Menin lasten kanssa ulos.
"Ukki, kiivetään tuonne kalliolle, sieltä näkee hyvin ja siellä on lähde ja joki."
Kiivettiin kalliolle ja katseltiin maisemia ja sitten sinne lähteelle ja joelle.
Siinä se on, kalliossa kuoppa, johon ylempänä kalliolla sulanut lumi pulppuaa vetenä jostakin kalloin kolosta. Siitä vesi sitten virtaa pientä luonnon uomaa myöten alaspäin. Jokihan se on selvä, joki.
Jokeen täytyy tehdä patoja, syntyy pieniä Vuotoksia. Sitten patoja avataan ja saadaan pieniä koskia.
Ukile tulee lapsuus mieleen. Täytyy ihan mennä leikkiin mukaan.
Sitten sattuu onnettomuus. Pienen käden suojana ollut vedenpitävä käsine menee liian syvälle ja täytyy vdellä. Kylmää on, toteaa toinen lapsista vedestä käsineessä ja niin lähdetään kotiin.
Matkalla kotiin toinen toinen sanoo,"Ukki minä astuin vahingossa koiran kakkaan."
Onneksi on lunta vielä tien vieressä sen verran, että pahimmat saadaan putsattua. Kotona saapas pestään paremmin.
Koirista tykkään, mutta vihaan koiran omistajia, jotka eivät hoida velvollisuuksiaan.
Pienet vesi-insinöörit
0
137
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723033
- 552675
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322285- 792168
- 951976
- 351785
- 121566
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171517Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301350Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291329