Peppu-maiskis-kristityt...

Retrohetero

Olen tässä miettinyt näitä "uudestisyntyneitä"
kristittyjä. Hehän pitävät itseään parempina kuin
muita kristittyjä (nimikristityt, naminamikristityt...)
koska nämä muut ovat "pilanneet" maineensa
kaikenmaailman kauheilla vääräopeilla,
maallistumisella sun muulla. Tätä on tapahtunut
koko hihhuli-historian ajan, ja nyt odottelen
milloin tulee taas uusi ryhmä joka julistaa
itsensä muiden yläpuolelle. Merkit on selvät,
ajankysymys milloin "uudestisyntyneet" joutuvat
taas luomaan nahkansa:

G.W "peacemaker" Bush on "uudestisyntynyt", Ted
"gay" Haggard on "uudestisyntynyt"...
Kohta on varmaan aika tehdä pesäero noihin
jannuihin, ja julistautua TAAS maailman
puhtaimmaksi olennoksi.

Mitäs nimeä olette seuraavaksi ajatelleet?
Mulla olisi pari ehdotusta:

- "Peppu-maiskis-kristitty"
Tarkoittaa sitä miltä teidän uskontonne maistuu.
Ja hyvällehän se uskovaiselle maistuu!

- "Uudestipaskottu kristitty"
Samaa paskaa samassa paketissa, kuvaa hyvin
tätä itsensä uudelleen nimeämis pelleilyä.

- "Samat vanhat kristityt eri nimellä kristitty"
Koko idean olennaisuus yhdessä virkkeessä.

................

Ps. Muistaakseni uudestisyntyneistä ei puhuta
raamatussa missään vaiheessa, mistä tää porukka
yleensä repii näitä juttuja?

32

819

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • --GG---

Olen tainnut sinullekkin selvittää jo pariinkiin otteeseen näistä gw busheista yms., joten en ymmärrä miksi edelleen kerrot jostakin pesäeron tekemisestä yms. Ei ne hienot puheet katsos kenestäkään tee välttämättä yhtään parempaa ihmistä. Riippuu tietenkin puheesta. Huoh..

• asia taitaa olla niin että et usko vaikka asioita jankattaisiin moneen kertaan..ja syy on se että et halua luopua mielipiteistäsi..

kaikkien Jeesukseen uskovien pitäisi olla uudestisyntyneitä..Jollei synny uudestaan ei voi taivaaseen päästä..Onhan nitä kristittyjä jotka eivät oikeasti mihinkään usko ja he eivät taivaaseen pääse.. Mutta se ei tarkoita että te olisitte mitenkän huonompia ihmisiä jotka ette usko..Kaikilla on sama mahdollisuus ja me kaikki seisomme sillä samalla viivalla..Kenelläkään ei ole oikeutta pilkata, haukkua, arvostella muita ihmisiä..ei siis myöskään sinulla..

>>Ps. Muistaakseni uudestisyntyneistä ei puhuta
      raamatussa missään vaiheessa, mistä tää porukka
      yleensä repii näitä juttuja?

• Goruson

Ja sinulla on mielestäsi oikeus sanoa olevasi parempi, kuin tavallinen kristitty?
        Jokaisen pitäisi olla samanlaisessa uskossa, kuin minä!

• Goruson kirjoitti:

Ja sinulla on mielestäsi oikeus sanoa olevasi parempi, kuin tavallinen kristitty?
        Jokaisen pitäisi olla samanlaisessa uskossa, kuin minä!

Mikä on mielestäsi tavallinen kristitty??

• Goruson
        tuiskutyttö kirjoitti:

Mikä on mielestäsi tavallinen kristitty??

Sellainen joka ei väitä olevansa ainoa oikea kristinuskon edustaja.

• Goruson kirjoitti:

Sellainen joka ei väitä olevansa ainoa oikea kristinuskon edustaja.

eihän kukaan niin väitäkkään???
        Udestisynteet pääsevät taivaaseen eli siis kaikki jotka oikeasti ovat uskossa..

• puusilima_'
        tuiskutyttö kirjoitti:

eihän kukaan niin väitäkkään???
        Udestisynteet pääsevät taivaaseen eli siis kaikki jotka oikeasti ovat uskossa..

siellä taivaassa sitten on kun kerta kaikki sitä niin hehkuttaa? annapa nyt oikein kattava "lomaesite" siitä mestasta. tarkasti ja todenmukaisesti. haluan tietää aivan kaiken siitä paikasta jonne olet menossa ja haluat myös muiden menevän. eli mitä siellä on?
        esim. jos pudotan taivaassa lautasen hmm.."lattialle" niin meneekö se rikki? entäs jos mun lapset ja isomummo vaikka on heitetty jumalan toimesta helvettiin ja minut pistetty taivaaseen niin miten meitsin pitäis suhtautua tähän "otukseen" joka on mulle ku paras kaveri ja samalla se kiduttaa mun läheisiä siellä helvetissä?

innolla esitystäsi odotellen.

• Retrohetero

mulle miten tämä konkreettisesti tapahtuu:
        "Jollei synny uudestaan ei voi taivaaseen päästä"

Äidilläni voi olla eriävä mielipide tuosta
        synnytyksestä, sattui kuulemma perkeleesti
        jo ekalla kerralla, ja nyt olen jo kuitenkin
        90 kiloinen...

Vai toteutetaanko tämä uudelleensyntymä
        jeesus-dildolla, eli ei synnytä itse vaan
        synnytetään itse jeesus uudestaan?
        Minulla oli topic tuosta dildosta
        joku aika takaperin, en jaksa etsiä
        koska et jaksanut etsiä minulle
        sitä raamatun kohtaa missä lukee että
        nimi- ja naminamikristyt ovat perseestä ja
        uudestisyntyneet jumalasta seuraavia mega
        mageita kuninkaita.

Ps. ehkei kannata ottaa tätä kovin vakavasti...

• puusilima_
        Retrohetero kirjoitti:

90 kiloinen...

mageita kuninkaita.

toi tuisku taitaa olla sellainen monestisyntynyt pervo, jeesus dildoineen.. heh no joo, mutta se ei ymmärrä tekstiäsi jos et lisää sanaa "jeesus" jokaisen oikean sanan väliin. tyyliin:

jeesus tajuatko jeesus mitä jeesus minä jeesus sinulle jeesus sanon jeesus?

tärkeintä tässä hihhuli kielessä on se että jeesus on alussa ja lopussa lausetta, jotkut vieläpä vaativat jeesuksen kirjoitettavaksi isolla ennen kuin he tekstiä ymmärtävät.

• --GG---
        Retrohetero kirjoitti:

90 kiloinen...

mageita kuninkaita.

Tosiaan monesti samat asiat jauhanu etu- ja takaperin varmaan sullekkin näistä asioista. Ja olen kaiken lisäksi etsinyt sinulle(kin) näitä raamatunkohtia...en jaksa taas kyllä etsiä.

"Minulla oli topic tuosta dildosta
        mageita kuninkaita."

Siis olisi mielenkiintoista tietää näitten kommenttiesi jälkeen esitätkö vain välillä,että et ole edes lukenut raamattua vai mistä revit nuita ihmeellisiä käsityksiäsi? Sanon vaan sinullekkin,että lue raamattua. Raamatusta löytyy selitykset näihin asioihin...EI Suomi24 keskustelupalstalta.

• Retrohetero
        --GG--- kirjoitti:

Tosiaan monesti samat asiat jauhanu etu- ja takaperin varmaan sullekkin näistä asioista. Ja olen kaiken lisäksi etsinyt sinulle(kin) näitä raamatunkohtia...en jaksa taas kyllä etsiä.

"Minulla oli topic tuosta dildosta
        mageita kuninkaita."

Siis olisi mielenkiintoista tietää näitten kommenttiesi jälkeen esitätkö vain välillä,että et ole edes lukenut raamattua vai mistä revit nuita ihmeellisiä käsityksiäsi? Sanon vaan sinullekkin,että lue raamattua. Raamatusta löytyy selitykset näihin asioihin...EI Suomi24 keskustelupalstalta.

lukenut koko paskalappunipun läpi, mutta
        luuletko että pystyn muistamaan ulkoa
        paria tuhatta sivua kerta lukemisella?

• Retrohetero
        puusilima_ kirjoitti:

toi tuisku taitaa olla sellainen monestisyntynyt pervo, jeesus dildoineen.. heh no joo, mutta se ei ymmärrä tekstiäsi jos et lisää sanaa "jeesus" jokaisen oikean sanan väliin. tyyliin:

jeesus tajuatko jeesus mitä jeesus minä jeesus sinulle jeesus sanon jeesus?

tärkeintä tässä hihhuli kielessä on se että jeesus on alussa ja lopussa lausetta, jotkut vieläpä vaativat jeesuksen kirjoitettavaksi isolla ennen kuin he tekstiä ymmärtävät.

Ehkä toi "jeesus" on jokin lataussana,
        uskovaisen aivoissa sitä seuraavana tuleva
        sana menee jakoon ohittaen "Atheist Proof
        FireWall:in TM". Ehkä olet keksinyt tavan
        hakkeroitua uskovaisen aivoihin!

Pitää kokeilla ihan oikeasti tätä noille
        uskovaisille...

....

Ps.
        Tästä tulee väkisin mieleen konekieli ja käsky
        LDA (LoaD Accumulator, ja muistaakseni 6502:ssa
        prosesorissa...). Tuon käskyn jälkeinen
        tavu/rekisteri/osoiteavaruuden sijainti ladataan
        akkuun ( laskuyksikön toiseksi osapuoleksi, en
        selitä tätä pidemmälle vaikka se onkin todella
        kiehtovaa..) eli se menee "jakoon"...

• puusilima_' kirjoitti:

siellä taivaassa sitten on kun kerta kaikki sitä niin hehkuttaa? annapa nyt oikein kattava "lomaesite" siitä mestasta. tarkasti ja todenmukaisesti. haluan tietää aivan kaiken siitä paikasta jonne olet menossa ja haluat myös muiden menevän. eli mitä siellä on?
        esim. jos pudotan taivaassa lautasen hmm.."lattialle" niin meneekö se rikki? entäs jos mun lapset ja isomummo vaikka on heitetty jumalan toimesta helvettiin ja minut pistetty taivaaseen niin miten meitsin pitäis suhtautua tähän "otukseen" joka on mulle ku paras kaveri ja samalla se kiduttaa mun läheisiä siellä helvetissä?

innolla esitystäsi odotellen.

en ole käynyt taivaassa enkä voi kertoa sitä millasta siellä on..

raamattu tosin kuvailee taivasta mutta en jaksa nyt raamatun kohtaa sinulle etsiä..
        mutta uskon että tiedät nämä raamatun kohdat..tai ainakin olet joskus kuullut..

ei taivaassa syödä joten tuskimpa siellä lautaset putoilee..;)

Helvettiin joudutaan ihan omasta tahdosta. Sinä olet sen ratkaisun tehnyt ettet Jumalaa seuraa niin tiedät myös seuraukset..eihän silloin Jumalaa voi syyttää..tajuatkos.. Jumala antaa kyllä kaikille mahdollisuuden mutta sen voi käyttää väärin..ei sillon Jumalaa syytetä siitä että kuinka se on ihan perseestä ja epäreilu..

• Retrohetero kirjoitti:

90 kiloinen...

mageita kuninkaita.

en otakkaan kaikkea mitä täällä kirjoitetaan kovinkaan vakavasti..:D

Juu kyllähän se vois sattuu aika paljon synnyttää 90kg painava tyyppi..:D

Mut kuten tiedät itsekkin kyse ei ole siitä..

kyse on siitä että me synnymme uudestaan sisältä..Jumala muutta meidän sisimpämme..tajusit kyllä idean joten ei tarvi ruveta pilkkuu nussimaan sitten..:D

• puusilima_
        tuiskutyttö kirjoitti:

en ole käynyt taivaassa enkä voi kertoa sitä millasta siellä on..

raamattu tosin kuvailee taivasta mutta en jaksa nyt raamatun kohtaa sinulle etsiä..
        mutta uskon että tiedät nämä raamatun kohdat..tai ainakin olet joskus kuullut..

ei taivaassa syödä joten tuskimpa siellä lautaset putoilee..;)

Helvettiin joudutaan ihan omasta tahdosta. Sinä olet sen ratkaisun tehnyt ettet Jumalaa seuraa niin tiedät myös seuraukset..eihän silloin Jumalaa voi syyttää..tajuatkos.. Jumala antaa kyllä kaikille mahdollisuuden mutta sen voi käyttää väärin..ei sillon Jumalaa syytetä siitä että kuinka se on ihan perseestä ja epäreilu..

lapsia tai sitten et välitä pätkääkään kenestäkään muusta kuin itsestäsi? olenko kenties väärässä?
        ja kyllä se on jumalan vika jos se laittaa jonkun helvettiin ja toisen taivaaseen ja sit se esittää "kaveria". minusta se menee kyllä jo vittuilun puolelle ja rankasti.eli en siis syytellyt nyt omasta puolestani ketään vaan toisen puolesta, joka tuntuu olevan ihan käsittämätön asia sinulle.vai onkose?

tarkoitan vain tässä nyt lähinnä sitä että, haluaisitko sinä viettää ikuisuuden "hyvän" jumalan kanssa, joka samalla ikuisuuden kiduttaa kaikkia rakkaimpiasi helvetissä?

onko tuota jotenkin vaikeata ymmärtää? vai etkö tosiaan rakasta muuta kuin itseäsi?

purje tuossa yritti kuvaiilla tuota taivasta, vaaan ei se kyllä kovin kaksiselta vaikuttanut. kultaa ja timantteja ja perkeleesti porukkaa. ja karitsa lamppuna. no mutta kaikki tyylillään.

• puusilima_ kirjoitti:

lapsia tai sitten et välitä pätkääkään kenestäkään muusta kuin itsestäsi? olenko kenties väärässä?
        ja kyllä se on jumalan vika jos se laittaa jonkun helvettiin ja toisen taivaaseen ja sit se esittää "kaveria". minusta se menee kyllä jo vittuilun puolelle ja rankasti.eli en siis syytellyt nyt omasta puolestani ketään vaan toisen puolesta, joka tuntuu olevan ihan käsittämätön asia sinulle.vai onkose?

tarkoitan vain tässä nyt lähinnä sitä että, haluaisitko sinä viettää ikuisuuden "hyvän" jumalan kanssa, joka samalla ikuisuuden kiduttaa kaikkia rakkaimpiasi helvetissä?

onko tuota jotenkin vaikeata ymmärtää? vai etkö tosiaan rakasta muuta kuin itseäsi?

purje tuossa yritti kuvaiilla tuota taivasta, vaaan ei se kyllä kovin kaksiselta vaikuttanut. kultaa ja timantteja ja perkeleesti porukkaa. ja karitsa lamppuna. no mutta kaikki tyylillään.

Minulla ei ole lapsia..olen 17w ja opiskelut kesken..

Miksi et ymmärrä!! Tai sanotaan näin että sinä et haluakkaan ymmärtää vaan haluat pitää mielipiteestäsi kiinni..
        Ei ole Jumalan vika jos joku Helvetissä on.. kaikilla on ollut mahdollisuus valita. toiset valitsevat jumalan ja toiset ei.. Mikä se sellanen juttu oikeen on että täällä voisi elää miten haluaa ja pilkata Jumalaa mutta sitten kun kuolee niin pitäisi päästä taivaaseen ja sillon kelpaisi Jumalan apu..Mieti nyt tätä asiaa oikein.

Tiedän että on vaikea ajatella perhettä ja ystäviä helvetissä.. mutta sinä et voi tietää heidän syvimpiä ajatuksia. Et voi tietää ovatko heidän välinsä Jumalaan kunnossa vai ei.
        En kuitenkaan tajua että kun KAIKKI ovat saaneet evankeliumia kuulla ja tehneet päätöksensä sitten..kannattaa valita oikein. Se on ihan itsestään kiinni. Pitää seistä sanojensa takana loppuun asti.. vai mitä? Jos täällä sanot ettet halua Jumalaa uskoa niin oletan että et halua sitä myöskään kuoltuasi etkä sitten voi taivaaseen päästä..sama pätee kaikkia muita ihmisiä kohtaan.
        Jos joku valitsee Saatanan hän myös seuraa Saatanaa sinne minne hän menee ja kuuluu.. Ja toisinpäin..Jos joku valitsee elämänsä tärkeimmäksi asiaksi Jumalan hän myös seuraa Jumalaa sinne missä hän on.
        Ei pitäisi olla kauheen vaikea tajuta.

• Retrohetero
        tuiskutyttö kirjoitti:

Miksi et ymmärrä!! Tai sanotaan näin että sinä et haluakkaan ymmärtää vaan haluat pitää mielipiteestäsi kiinni..
        Ei ole Jumalan vika jos joku Helvetissä on.. kaikilla on ollut mahdollisuus valita. toiset valitsevat jumalan ja toiset ei.. Mikä se sellanen juttu oikeen on että täällä voisi elää miten haluaa ja pilkata Jumalaa mutta sitten kun kuolee niin pitäisi päästä taivaaseen ja sillon kelpaisi Jumalan apu..Mieti nyt tätä asiaa oikein.

Tiedän että on vaikea ajatella perhettä ja ystäviä helvetissä.. mutta sinä et voi tietää heidän syvimpiä ajatuksia. Et voi tietää ovatko heidän välinsä Jumalaan kunnossa vai ei.
        En kuitenkaan tajua että kun KAIKKI ovat saaneet evankeliumia kuulla ja tehneet päätöksensä sitten..kannattaa valita oikein. Se on ihan itsestään kiinni. Pitää seistä sanojensa takana loppuun asti.. vai mitä? Jos täällä sanot ettet halua Jumalaa uskoa niin oletan että et halua sitä myöskään kuoltuasi etkä sitten voi taivaaseen päästä..sama pätee kaikkia muita ihmisiä kohtaan.
        Jos joku valitsee Saatanan hän myös seuraa Saatanaa sinne minne hän menee ja kuuluu.. Ja toisinpäin..Jos joku valitsee elämänsä tärkeimmäksi asiaksi Jumalan hän myös seuraa Jumalaa sinne missä hän on.

Mites sitten tää zimbwaffe-heimo Afrikasta?
        He eivät ole koskaan kuulleet kristinuskosta.
        He palvovat vitun isoa sinistä partasammakkoa
        ja rukoilevat sadetta (toimii muuten ihan yhtä
        hyvin kuin kristinuskon rukoukset...).

Miten heidän käy? Heidän tapoihinsa kuuluu
        uhrata kerran kuussa neitsyt sammakolle kun
        sadetta ei kuulu. Raiskaaminen ja kivittäminen
        on myös sallittua. Ottaako jumala nämä kaverit
        taivaaseen avosylin, koska he eivät ole koskaan
        kuulleet hänestä, eli eivät ole tietäneet
        tehneensä väärin? Helvettiinkään jumala ei voi
        heitä heittää, koska jumala ei ole kertonut
        omasta olemassaolostaan.

Mites muslimit? jumala kusee heitä vaan silmään?

Aika paha ongelma?

• Retrohetero kirjoitti:

Mites sitten tää zimbwaffe-heimo Afrikasta?
        He eivät ole koskaan kuulleet kristinuskosta.
        He palvovat vitun isoa sinistä partasammakkoa
        ja rukoilevat sadetta (toimii muuten ihan yhtä
        hyvin kuin kristinuskon rukoukset...).

Miten heidän käy? Heidän tapoihinsa kuuluu
        uhrata kerran kuussa neitsyt sammakolle kun
        sadetta ei kuulu. Raiskaaminen ja kivittäminen
        on myös sallittua. Ottaako jumala nämä kaverit
        taivaaseen avosylin, koska he eivät ole koskaan
        kuulleet hänestä, eli eivät ole tietäneet
        tehneensä väärin? Helvettiinkään jumala ei voi
        heitä heittää, koska jumala ei ole kertonut
        omasta olemassaolostaan.

Mites muslimit? jumala kusee heitä vaan silmään?

Aika paha ongelma?

oon joskus miettiny ihan samaa ett mitäs niille käy..
        Sitä varten onneksi lähetystyötä tehdään. Mutta uskoisin niin ettei heitä helvettiin heitetä sen tähden että heille ei ole annettu vaihtoehtoa..Kävihän Jeesus tuonelassa "juttelemassa" niille jotka olivat eläneet ennen Jeesuksen syntymää..

Mitä muslimeista? He ovat eksyneet väärälle tielle mutta nykyään monia muslimeita kääntyy kristityiksi. onneksi Jumala puhuttelee heitä vahvasti..:)

• Retrohetero
        tuiskutyttö kirjoitti:

oon joskus miettiny ihan samaa ett mitäs niille käy..
        Sitä varten onneksi lähetystyötä tehdään. Mutta uskoisin niin ettei heitä helvettiin heitetä sen tähden että heille ei ole annettu vaihtoehtoa..Kävihän Jeesus tuonelassa "juttelemassa" niille jotka olivat eläneet ennen Jeesuksen syntymää..

Mitä muslimeista? He ovat eksyneet väärälle tielle mutta nykyään monia muslimeita kääntyy kristityiksi. onneksi Jumala puhuttelee heitä vahvasti..:)

koska uskovaisen on mahdotonta vastata
        oman ristiriitaisen uskontonsa pohjalta.
        Ristiriitaisuus tarkoittaa tässä yhteydessä
        myös sitä ettei koko uskonnossa ole mitään
        järkeä jos noin iso looginen aukko siitä
        löytyy kaikkien muiden epäloogisuuksien lisäksi.
        Juttu on mennyt läpi muinaisessa Lähi-idässä
        lapsenmielisille paimentolaisille,
        kun ei olla tiedetty kuinka iso maailma onkaan.

• puusilima_
        tuiskutyttö kirjoitti:

olkoon valinta tai ei mutta se helvetti on jumalan luoma ja olipa minun lapseni ajatukset mitä vain niin se ei oikeuta jumalaa kiduttamaan lastani ikuisuutta siitä hyvästä.
        ymmärrät kyllä sitten kun sinulla on lapsia. olen aivan varma että et vaihda niitä jumalaan edes helvetin takia.

• konna
        Retrohetero kirjoitti:

koska uskovaisen on mahdotonta vastata
        oman ristiriitaisen uskontonsa pohjalta.
        Ristiriitaisuus tarkoittaa tässä yhteydessä
        myös sitä ettei koko uskonnossa ole mitään
        järkeä jos noin iso looginen aukko siitä
        löytyy kaikkien muiden epäloogisuuksien lisäksi.
        Juttu on mennyt läpi muinaisessa Lähi-idässä
        lapsenmielisille paimentolaisille,
        kun ei olla tiedetty kuinka iso maailma onkaan.

pistäähän se hiukka hymyilyttämään tuo uskovaisten kiemurtelu.

Tuiskutyttökin kuvittelee selviävänsä ongelmasta sillä, että jeesus on käynyt tuonelassa saarnaamassa. Helppo kait sitä on vainajan jesseen uskoa, jos omin (vainajan) silmin tyypin näkee. Paljon vaikeampaa on uskoa pelkkää evankeljumia.

Looginen johtopäätös on, että evankeljumin kuuleminen altistaa ihmisen ikuiselle kidutukselle, joten kaikki lähetystyötä tekevät pitäisi kiireesti tappaa, jotta jäisi parempi mahdollisuus ottaa jesse vastaan vasta kuoltaan.

No, suurempi arvoitus on tietenkin, kuinka moista uskomusjärjestelmää pidetään yllä. Ja vielä suurempi hämmästys on ainakin minulle, kuinka kukaan voi moiseen oikeasti uskoa.

• siistit tavat ja usko
        konna kirjoitti:

pistäähän se hiukka hymyilyttämään tuo uskovaisten kiemurtelu.

Tuiskutyttökin kuvittelee selviävänsä ongelmasta sillä, että jeesus on käynyt tuonelassa saarnaamassa. Helppo kait sitä on vainajan jesseen uskoa, jos omin (vainajan) silmin tyypin näkee. Paljon vaikeampaa on uskoa pelkkää evankeljumia.

Looginen johtopäätös on, että evankeljumin kuuleminen altistaa ihmisen ikuiselle kidutukselle, joten kaikki lähetystyötä tekevät pitäisi kiireesti tappaa, jotta jäisi parempi mahdollisuus ottaa jesse vastaan vasta kuoltaan.

No, suurempi arvoitus on tietenkin, kuinka moista uskomusjärjestelmää pidetään yllä. Ja vielä suurempi hämmästys on ainakin minulle, kuinka kukaan voi moiseen oikeasti uskoa.

Usko tuo tullessaan hyvät tavat, välittämisen muista ja rehellisyyden, ne tuntuvat teillä ateisteillä olevan hakusessa. Suollatte kaikkea tänne ja teette itsekkäästi mitä lystäätte. Mitä jos tänään olisi parannuksen päivä? Muuten tulee pitkä ja ikuinen yö.

• niin...
        siistit tavat ja usko kirjoitti:

Usko tuo tullessaan hyvät tavat, välittämisen muista ja rehellisyyden, ne tuntuvat teillä ateisteillä olevan hakusessa. Suollatte kaikkea tänne ja teette itsekkäästi mitä lystäätte. Mitä jos tänään olisi parannuksen päivä? Muuten tulee pitkä ja ikuinen yö.

johan helpottaa...

• puusilima_ kirjoitti:

olkoon valinta tai ei mutta se helvetti on jumalan luoma ja olipa minun lapseni ajatukset mitä vain niin se ei oikeuta jumalaa kiduttamaan lastani ikuisuutta siitä hyvästä.
        ymmärrät kyllä sitten kun sinulla on lapsia. olen aivan varma että et vaihda niitä jumalaan edes helvetin takia.

kun kerta olet huolissasi lapsistasi niin miksi et sitten ajattele heidän parastaan niinkuin minä tulen tekemään..Minun lapset saavat tulla tuntemaan Jeesuksen vapahtajana ja pelastajana.. Älä estä lapsiasi tuntemasta Jeesusta.

• senhän sinä jo tiesitkin:)
      Jeesus keskustelee fariseus Nikodeemuksen kanssa uudestisyntymisestä. Jeesus joutuu kysymään häneltä aika kiusallisen kysymyksen: Etkö sinä, joka olet Israelin opettaja, ymmärrä tätä? Joh.3:1-21
      Jo profeetta Jeremia puhui Uudesta liitosta, jonka Jumala tekee kansansa kanssa: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa ja he ovat minun kansani. Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: Tuntekaa Herra. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä. Jeremia 31:33-34
      Tästä uudestisyntymisessä on kyse, jonka siis fariseus Nikodeemuskin tiesi Pyhistä Kirjoituksista, mutta ei vielä ymmärtänyt eikä näin ollen voinut ottaa Jumalan lahjaa vastaan henkilökohtaisesti.

• puusilima_

"lahkojeesukset vol 4"
      "ihansairaan montakertaa syntyneet"
      "uudestaan kuolleet"
      "kuoleman palvojat"
      "psykopaatit"

jne.

• Hattiwatti

Mietin tuossa että kun uudestisyntynyt lakkaa uskomasta, onko hän silloin uuudestikuollut ?

• Dresden

Tuossa kanssa yksi vaihtoehto, jota voi miettiä.

Tai sitten kuolleena syntyneet kristityt. Ei huono. Tuo viitta nimittäin hihhuliperheeseen syntyneeseen krisseliin. Elämä meni jo syntyessä.

• kristittyjä mietit:

Eikö se ole ollut jo sinun esi-isiesi asiana todistaa , ettei jumalaa ole.
      Mieti vaan sitä omaa lahkoasi. Sieltä on ehkä helpoin löytää sontaa sanojesi takeeksi.
      Sinulle on maailman tärkein asia todistaa, todistaa , todistaaa... Todistaisit vaihteeksi vaikka, että mistä pienet ateistinpennut tulevat maailmaan. Tulevatko ehkä eri ruumiinaukosta kuin muut? Omakehun hajusta niin voisi päätellä.

• puusilima_

ateisti ei kuulu mihinkään lahkoon kuten perus hiheltäjällä on tapana.
        hihhulin lahkoon kuuluminen varmaankin auttaa uskomaan porukan sekaviin juttuihin paremmin ja tuo syrjäytyneelle yksilölle johonkin kuuluvuuden tunnetta.

alatko sinä palvoa saunatonttuja koska väitän niitä nyt tässä todeksi. saunatonttukirjassa sanotaan niin.
        tuskin.. vaan vaadit minua todistamaan saunatontut oikeiksi. miten tuo god-mode muka eroaa mistään saunatonttu todistelusta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7310
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      739
      3577
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      365
      1937
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1805
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      86
      1449
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1391
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1290
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1251
    9. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe