Kokemuksia jatkuvasti valittavista naapureista??

apua kaivataan ahdistaa

Elikkäs muutin tähän nykyiseen asuntoon 1.12.07 ja valitus alkoi aika pian. Aluksi koirani varmastikin oikeastikin haukkuivat ja otin valitukset tosissani ja hommasin pojille sitruunapannat ja koska valitukset siihen loppuivat eikä pannatkaan tyhjentyneet työpäivän aikana niin ajattelin että se siitä. Toisella koirallani on siitä asti ollut tuo sitruunapanta aina kaulassa kun on yksin. 2.2 lauantaina olin synttärijuhlilla ja koirat olivat yksin klo 21-24 välisen ajan. Aamulla käytävään oli ilmestynyt nimetön lappu että koirat pitäisi tappaa kun eivät osaa olla hiljaa ja olen edesvastuuton kun en kouluta niitä jnejne. Laitoin anteeksipyyntölapun käytävään ja sanoin etten todella tiennyt että koirat rupeaisivat haukkumaan jne.. Siitä lähtien tähän päivään asti minulle on NIMETTÖMÄNÄ valitettu kaikesta. Jatkuvasti tulee uhkailulappuja luukusta, että koirat haukkuvat ja en vain ymmärrä miten tämä on mahdollista kun ei panta tyhjene (olen testannut että se varmasti toimii) enkä koskaan ole itse kuullut mitään ja aina minulle valittaa tämä yksi ja sama ihminen. AIna sama käsiala ja sama tussi ja sama paperi. Soitin jo isännöitsijällekkin että mitä ihmettä... En enää ole ollut ilta-aikaan poissa kotoa, eli jos koirat haukkuvat niin ne haukkuvat keskellä päivää. Onko jollakin vastaavia kokemuksia? Ja onko moni joutunut muuttamaan tällaisen häirinnän takia tai jopa luopumaan rakkaista lemmikeistään? Vanhemmalle koiralleni en ainakaan kuuna päivänä voisi etsiä uutta kotia, se on niin rakas...

12

996

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittaja jatkaa vielä

joku saattaa nyt sanoa että koirasi ovat eroahdistuneita ja hoida se asia jnejne. koirieni käyttäytymisessä mikään ei viittaa eroahdistukseen. ne eivät koskaan tuhoa paikkoja, kun teen lähtöä niin ne rauhassa nukkua röhnöttävät jne. olen harkinnut että testaisin dap haihdutinta mutta en tiedä kuinka se toimisi kun tämä on iso kämppä eikä aluetta saa rajattua kun isompi koira osaa avata ovet...

• ...mutta

kokemuksesta olen huomannut että varsinkin jotkut eläikäiset, joilla on liikaa luppoaikaa ja liian vähän tekemistä ovat tehneet valittamisesta harrastuksen. Valitetaan pelkästään valittamisen ilosta. Varsinkin mitä nuorempia ihmisiä naapureina tms. niin sitä suuremmalla syyllä.

Meilläkin asuu taloyhtiössä pari tylsistynyttä mummelia, jotka kyttäävät ikkunoissa päiväkaudet valmiina puuttumaan jokaiseen häiritsevään epäkohtaan. Ensin valitettiin koirista (haukkuu ja paskoo pihaan etc.) ja sitten alkoi valitus minusta, mitenkä nuoriso on niin töykeää sun muuta. En ota henkilökohtaisesti, vaan muiden vahingoista viisastuneena aion pitää itseni vanhana mummona erittäin kiireisenä.

Jos koirasi erehtyivät kerran tai pari haukkumaan, niin tämä elämäntapavalittaja keksi vain tästä tekosyyn alkaa valittamaan. Älä turhaan ota stressiä!

• Ikävä tilanne!

Itse ehkä tuossa tilanteessa säilyttäisin kaikki lappuset mitkä on tullut ja pitäisin ns. päiväkirjaa koirien yksin olosta ja valituksista.

Olisiko mahdollista että joku tuttavasi tulisi koirien kanssa työpäivän ajaksi ja jos sinä päivänä tulee valitusta koirista, niin tietäisi ainakin että koirat ei hauku. Tai sitten jos sinulla ja tuttavallasi olisi mese ja webkamera niin kuuntelisi koiria haukkuuvatko ne. Sitten jos valitusta tulee niin eikun isännöitsijään yhteys..

Voihan tuosta myös ohimennen naapureilta aina kysellä. Kiertää ovelta ovelle ja kysellä että kuuluuko sitä mekkalaa vai ei.

Myös jos ne lappuset on käy liian uhkaavaksi niin voihan niistä jonkinlaisen syytteenkin nostaa.

On kyllä raukkamaista ilman nimeä valitella. Itse tuossa tilassa voisin suutus päissäni laittaa lapun,että jos valittamista on niin omalla nimellä ihan..

Mut,juu ..en tiedä osasinko auttaa.. mut tsemppiä!

• helppo toteuttaa ja ilmainen.

jos valituksia ja sinulla todistaja jotta ei mahdollista ollenkaan ei enään valittajan valituksista kannata ottaa huomioon j aselvitä asia isännöitsijän kanssa jotta tutkii kuka ilkivaltainen kus piä on.

• aloittaja
        helppo toteuttaa ja ilmainen. kirjoitti:

jos valituksia ja sinulla todistaja jotta ei mahdollista ollenkaan ei enään valittajan valituksista kannata ottaa huomioon j aselvitä asia isännöitsijän kanssa jotta tutkii kuka ilkivaltainen kus piä on.

No sen verran oon asiaa selvitellyt et samassa kerroksessa asuvilta oon kyselly ja ne kaikki on sanonu etteivät oo mitään häiritsevää kuulleet. kuulemma koirat saattaa haukahtaa kun posti tulee tai käytävässä kolistellaan mutta ei muuta.. ja oon itekki miettinyt et josko jotenki nauhottais tai muuta... niin ja esim sunnuntaina valitettiin kun olin koko päivän kotona ja koirat ei voineet haukkua. Mutta sillon siinä lapussa oli myös koirien pihassa kusettamisesta jota en siis ole tosissaankaan tehnyt... Tällä alueella on tosi paljon koiria mutta helppo on syyttää jätöksistä nuorta ihmistä.

• Muroliina

Itselläni on samanmoisia kokemuskia. Vaikuttaa ihan samanlaiselta. Minulla ei muut naapurit kuulleet koirien haukuntaa. Vain hän.

Muutin pois.

Asutkohan sinä nyt samassa paikassa?

• aloittaja taas

asun tampereella... missä tämä sinun paikkasi oli? tässä asunnossa asui ennen koiranomistaja ja häntä ei oltu häiriköity... kai se yksi häirintä "oikeuttaa" jatkuvaan valitukseen

• merkkaa päivämäärät ja

vie poliisille.
      Voit hakea lähestymiskieltoa ko. ihmiselle.
      Kyseessä on termi "vainoaminen" ja se ei ole vielä nykyään laitonta puuhaa. Mutta ehkä se liian pitkälle vietynä on?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200802037193369_uu.shtml

Otat ensin yhteyttä poliisiin. He varmaan sanovat, että sovittele asiaa ensin.
      Eli ensin sovittelet sen mulkun kanssa henkilökohtaisesti ja teet asiasta muistion ja jaat sen kaikille osapuolille:
      itsellesi ja
      sille mulkulle

Viittaat keskustelussa ja muistiossa lappuihin ja kirjaat ne muistioon päivämäärineen.
      Viet sen muistion henkilökohtaisesti sille mulkerolle ja kirjaat päivämäärät ylös. Kirjaa ylös tapahtumat tarkaan kelloaikoineen, jne.
      Ala pitämään päiväkirjaa ko. häiriköstä ja kerää todisteita ja todistajia.

Asia ei kuulu talonyhtiölle, koska kyseessä on rikosasia ja sekään ei ole ihan niin selkeä. Kyseessä voisi olla yleinen häiriköinti.

Laita joku nauhuri nauhottamaan päiväksi, jotta saat kättä pidempää. Pyydä jotain toista naapuria pitämään kirjaa haukkumisista tai hiljaa elosta.

Mutta ensin poliisille tekemään rikosilmoitusta vainoamisesta. Jos sulla on todisteita, niin mukaan vaan.

Sellainen voi säikähtää, jos poliisi käy jututtamassa. Mutta jos ei niin raastuvaan vaan, mutta kerää todisteita.

• aloittaja

mutta olen siis jo irtisanonut asunnon... eli ihan sama tässä vaiheessa. eilen jälleen tuli lappua, ei kovin kivaan sävyyn mutta eipä voi mitään. reilu kuukausi enään täällä. ja minähän en siis edes tiedä kuka tämä valittajanaapuri on. laput ovat nimettömiä.

• doberman ja sakemanni

huh kuulostaa ihan liiankin tutulta, ettei vaan oltais naapureita tietämättämme ja jouduttu saman hullun terrorismin kohteeksi!!!!
      Olin poissa viikko sitten perjantaina 20-24 ja koirat oli yksin, aamupäivällä rappuun ilmestyi tussilla kirjoitettu lappu jossa nimetön henkilö piti koiriani hulluina, vaarallisina ja huonosti koulutettuina. Lupasi ilmoittaa lastensuojeluun niiden olevan vaaraksi lapselleni sekä eläintensuojeluun siitä että koirani ovat hulluja. Dopperi käyttää sitruunapantaa yksin ollessaan eikä sen kanssa hauku pannassa on aina sitruunaa kun tulen kotiin ja se toimii.Sakemanni taas puolestaan on niin rauhallinen eikä koskaan muutenkaan hauku sisällä ja olen joskus pihalla kuunnellut huvikseni pitävätkö ne ääntä kun lähden.Kirjeeseen oli vielä lisätty kuinka koirani haukkuvat joka yö pitäen koko taloa hereillä ja itse kirjoittaja laittoi lappuun nimimerkiksi unettomiin öihin kyllästynyt.... koirani eivät siis hauku koskaan öisin ja todella harvinaista että ne edes ovat yksin iltaisin 17.00 jälkeen joten täytyy vaan todeta että meitä on niin kovin moneen junaan....Ja yrittää olla välittämättä

• aloittaja

meidän naapuri kaiken huipennukseksi keksi levittää toissapäivänä keppejä ja lehtiä ja havuja pitkin käytävää ja tuli sitten huutamaan että on mun koiran levittämiä. niitä oli semmonen kasa ettei yksi koira edes muovipussin kanssa saisi niitä sisään kannettua. sanoin vaan että eipä ole meidän ja laitoin oven kiinni... soitin sitten isännöitsijälle ja kyselin että mitä pitäs tehdä kun tää on tämmöseks menny ni hän sanoi että voi poliisille ilmoittaa ilkivallasta ja uhkauksista jos niitä vielä tulee. eilen naapuri pyysi anteeksi. oli ehkä isännöitsijä kovistellut...

• amstaffaaja

Kuulostaa koiravihaajalta / pelkääjältä joka ei koirien päälle ymmärrä mitään.

Ite tekisin niin, että tarkotuksella lähtisin vaikka autolla pihasta ja palaisin kävellen takas käytävään venaan sitä paskahousua ja latelisin selvät virret kyseisestä asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      49
      6545
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      661
      2791
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1239
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      92
      1197
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1195
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1113
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1100
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      236
      1089
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      992
    10. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228