Onko jotain jäänyt kokematta mikä harmittaa

Pirkko3

Muistelin tässä valokuvia järjestellessä, kuinka minulle tarjoutui n 19v tilaisuus viettää erään perheen kanssa talvi n 5 kk Espanjan mantereella.
Silloin oli oikeat talvet vielä.
Perheessä oli samanikäinen tyttö ja hän toivoi minun lähtevän, mieli kyllä teki mutta järki sanoin lopulta ei,,olin valmistunut ja juuri saanut hyvän työpaikan. Pidimme kirjeitse yhteyttä koko talven, oli paljon asiaa puolin ja toisin, sitten vaan vuosien mittaan alkoi harmillinen ajatus, miksi en lähtenyt?
Se ajatus ja kysymys kiusaa silloin tällöin.
Paljon muutakin tietysti on ollut vaan tämä jotenkin ei tahdo poistua mielestä.

3

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisi kivaa kun voisi olla saman aikaisesti edes kahdessa paikassa yhtä aikaa.
      Vaan ei taida kellään olla sitä taitoa.
      Ehkä ei kannata jälkeen päin miettiä mistä jäi paitsi.
      Tai ehkä niin päin, että hyvä kun en mennyt.

• Että jotain jäi kokematta. Juuri se olo siellä vieraalla maalla.
        OIva tilaisuus tutustua sen maan kulttuuriin,kieleen, arkielämän tapoihin. kaikkeen!

Jokainen joutuu tekemään niitä valintoja elämässään. Joskus on vaikeaa tehdä se päätös,,,
        näin jälkikäteen on helpompi "nähdä" miten olisi pitänyt tehdä. Siis tämä nyt on minun mielipide ,eikä sinun? mutta kun kysyit ,,,,

Olisi se ollut kokemus, avartanut elämänkatsomusta useampaan suuntaan. Oppisi ymmärtämään asioita toisten ihmisten näkökulmasta.
        Aina matkailu avartaa.
        Ja jos ei muuten, niin herää huomaamaan, miten hyvin meidän omat asiat loppujenlopuksi ovat !

Mutta eihän matkustelu ole myöhäistä vieläkään, vai onko??

• meri-kukka98 kirjoitti:

Että jotain jäi kokematta. Juuri se olo siellä vieraalla maalla.
        OIva tilaisuus tutustua sen maan kulttuuriin,kieleen, arkielämän tapoihin. kaikkeen!

Jokainen joutuu tekemään niitä valintoja elämässään. Joskus on vaikeaa tehdä se päätös,,,
        näin jälkikäteen on helpompi "nähdä" miten olisi pitänyt tehdä. Siis tämä nyt on minun mielipide ,eikä sinun? mutta kun kysyit ,,,,

Olisi se ollut kokemus, avartanut elämänkatsomusta useampaan suuntaan. Oppisi ymmärtämään asioita toisten ihmisten näkökulmasta.
        Aina matkailu avartaa.
        Ja jos ei muuten, niin herää huomaamaan, miten hyvin meidän omat asiat loppujenlopuksi ovat !

Mutta eihän matkustelu ole myöhäistä vieläkään, vai onko??

Odottaisin että teilläkin olisi jotain muisteltavaa tältä saralta ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2917
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2435
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2273
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2179
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1616
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      19
      1593
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    10. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      32
      1423
    Aihe