auttakaa minua, olen menettämässä uskoni

.ateisti.

Olen ollut ateisti, mutta nyt seurattuani tämän keskustelupalstan keskuteluja uskomusjärjestelmäni on sortumassa. En enää usko ateismiin.... näen jo painajaisia siitä kuinka otan Jeesuksen vapahtajakseni... sitä en halua... auttakaa minua ateistit... help mee... minä hukun... helluntailaiset kolkuttelevat ovellla... apua... auttakaa minua ateistit... eih en halua... jeesus en usko sinuuun! ... mitä teen kertokaa... help me...

16

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miksi pelkäät uskoon tulemista?
      Helluntalaiseurakunnassa käynti voisi tehdä ihan hyvää sinullekkin.:) mene vaikka vain käymään jossain hellareiden tapahtumassa ja mieti sitten mitä haluat elämältäsi..haluatko olla samanlainen kun nämä palstalla pyörivät ateistit vailla päämäärää vai haluatko ottaa vastaan Jeesuksen Kristuksen pelastajanasi.

Sefanjan kirjassa luvussa 3 ja jakeessa 17sanotaan:
      Herra, Jumalasi, on sinun kanssasi, Hän on voimallinen, Hän auttaa.Sinä olet hänen ilonsa, rakkaudessan hän tekee sinut uudeksi hän iloitsee, hän riemuitsee sinusta.

Vaikka kuinka kapinoit Jumalaa vastaan niin Hän rakastaa sinua silti! Hän odottaa että käännyt hänen puoleensa.. Se on jo hyvä merkki että sentään mietit näitä juttuja.. Pidä siitä pienestä uskosta kiinni mitä vastaan kapinoit kokoajan..
      Siunausta sinulle.

• Pitäisi mennä nukkumaan

Ja ennen sitä pitää hauskaa itse itsesi kanssa. Se on terveellistä ja mukavaa. Sitä mitä satukirjasi sanoo siitä asiasta voi rauhassa unohtaa. Ja jos uskonto olisi luonnollista sitä ei tarvitsisi mitenkään kenellekään julistaa. Kaikki olisivat jo automaattisesti uskovaisia ...

• Pitäisi mennä nukkumaan kirjoitti:

Ja ennen sitä pitää hauskaa itse itsesi kanssa. Se on terveellistä ja mukavaa. Sitä mitä satukirjasi sanoo siitä asiasta voi rauhassa unohtaa. Ja jos uskonto olisi luonnollista sitä ei tarvitsisi mitenkään kenellekään julistaa. Kaikki olisivat jo automaattisesti uskovaisia ...

ja miksi minun nukkumaan pitäisi mennä nukkumaan??Mulla alkaa työtkin vasta klo.11.00
        ja enköhän osaa jo huolehtia siitä että koska menen nukkumaan..sen verran isotyttö jo olen..:)

Minun ei tarvitse pitää hauskaa itseni kanssa vaikka se sinusta olisikin kuinka mukavaa ja luonnollista..:) Mä saan kyllä ihan tarpeeksi ettei tarvi yksinään hauskaa pitää.. :D joillain vain taitaa asiat olla toisin?..:D:D

ei Jeesukseen uskominen olekkaan aina ihan luonnollista..:D Jeesus on Jumala..tarviiko sen siis olla luonnollista..??

• Agneisti

"haluatko olla samanlainen kun nämä palstalla pyörivät ateistit vailla päämäärää"

Vau. Siis mega-vau! Taitaa hihhuli tehdä vähän liian isoja, perusteettomia sekä yleistäviä olettamuksia palstan ihmisistä. Vai? Et varmaankaan tunne ainoatakaan palstan ihmisistä, ja silti koet tietäväsi, että onko palstan ihmisten elämissä päämäärää vai ei. Voisitko selittää? Teini-ikä ja hihhulismi ei näköjään ole kovin hyvä yhdistelmä, kun älyllinen anti on tuollaista.

Tuollaisilla pelkkiin subjektiivisiin mielikuviin perustuvilla oletuksilla te ylläpidätte taikauskoanne. Tuo kommenttisi oli oikeastaan uskosi vahvistelua itsellesi. Tavallaan asetit kuuppasi sisällä vastapuolen (ateistit) negatiiviseen valoon (päämäärättömiksi tyhjäntoimittajiksi) laittaaksesi itse edustamasi puolen (teismin) hyvään valoon; siten vahvistaaksesi uskoasi lammaspaimenten kertomuksiin. Melko kieroa, etten sanoisi.

Tälläsiä kivoja juttuja sun pääsi sisällä tapahtuu, ja ihan huomaamattasi! Mut hei, jatka vaan niiden muodikkaasti pukeutuvien poikien ihailua ja aivot narikassa elämistä.

• Agneisti kirjoitti:

"haluatko olla samanlainen kun nämä palstalla pyörivät ateistit vailla päämäärää"

Vau. Siis mega-vau! Taitaa hihhuli tehdä vähän liian isoja, perusteettomia sekä yleistäviä olettamuksia palstan ihmisistä. Vai? Et varmaankaan tunne ainoatakaan palstan ihmisistä, ja silti koet tietäväsi, että onko palstan ihmisten elämissä päämäärää vai ei. Voisitko selittää? Teini-ikä ja hihhulismi ei näköjään ole kovin hyvä yhdistelmä, kun älyllinen anti on tuollaista.

Tuollaisilla pelkkiin subjektiivisiin mielikuviin perustuvilla oletuksilla te ylläpidätte taikauskoanne. Tuo kommenttisi oli oikeastaan uskosi vahvistelua itsellesi. Tavallaan asetit kuuppasi sisällä vastapuolen (ateistit) negatiiviseen valoon (päämäärättömiksi tyhjäntoimittajiksi) laittaaksesi itse edustamasi puolen (teismin) hyvään valoon; siten vahvistaaksesi uskoasi lammaspaimenten kertomuksiin. Melko kieroa, etten sanoisi.

Tälläsiä kivoja juttuja sun pääsi sisällä tapahtuu, ja ihan huomaamattasi! Mut hei, jatka vaan niiden muodikkaasti pukeutuvien poikien ihailua ja aivot narikassa elämistä.

ota kuitenkin huomioon että olen täällä palstalla jo jonkin aikaa pyörinyt ja nähnyt kaikenlaisia kirjoituksia...

Kerroppa sinun elämäsi päämäärästä??
        kyllä sen voi melkein jo arvata onko teillä täällä mitään päämääriä vai ei..kunhan nyt vaan eletään ja sitten se joskus loppuu..aika hieno elämä joo..ja päämäärä on oikein hyvä..;D

Iällä ei oo mitää väliä..kuinkakohan monta kertaakin se täällä pitää sanoa..

>>Mut hei, jatka vaan niiden muodikkaasti pukeutuvien poikien ihailua ja aivot narikassa elämistä.

• Agneisti
        tuiskutyttö kirjoitti:

ota kuitenkin huomioon että olen täällä palstalla jo jonkin aikaa pyörinyt ja nähnyt kaikenlaisia kirjoituksia...

kyllä sen voi melkein jo arvata onko teillä täällä mitään päämääriä vai ei..kunhan nyt vaan eletään ja sitten se joskus loppuu..aika hieno elämä joo..ja päämäärä on oikein hyvä..;D

>>Mut hei, jatka vaan niiden muodikkaasti pukeutuvien poikien ihailua ja aivot narikassa elämistä.

"ota kuitenkin huomioon että olen täällä palstalla jo jonkin aikaa pyörinyt ja nähnyt kaikenlaisia kirjoituksia..."

Vau. No sehän selittääkin ihmeelliset meedion kykysi. Olet nähnyt "kaikenlaisia kirjoituksia". Näiden "kaikenlaisten kirjoitusten" ansioista tiedät tarkalleen mitä palstan ateistien elämään kuuluu, ja osaat näin tehdä yleistäviä kommentteja. Ok. Hämmästyttävää. Te hihhulit yllätätte kerta toisensa jälkeen.

(huomaa sarkasmi)

"kyllä sen voi melkein jo arvata onko teillä täällä mitään päämääriä vai ei..kunhan nyt vaan eletään ja sitten se joskus loppuu..aika hieno elämä joo..ja päämäärä on oikein hyvä..;D"

Onko arvon pissaliisalle tullut mieleen, että kaikki ei laita päämääriään sinne kuolemaan saakka? Onko tullut mieleen, että päämääriä voi olla ennen kuolemaakin? Aika outo ja älyvapaa oletus, että ne, jotka eivät usko kuolemanjälkeiseen elämään, ei omista MITÄÄN päämääriä. Aivotoiminnaltaan vajaille hihhuleille tyypillistä mustavalkoisuutta. Outoa olettaa että kuolema olisi ainoa piste ihmisen elämän aikajanalla, johon voisi asettaa päämääriä. Äly hoi.

"Iällä ei oo mitää väliä..kuinkakohan monta kertaakin se täällä pitää sanoa.."

On. Yksi-vuotiaana kognitiiviset kyvyt ovat huomattavasti heikommat kuin vaikkapa kaksikymppisenä. Aika outo ja älyvapaa väite ettei iällä ole mitään väliä.

• USkis

Vaikka rakastat Jumalaa vastaan niin Hän vihaa inua silti! Hän odottaa että käännyt hänen puoleensa.. Ja tiputtaa fllygelin päällesi Se on jo hyvä merkki että sentään mietit näitä juttuja.. Pidä siitä pienestä itsestäsi kiinni mitä rukoilen kokoajan..
        Siunausta sinulle.

Miksi uskoa Raamatun Jumalaan, joka salli oman poiasakin kuolla, ja katsoi sitä kaikkivoipana vieestä.

Jumala sallii kaiken pahan ,ja vaimentaa uskovaisensa pahalla.

Hölmö tyranni, Jumala!

• Uskis
        tuiskutyttö kirjoitti:

Uskovaisen elämä on tosiaan tylsää
        eletään vain Jeesux sux haisevassa uskossa (kuten savonarolakin sanoo) ,ilman moraalia tai päämäärää.

melkein jo arvata uskovaisen elämän :täällä mitään päämääriä vai ei..kunhan nyt vaan eletään ja sitten se joskus loppuu..aika hieno elämä joo

Uskovaiset odottavat liikaa valeJumalan "toiselta" elämältä, ja haaskaavat elämäsä normiviidakossa, ja tulevat hulluiksi.

Raamattu rajoittaa RA-RA!

Uskovaiset ovat varmaan hakanneet Jeesuksen mössöksi, kun taivaaseen ovat ennen aikojaan joutuneet. Se olisi kyllä oikein Jeesusen kaltaiselle auttamattomalle hipille !

• Agneisti kirjoitti:

"ota kuitenkin huomioon että olen täällä palstalla jo jonkin aikaa pyörinyt ja nähnyt kaikenlaisia kirjoituksia..."

Vau. No sehän selittääkin ihmeelliset meedion kykysi. Olet nähnyt "kaikenlaisia kirjoituksia". Näiden "kaikenlaisten kirjoitusten" ansioista tiedät tarkalleen mitä palstan ateistien elämään kuuluu, ja osaat näin tehdä yleistäviä kommentteja. Ok. Hämmästyttävää. Te hihhulit yllätätte kerta toisensa jälkeen.

(huomaa sarkasmi)

"kyllä sen voi melkein jo arvata onko teillä täällä mitään päämääriä vai ei..kunhan nyt vaan eletään ja sitten se joskus loppuu..aika hieno elämä joo..ja päämäärä on oikein hyvä..;D"

Onko arvon pissaliisalle tullut mieleen, että kaikki ei laita päämääriään sinne kuolemaan saakka? Onko tullut mieleen, että päämääriä voi olla ennen kuolemaakin? Aika outo ja älyvapaa oletus, että ne, jotka eivät usko kuolemanjälkeiseen elämään, ei omista MITÄÄN päämääriä. Aivotoiminnaltaan vajaille hihhuleille tyypillistä mustavalkoisuutta. Outoa olettaa että kuolema olisi ainoa piste ihmisen elämän aikajanalla, johon voisi asettaa päämääriä. Äly hoi.

"Iällä ei oo mitää väliä..kuinkakohan monta kertaakin se täällä pitää sanoa.."

On. Yksi-vuotiaana kognitiiviset kyvyt ovat huomattavasti heikommat kuin vaikkapa kaksikymppisenä. Aika outo ja älyvapaa väite ettei iällä ole mitään väliä.

>>Vau. No sehän selittääkin ihmeelliset meedion kykysi. Olet nähnyt "kaikenlaisia kirjoituksia". Näiden "kaikenlaisten kirjoitusten" ansioista tiedät tarkalleen mitä palstan ateistien elämään kuuluu, ja osaat näin tehdä yleistäviä kommentteja. Ok. Hämmästyttävää. Te hihhulit yllätätte kerta toisensa jälkeen. >Onko arvon pissaliisalle tullut mieleen, että kaikki ei laita päämääriään sinne kuolemaan saakka?

• Uskis kirjoitti:

Uskovaisen elämä on tosiaan tylsää
        eletään vain Jeesux sux haisevassa uskossa (kuten savonarolakin sanoo) ,ilman moraalia tai päämäärää.

melkein jo arvata uskovaisen elämän :täällä mitään päämääriä vai ei..kunhan nyt vaan eletään ja sitten se joskus loppuu..aika hieno elämä joo

Uskovaiset odottavat liikaa valeJumalan "toiselta" elämältä, ja haaskaavat elämäsä normiviidakossa, ja tulevat hulluiksi.

Raamattu rajoittaa RA-RA!

Uskovaiset ovat varmaan hakanneet Jeesuksen mössöksi, kun taivaaseen ovat ennen aikojaan joutuneet. Se olisi kyllä oikein Jeesusen kaltaiselle auttamattomalle hipille !

Ei minun elämäni ainakaan tylsää ole..ei se ole mitenkään sen kummempaa kun sinunkaan elämäsi..Se kato riippuu ihan ihmisestä mistä tykkää..

Uskovilla ihmisillä on päämääriä ja he tietävät että elämä jatkuu myös kuoleman jälkeen..

>>Raamattu rajoittaa RA-RA!> Uskovaiset ovat varmaan hakanneet Jeesuksen mössöksi, kun taivaaseen ovat ennen aikojaan joutuneet. Se olisi kyllä oikein Jeesusen kaltaiselle auttamattomalle hipille !

• Agneisti
        tuiskutyttö kirjoitti:

>>Vau. No sehän selittääkin ihmeelliset meedion kykysi. Olet nähnyt "kaikenlaisia kirjoituksia". Näiden "kaikenlaisten kirjoitusten" ansioista tiedät tarkalleen mitä palstan ateistien elämään kuuluu, ja osaat näin tehdä yleistäviä kommentteja. Ok. Hämmästyttävää. Te hihhulit yllätätte kerta toisensa jälkeen. >Onko arvon pissaliisalle tullut mieleen, että kaikki ei laita päämääriään sinne kuolemaan saakka?

Mietipäs kirjoitetaan yhdellä p-kirjaimella.

"kyllä kyllä..:D Etkös ite osaa toisten mielipiteitten ja kirjotuksien perusteella kertoa itse ihmisestä mitään?? Luulen kyllä että siihen pystyt."

Hyvin rajallisen määrän. En todellakaan esimerkiksi sitä että onko ihmisen elämällä tavoitteita. Siihen tavitaan jotain näkijän kykyjä, joita monet teistä hihhuleista tuntuu omistavan.

"Joo onhan niitä tavotteita ja sellasia myös elämän aikana mutta ne ovat kyllä aika turhia loppujen lopuksi.."

Miksi ne on turhia? Tyttö rakkahin, tuo on sinun subjektiivinen näkemys. Yhtä totta objektiivisesti kuin se että väittäisin sinappisillin olevan paras purkkisilli. Ei ole yhtikäs mitään objektiivista perustaa väittää että elämän aikaiset tavoitteet ovat vähemmän merkittäviä kuin se kuolemaan asetettu tavoite. Tavoitteita kaikki.

"Oma koti, perhe, hyvä työ, paljon palkkaa, kiva elämä..Onhan ne jonkinlaisia tavotteita ja ehkä päämääriä jollekkin"

Väitätkö että tuo on ainoa tapa viettää elämäänsä? Onko sinusta tuossa muka kaikki tavoitteet, joita elämään voi asettaa?

"ei tämä elämä ikuisuutta täällä maan päällä kestä"

Miksi ikuisuus lisäisi tavoitteen tärkeyttä millään tavalla? Jälleen kerran subjektiivinen mielipiteesi, jonka ammennat vuohipaimenten satuihin perustuvasta taikauskostasi.

"ei voi muuta sanoa kun että toivottavasti itseluottamuksesi joskus kasvaa sen verran ettei muita tarvi haukkua pitääkseen itseään parempana.. Kelpaat kyllä..ei sinun tarvi ruveta muita arvostelemaan..:) ja huomaa kyllä että vaikka ikää olisi jotkut käyttäytyvät kun ala-asteellaiset lapset..ei se ikä kaikkea kerro.."

Olet väärässä. En hauku ketään itseluottamuksen takia. Haukkuminen on vain tapa osoittaa, että argumenttisi on typeriä. Ei siinä mitään ongelmaa pitäisi olla. Tarkoitus on yrittää kolauttaa aivotoiminnaltaan vajaata ihmistä niin, että veri lähtisi virtaamaan ja ajatus liikkumaan pääkopassa. Saattaisi nuo argumentitkin kohentua ja itsetietoisuus kasvaa.

Minusta on surullista että nuori 17-vuotias on noin pahasti aivopesty.

• agnostikko-

ei sinun tarvitse uskoa mihinkään. se että sinä et ole ateisti, ei tarkoita että sinä olet uskovainen.

sinun ei ole pakko ottaa kantaa asioihin joita et tiedä varmaksi.

älä siis lähde helluntailaisten kelkkaan

• huumor ateisti

Hehheheh. Juu ei sinun pakko ole ateisti olla jollet halua olla :)

• firerose

jutut..en kyllä usko,että se ihan tuosta vaan tuolleen alkaa kummittelemaan. Mutta jos tosiaan nuin,niin ota ihmees etöisyyttä tähän palstaan...jos alkaa tuollasii tepposii sulle tekemään :(

• Ateisti Atte

what mäns gatta duu...

vaikka uskoa Jeebukseen jos siltä tuntuu =)

• Dresden

Ensin otat kipon neitsyen verta ja maalat sillä ison A-kirjaimen rintakehääsi ja piirrät toisen otsaasi. Tämän jälkeen manaat esiin jonkun perus-demonin, ihan sellaisen minkä saat yksinkertaisesti ilman kummempia virityksiä aikaiseksi. Puret lepakon pään irti ja sylkäiset sen demonin korvaan. Poltat demonin kivihiilitulessa ja sekoitat tuhkat puhdistettuun veteen. Juot tämän veden, kaadat loput neitsyen veret päällesi ja menet saunaan. Puolen tunnin saunomisen jälkeen pysyt atiestina ainakin vuoden tästä eteenpäin.

Ai niin ja koko toimituksen ajan tämän biisin pitää soida taustalla repeatilla.

http://www.youtube.com/watch?v=NUJH7y1yK_E&feature=related

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      57
      7290
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      733
      3521
    3. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      349
      1847
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      164
      1785
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1415
    6. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      84
      1381
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      91
      1280
    8. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1247
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      262
      1241
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      81
      1154
    Aihe