Makeanhimo kietoo sinut valtaansa hyvin viekkaasti. Alussa se houkuttelee heikosti, kuiskutellen. Kun olet ajatellut päättäväisesti pysyä lujana, etkä antaa sille periksi, makeanhimo tuntuu puristavan sinua yhä tiukemmin otteessaan. Ja hetken kuluttua olo on lähes sietämätön.
Voimme kuitenkin huokaista helpotuksesta, sillä asiantuntijoiden mukaan mielihalu kestää vain noin 10-15 minuuttia. Jos sen aikaa kykenemme sinnittelemään, mielihalu laantuu.
Mmm.......himon kourissa
14
626
Vastaukset
- suklaata ja
anna kilojen nousta kolminumeroisiin lukuihin niin on hyvä olla ja olet kaunis:)
- el chocolate
Ja höpöhöpö sanon sulle!
Pieni määrä esim tummaa suklaata päivässä on kaikkien tutkimusten mukaan vaan terveellistä; lajikkeeks voi valita jonku ecuadorin tai sellasen jossa kaakaopitoisuus on n. 75 prosenttia. Se sisältää flavonoideja ja vaikka mitä ja kohottaa mielialaa.
Myös täyspainosella maitosuklaalla on joillekin sama vaikutus.
Tärkeetä on ettei mutustele sitä suklaata hirveen paljon, korkeintaa yhden rivin (tai pari joskus), siis ei koko levyä eikä edes puolikasta per päivä.
Ja aivan pannassa mun mielestä on erilaiset kaikenmaailman pähkinää, lisäaineita ja toffeemönjää sisältävät "suklaa"patukat jotka on kaukana suklaasta.
Mitä makeanhimoon noin yleensä tulee, se on täysin inhimillistä eikä sitä pidä yrittää hillitä, täytyy vaan olla kohtuullinen ja välttää kaikkein epäterveellisimpiä vaihtoehtoja, joita on em patukoiden lisäks makeet limonaadit, jatkuva viinereillä tai pikkuleivillä mässäily, lisäaineita pursuvat jäätelöt. Ja jatkuva karkkien mutustelu on kyllä syvältä...
Terveellisimpiä vaihtareita on em tumman suklaan lisäks tietenki hedelmät, marjat, marjakiisselit, tiettyjen jäätelötehtaiden puhtaat jäätelöt, jamyös ihan terveellinen vaihtoehto, vaikkakin niin rasvanen että sen kanssa saa olla varovainen, on aito turkkilainen halva, jota saa todella ihanana mureena versiona esim Helsingin rautatieasemalta.
- marmelaadidaadi
ovat oikeassa!
Minullekin aikoinaan maistui makea, muttei enää. Tahdonvoimaa saan siitä kiittää!- Kyllä minullekin
nuorenpana maistui seksi. Mutta sitten menin naimisiin, ja tahdonvoimaa saan kiittää.
- tehdä oma aloitus
asialla ei niin väliä kunhan jotain kirjoittaa se on tärkeintä.
- HTZA
kuivattuja Mansikoita.
Kokeile.- mansikat
Olen maistanut. Aivan törkeen hyviä! Että pitikin muistuttaa!
- makeanhimo
on pilannut minunkin parisuhteeni. Kottikärryillä tuota muijaa kohta joutuu kuskaamaan. Työnsä on jo syönyt eikä kotonakaan juuri mitään pysty tekemään.
- O - O
belgialaisia irtonaisina myytäviä suklaakonvehteja tai todella pieniä pakkauksia himon tyydyttämiseen. Yksi konvehti riittää makeanhimon tyydyttämiseen. Laatu korvaa määrän. Ei tarvitse - eikä kai normaali-ihminen kykenisikään - syömään niitä kilokaupalla. Sitä paitsi niitä ei ihan heti ja helposti saa lisää, jos on ostanut/saanut vain pienen määrän.
Kokeile vaikka.;)) - herkkusuu,,
vaikea ymmärtää, että kyse on nimenomaan suklaavitamiinin puutostilasta joka on laajentunut yleiseksi makeanhimoksi?
- steinbit
Odotan juuri, että mustikat hieman sulavat. Kohmeisten marjojen päälle kastikkeeksi vaniljajogurttia. Terveellistä ja uskomattoman hyvää!
- katoppa huvikses
kuinka paljon siinä on sokeria!
- steinbit
katoppa huvikses kirjoitti:
kuinka paljon siinä on sokeria!
Syön päivittäin mustikoiden kanssa muutaman lusikallisen joguttia, enkä muuten lainkaan sokeria. Painoindeksini on 23 ja syön erittäin terveellisesti. Eiköhön kehoni kestä tuon sokerimäärän, varsinkin kun kaikki arvot ovat hyvät. En suosittelekaan syömisiäni muille. Kerroin vain mitä teen silloin, kun "himo" yllättää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1764757- 123306
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos402213Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly261984Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?471916Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo6661853- 1161816
- 1371737
- 451495
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101421