Aikuisen vilja-allergia

???

Mulla on suupielet jatkuvasti auki ja väliin ne myös kutiaa, maha on jatkuvasti enemmän tai vähemmän löysä ja kurkku limainen. Suussa on usein paha maku. Voisko nää olla vilja-allergian oireita? Mulla on siis testattu allergiat vuosia sitte ja vehnä ja kaura oli viljoista positiivisia. Oisko jollain kokemusta?

3

1407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marikki

että mullakin on vehnä ollut testissä lievästi positiivinen. Mutta vehnää kuitenkin söin, kunnes sain jokin aika sitten nielun ja vatsan turpoamisreaktioita. Nyt menen uusintatestiin, sillä aiheuttajahan voi olla jokin muukin.

Kokeile vaikkapa 2 viikkoa täysin ilman vehnä-ruis-ohraa ja katso helpottavatko oireet. Ja sitten ota vähitellen takaisin ruokavalioon mukaan. Kaikki testeissä positiivisethan eivät oireita aiheuta, itse tiedät miten elimistösi reagoi.

Mulla suupielet aukaisee leivänpäällykset eli pääosin tomaatti.

• allergikko

kuullosta myös hieman soija-allergialta. kokeileppa jättää kaikki soija vähäksi aikaa pois. Soija-allergia on alkanut viimeaikoina yleistymään, samoin kyllä myös vilja-allergia.

koskaan ei itsellä ollu soijan kans ongelmia, mutta pari vuotta oli tuon kaltaisia oireita, ja kävin testeissä ja sieltä nousi kaikki viljat ja soija raakoina. oireet jatkui ja ravintoterapeutti sanoi että kokeileppa ensin se soija jättää, ja se auttoi, miltein kaiki oireet hävis! en ole pitkiin aikoihin ollut näin hyvävointinen. vilja-allergiakin todettiin kyllä nyttemmin :\

• vitamiinin puute

mulla kans on ollu samaa ongelmaa suupielten kanssa ja hyvä apu löytyi b-vitamiinista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1304
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      735
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60