Valkoinen ruotsinhirvikoira

koirans

Eli kokemuksia rodusta?
Millainen metsällä?

Meille on tulossa tämmöinen ja vastauksia tahtoisin.

4

5960

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mettämies

Valkoinen on tosi kiltti sekä toisten koirien kanssa hyvin toimeen tuleva koira.metsällä koira on ainakin minulla aika lyhythakuinen,elikkä ei ole isojen kairojen harava ,mutta hirven löytäessä saa sen hyvin pysymään löytöhaukussa ja seuraakin hyvin ,jos karkot eivät ole hurjan pitkiä.(pisin kaatoon johtanut haukku 6 tuntia,muutaman kilometrin siirtymällä minun valkolla)Jos hirvi lähtee vaikka 3-4km hurjaa laukkaa niin tulee takas .Ei sitä tarvi taas vastaavasti iltoja odotella ja ajella metsäteitä.Minusta valkoinen on just sellainen yhden metsämiehen koira, on toki niissäkin erilaisia yksilöitä jotka menevät kauemmaksi ja pitkiksi ajoiksi pois.

• Valkoinen haussa

Mistä te semmoisen oikein hankitte, kun rodun pentueita ei löydy mistään?

• TUULIKAT

Kennelliiton sivuilta löytyy astutusilmoitukset/syntyneet pentueet.
        SKL:n jalostusneuvonta auttaa myös,mikäli rotu kiinnostaa.Valkoisen ruotsinhirvikoiran jalostusneuvoja löytyy Harmaan sivuilta.
        Tänä keväänä on syntynyt "valkkeja "useampiakin pentueita.
        Esim Mäkipellon Blondi-kenneliin.Kysellä vois esim.p 0500993539 tai 0442766651.

• Minulla pari kyseisen rodun tuttavuutta tiedossa tutuilla. Haku on näillä lähihakuisempaa, mutta hajun ja jäljen perässä sit seuraavat. Pitkiin karkkoihin ei mene perässä vaan palailevat paremmin kuin harmaat ja jämptit. Hyväluontoisia ovat kyllä. Toinen aika nuori ja selkeästi vielä yli vuoden vanhana vaikeutta pysyä hirvellä jos lähtevät liikkeelle. Ei ehkä niin luontaisesti hirvelle menevä rotu kuin muut. Vaatii koulutukseen panostusta ja pitkäjänteisyyttä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1284
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      715
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      682
    8. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60