Reilu kuukausi raittiutta

takanapäin

Siis. Mutta aina mieleen syöksähtävät kuin myrskytuuli nuo inhottavat kännissä tehdyt asiat!
Jonain päivänä tulee yksi juttu mieleen ja toisena toinen,eikä tarvitse olla sen kummempi asia kuin vain joku kyläreissu kännssä tms.
Ja kun nuo katumuskohtaukset tulevat niin tekisi mieleni heittäytyä pimeään nurkkaan häpeämään ja itkeä
Tai toivoisi maan repeävän ja nielaisevan minut syvyyksiinsä. Niin valtavan voimakkaina ne tulevat.
Onko tämä nyt jotain automaattista asioitten käsittelyä?
Osa "paranemisprosessia" vai mitä?
Muuten oloni on kokonaisvaltaisesti ajatellen hyvä,parempi kuin vuosiin niin henkisesti kuin fyysisestikkin.
Elämän iloa on ruvennut löytymään ja asioita saanut järjestymään paremmalle tolalle.
Sitten toinen mieltäni askarruttanut asia, että pelkään jos juominen on jättänyt vauriota elimistööni?Mitään oireita ei tosin ole ollut, mutta maksakirroosissahan niitä ei olekkaa?Ja maksakirroosiahan ei pysty todentamaanedes verikokeella,vaan tarvitaan näytepala?
Kävin viimevuonna labrakokeissa ja silloin maksa sekä munuaisarvo oli hivenen koholla,mutta silloin käytin alkoholia todella runsaasti.

4

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuvailemasi ilmiö on minullekin tuttu. Kaikenlaisia nolottavia ja hävettäviä mokia nousee vuosien ja vuosikymmenienkin takaa. Kun niitä tulee, yritän "puhua itselleni järkeä", katsoa asiaa ulkopuolisen näkökulmasta: asiat ovat ikivanhoja, niitä ei muista kukaan muu kuin minä ja yritän suggeroida itseni unohtamaan. "Unohda-unohda-unohda!" Luulen huomanneeni, että se auttaa ainakin minua. Kaikki jutut eivät liity viinaankaan, eivätkä kaikki ole johtuneet minusta; jonkinlainen paranemisprosessi se kait on.

Kyllä elimistö ilmoittelee itsestään, jos se on pahasti rempallaan. Esimerkiksi rasvamaksa paranee itsestään muutamassa viikossa, jos sen annetaan parantua. Maksakirroosi on parantumaton, mutta kyllä sen huomaa.

• Alkoholisti

Ihan samanlaisia tunteita. Tehty mikä tehty.
      Itse teen kovasti töitä etten joisi. Helppoa se ei
      ole. Ihmeellisiä ajatuksia että mitä nyt, loppuuko
      kaikki hauskuus elämästä, miten tulevat juhlat etc.
      Ajatellut mennä aa:han, itse asiassa tänään olisi ollut kokous, mutta jänistin vaikka olisin saanut tukihenkilön mukaan. Eipä tässä muuta.

• AriJussi

ne kaikenlaiset mokat ja muut törttöilyt,(joita ei muuten loppujen lopuksi kukaan muu edes muista kuin itse),rupeaa jäämään vähemmälle.Ja hyvä onkin ettei ne kokonaan häivy.Antaa toi "yläkerta" muistoa siitä välillä,mitä se ennen oli päivästä päivään.

Itselläni on reilu 6 vuotta kun lopetin ja vieläkin joskus välillä mieleen tulee jotain juttuja entisestä.Mä olen ajatellut asian sillälailla,että jos kerran pitkälle yli 30 vuotta meni viinan kanssa lotratessa,niin miten ne voisi muka muistoista ja unista haihtua hetkessä.On siellä sen verran paljon kumminkin materiaalia,mitä tuli tuli touhuttua aikoinaan.

Eniten kyllä tulee nykyään ihmeteltyä sitä,mikä kumma sitä minuakin aikanaan varjeli,että ylipäätään vielä hengissä tallustelee ,kyllä sen verran tulee mieleen vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Tsemppiä ja onnea valitsemallasi tiellä.Kyll se siittä!
        takia.Kaippa se juoppojen suojelusjumala ja enkelit on sitten olemassa .En tiedä

• aloittaja--
        AriJussi kirjoitti:

ne kaikenlaiset mokat ja muut törttöilyt,(joita ei muuten loppujen lopuksi kukaan muu edes muista kuin itse),rupeaa jäämään vähemmälle.Ja hyvä onkin ettei ne kokonaan häivy.Antaa toi "yläkerta" muistoa siitä välillä,mitä se ennen oli päivästä päivään.

Itselläni on reilu 6 vuotta kun lopetin ja vieläkin joskus välillä mieleen tulee jotain juttuja entisestä.Mä olen ajatellut asian sillälailla,että jos kerran pitkälle yli 30 vuotta meni viinan kanssa lotratessa,niin miten ne voisi muka muistoista ja unista haihtua hetkessä.On siellä sen verran paljon kumminkin materiaalia,mitä tuli tuli touhuttua aikoinaan.

Eniten kyllä tulee nykyään ihmeteltyä sitä,mikä kumma sitä minuakin aikanaan varjeli,että ylipäätään vielä hengissä tallustelee ,kyllä sen verran tulee mieleen vauhtia ja vaarallisia tilanteita.

Tsemppiä ja onnea valitsemallasi tiellä.Kyll se siittä!
        takia.Kaippa se juoppojen suojelusjumala ja enkelit on sitten olemassa .En tiedä

Kiitos!
        ajatellaan että kaikella on oma tarkoitus!
        En ehkä olisi tässä nyt jos joku asia olisi jäänyt tekemättä, niin yritän ajatella. Että jokaikinen ryyppy on tarvittu että tähän on tultu.
        Oiken paljon kiitoksia ihanasta viestistä!
        Itsekkin ajattelen että joku suojelusenkeli on täytynyt olla, niin paljon on kaikenlaista tapahtunut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      4770
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2245
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1424
    4. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1326
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      87
      1325
    6. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      127
      1101
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      67
      1036
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      252
      946
    9. Jos saan sinut elämääni

niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo
      Ikävä
      75
      945
    10. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      71
      932
    Aihe