Uskovaiset ja horoskoopit

firerose

Millainen yhtälö? Lukeeko uskovaiset horoskooppeja ja uskooko ne niihin?

Uskotko sinä horoskooppeihin ja jos,niin miksi?

Lueskelin aamulla horoskooppeja 24:lla..rapu kun olen niin sitä tietysti..

Aika vahvasti monella on usko myös horoskooppeihin ja niiden paikkansa pitävyyteen.

Entäpä onko astrologia luotettavaa tietoa?

51

1387

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Sen toki tiedän, että rapu olen. Mutta on siitä varmaan 10 vuotta kun loppuviimemeksi niitä olen silmäillyt. tv. parntunut

• firerose

horoskooppi kaimani :)

Mitenkähän muut?

• kiinnosta horoskoopit..
        firerose kirjoitti:

horoskooppi kaimani :)

Mitenkähän muut?

Olen kylllä joskus nuoruudessa niitä lukenut, mutten enää 25 vuoteen. Horoskoopin ennustukset ei osu kohdalleen, sen huomasin silloin aikanaan. Olen skorpioni horoskooppimerkiltäni.

T; Jumalanhullu

• firerose
        kiinnosta horoskoopit.. kirjoitti:

Olen kylllä joskus nuoruudessa niitä lukenut, mutten enää 25 vuoteen. Horoskoopin ennustukset ei osu kohdalleen, sen huomasin silloin aikanaan. Olen skorpioni horoskooppimerkiltäni.

T; Jumalanhullu

itsekkään lueskele horoskooppeja,mutta omani kyllä on aika hyvin pitänyt kutinsa.Etenki ravun luonnekuvaus...

• kyllä...
        firerose kirjoitti:

itsekkään lueskele horoskooppeja,mutta omani kyllä on aika hyvin pitänyt kutinsa.Etenki ravun luonnekuvaus...

..jos luonnetta ajatellaan, siinä on kyllä, myönnetään, jotain osuvaa, mutta tulevia tapahtumia ihmisen elämässä ei horoskoopit pysty ennustamaan. Ne ennustukset ovat yleensä sellaisia ylimalkaisia, muotoiltu niin, että jotain "sinnepäin" asioita sattuu hipaisemalla joskus lähes oikein. Uskonasioita, tarkoitan kristinuskoa, haukutaan aiheetta taikauskoksi, mutta kyllä horoskoopit on juri taikauskoa, hölynpölyä....

• firerose
        kyllä... kirjoitti:

..jos luonnetta ajatellaan, siinä on kyllä, myönnetään, jotain osuvaa, mutta tulevia tapahtumia ihmisen elämässä ei horoskoopit pysty ennustamaan. Ne ennustukset ovat yleensä sellaisia ylimalkaisia, muotoiltu niin, että jotain "sinnepäin" asioita sattuu hipaisemalla joskus lähes oikein. Uskonasioita, tarkoitan kristinuskoa, haukutaan aiheetta taikauskoksi, mutta kyllä horoskoopit on juri taikauskoa, hölynpölyä....

mitään luonteellesi ominaista?

http://www.kolumbus.fi/ennustaja/Horoskooppi.htm

• entinen-pertti
        firerose kirjoitti:

mitään luonteellesi ominaista?

http://www.kolumbus.fi/ennustaja/Horoskooppi.htm

Kävinpä tuossa lukaisemassa läpi nuo antamastasi linkistä löytyvät kuvaukset. Havaitsin, että parhaiten minuun sopi kaksosten kuvaus. Huonoiten ehkä kauris. Kuitenkin jokaisesta löytyi juttuja, jotka sopivat, ja juttuja, jotka eivät sovi. Olen horoskoopiltani jousimies.

Tämän jälkeen olen, jos mahdollista, entistäkin vakuuttuneempi siitä, että koko astrologia on silkkaa hölynpölyä alusta loppuun. :)

• firerose
        entinen-pertti kirjoitti:

Kävinpä tuossa lukaisemassa läpi nuo antamastasi linkistä löytyvät kuvaukset. Havaitsin, että parhaiten minuun sopi kaksosten kuvaus. Huonoiten ehkä kauris. Kuitenkin jokaisesta löytyi juttuja, jotka sopivat, ja juttuja, jotka eivät sovi. Olen horoskoopiltani jousimies.

Tämän jälkeen olen, jos mahdollista, entistäkin vakuuttuneempi siitä, että koko astrologia on silkkaa hölynpölyä alusta loppuun. :)

minä löysin useista eri merkeistä itseeni sopivia elementtejä. =/ Siksi en varmaan usein luekkaan horoskooppeja..jollain muulla on aina parempaa luvassa :)

• Lue horoskoopit joka percele on sepittänyt oneton ihmisen tuhox. Ne ovat maailmalle tarkoitettu joka menee kadotuxeen niitten mukaan !!

• Perkele on muinaisbalttialainen ukkosenjumala eikä mikään kristinuskon palvoma paholainen, senkin luku- ja kirjoitustaidoton pässi!

• firerose

kun et kerta "oikeana" uskovana lue horoskooppeja,niin tiedätkö edes mikä on horoskooppi merkkisi? =)

• ujonpuoleinen
        jason_dax kirjoitti:

Perkele on muinaisbalttialainen ukkosenjumala eikä mikään kristinuskon palvoma paholainen, senkin luku- ja kirjoitustaidoton pässi!

tutustu nyt siihen Perkeleesi hieman tarkemmin, ennen kuin alat toitottaa selvästi väärää tietoa
        kristittyjen pal vonnan kohtgeesta! Huh, että sitä Pirua pitäisi mukamas palvoakin. Olet todella kaukana totuudesta.

• vihtuilija

...ei tällä kertaa mitään kaksimielistä mutta tämmöstä että semmosta jotta kuinkahan monella mahtaa tällä palstalla kirjoittelevista olla sama synkkari päivä? Ku ny rapuja kömpi esiin, niin minä myös.

Huutakaa "hepskukkuu" jos synkkari päivä on yhreksäs heinäkuuta.

• firerose

syntynny 22.kesäkuuta :) Eli ihan ekana ravun päivänä :D

• vihtuilija
        firerose kirjoitti:

...emmie noist päivist nii tiijä. Sen mie vaan tiijän että monessa liemessä olen keitetty...ja jotkut oikein rapujuhlia juhlivat, senkins hyväkkäät8D

• firerose
        vihtuilija kirjoitti:

...emmie noist päivist nii tiijä. Sen mie vaan tiijän että monessa liemessä olen keitetty...ja jotkut oikein rapujuhlia juhlivat, senkins hyväkkäät8D

itse nassutan mieluusti mm. katkarapuja! Nam!

Rapujuhlia en ole koskaan pitänyt enkä niihin osallistunut...hirveä vaiva yhden olemattoman lihanpalan takia ja sitten viellä pahinta..heitetään kiehuvaan veteen.

Nii,kuinka sitten voin syödä rapua,kun reppanalla moinen kohtalo. Noh,mitä en näe se hieman helpottaa. :)

• Nimetön
        firerose kirjoitti:

28. pvä. tv. parnunut

• -Tomppa

Luulen, että ufot, astrologia, paranormaalit, näennäistieteet ja -hoidot täyttää saman tarpeen aivoista. Jos lohko on jo täytetty yhdellä satuolennolla niin ei sinne jää tarvetta kauheesti muulle.
      Vähän sama juttu kuin alkoholi ja urheilu.

Sitä paitsi miks lukee horoskooppeja kun spåralogiakin on keksitty:)

Minusta Venus on ehkä hauskoin esimerkki astrologiasta. Venus on aurinkokunnan helvetillisin planeetta. Jos se nimettäisiin nyt niin sille tuskin annettaisiin nimeä Venus ja koko astrologia heittäis häränpyllyä. Sodan jumala on myös melko pahasti ruosteessa:)

• firerose

arvailua ihmiskohtaloista-ja luonteista? =)

Vai mitä se tarkalleen ottaen pitää sisällään?

Saisinko spåralogisen ennusteen itsestäni,kiitos :)

• -Tomppa
        firerose kirjoitti:

arvailua ihmiskohtaloista-ja luonteista? =)

Vai mitä se tarkalleen ottaen pitää sisällään?

Saisinko spåralogisen ennusteen itsestäni,kiitos :)

Muistin vaan tuon nimen väärin.
        Oikea on sporalogia, Nils Mustelinin kehittämä astrologiaa vastaava. Ennusteet perustuvat raitiovaunujen liikkeisiin. Katso wikistä:)

Uskon että 3T on nouseva merkkisi ja 10 lähestyy takaa. Tämä tietää vilkasta rakkauselämää:)

• firerose
        -Tomppa kirjoitti:

Muistin vaan tuon nimen väärin.
        Oikea on sporalogia, Nils Mustelinin kehittämä astrologiaa vastaava. Ennusteet perustuvat raitiovaunujen liikkeisiin. Katso wikistä:)

Uskon että 3T on nouseva merkkisi ja 10 lähestyy takaa. Tämä tietää vilkasta rakkauselämää:)

täytyypi katsoa wikistä mitä se kertoo...

:D

• Missukka

En ole tehnyt galluppia. Tämä uskovainen lukee ja uskoo. Päivähoroskooppeja en välitä lukea, mutta oman ja mieheni osalta joka vuosihoroskooppi ja aurinkomerkin ominaisuuksia tulee aina välillä luettua ja tutkiskeltua. Minulle on tehty, tosin ei omasta aloitteestani, tarkempi horoskooppi (kuut siellä ja täällä). Uskon myös kiinalaiseen horoskooppiin ja siitä tutkinnan alla samat jutut kuin länsimaisessa. Länsimaisessa uskon 13 merkin systeemiin.

Astrologisen tiedon luotettavuus, kuten kaikki muukin tieto, on toivottavasti kokoajan epäilyksen alaisena. Tutustuttuani 13 merkin systeemiin yhden läheisen ystäväni horoskooppimerkki vaihtui ravusta kaksoseksi. Mielestäni osa kuvauksista oli täsmännyt aikaisemmin, mutta jokin mätti. Uusi merkki täsmää paremmin. Hän on niin leimannut itsensä ravuksi, ettei ota kuuleviin korviinsakaan.

Kysymykseen miksi vastaus uteliaisuudesta ja todisteista.

• Horoskooppimerkkejä on 12, eli sen mukaan maailmassa on eri ihmistyyppejä 12 kappaletta ja jokaisella on suht identtinen päivä.

En myöskään usko, että tämä tähtijärjestelmän planeettojen asemat vaikuttaisi millään tavalla ihmiseen. Varsinkaan kun tätä vuorovaikutusta ei tunneta. Painovoima lienee todennäköisin, mutta kun toisilla ihmisillä on suurempi painovoimavaikutus meihin kuin planeetoilla.

Sanotaan näin: jos astrologia olisi tiede, sitä opetettaisiin kouluissa ja yliopistoissa mm. kreationismin, ID:n, alkemian, numerologian ja frenomenologian (menikö oikein?) kanssa.

• firerose

kuullostaa mielenkiintoiselle uskonnolle :)

Taitaa olla todellisuus lähempänä,kuin muissa uskonnoissa?

Niin,jospa tuota astrologiaa pidettäisiin vahvasti tieteen alana,kaiketi siitä enemmän oli oppia annettu.

Mutta kyllä yllättävän monet senkin hallitsee.

• onkin
        firerose kirjoitti:

kuullostaa mielenkiintoiselle uskonnolle :)

Taitaa olla todellisuus lähempänä,kuin muissa uskonnoissa?

Niin,jospa tuota astrologiaa pidettäisiin vahvasti tieteen alana,kaiketi siitä enemmän oli oppia annettu.

Mutta kyllä yllättävän monet senkin hallitsee.

mukava pikku pähkinä aloitteville ateille ja uskiksille; miksi astrologiaa ei tieteenä pidetä/voida pitää?

• firerose
        onkin kirjoitti:

mukava pikku pähkinä aloitteville ateille ja uskiksille; miksi astrologiaa ei tieteenä pidetä/voida pitää?

Vallitsevan tieteen käsityksen mukaan astrologia on pseudotiedettä. Pseudotieteen käsitettä määriteltäessä on astrologia usein jopa esimerkkitapauksena. Peruste tälle mielipiteelle on se, että koska astrologian tuottamat psykologiset tulokset eivät perustu yksiselitteisiin relaatioihin vaan ovat hyvin tulkinnanvaraisia, niistä on vaikea johtaa kumoutuvia väitelauseita. Lisäksi on vaarana, että syyllistytään selektiiviseen tulkintaan eli huomioidaan ainoastaan ne tulokset, jotka omaan persoonallisuuteen sopivat. Kriitikoiden mielestä astrologian pätevyys onkin vain näennäistä ja perustuu ainoastaan selektiivisyyteen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Astrologia

• ensinnäkin
        firerose kirjoitti:

Vallitsevan tieteen käsityksen mukaan astrologia on pseudotiedettä. Pseudotieteen käsitettä määriteltäessä on astrologia usein jopa esimerkkitapauksena. Peruste tälle mielipiteelle on se, että koska astrologian tuottamat psykologiset tulokset eivät perustu yksiselitteisiin relaatioihin vaan ovat hyvin tulkinnanvaraisia, niistä on vaikea johtaa kumoutuvia väitelauseita. Lisäksi on vaarana, että syyllistytään selektiiviseen tulkintaan eli huomioidaan ainoastaan ne tulokset, jotka omaan persoonallisuuteen sopivat. Kriitikoiden mielestä astrologian pätevyys onkin vain näennäistä ja perustuu ainoastaan selektiivisyyteen.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Astrologia

suosittelen sinulle aloittelevana attena/uskiksena, että et varastaisi toisten nimimerkkejä, meinaa proot eivät siitä tykkää :)

ja toisekseen, kriitikoita kandeekin aina kuunnella, vaikkakin se wikipediassa lukisikin ;)

• firerose
        ensinnäkin kirjoitti:

suosittelen sinulle aloittelevana attena/uskiksena, että et varastaisi toisten nimimerkkejä, meinaa proot eivät siitä tykkää :)

ja toisekseen, kriitikoita kandeekin aina kuunnella, vaikkakin se wikipediassa lukisikin ;)

ihan omalla niccilläni kirjottelen,joten ole huoleti :) Ja pro olen ainoostaan pään aukomisessa ;)

Kriitikot on kovia kritisoimaan ja kritisointi pitää hereillä,siksi niitä kannattaa kuunnella ;)

• että.
        firerose kirjoitti:

ihan omalla niccilläni kirjottelen,joten ole huoleti :) Ja pro olen ainoostaan pään aukomisessa ;)

Kriitikot on kovia kritisoimaan ja kritisointi pitää hereillä,siksi niitä kannattaa kuunnella ;)

olet proo jossain muussakin :)

• firerose
        että. kirjoitti:

olet proo jossain muussakin :)

mikähän se "jossain muussakin" saattasi sitten olla? =/

No,nyt keksin...netissä surffailu tietysti :D Miten en heti älynnyt :)

• minkä
        firerose kirjoitti:

mikähän se "jossain muussakin" saattasi sitten olla? =/

No,nyt keksin...netissä surffailu tietysti :D Miten en heti älynnyt :)

värinen fleda sul o :)

• firerose
        minkä kirjoitti:

värinen fleda sul o :)

miksi sitä kysyt?

• oliko
        firerose kirjoitti:

miksi sitä kysyt?

kyssäri liian hyökkäävä :)

• firerose
        oliko kirjoitti:

kyssäri liian hyökkäävä :)

liian hyökkäävä..kunhan ihmettelin.

Hiukset on tällä hetkellä tummanruskeat. :S

• vai.
        firerose kirjoitti:

liian hyökkäävä..kunhan ihmettelin.

Hiukset on tällä hetkellä tummanruskeat. :S

että kysymykseni ei liittynyt keskusteluumme millään tavalla :)..siis kun ihmettelit.

• firerose
        vai. kirjoitti:

että kysymykseni ei liittynyt keskusteluumme millään tavalla :)..siis kun ihmettelit.

että kuinka hiusteni väri liittyy keskusteluumme? =/

Oletko kenties tehnyt jonkilaisen ennusteen?

• eipä
        firerose kirjoitti:

että kuinka hiusteni väri liittyy keskusteluumme? =/

Oletko kenties tehnyt jonkilaisen ennusteen?

se kyllä mitenkään siihen liittynytkään :)

tietemies ei harrastele ennusteiden tekoa :)

• firerose
        eipä kirjoitti:

se kyllä mitenkään siihen liittynytkään :)

tietemies ei harrastele ennusteiden tekoa :)

vei vaan voiton? =)Minkäs väriset hiukset sulla sitten on ja kuinka pitkät,kysytään näin vastakysymyksenä ihan uteliaisuudesta vaan?

• tukkaa
        firerose kirjoitti:

vei vaan voiton? =)Minkäs väriset hiukset sulla sitten on ja kuinka pitkät,kysytään näin vastakysymyksenä ihan uteliaisuudesta vaan?

lainkaan :) päänahka on vaaleanpunainen.

• firerose
        tukkaa kirjoitti:

lainkaan :) päänahka on vaaleanpunainen.

ettei ole hiuksia,no niitä ei sitten tarvi ainakaan kammata:)Ja shampoota kuluu vähemmän,kuin meillä pitkä/paksu hiuksisilla...

• kalju
        firerose kirjoitti:

kuten tuossa joku tiesi sulle kertoakkin :)..päänahan väri hänellä meni hiukan väärin.

• firerose
        kalju kirjoitti:

kuten tuossa joku tiesi sulle kertoakkin :)..päänahan väri hänellä meni hiukan väärin.

oli myöskin kalju :) Kuten kirjoitin edellisellekkin,niin ei kulu shampoota sitten :)

• huuhaahei

osasivat raamatun mukaan lukea tähdistä, että juutalaisille on syntynyt kuningas. Astrologiaan uskomiselle on siten raamatullisia perusteita, joskin rusinapullakristityt pyrkivät epäloogiseen tapaansa kieltämään sen.

• Raamattu kieltää taikauskon, horoskoopit ja tuollaiset muut höpöhöpö jutut..täytyy kyllä myöntää että välillä niitä luen..en kuitenkaan usko niihin..lehdissä olevat horoskoopit on keksitty päästä ja niitä vaihdellaan keskenään tietyn ajan kuluessa..:D

• entinen-pertti
    • Olen näemmä druidien puuhoroskoopissa "pähkinäpensas"...
      http://www.varjojenkirja.com/druidit.html

Horoskoopeilla ei ole minulle mitään merkitystä, enkä oikein osaa arvostaa ihmisiä jotka horoskooppeihin uskovat. Ne ovat niin joutavia... Teki mieleni sanoa että "akkain löpinöitä", mutta se varmaan suututtaisi monet joten en sano. Ne ovat merkityksetntä liirum-laarumia, korulauseita jotka eivät todellisuduessa "ennusta" mitään. Jos vahingossa ennustavatkin, niin aivan yhtä usein eivät ennusta, mikä tekee niistä täysin epäluotettavia.

Siinä vaiheessa kun ennustetta ruvetaan laskemaan kellonaja tarkkuudella ja otetaan huomioon "kuumerkki", "onnenkivi", ynnä muuta soopaa niin huuhaa rupeaa kasvamaan eksponentiaalisesti.

• firerose

kyllähän se pikkasen vaikeeta on suhtautua innokkaisiin horoskooppi faneihin ihan vakavissaan :)

Ihan yllättänyt silti olen,että kohtalaisen moni käy mm. näissä 24:n horoskooppi aiheisilla palstoilla säännöllisestikkin.Että moni kuitenkinuskoo tai ainakin on kiinnostunut seuraamaan aktiivisesti merkkinsä liikkeitä. Ja hassuinta ehkä on se että jopa kumppania etsitään horoskooppimerkin mukaan...

Muutama tuttunikin ihan alvariinsa lukee horsokooppeja ja saattaa jopa soitella mulle mun horoskooppini sen hetkisen ennustuksen.

Joka ei minua kyllä erityisesti ole koskaan kiinnostanut. Ihan tsäkäähän se on jos joku juttu osuu kohilleen..ja luonnekuvauksetkin perustuu varmaan useamman samanmerkkisen ihmisen haastattelun tms. varaan.

• Höpö.

Lähdetäämpä miettimään asiaa siitä miksi kristityt pitävät symbolinaan juuri kalaa. Kysehän on nimenomaan horoskooppimerkistä.

• nyt olikaan..

"Kala" oli kreikkalaisittain kirjoitettuna alkukirkon uskontunnustus,
        sillä alkukirjaimista syntyi "Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Pelastaja"

Kala-merkki toimi uskontunnustuksena ja kristittyjen salamerkkinä vainojen aikana.
        Kristittyjä vainottiin 60-luvulta 300luvulle, varsinkin 200-luvulla.

Kristittyjen kala-merkki lienee horoskooppimerkkejä vanhempi.

• Höpö.
        nyt olikaan.. kirjoitti:

"Kala" oli kreikkalaisittain kirjoitettuna alkukirkon uskontunnustus,
        sillä alkukirjaimista syntyi "Jeesus Kristus, Jumalan Poika, Pelastaja"

Kala-merkki toimi uskontunnustuksena ja kristittyjen salamerkkinä vainojen aikana.
        Kristittyjä vainottiin 60-luvulta 300luvulle, varsinkin 200-luvulla.

Kristittyjen kala-merkki lienee horoskooppimerkkejä vanhempi.

..horoskooppimerkki. En nyt muista miten nuo tähtien asennot ovat, mutta oliskohan ollut niin että se kirkas tähti oli Jessen syntymän aikoihin kalan merkeissä tai jotain. Tästähän sitten tiedettiin että juutalaisten kuningas on syntynyt eikä tarvinnut kuin etsiä hänet.

Asiaa tuntevammat kertokoot paremmin.

• ujonpuoleinen

tiedolla et tee mitän, paitsi sillä, että olet pelastettu ihminen. Ota vastaan lahja, joka sinulle kuuluu, äläkä pelleile horoskooppiesi kanssa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      52
      7090
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      710
      3228
    3. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      125
      1455
    4. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1330
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1315
    6. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      223
      1259
    7. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      63
      1197
    8. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1190
    9. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      232
      1145
    10. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      79
      1081
    Aihe