Muistelin tässä valokuvia järjestellessä, kuinka minulle tarjoutui n 19v tilaisuus viettää erään perheen kanssa talvi n 5 kk Espanjan mantereella.
Silloin oli oikeat talvet vielä.
Perheessä oli samanikäinen tyttö ja hän toivoi minun lähtevän, mieli kyllä teki mutta järki sanoin lopulta ei,,olin valmistunut ja juuri saanut hyvän työpaikan. Pidimme kirjeitse yhteyttä koko talven, oli paljon asiaa puolin ja toisin, sitten vaan vuosien mittaan alkoi harmillinen ajatus, miksi en lähtenyt?
Se ajatus ja kysymys kiusaa silloin tällöin.
Paljon muutakin tietysti on ollut vaan tämä jotenkin ei tahdo poistua mielestä.
Onko jotain jäänyt kokematta mikä harmittaa
3
358
Vastaukset
Olisi kivaa kun voisi olla saman aikaisesti edes kahdessa paikassa yhtä aikaa.
Vaan ei taida kellään olla sitä taitoa.
Ehkä ei kannata jälkeen päin miettiä mistä jäi paitsi.
Tai ehkä niin päin, että hyvä kun en mennyt.Että jotain jäi kokematta. Juuri se olo siellä vieraalla maalla.
OIva tilaisuus tutustua sen maan kulttuuriin,kieleen, arkielämän tapoihin. kaikkeen!
Jokainen joutuu tekemään niitä valintoja elämässään. Joskus on vaikeaa tehdä se päätös,,,
näin jälkikäteen on helpompi "nähdä" miten olisi pitänyt tehdä. Siis tämä nyt on minun mielipide ,eikä sinun? mutta kun kysyit ,,,,
Olisi se ollut kokemus, avartanut elämänkatsomusta useampaan suuntaan. Oppisi ymmärtämään asioita toisten ihmisten näkökulmasta.
Aina matkailu avartaa.
Ja jos ei muuten, niin herää huomaamaan, miten hyvin meidän omat asiat loppujenlopuksi ovat !
Mutta eihän matkustelu ole myöhäistä vieläkään, vai onko??meri-kukka98 kirjoitti:
Että jotain jäi kokematta. Juuri se olo siellä vieraalla maalla.
OIva tilaisuus tutustua sen maan kulttuuriin,kieleen, arkielämän tapoihin. kaikkeen!
Jokainen joutuu tekemään niitä valintoja elämässään. Joskus on vaikeaa tehdä se päätös,,,
näin jälkikäteen on helpompi "nähdä" miten olisi pitänyt tehdä. Siis tämä nyt on minun mielipide ,eikä sinun? mutta kun kysyit ,,,,
Olisi se ollut kokemus, avartanut elämänkatsomusta useampaan suuntaan. Oppisi ymmärtämään asioita toisten ihmisten näkökulmasta.
Aina matkailu avartaa.
Ja jos ei muuten, niin herää huomaamaan, miten hyvin meidän omat asiat loppujenlopuksi ovat !
Mutta eihän matkustelu ole myöhäistä vieläkään, vai onko??Odottaisin että teilläkin olisi jotain muisteltavaa tältä saralta ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873217
- 622917
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322435- 802273
- 742179
- 952026
- 121616
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan191593Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301440Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j321423