertakaikkiaan voi pitää paikkaansa. Se on todistettu vuodesta 1859 lähtien (Darwin, Lajien synty) tuhansia kertoja ja on täysin kiistaton totuus, paitsi tietenkin pienelle fundamentalistiuskovien umpisokealle joukolle.

Darwinin teorioissa on huikaisevia aukkoja ja järjen päätelmiä. Tutustupa vaikka lääkäri Pekka Reinikaisen kirjoihin ja viisastu.

• mesoliittisen..
        Daniel 1 kirjoitti:

... kauden, ns. Suomusjärven kulttuurin lasketaan alkaneen heti jääkauden jälkeen n.10600 v sitten. Tämä siis Suomessa, vanhimmat ammattitaitoisesti valmistetut Afrikasta ja Etu-Aasiasta löydetyt kivikirveet lienevät n.60 000 v ikäisiä.

Kukahan niitä silloin on riistan tai naapuriheimojen hengenmenoksi suunnitellut ?

• johtua, että
        Daniel 1 kirjoitti:

Darwinin teorioissa on huikaisevia aukkoja ja järjen päätelmiä. Tutustupa vaikka lääkäri Pekka Reinikaisen kirjoihin ja viisastu.

nämä kreationistiset "tiedemiehet" ovat lääkäreitä, insinöörejä, arkkitehteja ym., mutta ainoaakaan biologia, arkeologia tai paleontologia ei joukosta löydy?

• merim.raimo
        mesoliittisen.. kirjoitti:

... kauden, ns. Suomusjärven kulttuurin lasketaan alkaneen heti jääkauden jälkeen n.10600 v sitten. Tämä siis Suomessa, vanhimmat ammattitaitoisesti valmistetut Afrikasta ja Etu-Aasiasta löydetyt kivikirveet lienevät n.60 000 v ikäisiä.

Kukahan niitä silloin on riistan tai naapuriheimojen hengenmenoksi suunnitellut ?

Kun Baabelin tornin rakennushommat meni pieleen kielivaikeuksien takia,niin rakennusporukka hajosi kaikkiin eri ilmansuuntiin.Esim.Intiaanit kävelivät silloisesta Siperiasta Alaskaan,eikä niillä varmaankaan ollut matkalukemista mukana.Sitten kun asettuivat aloilleen,niin opiskelivat,mitä opiskelivat,toisaalla siis opiskeltiin enemmän kuin toisaalla,niinhän se on nykyisinkin.

• intiaanit..
        merim.raimo kirjoitti:

Kun Baabelin tornin rakennushommat meni pieleen kielivaikeuksien takia,niin rakennusporukka hajosi kaikkiin eri ilmansuuntiin.Esim.Intiaanit kävelivät silloisesta Siperiasta Alaskaan,eikä niillä varmaankaan ollut matkalukemista mukana.Sitten kun asettuivat aloilleen,niin opiskelivat,mitä opiskelivat,toisaalla siis opiskeltiin enemmän kuin toisaalla,niinhän se on nykyisinkin.

... lähtöisin. Jalkapatikassa joutuivat rukkaparkaraukat koko matkan mantereelta toiselle taivaltamaan. Varmaan melkoisessa pakkasessakin ainakin osan matkasta.
        Vaan samat rasituksethan siinä on kaikilla olleet, niin teräväpäisillä kuin vähän tyhmemmilläkin. Ei ole sen takia tarvinnut kenenkään kateuksissaan yöuniaan menettää.

• Daniel 1
        johtua, että kirjoitti:

nämä kreationistiset "tiedemiehet" ovat lääkäreitä, insinöörejä, arkkitehteja ym., mutta ainoaakaan biologia, arkeologia tai paleontologia ei joukosta löydy?

mutta ainakin K.V.Laurikainen oli tunnettu uskova tiedemies ilman mitään lainausmerkkejä.

• Daniel 1 kirjoitti:

Lainaamasi raanmatunkohta jatkuu:

Nuorukainen sanoi hänelle:
              "Kaikkia niitä minä olen noudattanut;
               mitä minulta vielä puuttuu?"
           Jeesus sanoi hänelle:
              "Jos tahdot olla täydellinen,
               niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille,
               niin sinulla on oleva aarre taivaissa;
               ja tule ja seuraa minua".
           Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan,
           meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
           Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa:
              "Totisesti minä sanon teille:
               rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
               Ja vielä minä sanon teille:
                  helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi
                  kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
           Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat:
              "Kuka sitten voi pelastua?"
           Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille:
              "Ihmisille se on mahdotonta,
               mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".

Siispä:

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä,
           niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

• Daniel 1
        Rintti kirjoitti:

Lainaamasi raanmatunkohta jatkuu:

Nuorukainen sanoi hänelle:
              "Kaikkia niitä minä olen noudattanut;
               mitä minulta vielä puuttuu?"
           Jeesus sanoi hänelle:
              "Jos tahdot olla täydellinen,
               niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille,
               niin sinulla on oleva aarre taivaissa;
               ja tule ja seuraa minua".
           Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan,
           meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
           Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa:
              "Totisesti minä sanon teille:
               rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.
               Ja vielä minä sanon teille:
                  helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi
                  kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."
           Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat:
              "Kuka sitten voi pelastua?"
           Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille:
              "Ihmisille se on mahdotonta,
               mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".

Siispä:

Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä,
           niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.

Jep. Armonkerjäläisiähän tässä kaikki ollaan.

• Daniel 1
        mesoliittisen.. kirjoitti:

ainakin kivikautinen ns. kampakeraaminen kulttuuri, johon kuului Suomi, Itä-Baltia, Itä-Preussi ja Pohjois-Venäjä, vaikutti vuosina 3000-1600 eKr, mikä sopii nappiin sen kanssa, että JUMALA loi maailman 6000 vuotta sitten, eli 4000 eKr, ja kesti tuhannen vuotta muuttaa tänne asti.

• utelias,
        tähän asiaan kuuluu? kirjoitti:

Kertoisitko myös, miksi apinat vielä puussa elävät ja eivät hännästään edes luovu?

Kait niistä joku olisi hoksannut, että parempi olisi ihmiseksi muuttua ja heittää hiukan suomenkieltä, mut eipä ole enää halukkaita, noissa apinoissa, kun eivät hutujen kieltäkään puhu.

Siis miksi kehitys apinoiden suhteen on pysähtynyt?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      50
      6873
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      676
      2978
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1271
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1120
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      223