Lauantain aattoa kaikille.
Luulen tämä päivän olevan parempi kuin viikko sitten, ainakin toivotaan niin;;)))
Lauantain aattoa kaikille
44
1218
Vastaukset
- Raspikurkku
Meikäläisellä tämä ei nyt taas mene ihan hyvin. Pari viikkoa sairauslomaa edessä kun jalka on taas sellainen ettei oikein liikkeelle pääse. Jokin ihme tulehdus josta ei oikein saada selvää. Lääkäri alkoi epäillä että se johtuu jo aiemmin todetusta lihasreumasta ja aloitettiin uudelleen kortisonilääkitys. Näkee nyt sitten mitä tekee. Tässä on nyt mennyt koko alkuvuosi jalan kanssa tapellessa. Onneksi on etätyöyhteys töihin niin ei pääse kaikki hommat kasautumaan ja pysyy mielikin virkeämpänä kun voi tehdä jotakin niin että ei tämä miksikään jeremiaadiksi ole tarkoitettu :-) .
- S-tintti
Onneks on sitten kädet paremmat,että voit kirjoittaa koneella eikä ole syöpä uusinut. :)
- Raspikurkku
S-tintti kirjoitti:
Onneks on sitten kädet paremmat,että voit kirjoittaa koneella eikä ole syöpä uusinut. :)
kovin kaksiset ole kun tuo lihasreuma iski juuri oikean käden ranteeseen. Kyllä tässä pärjätään, minä kun olen varsin rauhallista tyyppiä. Mutta täytyy sanoa että pikkuhiljaa rupeaa viluttamaan. Ihan t-viivan kanssa.
- S-tintti
Raspikurkku kirjoitti:
kovin kaksiset ole kun tuo lihasreuma iski juuri oikean käden ranteeseen. Kyllä tässä pärjätään, minä kun olen varsin rauhallista tyyppiä. Mutta täytyy sanoa että pikkuhiljaa rupeaa viluttamaan. Ihan t-viivan kanssa.
pitäisi parantua. Se vaan vie aikaa. Harrastatko liikuntaa? Uimaan sieltä! Uinti tai vesijumppa olisi hyväksi,jos vain kykenet. Kortisoni on hyvä lääke. Onko sinulla kipulääkkeitä?
- Raspikurkku
S-tintti kirjoitti:
pitäisi parantua. Se vaan vie aikaa. Harrastatko liikuntaa? Uimaan sieltä! Uinti tai vesijumppa olisi hyväksi,jos vain kykenet. Kortisoni on hyvä lääke. Onko sinulla kipulääkkeitä?
tule liikuntaa harrastetuksi. Kortisoni auttaa nimenomaan kipuun lihasreumassa mutta altistaa osteoporoosille, siksipä olen ruvennut syömään kalsiumtabletteja ja D-vitamiinia. Lääke auttaa kipuun mutta ei sen kummemmin paranna reumaa. Se kestää yleensä pari vuotta ja sitten häipyy omia aikojaan. Lääketiede ei tunnu tietävän mistä se tulee ja minne se menee. Onneksi se on joka tapauksessa parantuva sairaus päinvastoin kuin monet muut reumat.
- S-tintti
Raspikurkku kirjoitti:
tule liikuntaa harrastetuksi. Kortisoni auttaa nimenomaan kipuun lihasreumassa mutta altistaa osteoporoosille, siksipä olen ruvennut syömään kalsiumtabletteja ja D-vitamiinia. Lääke auttaa kipuun mutta ei sen kummemmin paranna reumaa. Se kestää yleensä pari vuotta ja sitten häipyy omia aikojaan. Lääketiede ei tunnu tietävän mistä se tulee ja minne se menee. Onneksi se on joka tapauksessa parantuva sairaus päinvastoin kuin monet muut reumat.
syö buranaa lisäksi kipuihin. Liikunta on suositeltavaa voinnin mukaan.
- Raspikurkku
S-tintti kirjoitti:
syö buranaa lisäksi kipuihin. Liikunta on suositeltavaa voinnin mukaan.
minullakin on pari askia Burana 600-tabletteja varuilla. Liikunta olisi meikäläiselle kovastikin suositeltavaa mutta kun joitakin vuosia sitten katkaisin jalkani parista kohtaa niin sen jälkeen on ollut kaikenlaisia jalkavaivoja ettei oikein tee mieli liikkua kuin pakollinen kulkeminen. Alkaa olla tunne että jos olisin hevonen niin olisivat jo taluttaneet tallin taakse :-) .
- Ira¤
Raspikurkku kirjoitti:
minullakin on pari askia Burana 600-tabletteja varuilla. Liikunta olisi meikäläiselle kovastikin suositeltavaa mutta kun joitakin vuosia sitten katkaisin jalkani parista kohtaa niin sen jälkeen on ollut kaikenlaisia jalkavaivoja ettei oikein tee mieli liikkua kuin pakollinen kulkeminen. Alkaa olla tunne että jos olisin hevonen niin olisivat jo taluttaneet tallin taakse :-) .
jopa sinua koetellaan.Ymmärrän,että ottaa koteloon
vähänväliä jonkinlainen vaiva,sama täällä.Eiköhän se jossain vaiheessa helpota kuitenkin uskoisin niin. - S-tintti
Raspikurkku kirjoitti:
olisi sinulle hyväksi. Onkos siinä lähellä uimahallia. sinne vaan muiden mukaan! Ota vaimokultasi mukaan...
- Raspikurkku
S-tintti kirjoitti:
olisi sinulle hyväksi. Onkos siinä lähellä uimahallia. sinne vaan muiden mukaan! Ota vaimokultasi mukaan...
On tuossa komea halli, nimikin on Vesiveijari. Eipä ole tullut vuosiin käytyä. Minä kun olen yrittänyt keskittyä enempi huonoihin elämäntapoihin.
- S-tintti
Raspikurkku kirjoitti:
On tuossa komea halli, nimikin on Vesiveijari. Eipä ole tullut vuosiin käytyä. Minä kun olen yrittänyt keskittyä enempi huonoihin elämäntapoihin.
sinua saada hyviin tapoihin. Sie jouvut nyt vesijumppaan. Mie puhun siut ympäri... ;)
- Raspikurkku
S-tintti kirjoitti:
sinua saada hyviin tapoihin. Sie jouvut nyt vesijumppaan. Mie puhun siut ympäri... ;)
Jossain säikeessä Elisama analysoi minut suomalaiseksi perusjääräksi (jonka arvioinnin hyväksyin heti). Meitä perusjääriä ei ympäripuhuta !
- S-tintti
Raspikurkku kirjoitti:
Jossain säikeessä Elisama analysoi minut suomalaiseksi perusjääräksi (jonka arvioinnin hyväksyin heti). Meitä perusjääriä ei ympäripuhuta !
Mie oon taas jääräpää. Mie oon hyvä puhumaan ympäri ämpäri. ;) Katoha,ku mie en anna periks... ;) Heh heh.
- Ira¤
S-tintti kirjoitti:
Mie oon taas jääräpää. Mie oon hyvä puhumaan ympäri ämpäri. ;) Katoha,ku mie en anna periks... ;) Heh heh.
täälläkin taidamme suomalaiset olla aika jäärää kansaa?
- Raspikurkku
S-tintti kirjoitti:
Meidän perusjäärien luonteenpiirteisiin kuuluu olennaisena osana se että akkojen puheita ei edes kuunnella !
- S-tintti
Raspikurkku kirjoitti:
Meidän perusjäärien luonteenpiirteisiin kuuluu olennaisena osana se että akkojen puheita ei edes kuunnella !
öikeista naruista kun teitä jääriä vetelee,niin kyllä onnistuu. Mie laitan Kallen kellumaan veteen...
- Raspikurkku
S-tintti kirjoitti:
öikeista naruista kun teitä jääriä vetelee,niin kyllä onnistuu. Mie laitan Kallen kellumaan veteen...
näyttää että oikeat narut on löytyneet :-) .
Onneksi meikäläisen uimataito on erittäin hyvä. Sitä kun syntyi ja kasvoi aavan meren saarella niin oli pakko oppia uimaan jo varhain. Raspikurkku kirjoitti:
nimi tältä palstalta...
En minäkääm ole kerennyt käymään kuin kerran sen jälkeen kun rempattiin...
Mutta en mä huomannut mitään erityistä kun vertas siihen vanhaan:)))
Mutta eikös sitä saisi kaupungintalolta jonkun erityisliikuntakortin, että saisi käydä niin usein veijarissa kun haluaa koko vuoden 30 euron summalla...:)))
Eli muutetaanko elämäntapoja:)- S-tintti
pikkuhöpäkkä kirjoitti:
nimi tältä palstalta...
En minäkääm ole kerennyt käymään kuin kerran sen jälkeen kun rempattiin...
Mutta en mä huomannut mitään erityistä kun vertas siihen vanhaan:)))
Mutta eikös sitä saisi kaupungintalolta jonkun erityisliikuntakortin, että saisi käydä niin usein veijarissa kun haluaa koko vuoden 30 euron summalla...:)))
Eli muutetaanko elämäntapoja:)raspikselle. Kannatetaan. Valitettavasti miulla on sinne pitkä matka.
- Raspikurkku
S-tintti kirjoitti:
raspikselle. Kannatetaan. Valitettavasti miulla on sinne pitkä matka.
alkaa tuntua että onneksi sinulla on tänne pitkä matka :-) .
- S-tintti
Raspikurkku kirjoitti:
alkaa tuntua että onneksi sinulla on tänne pitkä matka :-) .
Joo,mutta mulla on auto... ;D
- Ira¤
S-tintti kirjoitti:
S-tintti on joutusa jotta voi piankin autolla suhauttaa luoksesi ja viedä sinut uimahalliin.
- Raspikurkku
S-tintti kirjoitti:
et tunnista minua etkä kaupunkia jos ei vaan Pikkuhöpäkkä paljasta. Ja jos ei muu auta niin huudan vaimon apuun.
- S-tintti
Raspikurkku kirjoitti:
et tunnista minua etkä kaupunkia jos ei vaan Pikkuhöpäkkä paljasta. Ja jos ei muu auta niin huudan vaimon apuun.
Siulla on iso maha ja ääni kähee ja siulla on ilmapalloja aina mukana! ;D
- Ira¤
S-tintti kirjoitti:
etsii sinut vaikka kivenkolosta:)Piiloudu pian.
- Raspikurkku
S-tintti kirjoitti:
Minä menen puun taakse piiloon ja olen ihan hiljaa. Mitäs sitten sanot !
- Ira¤
Raspikurkku kirjoitti:
mitään etkä ota ilmapalloa mukaan niin S-Tintti ei voi sinua löytää:)
- S-tintti
Raspikurkku kirjoitti:
Suuri vatsasi paljastaa sinut! ;)
- Raspikurkku
S-tintti kirjoitti:
Suuri vatsasi paljastaa sinut! ;)
mutta minä menenkin ison puun taakse !
- mumsku
S-tintti kirjoitti:
täältä lumituiskusta!Ja ihanaa,tänään ei tarvitse lähteä töihin yöksi.Mutta kohta puoleen menen työterveys lääkärille,juttelemme tästä minun työn aloituksesta,miten olen pärjäillyt ja muuta.
Kuulkaas nyt Ira ja S-tintti,kyllä Raspikurkku harrastaa liikuntaa.Ettekö muista kuinka hän hiki otsalla työntelee siellä marketissa niitä ostoskärryjä! Mukavaa perjantain jatkoa kaikille.
Ai niin,pitää kysellä,kuinka on Marliisin hoidot meneet ja miten olet jaksellut? - Ira¤
mumsku kirjoitti:
täältä lumituiskusta!Ja ihanaa,tänään ei tarvitse lähteä töihin yöksi.Mutta kohta puoleen menen työterveys lääkärille,juttelemme tästä minun työn aloituksesta,miten olen pärjäillyt ja muuta.
Kuulkaas nyt Ira ja S-tintti,kyllä Raspikurkku harrastaa liikuntaa.Ettekö muista kuinka hän hiki otsalla työntelee siellä marketissa niitä ostoskärryjä! Mukavaa perjantain jatkoa kaikille.
Ai niin,pitää kysellä,kuinka on Marliisin hoidot meneet ja miten olet jaksellut?täällä ei lunta tule,mutta hirmuinen tuuli.Joo
kertoihan Raspis harrastuksestaan ja tuleehan siinäkin liikuntaa.
Hyvää tuulista päivää sinullekkin ja belgille rapsutukset:) - marliisi54
mumsku kirjoitti:
Ai niin,pitää kysellä,kuinka on Marliisin hoidot meneet ja miten olet jaksellut?kysymästä . Olo alkaa olla taas ihan normaali ja on voinut taas elää kutakuinkin normaalia elämää.
Eilen kyllä vähän huvitti kun oli niin tuulinen päivä ja olin kaupungissa, jännitin koska tuuli nappaa peruukin pois päästä.
Tänään olen puuhaillut tuolla verstaalla vähän puhdetöitä, siks ei ole koneellekkaan ehtinyt.
Mukava ettei Sinun tarvinut lähteä yöksi töihin,itse en enää yövuoroja jaksaisi tehdä.
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille. - Elisama
No Ohhoh kovaa on sinullakin.
Vai lihasreumaa ne epäilee.
Tuossa kortisonissa on yksi aika huono puoli, varsinkin jos annos on kova ja käyttää pitkään.
Se voi laukaista diabeteksen. Jos sinulla on kohonneet verensokeri niin kannattaa kysyä häneltä onko hyvä käyttää.
Tiedän vain noita tapauksia jokusen joissa on ollut kortisoni eiä lääkäri ole tiennyt että käyttää. Sitten on puhjennut juuri kakkostyyppi ja sen on epäilty lauenneen juuri kortisonin takia tai ainakin vahvassti myötävaikuttaneen puhkeamiseen.
Juuri eräälle tuttavalle oli hoitava lääkäri määrännyt vastaavassa tapauksessa kortisonia joka muutenkin hoiti häntä.
Kehoitin ystävääni kysymään seuraavan kerran mites tämä ongelma.
Lääkäri oli sanonut ettei muistanut ollenkaan hänen sokerivaikeuksiaan. Lopetti kortisonin samantien. - mumsku
marliisi54 kirjoitti:
kysymästä . Olo alkaa olla taas ihan normaali ja on voinut taas elää kutakuinkin normaalia elämää.
Eilen kyllä vähän huvitti kun oli niin tuulinen päivä ja olin kaupungissa, jännitin koska tuuli nappaa peruukin pois päästä.
Tänään olen puuhaillut tuolla verstaalla vähän puhdetöitä, siks ei ole koneellekkaan ehtinyt.
Mukava ettei Sinun tarvinut lähteä yöksi töihin,itse en enää yövuoroja jaksaisi tehdä.
Mukavaa viikonlopun alkua kaikille.Marliisi,kiva lukea että olet taas hoidosta normalisoitunut! En muista nyt,kuinka monta tiputusta sinulla on jäljellä?
Hymyilytti tuo sinun pelko,että tuuli vie peruukin.Onkin todella kova tuuli ollut tänään,on kuulemma peltikattojakin vienut mennessään.
Hyvää illan jatkoa sinulle ja kirjoittele kuulumisia! - luinkohan
mumsku kirjoitti:
Marliisi,kiva lukea että olet taas hoidosta normalisoitunut! En muista nyt,kuinka monta tiputusta sinulla on jäljellä?
Hymyilytti tuo sinun pelko,että tuuli vie peruukin.Onkin todella kova tuuli ollut tänään,on kuulemma peltikattojakin vienut mennessään.
Hyvää illan jatkoa sinulle ja kirjoittele kuulumisia!oikein
minnekkä se tuuli ne on vienyt??
täytyypäs trarkistaa onko meillä katto paikoillaan. - marliisi54
mumsku kirjoitti:
Marliisi,kiva lukea että olet taas hoidosta normalisoitunut! En muista nyt,kuinka monta tiputusta sinulla on jäljellä?
Hyvää illan jatkoa sinulle ja kirjoittele kuulumisia!tiputuksia vielä neljä jäljellä, mutta jospa ne menisi näin kun nää edellisetkin niin uskon että näistäkin selviää.
Kuulumisia kirjoitellaa, ja on aina ihana lukea teidän toisten kuulumisia ,vaikka ei aina tule osallistuttuakaan keskusteluun.
Sairauslomani lähenee loppuaan ja pitäisi alkaa opetella vähän järkevämpää unirytmiä kun ensi viikolla herätyskello parkaisee jo "aamulypsyn" aikaan. :( Että jos joku on huolestunut kun olen ollut liian paljon "äänessä" niin kyllä tämä tästä rauhoittuu. :) Mukavaa kun löytyi tämmöinen keskustelupalsta, on sairausloma-aika mennyt rattoisasti. Pitää tästä vääntäytyä tuonne ulkoilmaan tuulen riepoteltavaksi kun on asiaa tuonne terveysasemalle. Hyvää perjantaita koko porukalle! T: Kissa ja emäntä :)
- Ira¤
hyvää viikonloppua.Vai työelämä kutsuu siinä sitä alkaa vähän erilainen rytmi elämässä.Kirjoittele vaan onhan se parempi,ennenkuin jotta palstalle ei kirjoiteltaisi.On se lähdettävä tuulen tuiverrukseen.
Ira¤ kirjoitti:
hyvää viikonloppua.Vai työelämä kutsuu siinä sitä alkaa vähän erilainen rytmi elämässä.Kirjoittele vaan onhan se parempi,ennenkuin jotta palstalle ei kirjoiteltaisi.On se lähdettävä tuulen tuiverrukseen.
Olihan kylmä tuuli kun päivällä kävin terveysasemalla. Bussipysäkillä pari minuuttia tuntui monelta tunnilta siinä tuulen tuiverruksessa vaikka vaatettakin olin päälle laittanut mielestäni ihan kohtuullisesti.
Kotiin tultuani sitten menin ihan vähäksi aikaa kissan kanssa lepäämään ja heräsin vasta monen tunnin päästä. Että meni päivä ihan mukavasti nukkuessa. :)- Ira¤
Kissan.emäntä kirjoitti:
Olihan kylmä tuuli kun päivällä kävin terveysasemalla. Bussipysäkillä pari minuuttia tuntui monelta tunnilta siinä tuulen tuiverruksessa vaikka vaatettakin olin päälle laittanut mielestäni ihan kohtuullisesti.
Kotiin tultuani sitten menin ihan vähäksi aikaa kissan kanssa lepäämään ja heräsin vasta monen tunnin päästä. Että meni päivä ihan mukavasti nukkuessa. :)päivä nukkuessa,on niinkuin laittaisi rahaa pankkiin:)Hyytävä tuuli siellä tosiaan oli,en ottanut hanskoja ja kädet menivät tulitunaiseksi.
- mumsku
Ira¤ kirjoitti:
päivä nukkuessa,on niinkuin laittaisi rahaa pankkiin:)Hyytävä tuuli siellä tosiaan oli,en ottanut hanskoja ja kädet menivät tulitunaiseksi.
taas.Täällä on toinen jolta meni päivä hukkaan nukkuessa!Kävin päivällä työterveys lääkärillä ja jotain yritin touhuta kotona.Kovin li tokkurainen olo lähes valvotun yövuoro viikon lopuksi.Ja tuossa iltapäivällä menin sänkyyn,että vain vähän aikaa huilin.Ja nukuinkin iltaan asti!Ukkokulta oli pari kertaa herätellyt olin vain sanonut että kohta nousen.Nyt nukuin enemmän kuin yhtenäkään päivänä koko viikolla,kun ei tarvitse nyt töihin lähteä!Jospa unta riittäisi vielä yöksi,pääsisi taas normaaliin nukkumis rytmiin.
Hirveän kylmä pohjoistuuli puhalsi täälläkin.Lääkäri reissulla olin ihan jäässä,vaikka pukeuduin lämpimästi.Lunta tuli päivällätäälläkin vain lyhyen aikaa.
Niin,lääkäri sanoi,että olen hänen mielestään nyt se sama mumsku,mikä olin ennen sairauksia.Kävimme vielä läpi minun masennus aikaa ja syöpä asioista keskustelimme.Työasioista hän varoitteli,että älä mene mukaan vielä siihen kauheeseen kiireeseen,teet vain sen,minkä kohtuudella pystyt.
Eipä nyt muuta kuin kaikille hyvää perjantai iltaa! - Ira¤
mumsku kirjoitti:
taas.Täällä on toinen jolta meni päivä hukkaan nukkuessa!Kävin päivällä työterveys lääkärillä ja jotain yritin touhuta kotona.Kovin li tokkurainen olo lähes valvotun yövuoro viikon lopuksi.Ja tuossa iltapäivällä menin sänkyyn,että vain vähän aikaa huilin.Ja nukuinkin iltaan asti!Ukkokulta oli pari kertaa herätellyt olin vain sanonut että kohta nousen.Nyt nukuin enemmän kuin yhtenäkään päivänä koko viikolla,kun ei tarvitse nyt töihin lähteä!Jospa unta riittäisi vielä yöksi,pääsisi taas normaaliin nukkumis rytmiin.
Hirveän kylmä pohjoistuuli puhalsi täälläkin.Lääkäri reissulla olin ihan jäässä,vaikka pukeuduin lämpimästi.Lunta tuli päivällätäälläkin vain lyhyen aikaa.
Niin,lääkäri sanoi,että olen hänen mielestään nyt se sama mumsku,mikä olin ennen sairauksia.Kävimme vielä läpi minun masennus aikaa ja syöpä asioista keskustelimme.Työasioista hän varoitteli,että älä mene mukaan vielä siihen kauheeseen kiireeseen,teet vain sen,minkä kohtuudella pystyt.
Eipä nyt muuta kuin kaikille hyvää perjantai iltaa!lääkärisi kanssa samaa mieltä älä liikaa itseäsi rasita,teet sen minkä jaksat.Eiköhän se unirytmikin pian palaa ennalleen.Niin se arki lähtee sujumaan
ja viikonloppuna ota iisisti hemmolet itseäsi ukkokultaasi ja tietty belgiä.
Mukavaa illan jatkoa:) - mumsku
Ira¤ kirjoitti:
lääkärisi kanssa samaa mieltä älä liikaa itseäsi rasita,teet sen minkä jaksat.Eiköhän se unirytmikin pian palaa ennalleen.Niin se arki lähtee sujumaan
ja viikonloppuna ota iisisti hemmolet itseäsi ukkokultaasi ja tietty belgiä.
Mukavaa illan jatkoa:)illan jatkoa myös sinulle Ira odottelen sinun hoitoon pääsyäsi.Ja että se turvotus loppuisi jo.
No nyt ukkokulta saa hemmotella minua ,tehdä ruokaa ja tiskata!Minä hemmottelen belgiä kun viikolla ei ehdi.Tuossa hän vahtii vierellä että meinaako mamma tänäänkin lähteä " yöjuoksuun".
- ARVOISAT
häiriköijät - joko luovutitte -
jeeee!!! ei häiriköitä tänä perjantaina JJJEEEE:)))))))))))))))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih516976Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6883039Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831300Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.981281- 841275
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611164- 891160
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2371130- 721022
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.210999