Hei freet, kun sovitte juttupalkkiota, niin montako ns. neuvottelukierrosta käytte yleensä toimituksen kanssa? Jos siis joudut itse esittämään palkkiopyynnön niin paljonko jätät neuvotteluvaraa, tarvitaanko sitä yleensä? Jos taas saat toimitukselta tarjouksen, niin vastaatko vaan joo tai ei vai teetkö vielä vastatarjouksen? Odottaako vastapuoli korotuspyyntöä ja on jättänyt summaan sen varan? Mikä on yleinen käytäntö???
Freet ja palkkiosta neuvottelu
1
440
Vastaukset
- tietää parhaiten
Riippuu vähän minkä lafkan kanssa oot tekemisissä. Jos kyseessä on esim. Ylen kaltainen laitos, siellä palkat on jotakuinkin samat kaikille freekuille samasta työstä. Noudatetaan siis tiettyä palkkajärjestelmää. Jos kyseessä on joku yksityinen tuotantoyhtiö niin pelivaraa on enemmän.
Kirjoittavan journalismin parissa luulisin asian olevan jotakuinkin sama. Mitä isompi ja vakiintuneempi työnantaja (Kuten Hesari ym.) tarjoavat varmaankin juuri sen verran kun yleensäkin maksetaan. Pienemmät lehdet luultavasti yrittävät ensin alakanttiin.
Voithan toki jättää neuvotteluvaraa vähän, mutta varo yli tai -alihinnottelua. Työnantajat kuitenkin yleensä noudattavat jotain tiettyä systeemiä.
Paras keino on soittaa Journalistiliittoon ja kysyä sieltä kuinka paljon palkkaa voi pyytää kyseisestä jutusta. Siihen kun vaikuttaa niin monet asiat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2141809Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1471528- 781408
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla91271- 571246
- 741115
- 1091039
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55990- 60964
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53890